No eihän kulutusta voi, eikä pidäkään lisätä, sitä pitää leikata ja säästää jos kykenee!
https://yle.fi/a/74-20166994
Kaikki ei kykene säästämään, ja kulutusta vaikea vähentää
"Lähes jokainen vastaaja kertoi, ettei pysty lisäämään kulutustaan."
12
159
Vastaukset
- Anonyymi
Minä ainakin saanut niin hyvän veroalen , että aion kuluttaa syksyllä kunnolla . Kuukauden Luxus loman vietän Keniassa ja Tansaniassa .
- Anonyymi
Juurikin niin. Kuka pystyy miettimään ilmastoasiaa, kun tuulipuistoja, teitä ja sähkölinjoja pitää rakentaa urakalla ympäri maata. Niitä rakennetaan metsämaalle, josta puut on kaadettu. Missä on hiilinielu?
- Anonyymi
Mieti aloittaja mistä on kysymys. Rahaa ei ole. Artikkeli kertoo juuri siitä, että pitää pihistellä, ei pysty kuluttamaan.
- Anonyymi
Ei kyl kykene viidessäkään vuodessa jtk. puskuria itselleen säästämään.
Mutta mitä enemmän edes yrittää säästää, sen parempi.
Tosin kaikki menee ihan päivittäiseen ruokaan ja lääkkeisiin, mitä nyt vuokrasta jää... - Anonyymi
Ei uskalla lisätä kulutusta. Työpaikat ovat epävarmoja. Ostovoima heikkoa.
- Anonyymi
Ei 20 euron verole innosta kulutusjuhliin :D
Aina kannattaa säästää ja välttää turhaa kulutusta. On hyvä koota kunnon puskurikin koska et voi tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Puskuri auttaa vaikka auton ostossa, jos kykenet rahoittamaan suuren osan auton hinnasta omista varoistasi, niin osamaksun lisäkustannukset jäävät pieniksi. Nyt puskurit kunniaan joka alalla!
- Anonyymi
Juu, löytyisi vaan sellainen puskuri joka puskisi sinutkin takaisin Niuvanniemelle ?
- Anonyymi
Huh, jotta ihan auton ostossa!
Kun ihan minimaliseen elämään!
Kun ei tiedä, loppuuko palkka heti, vai viikon päästä!
Ja paljonko sitten laskee ja mitä kaikkea kulua tulee lisää!
Paljonko menee kuukausista, vuosissa! jopa, että saa menetetyn työpaikan (mutta "uuden") takaisin ja kuinka kalliiksi tulee sen hankkiminen Anonyymi kirjoitti:
Huh, jotta ihan auton ostossa!
Kun ihan minimaliseen elämään!
Kun ei tiedä, loppuuko palkka heti, vai viikon päästä!
Ja paljonko sitten laskee ja mitä kaikkea kulua tulee lisää!
Paljonko menee kuukausista, vuosissa! jopa, että saa menetetyn työpaikan (mutta "uuden") takaisin ja kuinka kalliiksi tulee sen hankkiminenOlin töissä koko työikäni, vain 3 viikon työttömyysjaksolla. Vain pari kertaa on tili ollut tyhjä käytännössä eli opiskelun jälkeen koska valtio ei sitä maksanut silloin ja käytin niin säästöni kuin pankin antaman opintolainankin. Toisen kerran kun sillä osarahoitin asunnon ostoa ja loput sitten lainalla. Aina olen sitä uudelleen kasannut jotta on mistä ottaa jos tarve tulee. Laina on aina huonompi vaihtoehto pienemmissä tuhansien eurojen kaupoissa. Toisaalta nykyisen kerrostaloasuntonikin aikoinaan ostin käteisellä. Oli tullut säästettyä!
Kun olin hyvä ja fiksu työntekijä, sellainen joka sai aikaan niin olen silti saanut yhdet potkun kun haukuin uuden esimiehen tyhmyydestään mutta kun kilpailevan yrityksen pomo kuuli niin soitti jotta tule meille ja minä menin!
- Anonyymi
Kulutus on hyvin pientä johtuen ajattelutavasta että ei oikeastaan tarvi lisää autoja moottoripyöriä koska niitä jo on.
- Anonyymi
Eli kaikkea on ja rahat voi sijoittaa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2344502Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii752924- 472433
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451737- 781409
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘831212- 211193
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden137939- 69908
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86874