Hu huuh huh

Anonyymi-ap

Lomanjälkeinen aamu

Kello soi. Liian aikaisin. Vielä eilen heräsin auringonvaloon ja lintujen lauluun – tai oikeastaan puoleen päivään. Nyt herään väsyneeseen piippaukseen ja harmaaseen taivaaseen.

Kahvinkeitin murisee, mutta ei lohduta. Aamupala maistuu velvollisuudelta. Paidassa on vielä rantahiekkaa, mutta kalenteri huutaa palavereita.

Kävelen tuttuun bussiin, samat kasvot, samat maisemat. Kukaan ei puhu, kaikki tuijottavat eteensä. Joku aivastaa. Tervetuloa arkeen.

Työpöydällä odottaa sähköpostiviidakko. Kymmenen muistutusta, kolme unohtunutta tehtävää ja yksi tiimipalaveri, joka "voisi olla vain sähköposti".

Huokaan. Avaan koneen. Selaan kalenteria. Alan taas muistaa salasanat ja järjestyksen. Kahvi alkaa maistua paremmalta. Kollegan vitsi saa hymyn huulille.

Ehkä tämä ei olekaan ihan kamalaa.

Mutta silti – voisipa palata vielä hetkeksi siihen hetkeen, kun varpaat olivat vedessä ja mieli täysin tyhjä...

3

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ja sitten heräsit pää kiljusaavissa.

• Anonyymi

Voiko ihanammin aamu enää alkaa!

• Anonyymi

Tässä jatko-osa ChatGPT:llä luomaasi sisältöön ChatGPT:n luomalla sisällöllä.

Lomanjälkeinen aamu

Herätyskello soi liian aikaisin. Vielä eilen nukuin ilman aikatauluja, ilman velvollisuuksia. Nyt peitto tuntuu tavallistakin painavammalta, ja silmät vastustelevat valoa, joka tihkuu verhojen raosta. Keho muistaa loman vapauden, mutta mieli alkaa jo hahmotella päivän tehtävälistaa.

Kahvinkeitin porisee keittiössä kuin yrittäen lohduttaa. Tuttuja rutiineja, tuttu muki. Mutta kaikki tuntuu hieman vieraalta – kuin palaisi kotiin pitkän matkan jälkeen, vaikka ei olisi koskaan lähtenytkään. Töihin palaaminen ei ole kriisi, mutta se on kuin hyppy kylmään veteen: virkistävä, mutta silti järkyttävä.

Kadulla ihmiset näyttävät oudon kiireisiltä. Joku haukottelee pysäkillä, toinen selaa puhelinta epätoivoisesti, etsimässä siirtymäaikaa lomasta arkeen. Olen osa tätä virtaa taas – vaikken vielä täysin valmis.

Mutta aamun kuluessa jokin alkaa loksahtaa paikoilleen. Tuttujen askelten rytmi löytyy uudelleen, ja ehkä tänään ei tarvitse suorittaa täydellisesti. Riittää, että on hereillä, paikalla – ja antaa arjen kantaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      5751
    2. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      82
      3898
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      22
      3264
    4. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      117
      2707
    5. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2695
    6. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      45
      2631
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      2051
    8. Maija Kajan

Aiheutti hormoonien määräämisellään massiivisen rintasyöpien lisääntymisaallon!!!!
      Tampere
      105
      1933
    9. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      43
      1705
    10. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1576
    Aihe