Kokemuksiani tarra-aktivistina

Anonyymi-ap

Tilasin oman setin tarroja, joita levittelin kentälle, tolppiin, penkkeihin, vessoihin ja jopa juhlaporttiin. Tarrat eivät kauaa pysyneet. Tehokas oli "tarrojenpoistotoimikunta". Suunnittelin etukäteen reitin, jonka varrelle tarrat liimailen ja kävelen heti perään saman reitin lukuunottamatta vessoja, joihin piti jonottaa. Kaikki tarrat katosi hyvin nopeasti; ainuttakaan ei ollut jäljellä kiertäessäni tarkastuskierroksen. Sitten keksin: liimailen loput tarrat juuri vaihdettuihin roskiksiin. Niitä ei revitty, sillä repijä olisi samalla rikkonut roskasäkin.

Seuraavissa suviseuroissa liimailenkin kaikki tarrat roskiksiin. Ne näkyy niin kauan, kunnes säkki on täys. Sinä aikana aika moni ehtii nähdä tarran!

Yhden tarroista olin liimannut takkiini. Olin valinnut siihen seuratunnuksen, jossa oli sateenkaari- ja translipun värit. Lisäksi vaatteissani oli useampi sateenkaaripinssi ja rintamerkki. Kukaan ei huudellut minulle, ei homoteltu eikä mitään muutakaan ikävää. Seuraväki kohtasi minut kunnioittavasti. Oli myös lohdullista huomata, kuinka moni seuravieras näytti minulle peukkua. Se auttoi minua uskomaan, että olen todella oikealla asialla ja moni vanhoillislestadiolainen toivoo tarra-aktivismia suviseuroissa. Tiedän, että joitakin oli homoteltu. Voi olla yksittäistapauksia, mutta valitettavia silti. Onneksi itse en vastaavaan törmännyt, vaikka kannoin näkyvästi tunnuksia mukana!

26

356

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ihmettelinki seuravieraana, miksi niitä tarroja ei näy, vaikka mediassa aihe oli hyvin esillä. Poistajat ovat olleet nopeita. Itse näin pari julkkishomoa, eli Niko Saarisen ja Sebastian Tynkkysen kentällä. Molempia jututettiin asialliseen sävyyn usean seuravieraan toimesta. Ei heitä ajettu pois, vaan kohdattiin ne kunnioittavasti. Ite juttelin suviseuroissa erään homoparin kanssa ja olivat hyvin fiksuja miehiä. He eivät tuputtaneet minulle mitään, enkä minä heille. Juttelumme alkoi ihan arkisista asioista, eli säästä. Se kun näytti uhkaavalta. Juttelimme sitten paljon muustakin. Itse kerroin, että mielestäni heillä on täysi oikeus elää heidän arvojensa mukaisesti ja silti me uskovaiset kunnioitamme heitä ihmisinä. Ja että vakaumuksen ja arvot jokainen saa valita vapaasti itse. Se, että minä olen vl, en vaadi muiden olevan myös. Ja että vaikka me uskomme niin kuin uskomme, muiden ei ole pakko uskoa samalla tavalla. Keskustelumme oli alusta loppuun toisiamme kunnioittava. Sanoin heille, että ymmärrän täysin, että seuroissa saarnattu puhe voi loukata sellaista kristittyä, joka elää vaikkapa samaa sukupuolta olevien avioliitossa, mutta tällaisen kristityn ei tarvi ahdistua. Hänen ei tarvitse uskoa samoin. Suomessa kun on uskonnon vapaus. Aito suvaitsevaisuus on sitä, että sallii erilaiset arvot ja silti kykenee elää sulassa sovussa.

• Anonyymi

On fiksua käyttäytyä toista ihmistä arvostavasti, ja toivottavasti molemmin puolin arvostetaan. On kuitenkin tosiasia, että Raamattu ei hyväksy homosuhteita, vaikka ihmiset hyväksyykin.

• Anonyymi

Siis heidän arvojensa mukaan, ei ole kysymys arvoista vaan suuntauksesta josta joku pöljä on tehnyt ihan toisen mitä se on, ihan niinkun. Homot olisivat jotenkin erilaisia ihmisenä kun kukaan muukaan. Tasarvoisesa maassa ei edes tarvitse selitellä kuka on homo ja kuka hetero sillä kummatkin ovat ainoastaan ihmisiä . Typerykset ovat tehneet siitä asian ja suurennellut. Kovasti. Minä tunnen monta samaa sukupuolta olevaa paria eikä edes tulisi mieleen edes ajatella kun keskustelee heidän kanssaan ruveta funtsimaan heidän sukupuolista suuntaustaan. . Koska kenenkään yksityis asiat eivät ole koskaan kiinnostaneet.
        Miellyttäviä ihmisiä ovat siinä kaikki.

• Anonyymi

Olet paholaisen asialla. 😰😰

• Anonyymi

Jeesuksempa! Jeesus rakasti ehdoitta kaikkia. Olen Jeesuksen seuraaja ja oikeastaan Jeesuksen itsensä innoittamana levitin rakkauden sanomaa tarrojen avulla. Jeesus on tie, totuus ja elämä! Jeesus on myös meidän seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen puolella.

T: Uskovainen Jeesukseen turvaava muunsukupuolinen panseksuaali.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksempa! Jeesus rakasti ehdoitta kaikkia. Olen Jeesuksen seuraaja ja oikeastaan Jeesuksen itsensä innoittamana levitin rakkauden sanomaa tarrojen avulla. Jeesus on tie, totuus ja elämä! Jeesus on myös meidän seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen puolella.

No et tajua mitään asiasta etkä ole uudestisyntynyt ymmärtämättä siitä mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No et tajua mitään asiasta etkä ole uudestisyntynyt ymmärtämättä siitä mitään.

Jeesus on puolellani ja Jeesus on aivan kaikkien ihmisten puolella. Myös sateenkaarevat saa seurata Herraa Jeesusta Kristusta. Ei hän aja meitä pois! Olen lujasti uskomassa ja olen täysin vakuuttunut siitä, että myös minä pääsen taivaaseen. Ja siitä käy yksin kiittäminen Taivaallista Isäämme ja ennen kaikkea Herraa Jeesusta, joka sovitti aivan jokaisen ihmisen synnit!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus on puolellani ja Jeesus on aivan kaikkien ihmisten puolella. Myös sateenkaarevat saa seurata Herraa Jeesusta Kristusta. Ei hän aja meitä pois! Olen lujasti uskomassa ja olen täysin vakuuttunut siitä, että myös minä pääsen taivaaseen. Ja siitä käy yksin kiittäminen Taivaallista Isäämme ja ennen kaikkea Herraa Jeesusta, joka sovitti aivan jokaisen ihmisen synnit!

Syntiä on häiritä uskonnollisia tilaisuutta.
        M

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on oman mien tuottama sukupuoli. Ei synny tänäkään päivänä muita kuin tyttöjä ja poikia! Niinkuin tuhansia sukupolvia aikaisemmin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi hitsi tuota synnistä puhumista, kukaan ei tee mitäön syntiä, se on ainostaan uskovaisten tapa pitää kurissa lahkolaisia. Ns herran pelossa . Naurettavaa höpinää sinänsä . Ihmiset jotka elävät lakien ja asetusten mukaisesti eivät tee syntiä. Mitenkään . Saatte lopettaa nuo synnistä höpötykset. Ja elää ja antaa muidenkin elää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on oman mien tuottama sukupuoli. Ei synny tänäkään päivänä muita kuin tyttöjä ja poikia! Niinkuin tuhansia sukupolvia aikaisemmin

Typerällä typerän luulot

• Anonyymi

homot ovat Jumalan luomia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syntiä on häiritä uskonnollisia tilaisuutta.
        M

On syntiä häiriintyä vähemistöistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

homot ovat Jumalan luomia

Sokea ihminen on jumalan luoma muttei homo koska se teki syntiä

• Anonyymi

Ensi kesänä nyt kaikki nuoremmat uskovaiset ensi kesänä tilataan tuhansia raamatunlause tarroja pride kulkueeseen esim. Synnin palkka on kuolema mutta Jumalan armolahjs on iankaikkinen elämä tai Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi jne... Vuoroin vieraissa niinkuin sanotaan!

• Anonyymi

Joo mennään yhdessä ihan oikeita homoja katsomaan seuroissa ei käykään kuin piilohomo puhujia.

• Anonyymi

Lapsellisia ihmisiä kun repivät tarroja, siinä sen näkee keitä ne ovat..
      Niillä wi ole edes tietoa mitä esim sateenaatårilipun väri viestittää , kovasti vaan hurskaana ollaan repimässä . Kai se niille on mieli työtä .yksi tyttö kerran pyyhki tarhaan silkistä otettua lientä , niin saavat sitten kokea sitä ns likaisuutta oikein kunnolla koska tarrat ovat heille niin likaisia muka , millainen on uskovainen joka vihaa tasa-arvon sanomaa . Eimole edes yhden tarran arvoinen

• Anonyymi

Minulla käy oikeasti sääliksi nuo tarrojen levittäjät. Heillä on henkilökohtaisia ongelmia, joita ei pysty ratkaisemaan, ellei halua uskoa ja seurata Raamatun opetuksia, silloin heidän tilanteeseensa löytyy kestävä elämäntapa ja sielulle rauha. Ei heitä vihamielisesti pidä kohdella, vaan myötätunnolla. Toivottavasti asia heillekin joskus kirkastuu.

• Anonyymi

Itse tarra-aktivistina ymmärrän tunteesi. On ihan oikeus tuntea sääliä ja sekin on lopulta vain tunne. Me tarra-aktivistit olemme hyvin moninainen joukko niin, kuin suviseurakansa muutenkin. Kaikki me emme kohdanneet homottelua, emme päälle hyökkäämisiä jne. Ja kaikki meistä ei myöskään oltu niin herkkähipiäisiä, että loukkaantuisimme 7-vuotiaan typeristä kommenteista, jos niitä olis kohdallemme sattuneet. Lapset ovat lapsia ja ne ei aina toimi niin, kuin vanhemmat toivoisi. Kuulin, että joillekin lapset olisi huutaneet, että vitun homot, homot hirteen, tai palakaa helvetissä. Tuskin lasten vanhemmat olis hyvillään, jos tietäisivät, mitä lapset ovat huudelleet. Uskovainenhan ei kiroa, mutta lapset ei aina osaa kaikissa asioissa toimia niin, kuin vanhemmat ovat heidät kasvattaneet. Moni vl-lapsi ja nuori laittoi tiktokiinkin runsaasti tanssivideoita. Eihän vanhoillislestadiolaisen pitäisi tanssia. Niin silti moni tiktok-lapsi- ja nuori silti tekee.

• Anonyymi

Ei ole pulaa mentaalivaivaisista tässä maassa.

Miksi on niin paljon typeryyttä, ihmettelen.

• Anonyymi

Ihan hyvä tehdä tarroja missä muistutetaan Israelin tekemistä sotarikoksista.

Toisaalta lasten ei olisi hyvä tietää että aikuiset innoissaan tappamisesta.

Se pelottavaa.

• Anonyymi

Tarra-aktivismi on häiriköintiä, idealistisen seksuaalikasvatuksen pakkosyöttöä ja tuputtamista. Kammottaa, miten monia mielenterveyden ongelmia "hoidetaan" sukupuolen "korjaushoidoilla' ja miten peruuttamattomia nämä "hoidot" ovat. Ihmisen tulisi hyväksyä itsensä sellaisena kuin on eikä lähteä muuttamaan kiistatonta biologista sukupuoltaan hömppäkokemuksellisuuden alttarille, joka on tosiasiassa ideologisen joka paikan pakkosyötön luoma kokemus. Aktivisteille ei kuitenkaan sovi huudella törkeyksiä saati heitellä heidän päälleen jotain

• Anonyymi

Ei tarrojen vuoksi pidä sodan syttyä eikä tehdä ennaltaehkäisevää iskua.

• Anonyymi

Menkää ja tehkää kaikki ihmiset sateenkaariaatteen opetuslapsiksi liimaamalla tarroja Setan, sateenkaaren ja idealistisen seksuaalikasvatuksen nimeen.

• Anonyymi

Tarra-aktivismi on kauniisti sanottuna perseestä. Siis ymmärrän sinänsä agendanne, mutta miksi vitussa mennä toisten tapahtumaa häiritsee täysin vastakaisella ideologialla? Kaikki tietää, että me vanhoillislestadiolaiset emme pidä saman sukupuolen välisiä avioliittoja Jumalan sanan mukaisina. Ja kaikki tietää, että me opetamme asiasta niin, ettei itse sukupuoli ja seksuaalivähemmistöön kuuluminen ole syntiä. Niiden toteuttaminen sen sijaan on. Otetaan esimerkiksi uskovainen mies, joka on identifioinut itsensä naiseksi ja on suuntautumiseltaan panseksuaali. Tämä mies ei tee syntiä, jos jättää ”sukupuolenkorjauksen” tekemättä ja ei harrasta akteja samaa sukupuolta olevien kanssa, tai heteroseksiä avioliiton ulkopuolella. Hän voi olla uskovainen vain, kun kieltää itseltään Jumalan sanan vastaisten taipumusten toteuttamisen. Me uskovaiset kuitenkin suvaitsemme ihmisinä niitäkin, jotka eivät elä meidän arvojen mukaista elämää. Tarra-aktivistit eivät tunnu hyväksyvän meitä, kun tulevat tarroineen tahallaan provosoimaan ja hakemaan uhriutumiskokemuksia. Ja niitä sitten suurennellaan ihan helvetisti ja media tarttuu niihin täytenä totuutena. Levittäkää ideologiaanne vaikka kaupungilla, älkää tulko suviseuroihin tätä tarra-aktivismia toteuttamaan. Tää olis nöyrä pyyntömme!

• Anonyymi
      UUSI

Jos ne tarrat johonkin pitää liimata, ihan oikean paikan keksit. Roskikseen ne kuuluvatkin.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7968
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3812
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1896
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1240
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1093
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      1033
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      837
    8. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      810
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      802
    10. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      749
    Aihe