Mistä aralle kanille kaveri?

Anonyymi-ap

Hei,
Hankin ensimmäisen lemmikkikanini noin kuukausi sitten suoraa kasvattajalta. Hän on neljän kuukauden ikäinen kääpiöperhoskani naaras. Hän on kovin utelias ja tutkii mielellään paikkoja, kunhan huoneessa vain istuu hänen kanssaan hiljaa paikallaan. Samaan aikaan hän on myös kovin pelokas, arka, eikä hän tykkää käsittelystä juuri ollenkaan. Sen takia hoitotoimenpiteet hänen kanssaan ovat olleet kovin haastavia.

Minulla, siis vielä aika kokemattomana lemmikinomistajana rupeaa keinot käymään pikkuhiljaa vähiin hänen kanssaan, vaikka lähes kaikkia totuttelu ja tutustumis menetelmiä on hänen kanssaan jo kokeiltu.

Siksi olenkin lähiaikoina ruvennut harkitsemaan toisen kanin ottamista hänelle kaveriksi, jos hän sillä tavalla rohkaistuisi itsekkin enemmän toimimaan ihmisten kanssa. Olen tietoinen että niitä pitäisi aina olla vähintään se 2 kania, mutta nykyisen kanini kasvattajan mielestä, tarvetta lajitoverille ei kuulemma ole.

Jos nyt kuitenkin päätyisin toisen kanin ottamaan, haluaisin kuulla neuvoja ja vinkkejä , että mistä tämä kannattaisi hommata, ja minkä rotuinen kani olisi hyvä? Itse haluaisin että tämä toinen mahdollinen kani olisi huomattavasti sosiaalisempi, helposti käsiteltävä sekä ihmisläheinen. Mikäli tiedätte hyviä paikkoja josta tällaisen kanin voisi hankkia, kertokaa ihmeessä! Asun itse Tampereella, ja auto välillä satunnaisesti käytössä, joten pystyisin hakemaan tällaisen kanin myös hieman kauempaa. Mieluiten tietysti lähialueelta ottaisin seuraavan kanini.

Jos teillä on muita vinkkejä kanin hoitoon, totutteluun, ja ylipäätään tähän asiaan liittyen, kuulisin mieluusti niistä lisää!

1

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Moikka. Sun kani vaatii aikaa totutella uuteen ympäristöönsä ja sen hajuihin/ääniin. Ajan kanssa kyllä rohkaistuu😊 Anna kanin tehdä suhun tuttavuutta rauhassa sen ehdoilla. Mene esm.lattialle makoilemaan herkkuje kera ja lue/selaa nettiä yms niin pikkuinen uskaltaa ehkä lähestyä. Kanit on kuitenkin saaliseläimiä ja kaikki vieras on niille uhka. Kannattaa liittyä fb:ssä kanit ja koti matalan kynnyksen ryhmään😊

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan

eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma
      Maailman menoa
      7
      2550
    2. Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella

Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne
      Maailman menoa
      28
      2430
    3. Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle

Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv
      Maailman menoa
      60
      2302
    4. Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.

Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.
      Joensuu
      76
      2138
    5. Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?

"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k
      Maailman menoa
      68
      1824
    6. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      194
      1727
    7. PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan

kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist
      Maailman menoa
      2
      1719
    8. Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue

"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel
      Maailman menoa
      84
      1654
    9. Nainen rakas

Mulle on alkanut tulla sellainen olo että meistä tulee ehkä pariskunta vielä 😌
      Ikävä
      132
      1605
    10. Pyyntö Teelle

Voisitko nyt vaan ystävällisesti laittaa viestin?
      Ikävä
      105
      1282
    Aihe