Miehen oikea vahvuus

Anonyymi-ap

On lempeää, empaattista ja rehellistä.
Kontrolli ja vallankäyttö on epäkypsää.

Mies, joka haluaa olla aidosti vahva, ei selittele, ei osoittele, ei hiljene.
Hän kantaa vastuunsa – myös silloin, kun se tekee kipeää.

Kyse ei ole siitä, mitä joku toinen nainen olisi joskus tehnyt.
Kyse on siitä, että silloin kun sinä miehenä olit naisen elämässä ja sait hänen luottamuksensa,
– sinä et kohdannut, et kysynyt, et jäänyt.

Se ei tee sinusta huonoa miestä.
Mutta se tekee sinusta miehen, joka ei ollut valmis siihen naiseen – eikä siihen rakkauteen, joka olisi vaatinut rehellisyyttä, tunnetta ja vastuuta.

75

575

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vierasparja

• Anonyymi

Vieraspatja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vieraspatja

Tässäkö kunnioittava ja kypsä mies vastailee 😅 (sivu)

• Anonyymi

Mitäpä palstaäijän pakinoita merkkaileva pieni beta luulet- pääsisitkö itse vieraaksi jos panostaisit? Taidat tietää että et, joten sen takia olet käyttänyt vuosia jo tähän pateettiseen halventiseen ja herjaamiseen ja joka pat un sätkunukettamiseen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässäkö kunnioittava ja kypsä mies vastailee 😅 (sivu)

Pieni ja uhrautuva obsessoitunut skitsoidi pelle se on, jota kukaan ei tietenkään tunne😉

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pieni ja uhrautuva obsessoitunut skitsoidi pelle se on, jota kukaan ei tietenkään tunne😉

Olipa pellellä sivistyssanakirja jäänyt auki.

• Anonyymi

Hyvin sanottu 👍

• Anonyymi

Nainen on voinut myöskin pelata peliä tässä ja mies siksi vetäytynyt. J

• Anonyymi

Ja senkin takia mies on taka-alalla.

• Anonyymi

Voi olla, että sinä koit asioita tietyllä tavalla, mutta vetäytyminen ilman keskustelua ei koskaan ole rakentava ratkaisu. Jos jotain jäi epäselväksi tai vaivasi, aikuiset ihmiset puhuvat siitä, eivät katoa.

Minä olin avoin ja selkeä. En pelannut pelejä. Jos sinä et ollut valmis kohtaamaan toista rehellisesti, se on sinun valintasi – eikä sitä voi pukea toisen harteille.

• Anonyymi

Tai sitten mies pelasi ja nainen vetäytyi, vaik ei ajanut naista tiehensä. Monenlaisia syitä ja juttuja jotkut jäävät. Jotkut halutaan jäävän eikä haluttukaan koskaan lähtevän. Tietäjät luulee kun eivät tiedä. Luulijat luulee kaikenlaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi olla, että sinä koit asioita tietyllä tavalla, mutta vetäytyminen ilman keskustelua ei koskaan ole rakentava ratkaisu. Jos jotain jäi epäselväksi tai vaivasi, aikuiset ihmiset puhuvat siitä, eivät katoa.

Minä olin avoin ja selkeä. En pelannut pelejä. Jos sinä et ollut valmis kohtaamaan toista rehellisesti, se on sinun valintasi – eikä sitä voi pukea toisen harteille.

Et ollut avoin ja selkeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai sitten mies pelasi ja nainen vetäytyi, vaik ei ajanut naista tiehensä. Monenlaisia syitä ja juttuja jotkut jäävät. Jotkut halutaan jäävän eikä haluttukaan koskaan lähtevän. Tietäjät luulee kun eivät tiedä. Luulijat luulee kaikenlaista.

Mies ei pelannut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkä suhteen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkä suhteen?

Kiinnostuksesi, mitä halusit ?
        Seksiä , mitä ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiinnostuksesi, mitä halusit ?
        Seksiä , mitä ?

Vastuu omasta käytöksestä ei riipu toisen “selkeydestä”.
        – Jos nainen ei suoraan tarjonnut seksiä, se ei oikeuta miestä heittelemään oletuksia tai painostusta.
        – Epäselvä kiinnostus ei ole suostumus.

2. Terve mies kysyy – epäkunnioittava mies vihjailee.
        – Jos mies ei tiedä, mitä nainen haluaa, hän voi kysyä kunnioittavasti eikä heittää sitä naiselle takaisin kuin syytöksenä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

– Jos nainen ei suoraan tarjonnut seksiä, se ei oikeuta miestä heittelemään oletuksia tai painostusta.

– Jos mies ei tiedä, mitä nainen haluaa, hän voi kysyä kunnioittavasti eikä heittää sitä naiselle takaisin kuin syytöksenä.

Eli pelasit, kuten silloin asian huomasin. Keimailut kertoi sen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meidän tapauksessa nainen tapaili ja bylsi muita.

Sivusta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sivusta

Molemmat tietenkin tekivät tätä kun molemmat varattuja niin tietenkin puolisoiden kesken seksiä on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli pelasit, kuten silloin asian huomasin. Keimailut kertoi sen.

Miksi mies syyttää naista pelaamisesta:

Puolustusmekanismi: Hän käyttää syytöstä suojellakseen itseään ja välttääkseen vastuuta omasta käytöksestään.

Mies voi olla epävarma omista tunteistaan tai aikomuksistaan, ja siksi projisoi syytökset toiselle.

Kommunikaation puute: Hän ei osaa käsitellä epäselvyyksiä rakentavasti ja käyttää siksi syyttelyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai kuin ärsyttävää!! Heti jos tykkää jonkun jutuista kuvitellaan että nainen on tyrkyllä tarjottimella ketarat ojossa! Niin että parempi on vaan vetäytyä eikä tykätä yhtään kenenkään äijän jutuista tulee saman tien leima otsaan ja polttomerkki. Niin se on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puolustusmekanismi: Hän käyttää syytöstä suojellakseen itseään ja välttääkseen vastuuta omasta käytöksestään.

Mies voi olla epävarma omista tunteistaan tai aikomuksistaan, ja siksi projisoi syytökset toiselle.

Kommunikaation puute: Hän ei osaa käsitellä epäselvyyksiä rakentavasti ja käyttää siksi syyttelyä.

Kannattaa muistaa, että mies on vaan mies. Monet menee täysin sekaisin jos joku nainen näyttää kiinnostuksensa tai tykkäämistään. Voi olla että siinä tilanteessa joku kipottelee lujaa takaisin vaimonsa kainaloon ja räpsyttelee silmiään sille ett en minä ainakaan! Minä olen vanhanliiton mies. Sitten on niitä jotka jäävät houkutuslinnun haaviin. Mutta naisessa on aina vika jos houkuteltavalta syöttiläältä kysytään tai vaimoltaan. Usein kainalokeppi itse syypää se joka pelin aloittaa. Tosin löytyy houkutuslintuja jotka eivät mitään keinoja kaihda saati osaa hävetä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja senkin takia mies on taka-alalla.

Onko hän siis edes jollain tavalla aktiivinen, cai mitä tämä monologisi yrittää kertoa, palstaäijä ha aloittaja? Harhar

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan jonkun joutava monologi tämäkin, palstaäijä. Ksi jotkut happamat on saavunaan jotain tosielämän stooris irti näistä😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nainen pelasi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko hän siis edes jollain tavalla aktiivinen, cai mitä tämä monologisi yrittää kertoa, palstaäijä ha aloittaja? Harhar

Mikä monologi on kaksi kommenttia ?
        Ota vaikka aamulla lääkkeet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse olisin ollut valmis neuvottelemaan , mutta naisen huutaminen lopetti halut minkäänlaiseen keskusteluun .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja huono mies pakenee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sivusta

Toine tapaus meni niin että mies bylsi muita ja jäi kiini, eikä ottanu vastuuta vaan haukkui ja pakeni niinkuin pikkupoika.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse olisin ollut valmis neuvottelemaan , mutta naisen huutaminen lopetti halut minkäänlaiseen keskusteluun .

Miehen pako paikalta lopettaa kaiken

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En halunnut ikinä edes yrittää ymmärtää minua
        Syyttit hirvioksi lähes kuukauden ..
        Oikeastaan pidempäänkin mies.
        Minä voin koko sen ajan pahoin ja yritin löytää ratkaisua ja sanoja jotka sinäkin ymmärtäisit
        Niin ettei tarkoitus mene ihan päin vittuja.
        Sulle oli aika hankala puhua edes mitään.
        Nainen sivusta

• Anonyymi

Ihminen saattaapi muuttua. Ihmiset. Mikäli älyä ja ymmärtää tekemänsä virheet.

• Anonyymi

ja sama tietysti toisin päin. niin naiset kuin miehet ja joka elämän alueella, myös töissä ja omaisuudessa, kaikessa.

• Anonyymi

Totta vastuu pätee molempiin. Ja minä olen kantanut omani. Nyt puhutaan siitä, miten sinä kohtelit minua. Sitä ei voi ohittaa sanomalla sama toisinkin päin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta vastuu pätee molempiin. Ja minä olen kantanut omani. Nyt puhutaan siitä, miten sinä kohtelit minua. Sitä ei voi ohittaa sanomalla sama toisinkin päin.

Nainen pelasi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nainen pelasi

Pelaaminen...

Syytös voi olla manipulatiivinen tapa saada nainen tuntemaan syyllisyyttä siitä, että hän ei antanut tai reagoinut tavalla, jota mies odotti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nainen pelasi

Peliä on esittää, että oma pettymys on naisen vika. Mä en ollut epäselvä – sä et ollut valmis kohtaamaan aidosti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nainen pelasi

Silloin kun ei halua katsoa itseään peiliin, on helpompaa syyttää toista pelaamisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Peliä on esittää, että oma pettymys on naisen vika. Mä en ollut epäselvä – sä et ollut valmis kohtaamaan aidosti

Olin ja olen valmis kohtaamaan aidosti. Nyt pelaat taas kun välttelet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Arvostan avoimuutta ja rehellisyyttä, ja siksi haluan sanoa, että kaipaan kumppania, joka kunnioittaa myös rajojani. Olen ollut aidosti läsnä, mutta tarvitsen vastavuoroisuutta ja kunnioitusta, jotta voin luottaa ja olla avoin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se, että olen hiljaa ei ole peliä vaan itseni suojelemista. Välttely ei aina tarkoita välinpitämättömyyttä, joskus se on seurausta siitä, ettei ole tullut kohdelluksi kunnioittavasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mies kantaa vastuun omasta käytöksestään eikä siirrä syytä toiselle. Mies on johdonmukainen ei katoa ja palaa oman mielensä mukaan, vaan rakentaa luottamusta teoillaan. Siinä sulle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mies kantaa vastuun omasta käytöksestään eikä siirrä syytä toiselle. Mies on johdonmukainen ei katoa ja palaa oman mielensä mukaan, vaan rakentaa luottamusta teoillaan. Siinä sulle.

M-miehelle

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No niin palstagubbe onnea tähänkin monologiin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se, että olen hiljaa ei ole peliä vaan itseni suojelemista. Välttely ei aina tarkoita välinpitämättömyyttä, joskus se on seurausta siitä, ettei ole tullut kohdelluksi kunnioittavasti.

En tullut naisen puolelta kohdelluksi hyvin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No niin palstagubbe onnea tähänkin monologiin

Onnea sulle ja sun harhoihin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelaaminen...

Syytös voi olla manipulatiivinen tapa saada nainen tuntemaan syyllisyyttä siitä, että hän ei antanut tai reagoinut tavalla, jota mies odotti.

Soon just näin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Justiins👌vaik inhoan syvästi ko. merkinantoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinhän sen pitäis mennä😭

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nainen pelasi

Voisitko viimein olla latelrmstta syytöksiä
        Ja olla itse se avoin ja rehellinen keskustelia
        ekana mitä vaadit muilta?
        Voisitko aloittaa itsestäsi.
        Syyttely ei ole oikein avointa keskustelua.
        Se kertoo ihan jostain muusta
        Lähinnä kontrolloinin halusta.
        Voisitko olla oikeasti avoinkin?
        Epäpäilenpä että et voi?
        Nainen sivusta

• Anonyymi

Tai yksinkertaisesti mies ei ollut kiinnostunut.

• Anonyymi

Ei pidä paikkaansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa.

Piti paikkaansa tai ei niin olen lähtökohtaisesti päättänyt yrittää ajatella näin, koska se on toista osapuolta kunnioittavampi versio totuudesta. Saa jäädä mielikuviin ryhdikkäänä miehenä eikä ameebana 😘.(sivulta)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Piti paikkaansa tai ei niin olen lähtökohtaisesti päättänyt yrittää ajatella näin, koska se on toista osapuolta kunnioittavampi versio totuudesta. Saa jäädä mielikuviin ryhdikkäänä miehenä eikä ameebana 😘.(sivulta)

Että kaikki naiset sinua vain hyvällä muistelevat, naisten suulla itsestään puhuva? Hihi

• Anonyymi

Tää on kaunis ja niin täysin osuvasti ilmaistu!

• Olin valmis, mutta eräs M-mies varasti, tekosyitä nuo ovat, olin valmiimpi kuin koskaan!!

• Anonyymi

Ei ollut sinulle.

• Anonyymi

Kumpa kaivattuni ei olisi kauhean vaativa minulle sitten jos joskus pääsen hänen omaksi miehekseen. Olisin kyllä tosi kiltti tai yrittäisin aina olla. En onnistuisi tietenkään aina. Mutta jos hän olisi sellainen joka rohkaisisi ja antaisi anteeksi, niin se olisi mukavaa. Sitten ei itkettäisi se että epäonnistuin vaan se kauneus siinä kun hän antaa anteeksi.

• Anonyymi

No jopa se naisille kärttyävä ja uhriutuva palstasetä on taas sentimentaalisella tuulella

• Anonyymi

Toi syyttely ei johda mihinkään kun kumpikaan ei halua antaa anteeksi. Ette sopineet toisillenne. Ja siksi ei johtanut pitemmälle ja en ymmärrä miksi kumpikaan ei hyväksy että toista ei voi muuttaa, vain iteään jos tosissaan haluaa. Jokainen ihmissuhde kestää aina oikean ajan. Kaikki suhteet eivät ole happily ever after. Ja jos aloittaa ihmissuhteen ja ero tulee niin ei ole mitään järkeä syyttää toista kun ite sen suhteen aloitti sen toisen kanssa. Kukaan ei tietenkään pakottanut. Ite teki huonon valinnan. Turha syyttää muita. 🤍🪽

• Anonyymi

Viisas vastaus. Loppujenlopuksi ihminen aiheuttaa omilla valinnoillaan todella paljon itse pahaa elämässään. Kun nyt on siirrytty siihen että puhutaan parisuhteen aloittamisesta eikä avioliiton solmimisesta, valinnat ja päätökset tehdään kevein perustein. Jos ihmiset pitäisivät kiinni avioliitosta, se toisi suhteisiin tarvittavan vakavuuden. Nyt on aina se vaihtoehto mielessä, että jos ei toimi, niin eroan. Paras lopputulos tulisi kun ajatus olisi löytää se jonka kanssa viettää loppuelämä. Silloin sitä miettii enemmän kuin kaksi kertaa, että suostuuko vai ei.

• Anonyymi

Taas yks nainen joka neuvoo mitä miehen pitäisi olla kuvitellen että ite on kymppiplus.

• Anonyymi

Joo on helppo nähdä toisen virheet mut ei omia! 🤍

• Anonyymi

Ja ikävää nämä kaiken maailman syyttely ketjut kun ongelma vain paisuu paisumistaan un sitä alkaa täällä pohtimaa. Käy jopa sääliksi näitä asianosaisia kun sivusta katsoo ja lukee. Tsempit vaan heille ja toivon että joku hyvä loppu tälle kaikelle löytyy. Erota voi myös sovinnolla. 💛💜💙💚

• Anonyymi

Hyvä jumala mitä paskaa.

Entäs naisen rooli?
      Yritäppä etsiä Suomesta vastuuta kantava, omista asioistaan huoletiva ja empaattinen nainen.

Kylmiä frigidejä selittäviä kalkkunoita jotka odottavat mieheltä kaikkea sitä.mitä naiset itse eivät ole kuten aloittajakin

• Anonyymi

Se, että puhun miehen vastuusta, ei tarkoita että syytän kaikkia miehiä tai nostan naiset jalustalle. On paljon naisia, jotka eivät kanna omaa vastuutaan, aivan kuten on miehiä. Mutta kun keskustelu käännetään toisen sukupuolen haukkumiseksi ja yleistämiseksi, siitä katoaa kaikki mahdollisuus kasvuun – eikä se ole enää rehellistä kohtaamista, vaan puolustautumista hyökkäämällä.

• Anonyymi

Kun mies kyllästyy, niin mies vain hiljenee. Ei nimenomaan selittele. Kyllä kypsä mies antaa vastauksia jos kysyt, mutta jos odotat reaktiota ja tunteenpurkauksia, niin ei aikuinen mies niin käyttäydy.

• Anonyymi

Kyse ei ole tunteenpurkauksista, vaan toisen kunnioittamisesta. Ei hävitä kuin tuhka tuuleen sanomatta mitään. Jopa ghostaamalla mikä on loukkaavaa ja epäkunnioittavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyse ei ole tunteenpurkauksista, vaan toisen kunnioittamisesta. Ei hävitä kuin tuhka tuuleen sanomatta mitään. Jopa ghostaamalla mikä on loukkaavaa ja epäkunnioittavaa.

Oletko itse sanonut mitään vai kadonnut kuin tuhka tuuleen. Palstaa ei lasketa.

• Anonyymi

Allekirjoitan🍀

• Anonyymi

Eli samaan aikaan ei puhu, eikä ole hiljaa. Tämähän oli ilouutinen minulle, jonka ääni tulee kuin haudan takaa.

• Anonyymi

Hyvin sanottu..

/❤️🌻

• Anonyymi

Itse tiedän henk. koht. naisia joiden suu vaan käy ja jossain vaiheessa ei vain jaksa enää. Ei halua sitä taakaa elämäänsä.

• Anonyymi

Kiitos ei.
      Harhasi olkoon omiasi.

• Anonyymi

Ei multa. Ei ole tarvetta olla opettavainen, vaikka vanhempi olenkin 😏

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      84
      1646
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      269
      1551
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      271
      1288
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      1262
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      877
    6. 66
      854
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      65
      843
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      831
    9. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      40
      817
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      791
    Aihe