Anoreksian hoito psykiatrian osastolla

Anonyymi-ap

Te jotka olette olleet anoreksian takia psykiatrian osastolla hoidossa, millainen teidän tilanne oli kun tulitte osastolle? Millainen teidän paino oli silloin, oliko teillä itsetuhoisuutta/itsetuhoisia ajatuksia, miten nukuitte jne?

Mulla sellainen tilanne että en pysty syömään enää yhtään mitään vaikka miten yritän. Veden juominen ahdistaa kanssa. Elän pelkällä kahvilla ja tätä on jatkunut jo tovin. Fyysinen vointi menee koko ajan huonommaksi. Paino on toistaiseksi vielä normaalipainon lukemissa mutta paino laskee huolestuttavan paljon joka päivä.

Nyt koitin hakea tilanteeseen apua kun motivaatiota paranemiseen olisi löytynyt. Toivoin että olisin päässyt psykiatrian osastolle hetkeksi, siellä olen aikaisemminkin ollut ja olen hyötynyt niistä jaksoista. Mutta en päässyt.

Kysyttiin onko mulla ollut harhoja, onko itsetuhoisuutta, miten olen nukkunut, millainen mieliala on ollut ja olenko käyttänyt mielialalääkettä säännöllisesti.
Vastasin rehellisesti että harhoja ei ole, itsetuhoisia ajatuksia on mutta ne ovat vain ajatuksia, nukun joko aivan liikaa tai en ollenkaan, mieliala on enimmäkseen ok mutta välillä iskee hirveä ahdistus tai ärsyyntyminen, ja lääkitys on mennyt säännöllisesti.

Tämän jälkeen sain kuulla että akuuttia hoidon tarvetta ei ole ja että kriteerit psykiatriseen hoitoon ei täyty tai jotain tuonne päin. Ainoa mitä mulle tarjottiin, oli paikka terveyskeskuksen vuodeosastolla. Olen ollut siellä muutamia kertoja ja sinne en uudemman kerran enää mene. Siellä ei osata auttaa syömishäiriöistä. Ihan yksin pitäisi aloittaa syöminen, tukea siihen ei saa. Sitten kun yllättäen ruokailu ei onnistu niin hoitajat tiuskii että "mikset syö??" ja "taas menee hirveästi ruokaa roskiin". Mitä tuohon vuodeosastoon tulee, niin siellä on enimmäkseen muistisairaita vanhuksia jotka monta kertaa päivässä paukkaavat juuri siihen jaettuun "omaan" huoneeseen sisälle ja sitten saa kuulla miten hoitajat kirjaimellisesti huutavat vanhus raukoille milloin mistäkin. Joka kerta tuolla ollessani vointini on vain heikentynyt entisestään.
Siksi kieltäydyin vuodeosastosta.

Tiedän että jos pääsisin psykiatrian osastolle, siellä syöminen lähtisi taas käyntiin pikkuhiljaa ja oloni parantuisi. Mutta näköjään mua ei enää/nyt huolita sinne.
Pitääkö tässä odottaa että paino laskee alipainon puolelle, sittenkö mut otettaisiin tosissaan? Mutta sitä odotellessa taitaa kuolema korjata kun en pysty syömään yhtään mitään. En tiedä enää mitä tehdä

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
        Kauhava
        87
        4016
      2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
        Ihastuminen
        107
        1842
      3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
        Ikävä
        113
        1179
      4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
        Ikävä
        101
        1133
      5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
        Ikävä
        75
        1013
      6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
        Luterilaisuus
        166
        905
      7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
        Ikävä
        42
        856
      8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
        Sanaristikot
        57
        821
      9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
        Perussuomalaiset
        61
        790
      10. Huono grilli kokemus

Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll
        Puolanka
        22
        781
      Aihe