Vanhempien syyttely yksinäisyydestä?

Onko teillä selkkauksia vanhempienne kanssa siitä miten he näkevät sosiaalisuutenne olevan alimittaista ja samalla sanovat sitä yksinäisyyden syyksi?

Tuleeko syytöksiä siitä miten esimerkiksi luo huonoa tunnelmaa ei hymyile tarpeeksi jne..?

3

936

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie

Jos vaan mainitsenkin ettei mulla ole kavereita, mua aletaan syytellä siitä, että on vaan oma vikani kun en ole sosiaalisempi. Joskus porukat (siis aikalailla kaikki sukulaiset) käy suorastaan kimppuun! Nykyään välttelen ystävyys/yksinäisyys aiheita kun ne on saaneet mut ihan itkun partaalle syytöksissään. Kuvitteleeko ne jotenkin auttavansa mua silleen? Miksi sosiaalisuus on niin kauhean hieno asia? Miksi en hitto vie saa olla tällainen?!

• rouva-vapaa

Tuntuu, että tuota tapahtuu vain perheissä joilla pitää olla hyvä julkisivu. Jos jokin yksilö on sosiaalisesti epäsuositumpi aiheuttaa se pelkoa muissa. Tosi sairasta tosiaan! Tuntuu jo olevan pakollista keskiluokkaisissa perheissä tai perheissä, joilla ajatellaan olevan jo tietty status vaikkakin vain sukulaisten omissa aivonipukoissa:)

Suoritusyhteiskunnassa se aiheuttaa tietenkin paineita, se vaikuttaa työllistymiseen tai pikemminkin ammatti pitäisi olla sellainen missä ei olisi työkavereita. Valitkaa ammattinne viisaasti niin ei tule vaikeuksia siitäkään, ettei ole työpaikalla sosiaalinen.

• Topsu
        rouva-vapaa kirjoitti:

Tuntuu, että tuota tapahtuu vain perheissä joilla pitää olla hyvä julkisivu. Jos jokin yksilö on sosiaalisesti epäsuositumpi aiheuttaa se pelkoa muissa. Tosi sairasta tosiaan! Tuntuu jo olevan pakollista keskiluokkaisissa perheissä tai perheissä, joilla ajatellaan olevan jo tietty status vaikkakin vain sukulaisten omissa aivonipukoissa:)

Suoritusyhteiskunnassa se aiheuttaa tietenkin paineita, se vaikuttaa työllistymiseen tai pikemminkin ammatti pitäisi olla sellainen missä ei olisi työkavereita. Valitkaa ammattinne viisaasti niin ei tule vaikeuksia siitäkään, ettei ole työpaikalla sosiaalinen.

Jos on yksinäinen eikä itse haluaisi sitä olla, niin ei silloin ainakaan missään nimessä kannata valita ammattia missä puurretaan yksikseen!

Itse kun olen välillä työttömänä kun ei omaa vakituista työpaikkaa ole löytynyt, niin heti tuntuu elämä jotenkin valoisammalta kun saa olla edes töissä jonkin verran muiden kanssa tekemisissä. Vaikka sieltä ei mitään ystäviä olekaan koskaan löytynyt.

Ujoudesta huolimatta hoidan aina työni niin hyvin kuin osaan ja kysyn jos tai kun on jotain kysyttävää, mutta en istu työkavereiden kanssa tuntitolkulla jaarittelemassa työn ulkopuolisista asioista työpäivien aikana, kuten ne sosiaalisemmat yksilöt näyttävät erittäin useasti siellä tekevän (no eivät tietenkään kaikki, mutta aika monet).

Jos yksinäisyydestä tai/ja ujoudesta huolimatta menee ammattiin jossa pitää tulla ihmisten kanssa toimeen, niin luulen että se parantaa itsetuntoa ja vaikuttaa muuhunkin elämään. No, voihan se tietysti myös stressata.
        Ehkä siinä vaaditaan tiettyä aktiivisuutta luonteeseen kuitenkin, siis ettei halua juuttua kurjaksi kokemaansa tilanteeseen ja haluaa kasvaa ihmisenä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      50
      4154
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1346
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1024
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      947
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe