Ja maksut vain kiristyy OP.lla.
HS: OP:n asiakas yllättyi – käteisnostosta aiottiin periä 48 euron maksu
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011335874.html
Olisiko aika jo vaihtaa pankkia?
29
339
Vastaukset
- Anonyymi
- Anonyymi
Jätit kertomatta, että asiakas halusi nimenomaan nostaa tuhat euroa satasen seteleinä. Tästä erikoistoivomuksesta olisi pitänyt maksaa ylimääräistä, mutta loppujen lopuksi asiakkaan EI TARVINNUT tätä ylimääräistä palvelumaksua maksaa.
- Anonyymi
Osuuspankissa on yleinen käytäntö että näistä rahastetaan ja kunnolla asiakkaita nyt ja jatkossa.
OP:n hinnaston mukaan käteisnostot ovat maksullisia, jos ne haluaa tehdä tietyn arvoisina seteleinä.
OP perustelee tätä HS:lle sillä, että tästä koituu pankille lisävaivaa ja kuluja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osuuspankissa on yleinen käytäntö että näistä rahastetaan ja kunnolla asiakkaita nyt ja jatkossa.
OP:n hinnaston mukaan käteisnostot ovat maksullisia, jos ne haluaa tehdä tietyn arvoisina seteleinä.
OP perustelee tätä HS:lle sillä, että tästä koituu pankille lisävaivaa ja kuluja.Niinhän minä juuri tuossa edellä kirjoitin. Jos olisi suostunut ottamaan sellaisia seteleitä joita pankki tarjoaa, niin MISTÄÄN LISÄMAKSUSTA ei olisi puhuttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
OP perustelee tätä HS:lle sillä, että tästä koituu pankille lisävaivaa ja kuluja.Käteisnostot ja käteisen käyttö pitäisi muutenkin olla maksullista. Tarpeetonta työtä, hidasta, riskialtista (laskuvirheet, varkaudet), mahdollistaa erinäistä rikollisuutta (varastettu tavara, huumeet, veronkierto, lahjonta, tukipetokset...).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käteisnostot ja käteisen käyttö pitäisi muutenkin olla maksullista. Tarpeetonta työtä, hidasta, riskialtista (laskuvirheet, varkaudet), mahdollistaa erinäistä rikollisuutta (varastettu tavara, huumeet, veronkierto, lahjonta, tukipetokset...).
Rahattattomat ulisevat huonoa tuuriaan kun ovat tuhlanneet omat rahansa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahattattomat ulisevat huonoa tuuriaan kun ovat tuhlanneet omat rahansa
ei se rahattomuus ole tuhlaamisen syy.... enemmin meissä persaukisissa on sellaisia joilla on vain ollut helvetin huono tuuri ja josksu persaukinen myös on hannuhanhi ja pääsee piireihin joissa on rahaa, tuota kutsutaan valehteluksi tai taidoksi nuolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei se rahattomuus ole tuhlaamisen syy.... enemmin meissä persaukisissa on sellaisia joilla on vain ollut helvetin huono tuuri ja josksu persaukinen myös on hannuhanhi ja pääsee piireihin joissa on rahaa, tuota kutsutaan valehteluksi tai taidoksi nuolla.
Vai että huono tuuri. Silläkin on kiva perustella asioita. Huono tuuri voi ehkä käydä kerran viikossa lottonumeroita katsoessa, mutta yleisesti hyvä ja huono tuuri kasaantuu ihmisille ihan oman tekemisen pohjalta. Joku soittaa yhdelle asiakkaalle eikä saa kauppaa. Toinen soittaa tuhannelle asiakkaalle ja saa 10 kauppaa, koska tuuri on satumainen. Vai eri määrä tekemistä?
- Anonyymi
Nordea ei peri maksua käteisnostosta, kuten Hesarin jutussa mainitaan. Tosin Nordeaan ajan saaminen kassapalveluun voi olla haastavaa...
Tuossa Hesarin jutussa mainittu S-Pankin maksulliset käteisnostot ei kyllä täysin pidä paikkaansa. Juuri reilu kuukausi sitten nostin läheisen Prisman S-Pankin palvelupisteestä ilman ajanvarausta 200 ja 100 euron seteleitä, viisi kappletta kumpaakin. Asiakaspalvelija ei maininnut mitään maksusta, eikä sitä ollut tililtäkään otettu. Luultavasti heillä on oma harkintavalta näissä.- Anonyymi
On helppo luvata ilmaiseksi palvelu, jotai ei ole saatavilla. ”Meil ei maksais mitään, mut ei tehä.”
On fiksua myös veloittaa marginaalipalvelista sen käyttäjältä eikä jyvittää sitä tasaisesti kaikille.
- Anonyymi
Kaikkien pankkien käytännöt on samallaisia. Sitäpaitti jo 50€ seteli saattaa olla ongelmallinen. 5, 10 ja 20 on käytännöllisimmät
- Anonyymi
Mikä on 50€ setelin ongelma?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se maksaa n. 50€ ja se on monelle liikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se maksaa n. 50€ ja se on monelle liikaa.
Joo, seinästä saa viiskymppisiä halvemmalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkialla ei oteta 50 e seteleitä.
Kaikki tietää nakkikioskit, mutta kauppoja on paljon, suurin syy että ei ole käteiskassaa antaa takaisin, eikä mahdollisuus tarkistaa aitoutta.
meilläkään ei kelpaa 50e ja suuremmat, muuta kuin tilattua tuotteita hakiessa.
- Anonyymi
Osuuspankkiin on hyvä vaihtaa. Näkee heti, ettei hupiukkojen vaatimuksia jyvitetä muiden kuluiksi
- Anonyymi
Ihan OP pankin voitot menee kun se ei ole pörssiyhtiö?
- Anonyymi
Ei palvelumaksut ole syy vaihtaa pankkia. Ei ole kuin kaksi pankkia jotka eivä ota maksua alle 5000€ asioinnilla, mutta niissäkin on ehdot. S-pankki ja op edellyttää osuus/jäsenmaksun maksua. Tosin kannattaa muistaa, että yli 8€ kk maksulla saa satasen jäsenmaksun takaisin vuodessa. S-pankki on ollut maksuton ”15v”, ja se on ihan julkista. Osuuspankin maksuttomuudesta ei ole nyt tietoa kuin vuoden 2025 loppuun saakka, pankki on joidenkin vuosien ajan antanut noin 40% alen yleisesti osuusmaksun maksaneelle. Jos maksu yleisesti on 8,50€ ja saat sen alle vitosella, niin onhan se jotain. Tuo ison rahamäärän nosto satasen seteleinä ei ole mikään syy vaihtaa pankkia, se taitaa olla käytäntö kaikilla pankeilla ja selvitykset rahan alkuperästä käy ainakin minun järkeen.
- Anonyymi
Mulla on tarpeen tili, jossa saan tiedon, jos kate puuttuu.
S-pankissa (omistajana) sitä en saanut, kun kokeilin kortin toimivuutta uudella tililläni - meni euro kahteen kertaan sinä päivänä, kun valitsin tilitiedot näppäimen (se on maksullinen, vaikka halvempi kuin saldotiedot, joka tosin ilmainen noston jälkeen, palveluhinnaston mukaan).
Tilin ylitys maksaa 4,5e/ylitys (se on epäloogisesti muotoiltu "ylitys") plus hinnaston mukaan tulee asiasta nootti, joka maksaa 5e per notti, ja lisäksi tulee korot. Mulla ei ole mitään credittiä, mutta tili ylittyy S-pankissa. Se ratkaisi asian ja pitäydyin pääasiassa entiseen pankkiiini palvelumaksuineen (satasen vuodessa), jossa kaikki toimi kunnes lähettivät kahteen kertaan tunnuslukulaitteen joka oli avatussa pakkauksessa, enkä voi siten käyttää kuin mobiililaitetta loggaukseen.
Ajattelin pistää S-pankin chattiin vähän kyselyä ja palautetta, mutta luin palveluhinnastosta, että "selvittely" maksaa 20e alkavalta 15 minuutilta, ja jos toinenkin laitos joutuu selvittämään, niin maksan heidänkin kulunsa. Onneksi pääsin poistamaan jo lähettämäni viestin!
On mulla sille jotain käyttöä tulevaisuudessa, jos muuten pysyy ilmaisena, mutta asioimaan en kyseisessä pankissa uskalla alkaa. Edellinen pankki toimi moitteetta, paitsi sen laitteen osin, Mulla ei ole mahdollisuutta ottaa riskiä villien maksujen suhteen.
Entisessä ja nykyisessä pankissani maksan alle 10e kuussa siitä, että kaikki toimii kuten pitää, ja vaihtoehtoja ei mulle ole, ja ehkä saan vähän höylättyä hinnasta pois jos mobiilipankki korvaa selainpankin, mutta se ei kaikilla ole aina toiminut, ja turvallisuus kyseenalainen eikä kaikki palvleut välttämättä ole saatavilla sillä, enkä kaipaa ongelmia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on tarpeen tili, jossa saan tiedon, jos kate puuttuu.
S-pankissa (omistajana) sitä en saanut, kun kokeilin kortin toimivuutta uudella tililläni - meni euro kahteen kertaan sinä päivänä, kun valitsin tilitiedot näppäimen (se on maksullinen, vaikka halvempi kuin saldotiedot, joka tosin ilmainen noston jälkeen, palveluhinnaston mukaan).
Tilin ylitys maksaa 4,5e/ylitys (se on epäloogisesti muotoiltu "ylitys") plus hinnaston mukaan tulee asiasta nootti, joka maksaa 5e per notti, ja lisäksi tulee korot. Mulla ei ole mitään credittiä, mutta tili ylittyy S-pankissa. Se ratkaisi asian ja pitäydyin pääasiassa entiseen pankkiiini palvelumaksuineen (satasen vuodessa), jossa kaikki toimi kunnes lähettivät kahteen kertaan tunnuslukulaitteen joka oli avatussa pakkauksessa, enkä voi siten käyttää kuin mobiililaitetta loggaukseen.
Ajattelin pistää S-pankin chattiin vähän kyselyä ja palautetta, mutta luin palveluhinnastosta, että "selvittely" maksaa 20e alkavalta 15 minuutilta, ja jos toinenkin laitos joutuu selvittämään, niin maksan heidänkin kulunsa. Onneksi pääsin poistamaan jo lähettämäni viestin!
On mulla sille jotain käyttöä tulevaisuudessa, jos muuten pysyy ilmaisena, mutta asioimaan en kyseisessä pankissa uskalla alkaa. Edellinen pankki toimi moitteetta, paitsi sen laitteen osin, Mulla ei ole mahdollisuutta ottaa riskiä villien maksujen suhteen.
Entisessä ja nykyisessä pankissani maksan alle 10e kuussa siitä, että kaikki toimii kuten pitää, ja vaihtoehtoja ei mulle ole, ja ehkä saan vähän höylättyä hinnasta pois jos mobiilipankki korvaa selainpankin, mutta se ei kaikilla ole aina toiminut, ja turvallisuus kyseenalainen eikä kaikki palvleut välttämättä ole saatavilla sillä, enkä kaipaa ongelmia.Eiköhän tässä enemmänkin ole ongelmana sinun taloudenhoitokykysi, jos katteen puuttuminen on sinulle muu kuin erittäin poikkeuksellinen lopputulos maksutapahtumissa. Tilin saldon pystyy tarkistamaan ihan itse verkkopankissa. S-pankissa on, ainakin ollut, mahdollisuus saada saldotieto sähköpostitse vaikka kerran päivässä.
Minua ei ole tietääkseni S-pankissa veloitettu normaaleista asiakaspalveluun liittyvistä kysymyksistä ja ainakin itse käsitän hinnaston selvittelytyön viittaavan enemmänkin rahaliikenteeseen liittyvään selvittelytyöhön. Kts. https://dokumentit.s-pankki.fi/tiedostot/selvityspyynto-korttireklamaatio-fi maininta.
- Anonyymi
Osuuspankki konsernin pääjohtajan Timo Ritakallion palkka on kohdillaan.
Tulot yhteensä
1, 375 452 miljoonaa euroa vuonna 2023.
Palkkansa on noussut joka vuosi joka näkyy taulukoista.
https://www.iltalehti.fi/verokone- Anonyymi
Näin se menee, asiakkaathan maksavat pankkikuluillaan OP:n pääjohtajan jättisuuren palkan jotta tämä voi elää luksuselämää ja näyttäytyä pari kertaa vuodessa tv:ssä puhumassa mukavia ja olla niin huolissaan suomen talouskehityksestä.
- Anonyymi
Tuo 48€ oli aloituksessa erotettu tapahtumasta. Oliko se summa yli 5000€ ja asiakas halusi rahan 100€ seteleinä. Rahanpesusta on selvät lait ja asetukset. Kaikilla pankeilla on samat säännöt. Nopeasti lasskee, niin tuo palvelumaksu on 5000€ määrässä 1% ja 10000€ summassa ,5. Jos asiakas haluaa riskin, niin se hänelle suotakoon.
- Anonyymi
Summa oli 1000 €. Nosto omalta tililtä ei ole rahanpesua.
- Anonyymi
tuossa jutussa oli kyse lähinnä siitä, että asiakas halusi ison kasan rahaa sadan euron seteleinä ja pankki joutui järjestämään rahat. Hän halusi rahaa lastenlapsille....
Mutta jos ihan omaan käyttöön tarvitsi käteistä, niin kyllä kait sen en varannon voisi nostaa automaatilta vaikka kolme kertaa vuoden aikana esim. 300€ erissä. Jos aloittaa elokuussa nostamisen, niin saisi kotiin esim. 20-50€ erissä jo vajaan tonnin. Vuonna 2026 ei tarvitsisi paljoa nostella lisää.... Mutta minun mielestä se on typerää pitää esim. 1000€ käteisenä. Tällä hetkellä minulla taitaa olla joku 80€, en tiedä, koska käytän aina korttia.- Anonyymi
"Hän halusi rahaa lastenlapsille...."
Kyse oli rahanpesusta, jos ei olisi ollut, hän olisi siirtänyt lasten tilille suoraan.
Minäkin haen lapsille käteistä, lapset saa ostaa vaatteita, bensaa, bilelippuja yms.
Rahan antamisen lisäksi lahjoitan max summan 3 v välein. Nyt 4999e. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hän halusi rahaa lastenlapsille...."
Kyse oli rahanpesusta, jos ei olisi ollut, hän olisi siirtänyt lasten tilille suoraan.
Minäkin haen lapsille käteistä, lapset saa ostaa vaatteita, bensaa, bilelippuja yms.
Rahan antamisen lisäksi lahjoitan max summan 3 v välein. Nyt 4999e.Tiedätkö edes, mitä rahanpesu tarkoittaa?
- Anonyymi
Pitää muistaa että s-ilmaiset nostot ovat vain max 200 euroa. Enempää ei voi nostaa kuin S-pankista , kun tilaa rahat etukäteen.
Tuollaista summaa ei saa S-pankista tai monesta muusta lainkaan, jos heti haluaa ja määrätyn kokoisina rahana .- Anonyymi
Tonnia? Älä nyt naurata. Ihan normaali summa, jonka esim. eläkeläiset saattavat nostaa kerralla. Se tosin voi olla, että isompia seteleitä ei varsinkaan pienemmissä konttoreissa ole. Tosin en ymmärrä mitään järkeä siinä, että miksi olisi pitänyt saada tietyn kokoisia seteleitä ja toisaalta rahat olisi hyvin voinut nostaa automaatistakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä423394- 361994
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?301739- 161527
- 231508
- 91391
- 241387
- 141237
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai781135- 221102