Ekstistentiaaliset pakkoajatukset

Anonyymi-ap

Minulla tulee pelkoja kuten: "entä jos tämä todellisuus missä elän ei olekaan todellinen", "entä jos olen satuttanut jotain" tai sitten "entä jos olen sanonut jotain pahaa" ja sitten usein mieleni käyttää siinä sitä argumenttia että "et voi tietää" ja että "et voi luottaa näkemääsi". Ja oikeasti... Minulle ollaan sanottu joskus että "sinulla on valemuistoja" ja syytetty asioista joita en ole edes tehnyt...

7

199

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nämä siis ovat sellaisia eksistentiaalisia pelkoja jotka selittävät että olisin tehnyt jotain vaikka jätin tekemättä...

Minulle siis ollaan todettu ocd

• Anonyymi

Ehkä nuo johtuvat juuri tuosta ocd:stä.
        Varmaankin on ikävä vaiva, en tiedä, itselläni ei ole ollut.
        Joskus aikoinaan kun minulla oli psykooseja, oli kyllä erilaisia mitä jos- ajatuksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä nuo johtuvat juuri tuosta ocd:stä.
        Varmaankin on ikävä vaiva, en tiedä, itselläni ei ole ollut.
        Joskus aikoinaan kun minulla oli psykooseja, oli kyllä erilaisia mitä jos- ajatuksia.

Ocd on näitä mitä jos ajatuksia juurikin... luulee tulevansa hulluksi ja "mitä jos oonkin paha", tiedän että ne ei kerro minusta, mutta silti ne ovat todella ilkeitä ja saa välillä pelkotiloja niistä. Olen tässä siedättänyt itseeni jo pitkään ja antanut ajatusteni tulla ja mennä, mennyt ulos, sosialisoitunut vaikka välillä pakkoajatukseni sanoo jotain että "älä mee".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ocd on näitä mitä jos ajatuksia juurikin... luulee tulevansa hulluksi ja "mitä jos oonkin paha", tiedän että ne ei kerro minusta, mutta silti ne ovat todella ilkeitä ja saa välillä pelkotiloja niistä. Olen tässä siedättänyt itseeni jo pitkään ja antanut ajatusteni tulla ja mennä, mennyt ulos, sosialisoitunut vaikka välillä pakkoajatukseni sanoo jotain että "älä mee".

Jostain kuulin kerran, että tuo ocd saattaa hyvinkin helpottaa iän myötä.
        Toivotaan, että sinunkin kohdalla helpottaa.
        Hienoa, että olet siedättänyt itseäsi, silläkin on varmasti suuri vaikutus toipumisessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jostain kuulin kerran, että tuo ocd saattaa hyvinkin helpottaa iän myötä.
        Toivotaan, että sinunkin kohdalla helpottaa.
        Hienoa, että olet siedättänyt itseäsi, silläkin on varmasti suuri vaikutus toipumisessa.

Itekin oon siitä varma että tämä on joku tietty vaihe kun on kokenut manipulointia, paskoja "kavereita" jne jotka halusivat vain kyykyttää ja hyötyä minusta ja kun en ollut heidän kanssa samaa mieltä ja kyseenalaistin, niin sieltä tuli aina poikkeuksetta vittuilua!

Minulle tulee toisen vahingoittamis ajatuksia (vaikka en halua vahingoittaa ketään) koska siellä on liikaa niitä käsittelemättömiä tunteita jotka haluaisivat tulla kuulluksi... hengasin liian pitkään väärien "kavereiden" kanssa, niin pitkään että kynttilä paloi molemmistta päistä ja todettiin vakava masennus jonka takia jäin sairauslomalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itekin oon siitä varma että tämä on joku tietty vaihe kun on kokenut manipulointia, paskoja "kavereita" jne jotka halusivat vain kyykyttää ja hyötyä minusta ja kun en ollut heidän kanssa samaa mieltä ja kyseenalaistin, niin sieltä tuli aina poikkeuksetta vittuilua!

Minulle tulee toisen vahingoittamis ajatuksia (vaikka en halua vahingoittaa ketään) koska siellä on liikaa niitä käsittelemättömiä tunteita jotka haluaisivat tulla kuulluksi... hengasin liian pitkään väärien "kavereiden" kanssa, niin pitkään että kynttilä paloi molemmistta päistä ja todettiin vakava masennus jonka takia jäin sairauslomalle.

ap

Lisäys: Onneksi osasin jättää paskat "kaverit" taakseni ja sitten se kyllä helpotti, mutta yhä nää silti kaivelee sydämessä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ap

Lisäys: Onneksi osasin jättää paskat "kaverit" taakseni ja sitten se kyllä helpotti, mutta yhä nää silti kaivelee sydämessä...

Ehkä siihenkin aika helpottaa.
        Ei ainakaan kannata ajatella, onko itse ollut jotenkin syyllinen, onko asiat mennyt pieleen oman itsen takia, onko muka itse toiminut väärin . Siihen me aika usein sorrutaan, ja sitten menee mieli alaspäin.
        Ja huonosta seurasta, ikävästä kaveripiiristä tosiaan pääsee eroon, jos haluaa.
        Uusia kavereita, ehkä jopa ystäviäkin, on aina mahdollista löytää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4418
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      152
      3261
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2544
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      53
      2524
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      110
      2235
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1893
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      23
      1662
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1626
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      169
      1530
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1265
    Aihe