Meillä on ihmisiä, jotka eivät tee mitään yhteiskunnan hyväksi, vaikka saavat verorahoista kaiken elämiseen tarvittavan.
Jos velkaa pitää ottaa ja rahat ei riitä, niin vika ei ole niissä, jotka maksavatveroja vaan niissä, jotka eivät tee muille pakollista 700 tunnin taksvärkkiä valtiolle.
Kaikkein nopeiten ja helpoiten saadaan raha riittämään sillä, että laajennetaan hyvinvoinnin tuottajien määrää sen sijaan, että rasitettaisiin enemmän niitä, jotka jo muutenkin tekevät eniten.
Kaikille pakollinen 700 tunnin palkaton työpalvelus olisi hyvä alku. Se on jo töissä käyvillä eikä sen kasvattaminen ole järkevä niin kauan, kuin ion niitä, jotka eivät tee mitään.
Jos veroja ei tule tarpeeksi, syy ei ole niiden, jotka maksavat veroja
6
117
Vastaukset
- Anonyymi
Jos verotuloja halutaan lisää ja työttömyyttä vähemmän nii silloin tulee
1. Poistaa vähennykset ja tuet.
2. Tehdä työntekemisestä, yrittämisestä ja vaurastumisesta helpompaa, yksinkertaisempaa ja houkuttelevampaa.
Palkansaajien ja yksityisten elinkeinoharjoittajien raja tulee poistaa eli jokaisella tulee olla yhtäläinen verotus/lait tulon hankkimiseen haluamallaan tavalla.
Ja työntekijöiden tulee voida itse päättää omista työajoista ja hinnoista ilman ylimääräistä säätelyä ja liittoja. Ja valtio säästää kun ei tarvitse liittojen pukumiehille pumpata tukiaisrahoja.
Esim 33% tasavero tuloihin ilman vähennys- ja tuki himmeleitä kaikille tuloluokille.
Yrityksien ja yksityisten ihmisten tulisi maksaa tuloveroa vain voitosta koska yrityksilla ja yksityisillä on pakollisia kuluja liiketoiminnan ja elämisen kannalta. On järjetöntä että korkeista elin/asuin kustannuksista rankaistaan isommalla verotuksella kun taas edullisemmin elävä maksaa vähemmän veroja ja rahaa jää vielä säästöön.
Eläkejärjestelmän voi poistaa ja ihmiset saisi opetella itse säästämään rahaa eläkepäiville tai jatkamaan työuraa eläkkeellä, sen pitäisi olla jokaisen itse valittavissa.
Asumistuet km-korvaukset ym.. tyhjänpäiväiset tukihimmelit voi kaikki deletoida ja samalla voidaan antaa kenkään tusinalle turhalle paperinpyörittäjälle.- Anonyymi
Eikös eläkejärjestelmä ole juurikin sitä säästämistä tosin vakuutuksen kautta.
Jotenkin sulla on nyt sellainen vinoutunut ajatusmalli taloudesta.
Itse olen työkyvyttömyyseläkkellä ja olen maksanut eläkevakuutusmaksuja 300 000€ ja palkkatuloista on maksettu lisäksi jotain 70 000€.
Saan eläketuloja 2300€/kk ja lisäksi itse maksamaani vapaaehtoista eläkettä 1100€/kk ja näistä maksan veroa 33,5%
Lisäksi on muutama sijoitusasunto josta saan puhdasta tuloa tällä hetkellä 700€/kk ja maksan tuosta 30% veroa.
Eli kuten huomaat saan 44% tuloistani sijoitusten kautta, pitäisikö minulle opettaa säästämistä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös eläkejärjestelmä ole juurikin sitä säästämistä tosin vakuutuksen kautta.
Jotenkin sulla on nyt sellainen vinoutunut ajatusmalli taloudesta.
Itse olen työkyvyttömyyseläkkellä ja olen maksanut eläkevakuutusmaksuja 300 000€ ja palkkatuloista on maksettu lisäksi jotain 70 000€.
Saan eläketuloja 2300€/kk ja lisäksi itse maksamaani vapaaehtoista eläkettä 1100€/kk ja näistä maksan veroa 33,5%
Lisäksi on muutama sijoitusasunto josta saan puhdasta tuloa tällä hetkellä 700€/kk ja maksan tuosta 30% veroa.
Eli kuten huomaat saan 44% tuloistani sijoitusten kautta, pitäisikö minulle opettaa säästämistä?Kovasti monella on merkillinen harhakäsitys työeläkevakuutusjärjestelmästä. Sitä yksinkertaisesti ei ymmärretä, vaan näyttää näillä olevan käsitys, että se on joku sosiaalitukijärjestelmä, jota verovaroin rahoitetaan.
Tosiasiassahan se on vakuutusjärjestelmä, jolla turvataan ihmisen vanhuuden ja työkyvyttömyyden aikainen toimeentulo. Ja jokainenhan maksaa vakuutusmaksua omista ’rahoistaan’ eli työansioistaan tietyn prosentin. Verorahaa ei palkansaajien työeläkejärjestelmään käytetä.
Tämähän on juuri sitä mitä moni aina tuntematon vaatiikin eli että itse varaudutaan ja säästetään vanhuutta ja työkyvyttömyyttä varten.
- Anonyymi
Palkansaajan ja elinkeinoharjoittajan ( toiminimen) tuloverotuksessa ei ole eroa.
Tasavero 33% on vähän raju. Vero alas, johonkin 20% kieppeille ja tosiaan nuo matkakulut ja kotitalousvähennykset pois. Jokainen käyttäköön rahansa työmatkaan jos haluaa, mutta ei siitä tule palkita, että ajaa kaukaa töihin. - Anonyymi
Nämä monet erilaiset vaatimukset pakkotyöstä ovat kovin outoja ja ilmeisesti eivät loppuun asti harkittuja.
Mitä työtä nämä pakkotyöllistetyt tekisivät?
Ettei vaan kävisi niin, että työnantajat, kunnat ja valtio teettäisikin ilmaisella pakkotyövoimalla niitä töitä, joita nyt tekee palkattu työvoima. Epäilen vahvasti näin käyvän. Ja siitähän seuraisi tietysti se, että näitä tekevä palkattu työvoima joutuisi siirtymään pakkotyöllistettyyn ilmaistyövoimaan.- Anonyymi
Saathan sinä epäillä.
Fakta on kuitenkin että suomi on pullollaan töitä mitä ei nykyisillä kustannuksilla kannata teetättää.
Kun ajatellaan että sosialiturvan varassa elävälle on pakko maksaa n. 1200€/kk (huom. ihan kaikki tuet) niin kunnat ja valtio voisi teetättää 100 tuntia kuukaudessa töitä ja palkka olisi ihan normaali.
Kustannuksia ei tulisi kun se raha menisi muutenkin.
Tiedän että iso osa näistä sosialituen saajista hakeutuisi sitten niihin oikeisiin hommiin ja alkaisi itse kantaa vastuun toimeentulostaan.
Huomaatko että sillä olisi 2 vaikutusta, saadaan tekemättömät työt tehtyä ja sosilitukijärjestelmästä katoaisi aika iso määrä porukkaa siitä syystä että kun joutuvat tekemään työtä niin sitten hakeutuvat mielekkäämpään hommaan.
Tiedän että se työn tekemninen on joillekkin niin vastenmielistä mutta alkaa olemaan se aika kun voidaan sanoa ettei ilmaisia lounaita ole.
Ei rahaa enään taivaasta satele vaan jos haluaa rahaa niin tulee myös jotakin tehdä.
Se että jotkut kuvittelevat sosialitukien olevan korvaus ettei yhteiskunta kykene tarjoamaan töitä on utopiaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15110964
- 525240
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452453- 302143
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131711Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421554Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta301251Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351186Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo92935TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o317892