Tiemestarin toimi

Anonyymi-ap

Perustettava! Joka tuntee tienpohjat, maalajit, rumput pinnoitteet sekä osaa tien pidon taidon eikä seiso tumput suorana

49

768

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nimenomaan! EI suorana tumput!

    • Anonyymi

      Vanha ja turvalinen tietoimi
      TVL

    • Anonyymi

      Onko tänne pesiny joku tvl kaiholla muisteleva ,se on mennyttä aikaa

      • Anonyymi

        TVH.


    • Anonyymi

      Tiet saattoi silloin olla nimismiehen kitaralla mutta niitä
      hoidettiin! Osaamattomuutta vai viitsimisen puutetta kun nykyään on koripallon mentävää koloa ja puolenmetrin korkusta heittoa?

      • Anonyymi

        kiharalla😓


      • Anonyymi

        Jos ajat ainoastaan Kärsämäelle tai Oulaisiin eteläpuolta, niitä reikiä kyllä näet. Ylivieskan tie on vasta uusittu, Siikalatvan tie on uusittu, Nivalan tie on vasta hoidettu kuntoon. Toki itse sahaan noita ainoastaan tonnin, puolitoista kuukaudessa, mutta maantiepyörällä aika hyvin näkee missä ne pahimmat paikat ovat. Käytännössä tuo Oulaisten eteläpuoli pitäisi vetää uusiksi seuraavaksi, sieltä ei enää tahdo löytyä kolotonta pätkää ja ihan sama mitä sinne tekee, ei kestä. Esim. väliaikaiset paikat eivät enää ilmastonlämpenemisen myötä kestä edes koko vuotta, ovat jo keväällä ruopattu irti ja kuumalla massallahan ne eivät enää lähde paikkoja tekemään, koska nekin leviävät muutamassa vuodessa ja niitä pitäisi tehdä niin paljon, että parempi säästä nekin rahat uudelleen asfaltointiin.

        Kärsämäen puoli on risteyksestä alkaen aikamoista tilkkutäkkiä, mutta paranee jo ennen kaatopaikkaa selvästi. Jos sinne Oulaisiin tekee uutta, niin jos 3-5km tekee Kärsämäkeä tuosta risteyksestä samalla, saa tekohengitettyä sitäkin puolta ainakin 5-8 vuotta, koska kuumalla massa ja nykyisillä liikennemäärillä pitäisi ainakin sen verran vielä kestää. Ja parhaat pohjat ovat Nivalan tiellä, siellä ei ennen huoltoakaan ollut juuri nimeksikään hämähäkkiä ja pohjat eivät tulleet läpi. Tie vaan oli sieltä Nivalan päästä pinnasta niin läpikulunut, että sitä oli pakko tasata. Käytännössä mitään muuta ongelmaa ei ollut. Että sieltä vaan kyselemään tiemestarilta mitä ihmettä se siellä teki kun on noin hyvänä pysynyt.

        Ja itse en noita heittoja allekirjoita, toki kun sorateillä en ole liikkunut niin paha sanoa missä kunnossa ne ovat.


    • Anonyymi

      Ei tuu..mennyttä aikaa. Rahat menee ukrainaan ja turhiin kehitysapuun ulkomaille....ei kotimaahan jää.....onnex persut leikkaa kehitysapua pienemmäksi sais lakkauttaa kokonaa

      • Anonyymi

        Ukrainakin lakkautetaan lähiaikoina,rumppi lopettaa kuula avun


    • Anonyymi

      Keskimäärin sais hoitaa teitä muutaki ku ehejän keskiviivan!

    • Anonyymi

      Ajatelkaapa asfaltin laatua, yhden talven jälkeen pilalla , ei kestä . Missä mahtanee olla vika , materiaaleissa vai tekijöissä?

      • Anonyymi

        Keuruulla vai missä roimahti vasta viime kesänä korjattua tien pätkää. Humps vain!


      • Anonyymi

        Se valtatien sortuma on valtatiellä 23 Keuruun Haapamäeltä jonkunmatkaa länteen lähellä Petäisentien liittymää, ei Haapavedellä!

        Pientareita on aiemmin sortunut ja valahtanut vieriojaan, mutta koko valtatien pätkän sortuminen alta on vuosi­kymmeniä alalla toimineiden asiantuntijainkin mukaan äärimmäisen harvinaista.


    • Anonyymi

      Haapavesellä joka äijä saa opetella ajaa tempoajoa. Kiihdytä, jarruta ja väistä louheikossa… tiellä ehjänä pysyminen omalla vastuulla..😓😓😓

    • Anonyymi

      Varoitusmerkkejä saisi olla enemmän kolojen kohdilla.

    • Anonyymi

      Haapaveden hautausmaalle menevälle tielle ehdottomasti saatava kevyen liikenteen kaista
      .hengenvaarallista kävellä tai pyöräillä

      • Anonyymi

        Eipä siinä ole varaa levennyksille, eikä siinä liikennettäkää ole niin paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä siinä ole varaa levennyksille, eikä siinä liikennettäkää ole niin paljon.

        siinähän on ihan kaavaan merkitty pyörätie. tilaa on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siinähän on ihan kaavaan merkitty pyörätie. tilaa on!

        Meeppä Haapavesi pulkkilatielle käveleen tai pyöräileen, siä on autojen nopedet ihan toista luokkaa, siä olis enenmän käyttöö pyörätielle.


    • Anonyymi

      Miten on, miettikääs vaikka miltä tuntuu motoristeista ajaa padankannen kokoiseen koloon tiessä. Se on jytkäys kun ohjaus lähtee, ajautuu ulos tai vastakkaiselle kaistalle ja loukkautuu tai pahempaa niin henki pois.

      • Anonyymi

        Ei naurata. Se voi myös olla nuori mopopoika tai tyttö. Ajatella jos siihen jää!


    • Anonyymi

      Nyt tarvitaan oikeasti hyvä tienhoidonmestari! Joko yksityinen tai kunnallinen mutta joka hoitaa asiansa!

    • Anonyymi

      Näihin mielipiteisiin yhtyy koko Haapaveden väki!!

    • Anonyymi

      Ei tuu ei rahhoo..

      • Anonyymi

        Sehän on tulossa se iso polttoainetehdas. Touhu vaatii isot leveät tiet. Ne tuulivoimatehtaat liitetään siihen ja niitä on paljon. Niille tiet kuntoon kanssa. Lähi ainoina ne korjautuu. Joten ei hätää’


    • Anonyymi

      Kiinnostaa vaan tietää milloin ne tulevat?

      • Anonyymi

        26 vuodesta on puhuttu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        26 vuodesta on puhuttu

        Puhukaa toiset 26 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhukaa toiset 26 vuotta.

        Näin ei saa puhua! 1-2 v on ok. Varmuudeksi vitonen päälle.


    • Anonyymi

      Ei mittää polttoaine tehasta oo tulossa tänne!ei kukkaa rahoittanu ja rankan hinta nii korkea ettei kannata....

      • Anonyymi

        Ei kannate laittaa pupua pöksyyn.. luotetaan vaan rankasti!


    • Anonyymi

      Toivottavasti ne saadaan tulee tänne!

    • Anonyymi

      Puollamme hyvää tienpitoa pontevasti kesät talvet.

    • Anonyymi

      Hyvän tienhoidon alkeet:

      1. Tee pohjat kunnolla
      2. Käytä hyviä materiaaleja
      3. Käytä ensiluokkaisia tekijöitä
      4. Huolehdi kunnossapito ajallaan
      5. Ota vastaan palaute ja reagoi siihen nopeasti

      • Anonyymi

        Todellisuus kentällä:
        1. Mitään ei tehdä kunnolla, työ pitäisi olla jo tehtynä, ennen kuin se alkaakaan,, kiire, kiire
        2. Materiaalit kilpailutetaan niin että halvin ja huonoin valitaan ja niiden laatua ei kukaan valvo.
        3. Tekijä jolla ei ole edes urakan laskemiseen tarvittava laskukone kunnossa valitaan.
        4. Kunnossapitoon ei ole rahaa .
        5 Kukaan ei vastaa mistään mitään, jos jonkun vastaavan saa kiinni puhelimella, kuuluu puhelimesta: haloo ei kuulu mitään tuuuuut, tuuuuut


      • Anonyymi

        PO. HYVÄN TIENPIDON ALKEET!


      • Anonyymi

        Hyvä suunnittelu myös pitää olla!


    • Anonyymi

      Pannaan tavoite 2030:een.

    • Anonyymi

      2039.. …

    • Anonyymi

      ’Hyvä suunnittelu myös pitää olla!’

      Suunnittelu ja resursointi ovat avainasemassa !

    • Anonyymi

      Keuruun valtatie­romahduksen syy selvisi

      Sortuman syyksi arvioitiin jo viime viikolla penkereen heikkolaatuista materiaalia. Arvio sortuman korjauskustannuksista on nyt noussut miljoonaluokkaan.

      Sortuneen penkereen maa-aines joudutaan vaihtamaan kokonaan.

      Keski-Suomessa Keuruulla viikko sitten romahtaneen valtatie 23 sortuman syyksi on varmistumassa tiepenkeressä käytetty hyvin heikkolaatuinen materiaali.

      Keski-Suomen ely-keskuksen investointiyksikön päällikkö Janne Jaatinen kertoo, että sortuman jälkeen on tutkittu vanhoja tiesuunnitelmia ja niiden perustella voidaan sanoa, että vuosikymmeniä sitten tiestä on jätetty pois suunnitelman mukaisia louherakenteita.

      – Epäily sortuman juurisyystä oli jo viime viikolla. Nyt on varmistunut, että penkereessä on käytetty todella huonolaatuista materiaalia pohjarakenteisiin asti. Penger oli tehty todella hienojakoisella aineksella, hiesulla. Aikoinaan on ehkä oiottu työtavassa, sanoo Jaatinen.

      Penkereen pohjalle on Jaatisen mukaan jäänyt myös turvetta.

      – Siellä on kaikkea sellaista, mitä ei nykyään käytetä, kun tehdään tiepengertä. Nykyään niissä käytetään karkeampaa soraa ja louhetta.

      Edessä iso korjausurakka

      Sortuman korjaus kestää tämän hetkisen arvion mukaan kuukausia.

      Korjaussuunnitelmat ovat Jaatisen mukaan jo täydessä vauhdissa ja korjausmenetelmä on päätetty. Edessä on mittava massojen vaihto.

      – Käytännössä koko pengermateriaali joudutaan uusimaan, sillä vanha ei ole käyttökelpoista. Tämä ei ole kovin nopea työ.

      Jaatinen arvioi viime viikolla, että tien korjaus maksaa arviolta satojatuhansia euroja. Nyt arvio korjauskustannuksista on noussut miljoonaluokkaan.

      – Korjaus osoittautui aika massiiviseksi. Miljoonaluokasta puhutaan, mutta tarkkoja summia en lähde arvailemaan.

      Näin uudisoi tänään YLE
      https://yle.fi/a/74-20173836

      • Anonyymi

        ”*”

        Hyvän tienhoidon alkeet:

        1. Tee pohjat kunnolla
        2. Käytä hyviä materiaaleja
        3. Käytä ensiluokkaisia tekijöitä
        4. Huolehdi kunnossapito ajallaan
        5. Ota vastaan palaute ja reagoi siihen nopeasti

        ”*”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”*”

        Hyvän tienhoidon alkeet:

        1. Tee pohjat kunnolla
        2. Käytä hyviä materiaaleja
        3. Käytä ensiluokkaisia tekijöitä
        4. Huolehdi kunnossapito ajallaan
        5. Ota vastaan palaute ja reagoi siihen nopeasti

        ”*”

        2025-07-20 19:57 olit oikeassa


    • Anonyymi

      Nonparelleilla koristeltua kökköä!

      2025-07-20 21:00:49
      on paremmin kärryillä

      Todellisuus kentällä:
      1. Mitään ei tehdä kunnolla, työ pitäisi olla jo tehtynä, ennen kuin se alkaakaan,, kiire, kiire
      2. Materiaalit kilpailutetaan niin että halvin ja huonoin valitaan ja niiden laatua ei kukaan valvo.
      3. Tekijä jolla ei ole edes urakan laskemiseen tarvittava laskukone kunnossa valitaan.
      4. Kunnossapitoon ei ole rahaa .
      5 Kukaan ei vastaa mistään mitään, jos jonkun vastaavan saa kiinni puhelimella, kuuluu puhelimesta: haloo ei kuulu mitään tuuuuut, tuuuuut

    • Anonyymi

      Liekö tiemestari ollut nukuksissa, paikalla vainkaan?

    • Anonyymi

      Muualta tänne töihin tulleena ihmettelen kevyen liikenteen väylien huonoa kuntoa. Ei ole pyörällä hyvä liikkua. Vaarallisia ratkeamia.

      Mikäs parempaa olisi liikunnan kannalta, jos nämä olisi kunnossa. Kyllä kulkijoita olisi jjos olisi väyliä, monen työkaverin kanssa harmitellut.

      Ihmettelen.

      • Anonyymi

        Vuosia jopa vuosikymmeniä on saanut ihmetellä huonoa tienpitoa.

        Muualta muuttanut


    • Anonyymi

      Ei ollut parjattu TVH - TVL tarpeeton - toimeton.

    • Anonyymi

      Asia johon on ehdottomasti pureuduttava tällä hallintokaudella!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos nainen harrastaa seksiä

      Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      325
      3407
    2. Ikävöin sinua kokoyön!

      En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      19
      2288
    3. Pihlaja-puulle

      Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1890
    4. Päivieni piristys, missä olet?

      Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1615
    5. Kova karman laki

      Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      417
      1532
    6. Kysymys Kuhmolaisille

      Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      36
      1414
    7. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

      ”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      248
      1338
    8. Älä mahdollisesti ota itseesi

      En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1274
    9. Olen valtavan ihastunut

      Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      63
      1076
    10. Ensi viikolla tulen takaisin

      Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      20
      1010
    Aihe