Tätini kuoli pari kuukautta sitten suhteellisen nuorena. Raamatun mukaan taivaassa on hyvä olla. Taivas on ikuinen, mutta ajallisessa maailmassa eläville ihmisille vielä käsittämätön.
Toivoa tuo se, että Jeesus kuoli ristillä ihmisten puolesta ja voitti näin kuoleman vallan. Ylösnoussut Kristus avasi myös ihmiselle tien ikuiseen elämään. Huolta ja murhetta kuolemasta lievittää siis toivo: kaikki ei pääty kuolemaan. Meille tänne jäävillä on lupauksen mukainen toivo jälleennäkemisestä.
Tämän sanoman turvin kuollut ihminen voidaan jättää turvallisin mielin Jumalan käsiin ja Hänen armonsa varaan.
Onko kuolemasta puhuminen tabu
4
110
Vastaukset
- Anonyymi
Ja että hän valaisisi teidän sisäiset silmänne näkemään, millaiseen toivoon hän on meidät kutsunut, miten ää- rettömän rikkaan perintöosan hän antaa meille pyhien joukossa. Ef. 1:18
Vanhassa käännöksessä puhutaan ”sydämen silmistä”. Kuinka kaunis kuva se onkaan. Apostoli rukoilee, että Herran omien sisäiset silmät, sydänten silmät, näkisivät Herran ja hänen lupauksensa oikein. Itse emme kykene näkemään näkymättömiä, mutta kaiken kirkkauden Isä voi tällaisen näkökyvyn antaa. Kun me saamme aavistaa jotakin sen perinnön ihmeellisyydestä, joka taivaassa odottaa, vapaudumme epäilyksistä ja pelosta. Sydämeen syntyy toivo taivaallisten näkemisestä. Toivo on väkevä voima ja se voi kantaa läpi tulien ja myrskyjen. – Ihmeellistä on se, että tällaiset syntiset ja tavalliset ihmiset, jotka eivät osaa kuin huutaa Herraa Jeesusta avukseen, saavat astua pyhien joukkoon ja taivaaseen päässeitten ruokapöytiin. Ihmeistä suurin on se, että minä saan kerran olla siellä, missä Karitsalle lauletaan ikuista kiitosta. - Anonyymi
Minullakin kuoli täti keväällä vaan oli niin syntinen,että en tiedä minne sielunsa meni. Kaikille ilkeili,kun itsellään oli paha olla täällä maailmassa.
- Anonyymi
Ei kaikki pääse taivaaseen.
- Anonyymi
Meillä oli isot hautajaiset,kun täti kuoli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä841626Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2691541Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2701276Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1691252- 56867
- 66844
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em64837Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40821- 40817
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44781