Mistä aralle kanille kaveri?

Anonyymi-ap

Hei,
Hankin ensimmäisen lemmikkikanini noin kuukausi sitten suoraa kasvattajalta. Hän on neljän kuukauden ikäinen kääpiöperhoskani naaras. Hän on kovin utelias ja tutkii mielellään paikkoja, kunhan huoneessa vain istuu hänen kanssaan hiljaa paikallaan. Samaan aikaan hän on myös kovin pelokas, arka, eikä hän tykkää käsittelystä juuri ollenkaan. Sen takia hoitotoimenpiteet hänen kanssaan ovat olleet kovin haastavia.

Minulla, siis vielä aika kokemattomana lemmikinomistajana rupeaa keinot käymään pikkuhiljaa vähiin hänen kanssaan, vaikka lähes kaikkia totuttelu ja tutustumis menetelmiä on hänen kanssaan jo kokeiltu.

Siksi olenkin lähiaikoina ruvennut harkitsemaan toisen kanin ottamista hänelle kaveriksi, jos hän sillä tavalla rohkaistuisi itsekkin enemmän toimimaan ihmisten kanssa. Olen tietoinen että niitä pitäisi aina olla vähintään se 2 kania, mutta nykyisen kanini kasvattajan mielestä, tarvetta lajitoverille ei kuulemma ole.

Jos nyt kuitenkin päätyisin toisen kanin ottamaan, haluaisin kuulla neuvoja ja vinkkejä , että mistä tämä kannattaisi hommata, ja minkä rotuinen kani olisi hyvä? Itse haluaisin että tämä toinen mahdollinen kani olisi huomattavasti sosiaalisempi, helposti käsiteltävä sekä ihmisläheinen. Mikäli tiedätte hyviä paikkoja josta tällaisen kanin voisi hankkia, kertokaa ihmeessä! Asun itse Tampereella, ja auto välillä satunnaisesti käytössä, joten pystyisin hakemaan tällaisen kanin myös hieman kauempaa. Mieluiten tietysti lähialueelta ottaisin seuraavan kanini.

Jos teillä on muita vinkkejä kanin hoitoon, totutteluun, ja ylipäätään tähän asiaan liittyen, kuulisin mieluusti niistä lisää!

2

206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Moikka. Sun kani vaatii aikaa totutella uuteen ympäristöönsä ja sen hajuihin/ääniin. Ajan kanssa kyllä rohkaistuu😊 Anna kanin tehdä suhun tuttavuutta rauhassa sen ehdoilla. Mene esm.lattialle makoilemaan herkkuje kera ja lue/selaa nettiä yms niin pikkuinen uskaltaa ehkä lähestyä. Kanit on kuitenkin saaliseläimiä ja kaikki vieras on niille uhka. Kannattaa liittyä fb:ssä kanit ja koti matalan kynnyksen ryhmään😊

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2946
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      58
      2338
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1747
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1709
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1327
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      59
      1263
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1203
    Aihe