Suomessa kateus on tunnettu ja havaittavissa oleva ilmiö, jota on usein kuvattu kansantaudiksi. Kateus liittyy usein ihmisen omiin itsetunto-ongelmiin ja riittämättömyyden tunteeseen. Se voi ilmetä monin eri tavoin, kuten toisten vähättelynä, juoruiluna tai jopa vahingonilona. Kateus voi kohdistua mihin tahansa, kuten ulkonäköön, saavutuksiin, taitoihin tai omaisuuteen.
Kateuden taustalla on usein kokemus siitä, että toisella on jotain, mitä itse haluaisi, mutta ei koe voivansa saavuttaa. Tämä voi johtaa negatiivisiin tunteisiin ja käytökseen, kuten vihaan, katkeruuteen ja jopa väkivaltaan. Kateus voi myös heikentää yhteiskuntarauhaa ja tulevaisuudenuskoa, varsinkin jos koetaan, että yhteiskunta on epäoikeudenmukainen ja mahdollisuudet ovat epätasaiset. Jos naapuri ostaa uuden auton niin totta kai meidän pitää ostaa myös ja parempi 😁
Mitä on kateus Pieksämäellä
5
99
Vastaukset
- Anonyymi
Pieksämäellä ei kannata menestyä.
- AnonyymiUUSI
Tosi hyvä kirjoitus kateudesta.
Sairaushan se on isolla S.
Sanotaan, että kateus on ansaittava 😃- AnonyymiUUSI
Näin se on. En itse kyllä ole huomannut onko kukaan kateellinen minulle. Ei oikein ehdi edes miettiä,kun pyörittää omaa yritystä. Enkä ole toisten pärjäämisiä seurannut .
- AnonyymiUUSI
Pieksämäellä kateus ja muut jutut ovat monesti sukupolvien ketjuja, joissa kukin vuorollaan todistelee olevansa kaikkea muuta kateellinen tai jotain sinne päin. Kateus on hyvä mootori, oli sitten kyse autosta tai perämoottorista, ei yski ei.
- AnonyymiUUSI
Minä en haluaisi olla kukaan muu kuin minä ,eikä kukaan haluaisi olla minä. Jokainen elämme sen oman elämänkaaren.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä841646Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2691551Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2711288Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1691262- 56877
- 66854
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em65843Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40831- 40817
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44791