Haukotus tarttuu usein ihmisestä toiseen ja sen tarttumismekanismi liittyy empatiakykyyn.
Empatiakykyymme liittyy myös se että saamme iloa itse muiden ihmisten onnistumisista ja onnellisuudesta.
Aina kun ihmisen oma psyyke on kunnossa, tuottaa muiden onnellisuus myötäiloa. Muiden onnistumiset tai lahjakkuus inspiroi meitä yrittämään itsekkin eri asiota.
Jos joku ajattelee että muiden onnistumiset tai menestys on itseltä jotenkin pois, hän ajattelee kuin varas. Hän kokee että toisen asiat kuuluisivat hänelle mikä tietenkään ei pidä paikkaansa.
Jos joku osaa soittaa viulua eritäin taitavasti, ja haluaisi itse osata saman, on kaksi vaihtoehtoa. Nähdä vaivaa kyseisen taidon opettelussa tai hyväksyä tosiasia että omat lahjat liittyvät johonkin muuhun asiaan.
Miksi muiden onnistumiset ja onnellisuus lisää omaa hyvinvointia?
29
175
Vastaukset
- Anonyymi
Karjalassa ei yritetä itseä kehittää vaan parjataan ja haukutaan itseä taitavampia
- Anonyymi
Ja sinäkö olet se "taitavampi"?🤣😂🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sellaista voi tietää tietämättä mistä ominaisuudesta tai taidosta on kysymys. Olen joissain asioissa erinomaisen lahjakas ja joissain asioissa huono. Keskityn niiden asioiden parantamiseen missä on lahjoja ja jätän ne asiat muille joissa ei ole lahjakkuutta tai edes kiinnostusta.
Kyse on itsensä tuntemisesta. Tiedän autossakin mihin remonttiin alan itse ja mitkä jätän suosiolla korjaajan tehtäväksi.
Itse asiassa se että myöntää itselleen ne asiat missä on huono, on erinomaisen hyödyllinen asia koska tietää silloin mitä pitää parantaa jotta voi kehittyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En vertaile itseäni toisiin. Miten muiden osaamiset tai ei-osaamiset vaikuttaisi minun edistymiseeni? Aina on taitavampia ja taitamattomampia riippuen mistä asiasta onkin kysymys. Minun tehtäväni on yrittää olla parempi ihminen kuin mitä olin vaikka viime vuonna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En vertaile itseäni toisiin. Miten muiden osaamiset tai ei-osaamiset vaikuttaisi minun edistymiseeni? Aina on taitavampia ja taitamattomampia riippuen mistä asiasta onkin kysymys. Minun tehtäväni on yrittää olla parempi ihminen kuin mitä olin vaikka viime vuonna.
"Karjalassa ei yritetä itseä kehittää vaan parjataan ja haukutaan itseä taitavampia"
Olet ilmeisesti kokenut ja ottanut itseesi että sinua haukutaan vaikka olet muita taitavampi, niinhän tuosta voisi ymmärtää...
Kova on yrityksesi muokata täkäläistä asenneilmastoa ja mentaliteettia, mutta kai tuon itsekin ymmärrät ihan turhaksi touhuksi?
Mikäli yhtään tunnen täkäläisiä niin kirjoituksillasi saat heidät vain nousemaan entistä enemmän mielipiteitäsi vastaan ja sinun mielenterveytesi kyseenalaistetaan ja sinua pidetään pakkomielteisenä tyyppinä, jolla ei ole elämässä muuta sisältöä kuin kirjoitella tänne jatkuvasti samansisältöisiä aloituksia.
Vaikka motiiviasi miten selittäisit, niin näin täkäläiset sinun tarinasi kokevat eivätkä mielipiteillesi lämpene.
Eivät he tosin pidä muustakaan saarnaamisesta ja pakkokäännyttämisestä, mm. asiaansa julistavat politrukit ja uskonsanomansa levittäjät ja tyrkyttäjät koetaan yhtä vastenmielisinä kuin sinutkin.
Mutta jatka kaikin mokomin, kuluuhan sinulla siinä aika paremmin ja ilmeinen traumasikin saa kaipaamansa hoitoa, edes kirjoittamalla tapahtuvan itsesuggestiosi muodossa.
Hyvää Juhannusta, koeta sinäkin jo rentoutua! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Karjalassa ei yritetä itseä kehittää vaan parjataan ja haukutaan itseä taitavampia"
Olet ilmeisesti kokenut ja ottanut itseesi että sinua haukutaan vaikka olet muita taitavampi, niinhän tuosta voisi ymmärtää...
Kova on yrityksesi muokata täkäläistä asenneilmastoa ja mentaliteettia, mutta kai tuon itsekin ymmärrät ihan turhaksi touhuksi?
Mikäli yhtään tunnen täkäläisiä niin kirjoituksillasi saat heidät vain nousemaan entistä enemmän mielipiteitäsi vastaan ja sinun mielenterveytesi kyseenalaistetaan ja sinua pidetään pakkomielteisenä tyyppinä, jolla ei ole elämässä muuta sisältöä kuin kirjoitella tänne jatkuvasti samansisältöisiä aloituksia.
Vaikka motiiviasi miten selittäisit, niin näin täkäläiset sinun tarinasi kokevat eivätkä mielipiteillesi lämpene.
Eivät he tosin pidä muustakaan saarnaamisesta ja pakkokäännyttämisestä, mm. asiaansa julistavat politrukit ja uskonsanomansa levittäjät ja tyrkyttäjät koetaan yhtä vastenmielisinä kuin sinutkin.
Mutta jatka kaikin mokomin, kuluuhan sinulla siinä aika paremmin ja ilmeinen traumasikin saa kaipaamansa hoitoa, edes kirjoittamalla tapahtuvan itsesuggestiosi muodossa.
Hyvää Juhannusta, koeta sinäkin jo rentoutua!"Olet ilmeisesti kokenut ja ottanut itseesi että sinua haukutaan vaikka olet muita taitavampi, niinhän tuosta voisi ymmärtää"
Itseasiassa minua on kehuttu josta on seurannut kateutta ja juoruilua. Mutta ei nämä asiat liity vain minuun vaan on karjalassa tyypillistä elämänmenoa että rikotaan yksityisyyttä suojaavia lakeja ja puhutaan paskaa muista minkä ehditään. No, loput piirteet tiedätkin mitä sanoisin. Olen luonteeltani aktivisti eli en minä palstalla paasaa siksi että jotkut yksilöt on toimineet minulle ilkeästi. He on saaneet suoran palautteeni jo. Puhun näistä asiosta siksi että en saisi rauhaa itselleni ellen edes yrittäisi saada muutamia paikallisia heräämään ja tekemään parannusta.
"Kova on yrityksesi muokata täkäläistä asenneilmastoa ja mentaliteettia, mutta kai tuon itsekin ymmärrät ihan turhaksi touhuksi?"
Kyllä ymmärrän. Narsismiin liittyy se ettei haluta edes ymmärtää vaan ulkoistetaan syyt ja viat aina muihin. Karjalaa vaivaa narsismi laajasti. Mutta kuten sanottua, olen aktivisti. Martin Luther King taisteli sortoa ja köyhyyttä vastaan tietäen että hänen käy huonosti ja tietäen ettei välttämättä pysty muuttamaan kaikkea. Se ei estänyt häntä olemasta aktiivinen. Olkoon hän yksi hyvä esimerkki ihmisestä joka teki mitä täytyy tehdä vaikka se tuottikin kipua.
"Mikäli yhtään tunnen täkäläisiä niin kirjoituksillasi saat heidät vain nousemaan entistä enemmän mielipiteitäsi vastaan ja sinun mielenterveytesi kyseenalaistetaan ja sinua pidetään pakkomielteisenä tyyppinä, jolla ei ole elämässä muuta sisältöä kuin kirjoitella tänne jatkuvasti samansisältöisiä aloituksia."
Minä en ole hakemassakaan täältä ystäviä. Enkä huolisi ystäviksi sellaisia jotka eivät toimi moraalisesti oikein. Totuudenpuhujilla ei ole majasijaa sanotaan ja se usein pitää paikkansa. Se ei estä puhumasta totuutta ja nostamasta esille oikeita asiota. Jos minun mielenterveyteni kyseenalaistetaan kuten on tehtykin ainakin palstalla, niin se on projisointia sillä tuotan erittäin järkeviä ja johdonmukaisia kirjoituksia ja ajatuksia jotka eivät viittaa mitenkään mielenterveyden ongelmiin. Mitä tulee pakkomielteisyyteen niin se ei aivan pidä paikkaansa mutta kuvailisin paremmin niin, että aktivistina haluan tuoda toistuvasti esille epäkohtia jotka vaikuttaa haitallisesti monien elämään. Lisäksi lukijoita on monia ja on erittäin kannattava hyötysuhde jos tekemällä muutamassa minuutissa yhden kirjoituksen joka saa vaikka parhaimmillaan 7000 lukijaa, jos edes 7 lukijaa alkaisi pohtia asiota ja löytäisi uutta suuntaa asenteilleen. Pitää olla myös uskoa jopa karjalaisten suhteen siihen että aina muutama yksilö voi muuttua.
"Vaikka motiiviasi miten selittäisit, niin näin täkäläiset sinun tarinasi kokevat eivätkä mielipiteillesi lämpene."
Kommenteissa on monia sellaisia joissa allekirjoitetaan näkemykseni. Ja toisaalta se että karjalaiset on monet eri mieltä, ei tarkoita sitä että totuus olisi toinen kuin esitän. Tietäähän he itsekkin alueen ihmisten mentaliteetin. Totuus ei ole mikään huutoäänestys. Narsismi on karjalassa laajaa ja on erittäin epätodennäköistä että kovin moni heistä alkaisi esimerkisi ei-kateelliseksi ja tuntemaan myötäiloa muiden onnesta ta. Mutta minä taistelen silti oikeiden asioiden ja arvojen puolesta.
Minulla on nyt aikaa ja kirjoittaminen on muutoinkin mielipuuhaa. Mutta ei tässä minuakaan silti tarvita sillä kun selaa näitä alueen palstoja ja muuta keskustelua Karjalassa niin kateus, juoruilu, ilkeily yms toistuu paikallistenkin teemoina hyvin usein. Se että minä muualta tulleena nostan esille samoja kysymyksiä on vain positiivinen lisäarvo. Lisäksi nämä keskustelut alueen ihmisten piirteistä on hyödyllisiä heille jotka on muualta tänne saapuneet ja eivät vielä ole perillä alueen ihmisten tavoista. Itseäkin on hyödyttänyt vanhat kirjoitukset joissa ihmetellään samoja narsistisia piirteitä joita karjalaisissa on. En siis ole ainoa joka on ihmetellyt mm sitä miksi ihmiset on täälä toistensa kanssa niin samanlaisia. Narsismi tämän selittää.
Hyvää Juhannusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvää Juhannusta, koeta sinäkin jo rentoutua!Lisään vielä sen, että elämä Pohjois-karjalassa ja kuulemani mukaan Etelä-karjalassa ( ei omaa kokemusta sieltä) on yksi suuri ihmisoikeusrikkomus. Jos se ei ole peruste aktivismille niin mikä sitten olisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään vielä sen, että elämä Pohjois-karjalassa ja kuulemani mukaan Etelä-karjalassa ( ei omaa kokemusta sieltä) on yksi suuri ihmisoikeusrikkomus. Jos se ei ole peruste aktivismille niin mikä sitten olisi.
Onnea vaan aktivistin tielläsi. Esikuvasi lienee eräs Cervantesin luoma tuulimyllyjä vastaan taisteleva hahmo...😄
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onnea vaan aktivistin tielläsi. Esikuvasi lienee eräs Cervantesin luoma tuulimyllyjä vastaan taisteleva hahmo...😄
Oikeutta tulee aina puolustaa riippumatta siitä tuottaako se tuloksia. En ole opportunisti.
Se ettei karjalassa ihmiset halua omaksua mitään oikeita moraalisia periaatteita on ainoastaan heidän häpeänsä. Jos ei haluta aikuistua edes iäkkäinä, niin oma on valintansa.
Ainakaan eivät voi sanoa etteivät he tienneet mikä on oikein ja väärin. - Anonyymi
Teit aloituksen ja vastasit heti ensimmäisessä viestissä itsellesi. Häpeäisit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teit aloituksen ja vastasit heti ensimmäisessä viestissä itsellesi. Häpeäisit.
Ei se ollut itselleni vastaus vaan lisäys jonka tein siksi, että sain nostettua otsikon ylös. Olet varmaan sellaisiakin nähnyt eri palstoilla kuin "up" juuri samasta syystä. Itsensä kanssa keskustelu olisi aivan eri asia ja järjetöntä jo itsessään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olet ilmeisesti kokenut ja ottanut itseesi että sinua haukutaan vaikka olet muita taitavampi, niinhän tuosta voisi ymmärtää"
Itseasiassa minua on kehuttu josta on seurannut kateutta ja juoruilua. Mutta ei nämä asiat liity vain minuun vaan on karjalassa tyypillistä elämänmenoa että rikotaan yksityisyyttä suojaavia lakeja ja puhutaan paskaa muista minkä ehditään. No, loput piirteet tiedätkin mitä sanoisin. Olen luonteeltani aktivisti eli en minä palstalla paasaa siksi että jotkut yksilöt on toimineet minulle ilkeästi. He on saaneet suoran palautteeni jo. Puhun näistä asiosta siksi että en saisi rauhaa itselleni ellen edes yrittäisi saada muutamia paikallisia heräämään ja tekemään parannusta.
"Kova on yrityksesi muokata täkäläistä asenneilmastoa ja mentaliteettia, mutta kai tuon itsekin ymmärrät ihan turhaksi touhuksi?"
Kyllä ymmärrän. Narsismiin liittyy se ettei haluta edes ymmärtää vaan ulkoistetaan syyt ja viat aina muihin. Karjalaa vaivaa narsismi laajasti. Mutta kuten sanottua, olen aktivisti. Martin Luther King taisteli sortoa ja köyhyyttä vastaan tietäen että hänen käy huonosti ja tietäen ettei välttämättä pysty muuttamaan kaikkea. Se ei estänyt häntä olemasta aktiivinen. Olkoon hän yksi hyvä esimerkki ihmisestä joka teki mitä täytyy tehdä vaikka se tuottikin kipua.
"Mikäli yhtään tunnen täkäläisiä niin kirjoituksillasi saat heidät vain nousemaan entistä enemmän mielipiteitäsi vastaan ja sinun mielenterveytesi kyseenalaistetaan ja sinua pidetään pakkomielteisenä tyyppinä, jolla ei ole elämässä muuta sisältöä kuin kirjoitella tänne jatkuvasti samansisältöisiä aloituksia."
Minä en ole hakemassakaan täältä ystäviä. Enkä huolisi ystäviksi sellaisia jotka eivät toimi moraalisesti oikein. Totuudenpuhujilla ei ole majasijaa sanotaan ja se usein pitää paikkansa. Se ei estä puhumasta totuutta ja nostamasta esille oikeita asiota. Jos minun mielenterveyteni kyseenalaistetaan kuten on tehtykin ainakin palstalla, niin se on projisointia sillä tuotan erittäin järkeviä ja johdonmukaisia kirjoituksia ja ajatuksia jotka eivät viittaa mitenkään mielenterveyden ongelmiin. Mitä tulee pakkomielteisyyteen niin se ei aivan pidä paikkaansa mutta kuvailisin paremmin niin, että aktivistina haluan tuoda toistuvasti esille epäkohtia jotka vaikuttaa haitallisesti monien elämään. Lisäksi lukijoita on monia ja on erittäin kannattava hyötysuhde jos tekemällä muutamassa minuutissa yhden kirjoituksen joka saa vaikka parhaimmillaan 7000 lukijaa, jos edes 7 lukijaa alkaisi pohtia asiota ja löytäisi uutta suuntaa asenteilleen. Pitää olla myös uskoa jopa karjalaisten suhteen siihen että aina muutama yksilö voi muuttua.
"Vaikka motiiviasi miten selittäisit, niin näin täkäläiset sinun tarinasi kokevat eivätkä mielipiteillesi lämpene."
Kommenteissa on monia sellaisia joissa allekirjoitetaan näkemykseni. Ja toisaalta se että karjalaiset on monet eri mieltä, ei tarkoita sitä että totuus olisi toinen kuin esitän. Tietäähän he itsekkin alueen ihmisten mentaliteetin. Totuus ei ole mikään huutoäänestys. Narsismi on karjalassa laajaa ja on erittäin epätodennäköistä että kovin moni heistä alkaisi esimerkisi ei-kateelliseksi ja tuntemaan myötäiloa muiden onnesta ta. Mutta minä taistelen silti oikeiden asioiden ja arvojen puolesta.
Minulla on nyt aikaa ja kirjoittaminen on muutoinkin mielipuuhaa. Mutta ei tässä minuakaan silti tarvita sillä kun selaa näitä alueen palstoja ja muuta keskustelua Karjalassa niin kateus, juoruilu, ilkeily yms toistuu paikallistenkin teemoina hyvin usein. Se että minä muualta tulleena nostan esille samoja kysymyksiä on vain positiivinen lisäarvo. Lisäksi nämä keskustelut alueen ihmisten piirteistä on hyödyllisiä heille jotka on muualta tänne saapuneet ja eivät vielä ole perillä alueen ihmisten tavoista. Itseäkin on hyödyttänyt vanhat kirjoitukset joissa ihmetellään samoja narsistisia piirteitä joita karjalaisissa on. En siis ole ainoa joka on ihmetellyt mm sitä miksi ihmiset on täälä toistensa kanssa niin samanlaisia. Narsismi tämän selittää.
Hyvää Juhannusta....ja sinä olit siis mistä kotoisin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...ja sinä olit siis mistä kotoisin?
Mihin tarvit sitä tietoa? Voisin sen kertoakkin mutta nykyisellään en vastaile alueen ihmisten urkintoihin. Mutta aika kaukaa olen.
Missään muualla maassa ei ole tällaista kulttuuria että ihmisiin ei voi yhtään luottaa, ja että puukotetaan selkään hyvin toimivia ihmisiä tai että kaikki kadehtii toisiaan ja juorua länkyttää muiden asiota ja valehtelee yhtenään.
Siellä mistä olen kotoisin, on ihmiset yksilöitä kuten muuallakin paitsi karjalassa ja savossa joissa tuntuu ihmiset olevan suurin osa samanlaisia luonteeltaan. Kyse on persoonallisuushäiriöstä nimeltä narsismi. Se tekee ihmisistä toistensa kaltaisia.
Muualla tarvitsee tutustua yksilöön tietääkseen millainen hän on. Karjalassa tietää jo ennalta että vastaan tuleva karjalainen on yli 90 prosentin todennäköisyydellä epäluotettava kateellinen juoruilija joka ei osaa iloita muiden onnistumisista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin tarvit sitä tietoa? Voisin sen kertoakkin mutta nykyisellään en vastaile alueen ihmisten urkintoihin. Mutta aika kaukaa olen.
Missään muualla maassa ei ole tällaista kulttuuria että ihmisiin ei voi yhtään luottaa, ja että puukotetaan selkään hyvin toimivia ihmisiä tai että kaikki kadehtii toisiaan ja juorua länkyttää muiden asiota ja valehtelee yhtenään.
Siellä mistä olen kotoisin, on ihmiset yksilöitä kuten muuallakin paitsi karjalassa ja savossa joissa tuntuu ihmiset olevan suurin osa samanlaisia luonteeltaan. Kyse on persoonallisuushäiriöstä nimeltä narsismi. Se tekee ihmisistä toistensa kaltaisia.
Muualla tarvitsee tutustua yksilöön tietääkseen millainen hän on. Karjalassa tietää jo ennalta että vastaan tuleva karjalainen on yli 90 prosentin todennäköisyydellä epäluotettava kateellinen juoruilija joka ei osaa iloita muiden onnistumisista.Täällä tuskin tulee karjalaisia vastaan. Meidän savolaiset esi-isämme karkotti heidät täältä jo 400 vuotta sitten.
Muutkin juttusi ovat ihan yhtä uskottavia, mielenvikaisen houreita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä tuskin tulee karjalaisia vastaan. Meidän savolaiset esi-isämme karkotti heidät täältä jo 400 vuotta sitten.
Muutkin juttusi ovat ihan yhtä uskottavia, mielenvikaisen houreita.Niin, tiedän kyllä että karjalassa ei arvosteta loogista ja järkevää ajattelua jossa on johdonmukaisuutta ja viisautta. He itse rakastavat turhaa jonninjoutavaa turhaa puhetta turhista asiosta kuten vaikka siitä kenen auto ajoi naapurin pihaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ollut itselleni vastaus vaan lisäys jonka tein siksi, että sain nostettua otsikon ylös. Olet varmaan sellaisiakin nähnyt eri palstoilla kuin "up" juuri samasta syystä. Itsensä kanssa keskustelu olisi aivan eri asia ja järjetöntä jo itsessään.
Viestistä ei ilmennyt mitenkään että se olisi sinun lisäys vaan jonkun toisen henkilön sinua peesaava kommentti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muualla tarvitsee tutustua yksilöön tietääkseen millainen hän on. Karjalassa tietää jo ennalta että vastaan tuleva karjalainen on yli 90 prosentin todennäköisyydellä epäluotettava kateellinen juoruilija joka ei osaa iloita muiden onnistumisista.No eipä ollut vaikea arvata että et uskalla kertoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viestistä ei ilmennyt mitenkään että se olisi sinun lisäys vaan jonkun toisen henkilön sinua peesaava kommentti.
Kysytessä kerroin kenen se oli koska se sinua vaivasi. Aivan sallittua laittaa tänne lisäyksi tai kommentteja muille.
Karjalassa kaikki tuntuu olevan jotain lapsellista kilpailua. Kuka peesaa ketäkin ja niin edelleen. Minua ei kiinnosta se saanko totuudellisille kirjoituksilleni kannatusta vai en. Tptuus ei ole koskaan ollut mikään huutoäänestys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysytessä kerroin kenen se oli koska se sinua vaivasi. Aivan sallittua laittaa tänne lisäyksi tai kommentteja muille.
Karjalassa kaikki tuntuu olevan jotain lapsellista kilpailua. Kuka peesaa ketäkin ja niin edelleen. Minua ei kiinnosta se saanko totuudellisille kirjoituksilleni kannatusta vai en. Tptuus ei ole koskaan ollut mikään huutoäänestys.Sinä olet kyllä kiero kuin korkkiruuvi ja helvetin itsepäinen jälkeenpäin selittelijä ja uhriutuja. Kun sinulle sanotaan jokin selvä asia rupeat omista tekosistasi muita syyttämään. Seuraavan kerran kun teet "lisäyksiäsi" niin kirjoita alkuun vaikka lisäykseksi niin ei tarvitse selitellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet kyllä kiero kuin korkkiruuvi ja helvetin itsepäinen jälkeenpäin selittelijä ja uhriutuja. Kun sinulle sanotaan jokin selvä asia rupeat omista tekosistasi muita syyttämään. Seuraavan kerran kun teet "lisäyksiäsi" niin kirjoita alkuun vaikka lisäykseksi niin ei tarvitse selitellä.
Selittele itellesi asiat mitenpäin tahansa haluat. Parjaamiskäytäntö on tunnettu narsistinen tyyli karjalassa keskittyä toisen persoonaan kun pitäisi puhua näiden jullikoiden omista teoista ja vääryyksistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet k syylä ja pilkun viilaaja.Tiedät tasan tarkkaan mikä ameeba olet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olet ilmeisesti kokenut ja ottanut itseesi että sinua haukutaan vaikka olet muita taitavampi, niinhän tuosta voisi ymmärtää"
Hyvää Juhannusta.Olet täysin oikeassa näistä.On muuten sellaista naurettavaa kiusantekoa vähäjärkisillä ettet uskoisi jos kertoisin..Kaikenlaista pikkukiusaa vuosien varrella.Nämä apinat kun ei kasva ikinä aikuisiksi tai ota elämästään vastuuta vaan ollaan kade vanhasta vitosestakin;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selittele itellesi asiat mitenpäin tahansa haluat. Parjaamiskäytäntö on tunnettu narsistinen tyyli karjalassa keskittyä toisen persoonaan kun pitäisi puhua näiden jullikoiden omista teoista ja vääryyksistä.
Olipa yllätys että et edes yrittänyt ymmärtää. Seuraavassa langassasi taas vastailet itsellesi niin että kaikki saa käsityksen että joku toinen jakaa samat asiat sinun kanssa.
- Anonyymi
Onpa hieno aloitus. Tämä on sellaisen ihmisen mietteitä, joka tuntee itsensä. Kiitos!
- Anonyymi
Oletpa viisas kun osaat kehua omaa aloitustasi, todella loogisesti ja järkevästi ajatteleva tyyppi... 😂🤣😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletpa viisas kun osaat kehua omaa aloitustasi, todella loogisesti ja järkevästi ajatteleva tyyppi... 😂🤣😂
En ole lapsellinen. Itse laitoit tuon päästäksesi kieroilemaan ja esittämään että minä olen kehunut itseäni.
Ja tämän tehtyäsi taputtelet käsiäsi ja uskot olevasi kovinkin nokkela ja fiksu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole lapsellinen. Itse laitoit tuon päästäksesi kieroilemaan ja esittämään että minä olen kehunut itseäni.
Ja tämän tehtyäsi taputtelet käsiäsi ja uskot olevasi kovinkin nokkela ja fiksu.😂🤣😂
- Anonyymi
😂🤣😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
😂🤣😂
😂🤣😂
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1285409Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1072052- 1411505
- 1091331
- 1051326
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate1871121- 491117
Huono grilli kokemus
Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll281103Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g651020IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57861