Olen masentunut mies. Eikä elämä tunnu miltään. Turhaa paskaa päivästä toiseen. Mutta iltakävely on minulle hyvä usein ja sen jälkeen saunassa käyn pari kertaa viikko. Se on minun hyvä hetki. Hetkeksi mieleni paranee
elämä on epämukavaa usein
13
111
Vastaukset
- Anonyymi
Sama täällä. Kaikki on paskaa. Mikään ei kiinnosta ja mistään ei saa kiinni.
Työkään ei kiinnosta, mutta rahan takia pakko käydä. Työkavereiden lässytyksiä pitää kuunnella muka kiinnostuneena, todellisuudessa ei kiinnosta heidän asiat tippaakaan, kun omassakaan elämässä ei mikään kiinnosta.
Aiemmin liikunta, sauna, olut tai naiset sai aikaan mielihyvää. Nyt ei enää nekään.
Välillä mietin, että pitäisikö tehdä joku rikos, että saisi vaihtelua elämään.- Anonyymi
Älä tuollaisia mieti. Jos joutuisit vankilaan asti, niin elämässä ei olisi yhtään mitään vaihtelua. Sitten vasta ahdistaisikin, itsesyytökset ym. vielä päälle.
Vaihtelua voi löytää ihan laillisestikin.
Mitkä asiat saattaisi kiinnostaa, sitäkin voi miettiä.
Ei elämä ole kenelläkään pelkkää ruusuilla tanssimista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä tuollaisia mieti. Jos joutuisit vankilaan asti, niin elämässä ei olisi yhtään mitään vaihtelua. Sitten vasta ahdistaisikin, itsesyytökset ym. vielä päälle.
Vaihtelua voi löytää ihan laillisestikin.
Mitkä asiat saattaisi kiinnostaa, sitäkin voi miettiä.
Ei elämä ole kenelläkään pelkkää ruusuilla tanssimista.En rikoksella tarkoittanut mitään kenenkään henkeen- terveyteen tai kenenkään omaisuuteen kohdistuvaa vaan lähinnä jotain lievää josta maksimirangaistus on sakkoja tai ehdonalaista.
Olisihan se kokemus tuollainenkin prosessi ja rahaa nyt on sen verran, että sakot pystyy maksamaan. Olisihan se imartelevaa istua syytetyn penkillä kuuntelemassa kuinka paska ihminen olen, kun ilmeisesti sitä oikeasti olen. Tarviiko sitä hävetä? Siitähän voisi olla jopa ylpeä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En rikoksella tarkoittanut mitään kenenkään henkeen- terveyteen tai kenenkään omaisuuteen kohdistuvaa vaan lähinnä jotain lievää josta maksimirangaistus on sakkoja tai ehdonalaista.
Olisihan se kokemus tuollainenkin prosessi ja rahaa nyt on sen verran, että sakot pystyy maksamaan. Olisihan se imartelevaa istua syytetyn penkillä kuuntelemassa kuinka paska ihminen olen, kun ilmeisesti sitä oikeasti olen. Tarviiko sitä hävetä? Siitähän voisi olla jopa ylpeä.Olisiko ehkä niin, että olet vain omasta mielestäsi paska ?
Tuskin muut niin ajattelevat.
Jos hyväksyisit itsesi, arvostaisit itseäsi, niin moni ongelma ratkeaisi jo pelkästään sillä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olisiko ehkä niin, että olet vain omasta mielestäsi paska ?
Tuskin muut niin ajattelevat.
Jos hyväksyisit itsesi, arvostaisit itseäsi, niin moni ongelma ratkeaisi jo pelkästään sillä.Kuinka se tapahtuu noin käytännössä?
- Anonyymi
En tiedä, millaisessa ympäristössä asut. Jos olisit nainen, voisit tehdä kuten minä. Oli nautinto kävellä luonnossa. Poimin voikukanlehtiä salaattiin. Siinä on moninkertainen kivennäis- ja vitamiinimäärä verrattuna kaupan salaattiin. Poimin siankärsämöä. Siitä tulee hyvää teetä. Lehtiä kerään, hakkaan ja pakastan. Päälle kirjoitan" omat tillit" Se käy mausteeksi moneen, kalaan ja salaatinkastikkeeseen. Teen salaatinkastikkeen aina öljystä.
Seuraavaksi odottelen vadelman kypsymistä. Harmittaa, kun selkä ei enää kestä mennä mustikkaan ja puolukkaan.
Kyllä se mieskin voi käydä marjassa.
Hyvää kesää!- Anonyymi
Oli hyvä kommentti. Kiitos!
- AnonyymiUUSI
15:12:27, Ihan hyvä, kun kerroit noista toimistasi. Ne sinua ilahduttaa ja tuovat mukavaa puuhaa, varmaankin. Mä vaan koen oloni ja eloni melko samanlaiseksi kuin aloittaja, niin en käsitä että minulta ainakaan mikään tuollainen tai vastaavat puuhat onnistuisi. Kun on masentunut, katoavat värit asioista. Minä ainakaan en jaksa edes luonnossa kauniita kukkia yms. nähdessäni saada kiinnostusta, edes jotakin tunnetta. On kamalaa, kun asiat ei tunnu miltään. Niinpä mä aina muiden ihmisten parissa näyttelen, että saan kiksejä kuten hekin siitä sun tästä, vaikka en tunne mitään, ihan sama. En oikein ymmärrä, mitä voisin tehdä tai mitä tuo aloittaja voisi tehdä, että virkoaisi tunneskaalaa esiin eri virikkeistä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
15:12:27, Ihan hyvä, kun kerroit noista toimistasi. Ne sinua ilahduttaa ja tuovat mukavaa puuhaa, varmaankin. Mä vaan koen oloni ja eloni melko samanlaiseksi kuin aloittaja, niin en käsitä että minulta ainakaan mikään tuollainen tai vastaavat puuhat onnistuisi. Kun on masentunut, katoavat värit asioista. Minä ainakaan en jaksa edes luonnossa kauniita kukkia yms. nähdessäni saada kiinnostusta, edes jotakin tunnetta. On kamalaa, kun asiat ei tunnu miltään. Niinpä mä aina muiden ihmisten parissa näyttelen, että saan kiksejä kuten hekin siitä sun tästä, vaikka en tunne mitään, ihan sama. En oikein ymmärrä, mitä voisin tehdä tai mitä tuo aloittaja voisi tehdä, että virkoaisi tunneskaalaa esiin eri virikkeistä.
Olen tuo edellä. Lisään että vastaukseni oli enemmänkin ketjuun toisena vastanneelle.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oletko pohtinut, mikä sinut on saanut masentumaan ?
Onko ollut jotain vaikeuksia yleisesti elämässä, vai onko tapahtunut jotain ikävää/pahaa ?
Onko joku loukannut tai kiusannut sinua ?
Mitä ajattelet itsestäsi, miten suhtaudut itseesi ? Pidätkö itseäsi huonona ihmisenä, epäonnistuneena, kelpaamattomana, tms. ?
Mikä on mielesi saanut apeaksi, ja miksi ? Mikä tuntuu pahalta, millä tavalla se tuntuu ?
Mitä sen tunteen kanssa voisi tehdä, miten sen saisi tuntumaan siedettävämmältä ?
Omat tunteet ja tunne-elämä on jatkuvaa " sukkulointia ", välillä tuntuu siltä, ja välillä tältä, ei tahdo itsekään perässä pysyä. Tunteiden tunteminen ja käsitteleminen vaatii aivotyötä, ajattelua, tutustumista omiin tunteisiin.
Mitä paremmin ymmärtää, mitä mitkäkin tunteet, ajatukset ja asiat saavat mielessä liikkeelle, niitä on helpompaa alkaa vähän kuin säätelemään, ns. ohjaamaan omaa itseään ja tunteitaan ja ajatuksiaan.
Ihmismieli on hankala ja vaativa, mutta myös mielenkiintoinen asia. Joskus on hyvä pohtia kaikkea syvällisemmin. Ei tämä elämä kenellekään aina helppoa ole.
Masennuksetkin useimmiten tulevat ja menevät. Jotkut saavat masennuksen ehkä vain kerran elämässään, joillekin se voi tulla useammankin kerran.
Synkimmällä hetkellä ei kai osaa ajatellakaan, että on se aiemminkin helpottanut jossain vaiheessa.
Jos mieli menee alas, masentaa, on hyvä antaa sen tunteen tulla ja olla, jos liikaa yrittää laittaa vastaan, se taitaa olla vielä raskaampaa. On hyvä antaa aikaa itselle, ja juurikin käydä asioita mielessään läpi.
Toivotaan, että sinullekin värit palautuvat taas pikkuhiljaa elämään.
- AnonyymiUUSI
Sitähän se elämä vähän on 😔
Pieniä ilon pilkahduksia silloin tällöin ja välillä jotain muuta.
Tsemppiä sinulle elämää, joka luet tämän 🧸🐇🤗🥛- AnonyymiUUSI
Näinhän se on.
99% elämästä on tylsää perus arkea. herää, mene töihin, tule töistä väsyneenä, tee ruokaa, mene nukkumaan. Ja taas sama uudelleen.
Nykyisin vaan kaikki tosi-tv, some ym antaa sellaisen kuvan, että joillekin ihmisille tapahtuu koko ajan kaikkea uutta ja jännää ja ystäviä on kymmenittäin ympärillä. No ehkä joillain onkin, mutta totuus ns. normaali ihmisillä on aivan toinen.
Ehkä tämä elämän ankeus ja masentuneisuus vain korostuu, kun alkaa vertaamaan itseään näihin tosi-tv / some tähtiin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1833797
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten5172901Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!411741Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?1131513- 501350
Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?221301Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti531235Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3561223Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1281152Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.411049