Eläketurvakeskuksen Eläkebarometrissa neljäsosa suomalaisista arvioi eläkkeensä riittämättömäksi.
Viime vuonna 20 prosenttia uskoi tulevansa hyvin toimeen eläkkeellä, nyt vain viisi prosenttia.
Naiset luottavat miehiä vähemmän siihen, että eläke riittää hyvään toimentuloon.
Yli puolet suomalaisista pitää tammikuussa sovittua eläkeuudistusta hyvänä muutoksena.
Naiset ja nuoret epäilevät eniten eläkkeensä riittävyyttä
9
120
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä se näin vain on 30-vuoden kuluttua ei eläkkeitä tipu Suomessa., jos ei ole säästänyt ennen eläke ikää mitään niin olet tyhjä tasku.
- Anonyymi
Mihin tuo käsitys perustuu? Mutuun?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin tuo käsitys perustuu? Mutuun?
Maailman talous sekä hinnat tulevat nousemaan 30-vuoden kuluttua maitolitrasta saa pulittaa 5 euroa. Myös vuokrat tms kaikki nousevat.
- Anonyymi
perskokkareet kuppas eläkerahat,
suurituloisten verohelpotuksiin ja lääkäri käyteihin...
- Anonyymi
Matkustelusta, harrastuksista yms. kun luopuu, niin rahat riittää elämiseen.
- Anonyymi
Ei riiä 30-vuoden kuluttua. Hinnat tulevat nousemaam. Esim jo sähkön hinta nousee 60% vuoteen 2032 mennessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei riiä 30-vuoden kuluttua. Hinnat tulevat nousemaam. Esim jo sähkön hinta nousee 60% vuoteen 2032 mennessä.
Höpö höpö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jättää autoilun kokonaan pois.
- Anonyymi
Naistenkin pitää rueta lyhentämään elinikäänsä niin ei jänskätä sitten eläkkeen riittäminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 975582
- 564241
- 462516
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282338Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161845- 151494
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹331352Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201178- 231085
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431071