Ukonilma ja kaatosade

🤔⚡🌧 ovat mukavia seurattavia lämpöisen peiton alla. Nyt ei naapurin kissojakaan näy pellolla hiirijahdissa. Miten tuonne taivaalle mahtuukaan noin paljon vettä?

Tasan ei käy ilmastoasiatkaan. Etelässä on käristyskupoli ja täällä ollaan kylmän ja sateen armoilla. Ruotsin ulkoministeriö on jo antanut lämpövaroituksen Espanjaan matkustaville. Meillä ei tapahdu mitään kun eduskunta lomailee kaksi kuukautta.

22

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rakastan kesäsadetta,voisin mennä ulos hyppimään kuin lapsi!

      • Sadevesi hoitaa ihoa ja hiuksia. Kuuluisa on se elokuvakohtaus, jossa Gene Kelly tanssahtelee sateessa ja laulaa: " I'm singing in the rain"


    • Anonyymi

      Ettei vaan olisi kissojen rääkkääjä Näkkälänjärvi maisemissa?

      • Anonyymi

        Kovin on villaisella painettu kyllä, moni muu ois canceloitu, mutta ehkä laskeskeltu, että tämä marginaalitausta kannattaa


      • Mitähän sinä oikein höpiset? Kuka Näkkileipä?


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikkel Näkkäläjärvi. Sdp-poliitikko joka on tunnettu kissavihaaja.
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009834567.html

        Huomasitko, että palstan aiheena on ikävä, eikä politiikka. Vaikka ei kai viisitoistavuotiaan pojankoltiaisen toilailut kuulu nykypäivän politiikkaankaan.


    • Anonyymi

      Naapuri kuntaan vaan taas makkaran paiteluun.Pitkä lenkin hoito päivät tässä olikin.Kaivatun lapset lähtee ja pääsee vihdoin sinne.

    • Anonyymi

      Aamupäivällä oli Helsingissä rajuin ukonilma mitä olen ikinä kokenut. Ukkonen ja salamat löi ihan taukoamatta todella kovaa ja yksi iso pamaus oli niin kova, että lähes kivitalo tärisi. Vettä tuli kun ämpäristä kaatamalla ja tuuli näytti monsuunituulelta. Sitten se siirtyi eteenpäin ärisemään.

      • Täällä ukonilma ei noin kova ollut, mutta vettä tuli runsaasti. Nyt tuulee niin kovaa, ettei metsään ole asiaa. Voisi puu kaatua päälle!


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Täällä ukonilma ei noin kova ollut, mutta vettä tuli runsaasti. Nyt tuulee niin kovaa, ettei metsään ole asiaa. Voisi puu kaatua päälle!

        Oli kyllä aika järkyttävä. Tuuli ei ollut pahinta mitä tässä parin vuoden sisällä jotkut kesämyrskyt olleet, mutta ukkosen pamaukset oli ihan jotain suuren pommin tasoa, alkoi jo mietityttää, että mitä tää nyt oikein on😬 Olis ollut kyllä huonoa olla liikenteessä tuon alla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oli kyllä aika järkyttävä. Tuuli ei ollut pahinta mitä tässä parin vuoden sisällä jotkut kesämyrskyt olleet, mutta ukkosen pamaukset oli ihan jotain suuren pommin tasoa, alkoi jo mietityttää, että mitä tää nyt oikein on😬 Olis ollut kyllä huonoa olla liikenteessä tuon alla.

        Se rankkasade ei ole mukavaa ajaessa. Ajoradat eivät välttämättä ole suunniteltu niin, että sadevedet valuvat tieltä pois. Joskus olin kovassa ukonilmassa menossa kotiin. Vesiliirtoja tuli vähän väliä. Mitään ei nähnyt vaikka pyyhkimet vipatti niin että pelkäsin niiden lähtevän lentoon. Lopulta Nummelan kohdalla sain tarpeekseni kun auto ui syvässä vesilammikossa. Kaarsin pois tieltä ja menin jonkun kaupan parkkikselle odottelemaan sään laantumista. Valitsin paikan niin, ettei kauppakärryt tms lennähdä tuulen voimasta auton päälle.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Täällä ukonilma ei noin kova ollut, mutta vettä tuli runsaasti. Nyt tuulee niin kovaa, ettei metsään ole asiaa. Voisi puu kaatua päälle!

        Meilläkin oli ruuhkaa, etteivät ukkonen ja salamatkaan odotelleet vuoroaan vaan samaan aikaan piti tunkea kuvaan, ku ikkunasta näytelmää ihastelin.

        Vesisadetta oli aika lailla, muistelen samanlaista keliä kokeneeni reilu 20- vuotta takaperin (20-25-v.) Silloin taivas tummui, oli loppukesää muistelin et seuraavana päivänä loi lehdissä mainintaan, et salamoita oli satoja ja tummaa taivasta vasten todella näyttävän näköistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meilläkin oli ruuhkaa, etteivät ukkonen ja salamatkaan odotelleet vuoroaan vaan samaan aikaan piti tunkea kuvaan, ku ikkunasta näytelmää ihastelin.

        Vesisadetta oli aika lailla, muistelen samanlaista keliä kokeneeni reilu 20- vuotta takaperin (20-25-v.) Silloin taivas tummui, oli loppukesää muistelin et seuraavana päivänä loi lehdissä mainintaan, et salamoita oli satoja ja tummaa taivasta vasten todella näyttävän näköistä.

        Iltaiset ukonilmat ovatkin upean näköisiä. Mulla on nyt kaikkien sääntöjen mukainen ukkosenjohdatin kaapelimiesten jäljiltä joten salamat eivät tekisi vahinkoa. En kyllä ymmärrä miten maa johtaisi paremmin sähköä syvemmällä kuin siinä muutama senttiä maan pinnan alapuolella. Kai se on uskottava kun niin moni sähköukko kävi sitä ihmettelemässä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Iltaiset ukonilmat ovatkin upean näköisiä. Mulla on nyt kaikkien sääntöjen mukainen ukkosenjohdatin kaapelimiesten jäljiltä joten salamat eivät tekisi vahinkoa. En kyllä ymmärrä miten maa johtaisi paremmin sähköä syvemmällä kuin siinä muutama senttiä maan pinnan alapuolella. Kai se on uskottava kun niin moni sähköukko kävi sitä ihmettelemässä.

        Eihän näillä höpötyksillä ole niin väliä, mutta tää oli multa.


    • Anonyymi

      Sateita on ainakin riittänyt, helteitä odotellessa😆☀️👍

      • Anonyymi

        Nyt pitäisi tulla muutama lämpöisempi ja vähäsateisempi päivä. Säätiedotus kivasti sanoi, että lounaassa on aurinkoista!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt pitäisi tulla muutama lämpöisempi ja vähäsateisempi päivä. Säätiedotus kivasti sanoi, että lounaassa on aurinkoista!

        Ja taas kirjautuminen oli hävinnyt johonkin. Tää oli siis multa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe