Phj talousarvio 2025, suunnitelmavuodet-26-27

Anonyymi-ap

Pian tullaan näkemään, kun kotiseutumieliset miehet ja naiset ottavat Pyhäjärven haltuunsa näiltä tuuliyhtiöiden ja hömpän rakastajilta.
Mutta ensin on siedettävä nelivuotiskausi kitkua ja katkua ulostuttava demokratiaa.
Pyhäjärvi kuuluu rehdeille miehille ja naisille ja järkeville talousihmisille.
Muistakaa mämä sanat kun mietitte tulevia vuosia, nyt ehkä numerot ovat vähän huonot , mutta eiköhän tästä vielä nousta.
Nykyisellään tulevaisuudessa on paremman arjen ja työpaikkojen kuilu, jota ei uskomuksilla hoideta.
Vaalikausi on sementoitu tuuliusko-olympiaadiksi, ja sen myötä kasvaa menojen ja tulojen epätasapainoisuutta korostavat ja samalla erottuvat tyhjänpäiväisiin kasvavat aukot.
Hyväksikäyttäjien toiminta yhtä kaikki hävettää ja sitäkin enempää vihastuttaa joutua pyhäjärvisenä olympiadiksi tällaisten jalat irti maassa olevan hallinnon kotikunnassa.

31

327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Harmittaa se varmasti PERSUja kun koijaroimalla ja valehtelemalla ei saaneetkaan Pyhäjärveä hallintaansa no 4vuoden päästä vielä -3 🌈💦💦💦

• Anonyymi

Kepun Kapteeni hooookoooo on jälleen vittuilupäällä kuten aina 7/24

• Anonyymi

Roiskeläppä läpättäen hän kiirehti palstatyömalleen, jakamaan pimeästi loistavia väittämiään perussuomalaisista . Me jotka rohkenemme vastata astian mitalla, huomaamme että sanat seniili ja emojipelle yhdiste ovat kieltolistalla.
        Mistä se sinun mielestäsi kertoo? Ettei vaan mode ole sama tyyppi, ja ei kestä kun mennään ihon alle.
        Narsimi on tällä 2025-06-22 12:24:13 parantumatonta.

• Anonyymi

Pyhäsalmen katukuva, ympäristönhoito on heikkoa laatua.

Toimenpidesuosituksia ei kuunnella eikä ryhdytä vuosikymmeniä rempallaan olleiden huonojen asioiden korjaamiseen eli kaunistamiseksi eikä kohentamiseksi.

Liikenneympyrä alaympyrä= RUMILUS kasveineen
      Liikenneympyrä yläympyrä= RUMILUS kasveineen
      Liikneteenjakajat= RUMASTI RUOHOTTUNEITA, hajalla
      Miljoonakatu= YMPÄRISTÖ tarvitsee vahvasti siistimistä, ja jäsentämistä

• Anonyymi

Jalkaäytävät voi olla valehtelivia persuja kävelemässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jalkakäytävällä konttaa humalainen kepun kapteeni heeekooo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täytyy myöntää, että sinun jankkaus on erikoista. Milloin nähdään naamat vastatusten? Eli voisin kysäistä muutaman seikan sinulta. Esimerkiksi koulutustaso..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täytyy myöntää, että sinun jankkaus on erikoista. Milloin nähdään naamat vastatusten? Eli voisin kysäistä muutaman seikan sinulta. Esimerkiksi koulutustaso..

Olemme nähneet usein naamakain. Minä olen rehellinen enkä valehtelijan häpeässä elävä isosuinen valehtlija.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olemme nähneet usein naamakain. Minä olen rehellinen enkä valehtelijan häpeässä elävä isosuinen valehtlija.

Kaikkihan apinan tuntee, tosin apinan, joka sinä olet , nimittäin MÖLYAPINA, niin sinun kaveriksi ei kukaan tunnustaudu, ei kertakaikkiaan normaali ihminen kehtaa.
        Kuka sinä sitten olet, asettautuu keskustelussa nollaasentoon, kenelle sinun väitteistäsi on merkitystä? Elostelet ja öliset päivästä toiseen mantraasi, yrität manipuloida lukijoita uskomaan sinuun.
        Muutama fakta miten suhtautua käytökseesi, missä toistat väitteitä valehetelmisesta, ja toiseksi väität olevasi rehellinen. Sinulle itsellesi tiedoksi,2025-06-22 13:43:41

Esitämme SINULLE avoimia kysymyksiä ja pyydämme perustelemaan syytöksesi.
        Ensimmäinen avain on olla menettämättä viileyttä ja olla reagoimatta vihalla tai raivolla. Koska sanotaan, että vihainen reaktio tarkoittaa, että olen syyllinen. Siksi tulee säilyttää maltti ja ymmärtää, että näitä tilanteita, vaikka ne ovatkin erittäin tuskallisia, tapahtuu itse kullekin läpi elämän.

Todellakin tällaiset tilanteet ovat tavallisia. Yhtäkkiä ja ilman näkyvää syytä syytetään valehtelusta, siitä, että on tehnyt jotain, mitä ei tehnyt. Saattaa jopa olla niin, että muut ihmiset laittavat suuhumme sanoja, joita ei ole sanonut.
        Näissä yhteyksissä, aivan kuten niissä ei ole sijaa aggressiiviselle vastaukselle, ei myöskään pidä yrittää paeta sitä, sivuuttaa sitä tai ohittaa sitä.
        Itse asiassa, kun kohtaa väärän syytöksen, on vain yksi sopiva reaktio. Itsevarma ja luja viestintä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikkihan apinan tuntee, tosin apinan, joka sinä olet , nimittäin MÖLYAPINA, niin sinun kaveriksi ei kukaan tunnustaudu, ei kertakaikkiaan normaali ihminen kehtaa.
        Kuka sinä sitten olet, asettautuu keskustelussa nollaasentoon, kenelle sinun väitteistäsi on merkitystä? Elostelet ja öliset päivästä toiseen mantraasi, yrität manipuloida lukijoita uskomaan sinuun.
        Muutama fakta miten suhtautua käytökseesi, missä toistat väitteitä valehetelmisesta, ja toiseksi väität olevasi rehellinen. Sinulle itsellesi tiedoksi,2025-06-22 13:43:41

Esitämme SINULLE avoimia kysymyksiä ja pyydämme perustelemaan syytöksesi.
        Ensimmäinen avain on olla menettämättä viileyttä ja olla reagoimatta vihalla tai raivolla. Koska sanotaan, että vihainen reaktio tarkoittaa, että olen syyllinen. Siksi tulee säilyttää maltti ja ymmärtää, että näitä tilanteita, vaikka ne ovatkin erittäin tuskallisia, tapahtuu itse kullekin läpi elämän.

Todellakin tällaiset tilanteet ovat tavallisia. Yhtäkkiä ja ilman näkyvää syytä syytetään valehtelusta, siitä, että on tehnyt jotain, mitä ei tehnyt. Saattaa jopa olla niin, että muut ihmiset laittavat suuhumme sanoja, joita ei ole sanonut.
        Näissä yhteyksissä, aivan kuten niissä ei ole sijaa aggressiiviselle vastaukselle, ei myöskään pidä yrittää paeta sitä, sivuuttaa sitä tai ohittaa sitä.
        Itse asiassa, kun kohtaa väärän syytöksen, on vain yksi sopiva reaktio. Itsevarma ja luja viestintä.

Selkeästi Oulaskankaasta on valehtelut ja todistusti. Minulle on kirjoitukset tallella. Esi.- Oulaskankaasta.

Muten miksi minun asiallinen kirjoitus poistettiin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Selkeästi Oulaskankaasta on valehtelut ja todistusti. Minulle on kirjoitukset tallella. Esi.- Oulaskankaasta.

Muten miksi minun asiallinen kirjoitus poistettiin?

Kerro toki oma nimesi, mutta samalla valehteluun syyllistämäsi/ osalliset.
        Ei kerrassaan ole aikuismaista jaarittaa samaa.
        Pyydä henkilöt paikalle, muista kertoa oma nimesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro toki oma nimesi, mutta samalla valehteluun syyllistämäsi/ osalliset.
        Ei kerrassaan ole aikuismaista jaarittaa samaa.
        Pyydä henkilöt paikalle, muista kertoa oma nimesi.

Kaikki tietävät nämä valehtelijat, jos ovat seuranneet täällä ketjuja ja tai Pyhäjärvestä kertovia facesivuja.

Miksi kertoisin nimeni? Riittää, että tiedät minun olevan rehellisen en persun. Minä en muutenkaan keskustele kierojen henkilöiden kanssa. Muutossa voi tulla avustamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki tietävät nämä valehtelijat, jos ovat seuranneet täällä ketjuja ja tai Pyhäjärvestä kertovia facesivuja.

Miksi kertoisin nimeni? Riittää, että tiedät minun olevan rehellisen en persun. Minä en muutenkaan keskustele kierojen henkilöiden kanssa. Muutossa voi tulla avustamaan.

Et keskustele siis lajitovereiden kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et keskustele siis lajitovereiden kanssa.

Heidän kanssa keskustelen en valehtelijoiden kanssa. Miksi muuten puutut tähän asiaan et täällä olevaan päättäjien haukkumiseen? Minusta tämä kertoo, että et taida olla rehti ja puolueeton?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei voi kaikki tietää, älä mene yleisväitteen taakse piiloon.
        Sinun oma rehellisyytesi lepää oman vakuuttelusi varassa, joten se on yhtä tyhjän kanssa.
        Meistä täällä kommmentoivista ei takuulla kaikki ole facessa. En esim minäkään, en .
        Sinulla on rohkeutta ja röyhkeyttä maalittaa "joitai", ja kun sinulta pyydetään omaa nimeäsi esiin kera näiden sinun elämäsi noin suuresti vaivvajien henkilöiden nimet, pelästyt uhostasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei voi kaikki tietää, älä mene yleisväitteen taakse piiloon.
        Sinun oma rehellisyytesi lepää oman vakuuttelusi varassa, joten se on yhtä tyhjän kanssa.
        Meistä täällä kommmentoivista ei takuulla kaikki ole facessa. En esim minäkään, en .
        Sinulla on rohkeutta ja röyhkeyttä maalittaa "joitai", ja kun sinulta pyydetään omaa nimeäsi esiin kera näiden sinun elämäsi noin suuresti vaivvajien henkilöiden nimet, pelästyt uhostasi.

Taidat olla näiden valehtelijoiden porukkaa, kun jankutat, etkä vastaa kysymyksiin. Miksi kaikkea muuta saa louskutta, mutta valehtelijoista ei saisi kertoa? Miksi valehteluun ei saisi puuttua? Miksi minun pitäisi kertoa nimeni, kun eti täällä kukaan muukaan tee sitä?

Toisaalta aymmärrän sinua halveksittuna on keljua elää. Jo on maalittamista, että kertoo faktoja puheista ja kirjoituksista niin eikö silloin kannata mennä itse peilin eteen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taidat olla näiden valehtelijoiden porukkaa, kun jankutat, etkä vastaa kysymyksiin. Miksi kaikkea muuta saa louskutta, mutta valehtelijoista ei saisi kertoa? Miksi valehteluun ei saisi puuttua? Miksi minun pitäisi kertoa nimeni, kun eti täällä kukaan muukaan tee sitä?

Toisaalta aymmärrän sinua halveksittuna on keljua elää. Jo on maalittamista, että kertoo faktoja puheista ja kirjoituksista niin eikö silloin kannata mennä itse peilin eteen?

Näyttää vahvasti, että valehtelijat ovat niin röyhkeitä, että yrittävät määrittää, mistä saa puhua? Eivät näköjään ymmärrä miten mitättömiä ovat kuntalaisten silmissä.

Eikö edes vaalitulos saa ymmärtämään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet hermona, kompuroit omaan hokemiseesi ". Miksi kaikkea muuta saa louskutta, mutta valehtelijoista ei saisi kertoa? Miksi valehteluun ei saisi puuttua? Miksi minun pitäisi kertoa nimeni, kun eti täällä kukaan muukaan tee sitä?"
        --
        Sinulta pyydetään rehellisyyttä, vastata huutosi-omalla nimelläsi ja herjaamiesi henkilöiden nimet voinet myös julkistaa? Muutenhan olet sanasodassa jokaisen kanssa, ymmärrätkö asemoitua rehelliseen linjaasi itsenäsi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet hermona, kompuroit omaan hokemiseesi ". Miksi kaikkea muuta saa louskutta, mutta valehtelijoista ei saisi kertoa? Miksi valehteluun ei saisi puuttua? Miksi minun pitäisi kertoa nimeni, kun eti täällä kukaan muukaan tee sitä?"
        --
        Sinulta pyydetään rehellisyyttä, vastata huutosi-omalla nimelläsi ja herjaamiesi henkilöiden nimet voinet myös julkistaa? Muutenhan olet sanasodassa jokaisen kanssa, ymmärrätkö asemoitua rehelliseen linjaasi itsenäsi?

Olet siis näiden valehtelijoiden porukkaa? Kerro miksi kaikkea muuta saa louskuttaa, mutta suorasta valehtelusta ei saisi hertoa? Taidatte olla koko porukka hemnrona? Mutta vastaisitko jo suoraan kysymykseen?

En ole kuin epärehellisten mukaan lukien sinä kanssa sanasodassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet siis näiden valehtelijoiden porukkaa? Kerro miksi kaikkea muuta saa louskuttaa, mutta suorasta valehtelusta ei saisi hertoa? Taidatte olla koko porukka hemnrona? Mutta vastaisitko jo suoraan kysymykseen?

En ole kuin epärehellisten mukaan lukien sinä kanssa sanasodassa.

Mistä vedit uuden hokeman lisäten "Olet siis näiden valehtelijoiden porukkaa? ".
        Sinulta pyydetään rehellisyyttä, kun siitä itse olet kerskunut, nyt olet maalannut itsesi nurkaan manifestilläsi, ja et voi kuin sohia suuntaan jos toiseen, päästäksesi vastaamasta omaan huutoosi.
        Olet loppujen lopuksi pieni ja mitätön pelokas henkilö, olet yksi maalittamiesi valehtelijoiden joukossa.
        Palstalla on meitä ihmisiä jokaisesta puolueesta, jokiasesta yhteiskuntaluokasta, ikäluokasta, siviilisäädystä, emme suostu sinun analyysiisi.
        Siinä on sinulla todellakin lähes mahdoton tehtävä niputtaa meidät valehtelijoiksi, hyödyntä, Tuskin voit livahtaa nurkastasi, jossa on sinun ainut mottosi eli motiivisi melskata suomi24:llä..valehtelemassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä vedit uuden hokeman lisäten "Olet siis näiden valehtelijoiden porukkaa? ".
        Sinulta pyydetään rehellisyyttä, kun siitä itse olet kerskunut, nyt olet maalannut itsesi nurkaan manifestilläsi, ja et voi kuin sohia suuntaan jos toiseen, päästäksesi vastaamasta omaan huutoosi.
        Olet loppujen lopuksi pieni ja mitätön pelokas henkilö, olet yksi maalittamiesi valehtelijoiden joukossa.
        Palstalla on meitä ihmisiä jokaisesta puolueesta, jokiasesta yhteiskuntaluokasta, ikäluokasta, siviilisäädystä, emme suostu sinun analyysiisi.
        Siinä on sinulla todellakin lähes mahdoton tehtävä niputtaa meidät valehtelijoiksi, hyödyntä, Tuskin voit livahtaa nurkastasi, jossa on sinun ainut mottosi eli motiivisi melskata suomi24:llä..valehtelemassa.

Olet siis näiden valehtelijoiden porukkaa!!! Kuvittelet vielä olevasi jotain, vaikka olet paljon minua pienempi ihmisenä. Se mitä minä sanon ei maailmaa kaada, mutta fakta on, että suurin osa pyhäjärvisistä pitää teitä koijareina ja valehtelijoina. Miltä tuntuu elää häpeässä? Raivo näkyy ainakin nousseen.

Milloin muutatte pois vai valehtelitteko siinäkin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet siis näiden valehtelijoiden porukkaa!!! Kuvittelet vielä olevasi jotain, vaikka olet paljon minua pienempi ihmisenä. Se mitä minä sanon ei maailmaa kaada, mutta fakta on, että suurin osa pyhäjärvisistä pitää teitä koijareina ja valehtelijoina. Miltä tuntuu elää häpeässä? Raivo näkyy ainakin nousseen.

Milloin muutatte pois vai valehtelitteko siinäkin?

Olet hermona, miksi? Sinua puraisi ihan muu kuin perussuomalainen.
        Typerät kysmyksesi voit osoittaa henkilöille, jotka väität tietäväi nimeltä, kunhan muistat liittää oman nimesi kysjäksi.
        Onko liian hapokasta?
        "Se mitä minä sanon ei maailmaa kaada, mutta fakta on, että suurin osa pyhäjärvisistä pitää teitä koijareina ja valehtelijoina. Miltä tuntuu elää häpeässä? Raivo näkyy ainakin nousseen."

Etpä nyt osaa auttaa itseäsi, olet pinteessä, aikuislpasllisena esiinnyt raivoisasti ja hätävarlunan koetat nakittaa "jonkun" muunkin mukaan pulaasi, ei vaan onnistu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet hermona, miksi? Sinua puraisi ihan muu kuin perussuomalainen.
        Typerät kysmyksesi voit osoittaa henkilöille, jotka väität tietäväi nimeltä, kunhan muistat liittää oman nimesi kysjäksi.
        Onko liian hapokasta?
        "Se mitä minä sanon ei maailmaa kaada, mutta fakta on, että suurin osa pyhäjärvisistä pitää teitä koijareina ja valehtelijoina. Miltä tuntuu elää häpeässä? Raivo näkyy ainakin nousseen."

Etpä nyt osaa auttaa itseäsi, olet pinteessä, aikuislpasllisena esiinnyt raivoisasti ja hätävarlunan koetat nakittaa "jonkun" muunkin mukaan pulaasi, ei vaan onnistu.

heh heh Oetko noin epätoivoinen. Meillä on ero siinä, että minä olen rehellinen ja se korpeaa sinua ja porukkaasi. Väitätkö todella, että et tiedä omaa nimeäsi, kun pyydät minut nimeään sinut? heh heh

Miltä tuntuu elää epärehellisen maineessa pienellä paikkakunnalla? Onko täällä vielä liian vasemmistolaista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

heh heh Oetko noin epätoivoinen. Meillä on ero siinä, että minä olen rehellinen ja se korpeaa sinua ja porukkaasi. Väitätkö todella, että et tiedä omaa nimeäsi, kun pyydät minut nimeään sinut? heh heh

Miltä tuntuu elää epärehellisen maineessa pienellä paikkakunnalla? Onko täällä vielä liian vasemmistolaista?

KUKA MINÄ? Ymmärrätkö että ei riitä oma uskottelusi, olet suurimpia valehteljoita, joita tällä palstalla riekkuu.
        Lieneekö ketään toista sekaantunutta, aktiivinen olet valehtelemaan ja kehumaan itseäsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KUKA MINÄ? Ymmärrätkö että ei riitä oma uskottelusi, olet suurimpia valehteljoita, joita tällä palstalla riekkuu.
        Lieneekö ketään toista sekaantunutta, aktiivinen olet valehtelemaan ja kehumaan itseäsi.

Ottaako kestohäpeässä eläminen noin koville?

Mikä sai pellet valehtelemaan Oulaskankaan yöpäivystyksen lopettamiseen liittyen? Tyhmyys?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ottaako kestohäpeässä eläminen noin koville?

Mikä sai pellet valehtelemaan Oulaskankaan yöpäivystyksen lopettamiseen liittyen? Tyhmyys?

Huomioi aikuislapsi, minulla ei ole mitään tekemistä ei Oulaskankaan "valehteluun", ei perussuomalaisiin eikä vasemmistolaisiin saati hallinnon juttuhin.

Olen yksi "meistä/heistä ", joiden sietokyvyn kuppi on täynnä sinun joutavaa jankkaamista.

Kerro rehellisesti, kuka olet ja miksi jatkat manifestiäsi, kun vakioasialla ei mitään merkitystä Suomen kokoisen pilven alla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomioi aikuislapsi, minulla ei ole mitään tekemistä ei Oulaskankaan "valehteluun", ei perussuomalaisiin eikä vasemmistolaisiin saati hallinnon juttuhin.

Olen yksi "meistä/heistä ", joiden sietokyvyn kuppi on täynnä sinun joutavaa jankkaamista.

Kerro rehellisesti, kuka olet ja miksi jatkat manifestiäsi, kun vakioasialla ei mitään merkitystä Suomen kokoisen pilven alla.

Juoppohulluus aiheuttaa jankuttamista samoista asioista, narsismi on toinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin? Miksi sitten niin raivoat, kun minä kerron, että meillä asiasta on valehdeltu? Miksi puutut tämän totuuden kertomiseen, mutta et inahdakkaan muista täällä kirjoittelusta.

Miksi en saisi kertoa asiasta? Olet siis oikeasti samaa porukkaa näiden halveksittujen kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin? Miksi sitten niin raivoat, kun minä kerron, että meillä asiasta on valehdeltu? Miksi puutut tämän totuuden kertomiseen, mutta et inahdakkaan muista täällä kirjoittelusta.

Miksi en saisi kertoa asiasta? Olet siis oikeasti samaa porukkaa näiden halveksittujen kanssa.

Jos et kestä totuutta niin ei täällä ole pakko käydä,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juoppohulluus aiheuttaa jankuttamista samoista asioista, narsismi on toinen.
        Kumpaa lajin sääliötä olet?

• Anonyymi

Asiasta pääsisi helposti myöntämällä, että lipsahti.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      2907
    2. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      357
      2653
    3. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      59
      2592
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2293
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      25
      1763
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1669
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1546
    8. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1500
    9. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1469
    10. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      139
      1425
    Aihe