Voiko sarvisammakolle laittaa pohjamateriaaliksi vaikkapa akvaariosoraa? Pystyykö sammakko kaivautumaan siihen? Kun tuo turve on aina niin sottaista...
pohjamateriaaleista
1
219
Vastaukset
- Joonas @ Sammakkolampi.net
Tavallinen akvaariosora on usein hyvin teräväraunaista. Tärävät kulmat voivat raapia sammakon herkkään ihoon haavoja, joten sitä ei kannata käyttää. Pyöreää "jokisoraa" voi kokeilla, mutta voi olla että se on liian raskasta kaivaa. Ainakaan se ei pysy yhtään muodossaan, vaan painaa kaikella painollaan alle mennyttä sammakkoa.
Itse suosittelen kokeilemaan sarvisammakon kanssa ratkaisua jossa ei ole pohjalla muuta materiaalia kuin muutama sentti vettä. Se on helpoin pitää puhtaana, ja on toiminut meillä hyvin jo vuosia.
Jos välttämättä haluat pohjamateriaalia, voisit ehkä harkita terraarioon tarkoitettua puunkuorihaketta. Se ei sotke yhtä paljoa kuin turve.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4235568Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.1891928Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3671864- 1221088
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51014- 27928
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60834- 72801
Oishan se coolia
Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️55723- 37714