Missään ei kerrota, että uudistuksessa nykyisen E-nipun HD kanavat jaetaan uudelleen E ja C nippuihin.
C-nippua ei lähetetä läheskään kaikilta asemilta, niin monet menettää osan kanavista 30.6 alkaen.
Tästä ollaan kovin hiljaa. Muutos ja uudet taajuudet on kuitenkin julkistettu digitan sivuilla.
30.6.2025 antenniverkon uudistus (heikennys)
17
386
Vastaukset
- Anonyymi
Se on eikun muutos tuppukylästä sivistyksen pariin tai vastaanottamaan mainoksia täynnä olevia kanavia muuta kautta, jos ne on elintärkeitä.
- Anonyymi
heHEEEEEEEE Vaasasta katoaa kanavia Loistavaaaa!!!!!!11
- Anonyymi
Itse katselen telkkaria kaapeliverkon kautta Kotkassa. MTV3 SD pimeni maanantaina 30.6.25 klo 8:00 kesken mainosten viimeinen (keskenjäänyt) mainos oli konetiskiaine-mainos.
- Anonyymi
"Itse katselen telkkaria kaapeliverkon kautta Kotkassa."
Ja minä Helsingissä DNA:n kaapeliverkon kautta. Hd-televisio minulla on ollut jo vuodesta 2009. Kaupallisia kanavia ei tosin ole tullut uuri katsottua minkään tasoisella kuvanlaadulla kovin paljon. Sarjat eivät kiinnosta pätkääkään, paitsi jokunen vuosikymmeniä sitten esitetty Kyllä, herra ministeri, ja sekin taisi tulla Ylen kanavilta.
Eilen kuitenkin katsoin MTV:n Ava-kanavalta Don Siegelin ohjaaman filmin Pako Alacatrazista. Meni hetki ennen kuin löysin kanavan. En ollut sijoittanut sitä mihinkään suosikkiryhmään televisiossani, enkä ollut katsonut tuolta kanavalta yhtään ohjelmaa televisiollani.
Mutta löytyihän kanava, ja elokuva tuli katsottua.
- Anonyymi
Lakkasi osa kanavista näkymästä, mm. lempikanavani. Hieno oli uudistus.
- Anonyymi
Useimmissa tapauksissa kanavien katoamiseen auttaa uusi kanavahaku.
Jos jossain putoaa oikeasti hd-kanavia lähetyslistalta, se on sitten huonompi homma.- Anonyymi
Useita kanavia tippui pois meidän 2 kk vanhasta telkkarista ( joka ostettiin ihan varta vasten kanavauudistusten vuoksi).
Oletetaan, että kaikki osaavat tehdä uuden kanavahaun. Olen 83 v, kämppäkaveri on 78. Ei me osata!
Digitalkkarin apuun täytyy taas turvautua. Noin satasen sekin maksaa.
Kyllä on vaikeaa pysyä uuden uljaan yhteiskunnan kelkassa mukana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Useita kanavia tippui pois meidän 2 kk vanhasta telkkarista ( joka ostettiin ihan varta vasten kanavauudistusten vuoksi).
Oletetaan, että kaikki osaavat tehdä uuden kanavahaun. Olen 83 v, kämppäkaveri on 78. Ei me osata!
Digitalkkarin apuun täytyy taas turvautua. Noin satasen sekin maksaa.
Kyllä on vaikeaa pysyä uuden uljaan yhteiskunnan kelkassa mukana."Ei me osata! "
Osaatte varmasti! Painele kaukosäätimestä asetus-nappia sellaisesta kohdasta, jossa tulee vastaan kanavahaku, tai jokin samantapainen termi. Sitten vain painat OK-kaukosäätimestä ja annat television tehdä hommat. Televisiota ei saa rikki kaukosäädintä painamalla, joten lopputulos on lopulta varmasti hyvä.
Jos tulee vahingossa painettua jossakin vaiheessa väärää nappulaa, ei haittaa. Aloitat vain alusta ja toisesta paikasta. Ehkö joudut palauttamaan tehdasasetukset pahimmassa tapauksessa. Itselläni on ikää 80 vuotta, eikä yksikään televisio tai tietokone ole koskaan tuottanut ongelmia. Noh, juu, kyllä Philipsin telkku, jossa on sellainen valmistusvika eli bugi, ettei kanavaa voi poistaa suosikkiluettelosta.
Philipsin asiakaspalvelu myöntää vian, muttei mahda sille mitään. (Itse asiassa olen keksinyt itse tavan poistaa kanava suosikkiluettelosta ihan omilla näppäinpainalluksilla! Philips ei kuitenkaan vaivaudu kertomaan siitä kaikille, vaan on poistanut television valikoimistaan.) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei me osata! "
Osaatte varmasti! Painele kaukosäätimestä asetus-nappia sellaisesta kohdasta, jossa tulee vastaan kanavahaku, tai jokin samantapainen termi. Sitten vain painat OK-kaukosäätimestä ja annat television tehdä hommat. Televisiota ei saa rikki kaukosäädintä painamalla, joten lopputulos on lopulta varmasti hyvä.
Jos tulee vahingossa painettua jossakin vaiheessa väärää nappulaa, ei haittaa. Aloitat vain alusta ja toisesta paikasta. Ehkö joudut palauttamaan tehdasasetukset pahimmassa tapauksessa. Itselläni on ikää 80 vuotta, eikä yksikään televisio tai tietokone ole koskaan tuottanut ongelmia. Noh, juu, kyllä Philipsin telkku, jossa on sellainen valmistusvika eli bugi, ettei kanavaa voi poistaa suosikkiluettelosta.
Philipsin asiakaspalvelu myöntää vian, muttei mahda sille mitään. (Itse asiassa olen keksinyt itse tavan poistaa kanava suosikkiluettelosta ihan omilla näppäinpainalluksilla! Philips ei kuitenkaan vaivaudu kertomaan siitä kaikille, vaan on poistanut television valikoimistaan.)Kiitos neuvosta! Jospa kokeiltaisiin. Kaukosäätimen asetus-nappi, hm..,
Kävin digita.fi:n sivuilla. Siinä lukee että ohjeet kanavahakuun löytyvät digita.fi-sivulta. Heh. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos neuvosta! Jospa kokeiltaisiin. Kaukosäätimen asetus-nappi, hm..,
Kävin digita.fi:n sivuilla. Siinä lukee että ohjeet kanavahakuun löytyvät digita.fi-sivulta. Heh.Digita-sivuilla ei varmasti ole kädestä-pitäen-ohjeita kaikille mahdollisille tv-malleille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos neuvosta! Jospa kokeiltaisiin. Kaukosäätimen asetus-nappi, hm..,
Kävin digita.fi:n sivuilla. Siinä lukee että ohjeet kanavahakuun löytyvät digita.fi-sivulta. Heh."Kiitos neuvosta! Jospa kokeiltaisiin."
Noh? Onnistuiko? Asetuksia pitää tutkia ja selata niin kauan, että kanavahaku löytyy. Eri televisiomerkeissä tosin vaarmasti käytetään siitä hieman eri termiä, mutta kanavahaku se joka tapauksessa on. Jos kuitenkin onnistut vastoin kaikkea todennäköisyyttä saamaan television umpisolmuun, klikkaa kohtaa tehdastasetusten palautus, niin kaikki alkaa alusta.
Joissakin televisioissa on yhä jopa analogisten kanavienkin haku, jolla ei Suomessa enää tee mitään, joten siihen ei tarvitse kajota. Digitaaliset kanavat, joko antennikanavat tai kaapelikanavat täytyy hakea. Satelliittivastaanottoa tuskin on sellaisilla ihmisillä, joille kanavahaku tuottaa hankaluuksia, vaikka sekin televisiosta löytynee. - Anonyymi
Joissakin bokseissa (varsinkin suoraan ulkomailta hankituissa) pitää tehdä tehdaspalautus ei välttämättä muuten herää hakemaan kanavia
- Anonyymi
Sähköstä saa huomisen perään piikkilaskun. Kyllä niputtajia riittää rahanahneuden maailmassa.
- Anonyymi
Tietääkö kukaan paljonko SD kanavien lähettäminen tuli maksamaan. Paljonko säästöä syntyy. SD-laitteiston vaihtaminen maksoi kymmeniä miljoonia.
- Anonyymi
"Tietääkö kukaan paljonko SD kanavien lähettäminen tuli maksamaan. Paljonko säästöä syntyy. SD-laitteiston vaihtaminen maksoi kymmeniä miljoonia."
Kaikkihan maksaa! Mikään ei ole ilmaista, paitsi ehkä hengittäminen. Kehityksen mukana on kutenkin pakko mennä. Ei Suomi voi ainoana maailman valtiona jäädä siitä jälkeen.
Yhä on ihmisiä, joille riittäisi mustavalkoinen analoginen televisio. Sellaisia ei kuitenkaan maailmassa kukaan enää valmista, ja vaikka valmistaisikin, kukaan ei ainakaan Suomessa lähetä televisio-ohjelmia analogisina ja mustavalkoisina.
Niin muuttuu maailma! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tietääkö kukaan paljonko SD kanavien lähettäminen tuli maksamaan. Paljonko säästöä syntyy. SD-laitteiston vaihtaminen maksoi kymmeniä miljoonia."
Kaikkihan maksaa! Mikään ei ole ilmaista, paitsi ehkä hengittäminen. Kehityksen mukana on kutenkin pakko mennä. Ei Suomi voi ainoana maailman valtiona jäädä siitä jälkeen.
Yhä on ihmisiä, joille riittäisi mustavalkoinen analoginen televisio. Sellaisia ei kuitenkaan maailmassa kukaan enää valmista, ja vaikka valmistaisikin, kukaan ei ainakaan Suomessa lähetä televisio-ohjelmia analogisina ja mustavalkoisina.
Niin muuttuu maailma!No, saahan töllösttä värit pois.
- Anonyymi
Surkeasti hoidettu homma. Moni digi kanava lakkasi näkymästä. Taitaa olla tomppeleita noi digitan henkilöt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t553603- 181904
- 371881
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin171691Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251452Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401412- 611349
Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901105- 1281065
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221063