Työ vie elämän parhaat vuodet!!!

Anonyymi-ap

Suuri osa meistä käyttää elämänsä parhaat vuodet työntekoon – usein oman hyvinvointinsa kustannuksella. Työelämä sellaisena kuin sen tunnemme ei ole enää kestävä. On aika luopua ajatuksesta, että ihmisarvo perustuu työntekoon ja tuottavuuteen.

Moni kokee nykyään työnsä raskaaksi, kiireiseksi tai merkityksettömäksi. Työuupumus ja mielenterveysongelmat lisääntyvät etenkin nuorten aikuisten keskuudessa. Silti yhteiskunta pitää kiinni mallista, jossa työ on elämän ensisijainen tarkoitus ja menestyksen mittari.

Teknologia ja automaatio mahdollistavat monien työtehtävien jakamisen tai keventämisen. Näitä edistysaskeleita tulisi hyödyntää ihmisten hyväksi. Sen sijaan, että pyrimme jatkuvaan kasvuun, meidän tulisi tavoitella enemmän aikaa – aikaa levätä, oppia, huolehtia toisistamme ja elää.

Ratkaisuja on. Perustulo, nelipäiväinen työviikko ja joustavammat työurat voisivat jakaa työn tasaisemmin ja vapauttaa ihmiset nykyisestä työn ja vapaa-ajan epätasapainosta. Työ voi säilyä osana elämää, mutta sen ei tarvitse olla sen keskipiste.

Meidän ei tarvitse tehdä enemmän – meidän täytyy elää paremmin.

8

410

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

minä painan 247 töissä ilman unta enkä oo huomannu minkäänmoista uupumusta. ja siks toiseksee automaatio ei pui taikka kynnä peltoja. on vielä monia ammatteja mitä ei osata ilman ihmistä esim, metsuri lapiomies/ojankaivuu, aivojen leikkauksia sydänleikkauksia, taikka talon rakentamista. ja minun mielestä vaikka työelämä vie parhaat vuodet nii ei se maailma pyöri kotona maakamalla se on fakta. minä itte rakastan olla töis koska perhe täytyy elättää, eikä se tapahdu tekoälyllä saatikka teknologialla.

• Anonyymi

Valoja päälle. Ei kukaan ole sen kannalla että työnteko lopetettaisiin kokonaan. Meillä ei vain ole mitään syytä raataa merkityksettömissä töissä vain, että voimme todeta olevamme töissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valoja päälle. Ei kukaan ole sen kannalla että työnteko lopetettaisiin kokonaan. Meillä ei vain ole mitään syytä raataa merkityksettömissä töissä vain, että voimme todeta olevamme töissä.

oletko tosiaan sitä mieltä? ensinnäki jos maajussit lopettaa työnsä nii sulla ei olis ruokaa eikä mitään mitä söisit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

oletko tosiaan sitä mieltä? ensinnäki jos maajussit lopettaa työnsä nii sulla ei olis ruokaa eikä mitään mitä söisit.

No sen takia maanviljelystä ei tulisi lopettaa tai vähentää. Luitko edes tuota minun kommenttia?
        Naurettavaa vaan, että joudun kaupassa istumaan 8 tuntia päivässä ja puolet päivästä pyörittelen peukaloita. Saisin samat työt tehtyä 4 tunnin sisään mutta minulle ei voida silti maksaa siitä neljästä tunnista samaa palkkaa. Eihän siinä ole mitään järkeä orjuuttaa ihmiset istumaan töissä turhaan, kun olisi muutakin tekemistä. Voisin mennä tekemään toiset 4 tuntia johonkin missä työtä satutaan tarvitsemaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sen takia maanviljelystä ei tulisi lopettaa tai vähentää. Luitko edes tuota minun kommenttia?
        Naurettavaa vaan, että joudun kaupassa istumaan 8 tuntia päivässä ja puolet päivästä pyörittelen peukaloita. Saisin samat työt tehtyä 4 tunnin sisään mutta minulle ei voida silti maksaa siitä neljästä tunnista samaa palkkaa. Eihän siinä ole mitään järkeä orjuuttaa ihmiset istumaan töissä turhaan, kun olisi muutakin tekemistä. Voisin mennä tekemään toiset 4 tuntia johonkin missä työtä satutaan tarvitsemaan.

älä vaan sano että oot lidlis töissä? mitä ite oon huomannu nii toiset myyjät siellä vaan kävelee edes takasi tekemättä mitään.

• Anonyymi

Voivoi sentään. Temua puhuessa viittomalla suuhun ei saa palaakaan bbrrrgeriä.

• Anonyymi

Saahan siitä vanhana potkun puohonsa ja ammattitaudin bonuksena.

• Anonyymi

kyllä työ pitää arjen kasassa ja tilipussi takaa maitokauppaan pääsyn

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra haluaa muuttaa

maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....
      Maailman menoa
      201
      9611
    2. Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!

🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen
      Maailman menoa
      31
      4365
    3. Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan

Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht
      Maailman menoa
      114
      3940
    4. Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!

Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu
      Maailman menoa
      100
      3822
    5. Kaivattusi nimi

Kaivattusi nimi on
      Ikävä
      201
      3367
    6. Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut

😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik
      Maailman menoa
      18
      2827
    7. Rakastan sua mutten uskalla jutella sulle

Kumpa sä näkisit tämän viestin❤️ Kaipaan sua vaikka oot välillä ihan lähellä mutten saa sanottua sulle enää mitään. Ujos
      Ikävä
      122
      1367
    8. Mihin rakastuin sinussa?

Rakastuin siihen, miten katsoit minua Rakastuin siihen, miten hymyilit minulle Rakastuin siihen, kuinka hyväksi sait its
      Ikävä
      73
      1346
    9. Mistä tietää että mies on kiinnostunut?

Millaisista merkeistä olette huomanneet?
      Ikävä
      90
      1164
    10. Anssi Heikkilä umpirehellisenä - Rankka yö TTK-yllätystippumisen jälkeen!

Minkä parin tai kenen olisi mielestäsi pitänyt tippua TTK:sta? Tämä oli kyllä todellinen yllätys, että Mira Luoti ja A
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1141
    Aihe