Hei,
Hankin ensimmäisen lemmikkikanini noin kuukausi sitten suoraa kasvattajalta. Hän on neljän kuukauden ikäinen kääpiöperhoskani naaras. Hän on kovin utelias ja tutkii mielellään paikkoja, kunhan huoneessa vain istuu hänen kanssaan hiljaa paikallaan. Samaan aikaan hän on myös kovin pelokas, arka, eikä hän tykkää käsittelystä juuri ollenkaan. Sen takia hoitotoimenpiteet hänen kanssaan ovat olleet kovin haastavia.
Minulla, siis vielä aika kokemattomana lemmikinomistajana rupeaa keinot käymään pikkuhiljaa vähiin hänen kanssaan, vaikka lähes kaikkia totuttelu ja tutustumis menetelmiä on hänen kanssaan jo kokeiltu.
Siksi olenkin lähiaikoina ruvennut harkitsemaan toisen kanin ottamista hänelle kaveriksi, jos hän sillä tavalla rohkaistuisi itsekkin enemmän toimimaan ihmisten kanssa. Olen tietoinen että niitä pitäisi aina olla vähintään se 2 kania, mutta nykyisen kanini kasvattajan mielestä, tarvetta lajitoverille ei kuulemma ole.
Jos nyt kuitenkin päätyisin toisen kanin ottamaan, haluaisin kuulla neuvoja ja vinkkejä , että mistä tämä kannattaisi hommata, ja minkä rotuinen kani olisi hyvä? Itse haluaisin että tämä toinen mahdollinen kani olisi huomattavasti sosiaalisempi, helposti käsiteltävä sekä ihmisläheinen. Mikäli tiedätte hyviä paikkoja josta tällaisen kanin voisi hankkia, kertokaa ihmeessä! Asun itse Tampereella, ja auto välillä satunnaisesti käytössä, joten pystyisin hakemaan tällaisen kanin myös hieman kauempaa. Mieluiten tietysti lähialueelta ottaisin seuraavan kanini.
Jos teillä on muita vinkkejä kanin hoitoon, totutteluun, ja ylipäätään tähän asiaan liittyen, kuulisin mieluusti niistä lisää!
Mistä aralle kanille kaveri?
Anonyymi-ap
0
56
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1763266Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732131Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii452003- 411941
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321461Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931231- 541193
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul3851075Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles114993- 42827