Minun mielipiteeni on se (se on siis vain mielipide), että jokainen opettakoon lapsilleen itse oman uskontonsa. Jos ei tähän kykene, niin sitten se on kyseisen uskonyhteisön tehtävä.
Uskontojen opettaminen ei kuitenkaan saa olla pois muusta opetuksesta.
https://yle.fi/a/74-20168321
Kenen tehtävä uskonnon opetus?
8
141
Vastaukset
- Anonyymi
Eikö ole parempi että yhteiskunnassa uskonnot opetetaan tiedollisella tasolla yhtenevästi ja neutraalisti kaikille, sen sijaan että homma jätettäisiin tuuliajolle?
Uskonto on kuitenkin yhteiskunnallisesti merkittävä motasli, käyttäytymis ja arvojärjestelmä sekä jopa näiden kautta yhteisön lainsäädännön yksi oleellinen peruste. Miksi sellaisen opetuksesta olisi järkevää laistaa?- Anonyymi
Motasli??
- Anonyymi
Väärin. Lainsäädäntömme perustuu roomalais-kreikkalaiseen sääntöihin , joita valistusaikana kehitettiin paljonkin.
Väite, että lainsäädäntö on meillä uskontopohjaista, on yksi eniten levitetyistä disinformaatioista .
- Anonyymi
Noissa maissa, joissa on tuollainen systeemi, niin se on johtanut radikalisoitumiseen.
- Anonyymi
Omassa lapsuudessa kommunistiset vanhemmat olivat kovimpia opettamaan lapsilleen aatetta.
- Anonyymi
Lysenkolaisuus parempi.
- Anonyymi
Nykyään Suomessa uskonnonopetus on hyvällä mallilla. Vasemmisto haluaisin senkin ajaa alas.
- Anonyymi
Uskontojen opetus ei kuulu verovaroin ylläpidettyyn kouluun. Noin me normaalit ihmiset ajattelemme.
Me sentään olemme työelämässä emmekä muuta väitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3768333Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1692704- 76978
- 12960
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60873- 25856
- 55843
- 64822
- 46796
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss72752