Kiitollisuuden kokemus on ihmiselle hyvin tärkeä asia. Ihminen liian usein on tyytymätön siitä mitä ei ole eikä osaa olla kiitollinen siitä mitä on.
Kun ihminen menettää paljon, hän oppii usein vasta sitten arvostamaan sitä mitä hänellä on.
Oheisen vanhan Karpon ohjelman/videon alkupuolella on ihminen, joka eli laitoksissa pitkään. Hänellä oli omat elämän haasteensa. Hän lupasi että jos saa vapautensa niin elättää itsensä. Hän teki pitkiä päiviä ja oli kiitollisen oloinen työstään. Hänellä oli myös huumorintajua.
Tarinan opetus: Ihminen voi olla kiitollinen ja pyrkiä eteenpäin vaikka olisi monenlaista haastetta. Asenne ratkaisee. Moni terveenä syntynyt ei ole kiitollinen vaan katkera vaikka hänellä on vapaus toteuttaa itseään.
https://www.youtube.com/watch?v=iBU8NDOJjqg&t=235s
Kiitollisuus ei katso olosuhteita. Kyse on asenteesta
18
154
Vastaukset
- Anonyymi
Rikkaille ja hyvätulosille kiitosta. Köyhille risuja ja piiskaa.
- Anonyymi
Mutta köyhä voi olla kiitollinen vähästä. Kaikki rikkaat ei ole kiitollisia paljostakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta köyhä voi olla kiitollinen vähästä. Kaikki rikkaat ei ole kiitollisia paljostakaan.
Jos ois kiitollinen vähästä niin eihän sitä ikinä rikastuisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ois kiitollinen vähästä niin eihän sitä ikinä rikastuisi.
Rikastuminen on ihmisen sielulle yksi vaarallisempia asiota. Se johtaa usein nöyryyden menettämiseen. Nuorena haaveilin rikastumisesta. Nyt olen kiitollinen ettei niin käynyt. Rikkaus johtaa yleensä siihen että rahasta tulee elämän keskiö vaikka sen tulisi olla Jumalan.
Usein köyhät auttaa vähästään mutta rikkaat ei paljostakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin se on!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin se on!
Ai rikkaatko ne täällä sitten valittaa?:D:D:D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai rikkaatko ne täällä sitten valittaa?:D:D:D
Moni rikas on tyytymätön elämäänsä. Raha ei tuo onnea tai rauhaa. Onassiksen suvun tarina on tuttu monille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moni rikas on tyytymätön elämäänsä. Raha ei tuo onnea tai rauhaa. Onassiksen suvun tarina on tuttu monille.
Jaa, no sittenhän kaikki rikkaat ovat onnettomia ja kiittämättömiä. Hienoa logiikkaa🤣🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, no sittenhän kaikki rikkaat ovat onnettomia ja kiittämättömiä. Hienoa logiikkaa🤣🤣
Mistä sinä sen "kaikki" tuohon keksit? Niin ei sanottu
- Anonyymi
Siinäpä sitä on ajattelemisen aihetta Joensuu-palstan turhanpäiväisille itkijäeukoille?
- Anonyymi
Onnellisuus on sitä että on tyytyväinen siihen mitä on.
- Anonyymi
Ei ihmisen elämä ole minkäälaista, jos joutuu kitiuttamaan itseään ja syömään esim makaronia päivästä toiseen. Kyllä raha tuo onnellisuutta ja turvaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ihmisen elämä ole minkäälaista, jos joutuu kitiuttamaan itseään ja syömään esim makaronia päivästä toiseen. Kyllä raha tuo onnellisuutta ja turvaa.
Jopa köyhälle on mielikuvituksetonta syödä makaronia päivästä toiseen.
Olisiko asia kuitenkin itsestä kiinni? - Anonyymi
Juuri noin, eikä kadehdi sitä mitä muilla on. Tarkoittaa myös hyvätuloisia jotka kadehtii köyhän 600€ tukea vaikka itse saisi palkkaa sen 3000€ niiden tukien käsittelystä. Saati yli 10k kuussa tienaavat joille ei mikään riitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin, eikä kadehdi sitä mitä muilla on. Tarkoittaa myös hyvätuloisia jotka kadehtii köyhän 600€ tukea vaikka itse saisi palkkaa sen 3000€ niiden tukien käsittelystä. Saati yli 10k kuussa tienaavat joille ei mikään riitä.
Minua kadehti varmaan 10 kertaa suurituloisempi ja vieläpä tilanteessa missä hän sai hyötyä itse minun työstäni. Aivan käsittämätöntä.
- Anonyymi
Kyllä ne bemarin ohitukset ja kuoppa tiessä ovat oikeasti ihmiskunnan suurin ongelma!
- Anonyymi
Heti huomaa mikä on sinun ongelmasi.
- Anonyymi
Mulla on rahaa ja sijoituksia. Enkä ole kiittämätön mistään.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1285409Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1072052- 1411505
- 1091331
- 1051326
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate1871121- 491117
Huono grilli kokemus
Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll281103Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g651020IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57861