Hei,
Hankin ensimmäisen lemmikkikanini noin kuukausi sitten suoraa kasvattajalta. Hän on neljän kuukauden ikäinen kääpiöperhoskani naaras. Hän on kovin utelias ja tutkii mielellään paikkoja, kunhan huoneessa vain istuu hänen kanssaan hiljaa paikallaan. Samaan aikaan hän on myös kovin pelokas, arka, eikä hän tykkää käsittelystä juuri ollenkaan. Sen takia hoitotoimenpiteet hänen kanssaan ovat olleet kovin haastavia.
Minulla, siis vielä aika kokemattomana lemmikinomistajana rupeaa keinot käymään pikkuhiljaa vähiin hänen kanssaan, vaikka lähes kaikkia totuttelu ja tutustumis menetelmiä on hänen kanssaan jo kokeiltu.
Siksi olenkin lähiaikoina ruvennut harkitsemaan toisen kanin ottamista hänelle kaveriksi, jos hän sillä tavalla rohkaistuisi itsekkin enemmän toimimaan ihmisten kanssa. Olen tietoinen että niitä pitäisi aina olla vähintään se 2 kania, mutta nykyisen kanini kasvattajan mielestä, tarvetta lajitoverille ei kuulemma ole.
Jos nyt kuitenkin päätyisin toisen kanin ottamaan, haluaisin kuulla neuvoja ja vinkkejä , että mistä tämä kannattaisi hommata, ja minkä rotuinen kani olisi hyvä? Itse haluaisin että tämä toinen mahdollinen kani olisi huomattavasti sosiaalisempi, helposti käsiteltävä sekä ihmisläheinen. Mikäli tiedätte hyviä paikkoja josta tällaisen kanin voisi hankkia, kertokaa ihmeessä! Asun itse Tampereella, ja auto välillä satunnaisesti käytössä, joten pystyisin hakemaan tällaisen kanin myös hieman kauempaa. Mieluiten tietysti lähialueelta ottaisin seuraavan kanini.
Jos teillä on muita vinkkejä kanin hoitoon, totutteluun, ja ylipäätään tähän asiaan liittyen, kuulisin mieluusti niistä lisää!
Mistä aralle kanille kaveri?
Anonyymi-ap
0
50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä761454Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2511358Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1551132Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2551108- 51805
- 65784
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62757Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39738Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44711- 30657