Kalajoen kaupunki palkkasi tänä vuonna puistotöihin vain nuoria ja opiskelijoita, missä vika? Luki jo hakuilmoituksessa nämä kriteerit, eivät vissiin ajatelleet että saattavat syyllistyä ikäsyrjintään. Toisella paikkakunnalla samoista töistä saman alan TES mukaan saa kk-palkkaa yli 100 e enempi, onkohan unohdettu useamman vuoden yleiskorotukset lisätä.
Kalajoen kaupungin puistotyöt
39
684
Vastaukset
- Anonyymi
Joo no asiahan on tiedostettu ihan valtakunnallisellakin tasolla,mutta konkreettiset keinot puuttua siihen ovat vähissä.Toisaaltaa taas pitää media tiedostaa se fakta että nuorille kesätyöpaikan saanti on ihan ok juttu mutta toisaalta minun minun mielestäni heidän palkkaa pitää nostaa tai antaa ateria etu
- Anonyymi
Muissa paikoissa on käytössä nuorille kesäseteli-systeemit tms., mutta missään muualla en ole vielä törmännyt siihen, että karsitaan tietyt ikäryhmät pois ja otetaan pelkästään nuoria. Sellainen työyhteisö rakenne ei ole terve
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muissa paikoissa on käytössä nuorille kesäseteli-systeemit tms., mutta missään muualla en ole vielä törmännyt siihen, että karsitaan tietyt ikäryhmät pois ja otetaan pelkästään nuoria. Sellainen työyhteisö rakenne ei ole terve
Niin olet oikeassa ja koska kaupunki on palkannut nuoria kesätyön tekijöitä,niin esimerkiksi hiihtokeskuksen tietä voitaisiin hiukkasen korjailla siihen riittää kuorma soraa muutamia lapioita sekä muutamia tarmoa puhkaavia nuoria kesätyön tekijöitä;) myös hiihtomaja voitaisiin korjata ja samalla niitä töhryjä poistaa seinistä
- Anonyymi
Siellähän on oikein kaupungilla lakimies töissä - kyllä se kaikki mahdolliset temput tietää...
- Anonyymi
karsivat tällä tapaa muiden työttömien hakemuksia jotka täyttävät työttömän hae kuukaudessa niin ja niin montaa työpaikkaa hakuvelvoitetta
- Anonyymi
Todella huonosti hoidetaan puistojen ruohonleukkaus tänä kesänä. Vieressämme on puisto, jonka ruoho on tähän asti leikattu suunnilleen viikottain. Tänä kesänä se on leikattu vasta yhden ainoan kerran. MIKSI?
- Anonyymi
Mitä väliä? Mene leikkaamaan omalla leikkurillasi, jos se sinua haittaa.
- Anonyymi
Niin noh voithan itse mennä leikkaamaan sen nurmikon kerran se asia sinua kovasti näyttää hidastavan ja voin ostaa sinulle leikkuriin bensat you no?
- Anonyymi
Sama juttu meidän viereisellä leikkipuistolla. Kyllä noihin liikenneympyröihin törsätään rahaa!
- Anonyymi
On todellakin jo sellaista heinikkoa, että ei pienet lapset voi siellä leikkiä. Ja eikös ne punkitkin oleile pitkässä ruohikossa.
Törkeen huonoksi on kaupungin toiminnot menneet. Kuka on vastuussa noista puistojen asioista?
- Anonyymi
Puistojen asioista voi olla yhteydessä Jenna Ylikauppilaan, yhteystiedot löytyy kaupungin sivuilta
- Anonyymi
Ok täytyy ottaa dataa Jennaan tiedä vaikka minulle järjestyy edes viikoksi työpaikka tietty enempi sähköpuolen työt kiinnostaa eikä palkka vaatimuskaan päätä huimaa.Kovin hyvä olisi jos saisin ed työpaikan liksaa 26,70e tunnilta voisin tietty tehdä -50% edullisemmin nyt kun jo poissa työelämästä mutta näihin kuviin ja viiliksiin tällä kertaa;/
- Anonyymi
Miksi pitäisi ottaa vanhempaa pitkäaikaistyötöntä häviäjää töihin? Ei niistä ole mihinkään, ne on kaikki ihan raunioita. Ja jokainen heistä on itse aiheuttanut oman työttömyytensä.
- Anonyymi
tunnetko jokaisen henkilökohtasisesti että voit näin sanoa jos et niin pidä naama vaan kiinni
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tunnetko jokaisen henkilökohtasisesti että voit näin sanoa jos et niin pidä naama vaan kiinni
Jokainen pitkäaikaistyötön luuseri, roska ja jäte, on itse aiheuttanut työttömyytensä, joko tyhmyyttään tai laiskuuttaan. Pitää hakea töitä tosissaan ja olla valmis muuttamaan työn perässä. Tarvittaessa pitää kouluttautua ja päivittää osaamistaan. Verkostoitumiskyvyllä on myös merkitystä. Tai sitten perustaa yritys ja saada se menestymään. Aina jokaisessa ikäluokassa on häviäjiä, toisissa enemmän ja toisissa ehkä vähemmän. Tyhmät ja laiskat eivät pärjää tässä ja tulevaisuuden maailmassa. Ei kannata olla tyhmä tai laiska, työtön häviäjä. He ovat turhia, ylimääräinen taakka muille, töissäkäyville ja yrittäjille, veronmaksajille.
- Anonyymi
Tuskinpa vaan, aika paljon ihmisillä määräaikaisia töitä eivätkä ole mitenkään syyllisiä siihen kun pesti loppuu ja työttömyys taas jatkuu. Olet todella ulkopuolella tämän yhteiskunnan työrakenteista, vakituinen työ on lähes mahdotonta saada monella alalla..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen pitkäaikaistyötön luuseri, roska ja jäte, on itse aiheuttanut työttömyytensä, joko tyhmyyttään tai laiskuuttaan. Pitää hakea töitä tosissaan ja olla valmis muuttamaan työn perässä. Tarvittaessa pitää kouluttautua ja päivittää osaamistaan. Verkostoitumiskyvyllä on myös merkitystä. Tai sitten perustaa yritys ja saada se menestymään. Aina jokaisessa ikäluokassa on häviäjiä, toisissa enemmän ja toisissa ehkä vähemmän. Tyhmät ja laiskat eivät pärjää tässä ja tulevaisuuden maailmassa. Ei kannata olla tyhmä tai laiska, työtön häviäjä. He ovat turhia, ylimääräinen taakka muille, töissäkäyville ja yrittäjille, veronmaksajille.
Kuulostat itse taakalta. Myös työttömyys rahoista menee veroa.
- Anonyymi
Niinpä olet oikeassa koeta löytää täältä kalajoelta joku nuori jolla on samanlainen sähköalan tutkinto ja koulutus kun minulla ja työuraa tehtynä yli 20v ihan mielenkiinnosta oli nähdä ne kitisijät face to face joilla sama koulutus ja työura tehtynä siihen asti;)
- Anonyymi
Onkohan mieskunto testattu ja onko muodollisesti pätevä - vai ihan vain sukulainen?
- Anonyymi
Käsittääkseni on ihan sellaisiakin hakijoita JOTKA EI OLE PITKÄAIKAISTYÖTTÖMIÄ. Harvemmin niitä jotka on tahallisesti aiheuttaneet työttömyytensä, varmasti suurin osa jotka hakee on ihan motivoituneita mutta ei tule valituksi, kun valitaan se serkun kaima tai joku muu, jolle ei tarvi maksaa aikuisen ihmisen palkkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmyys ei liity mitenkään ihmisen työhön tai työttömyyteen. Henkilö joka edellä kirjoitti tyhmistä ja laiskoista kirjoittikin itsestään. Ei näköjään vaan nää omaa tyhmyyttään joka suorastaan loistaa. Heh heh..! Hyvävelihyysäys ja korruptio ja sukulaisten yms. (lahko, kaverin kaimat ) suosiminen on iso ongelma suomalaisessa työelämässä. Osaajat jää sivuun kun " tärkeän" perheenjäsenelle on järjestyttävä vihreä oksa.
Tässä yksi syy miksi Suomi rypee suossa ja muu maailma menestyy ja vaurastuu. Piilokorruptio!! Tyhmiä löytyy todella paljon merkittävässä asemassa olevista isopalkkaisista henkilöistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmyys ei liity mitenkään ihmisen työhön tai työttömyyteen. Henkilö joka edellä kirjoitti tyhmistä ja laiskoista kirjoittikin itsestään. Ei näköjään vaan nää omaa tyhmyyttään joka suorastaan loistaa. Heh heh..! Hyvävelihyysäys ja korruptio ja sukulaisten yms. (lahko, kaverin kaimat ) suosiminen on iso ongelma suomalaisessa työelämässä. Osaajat jää sivuun kun " tärkeän" perheenjäsenelle on järjestyttävä vihreä oksa.
Tässä yksi syy miksi Suomi rypee suossa ja muu maailma menestyy ja vaurastuu. Piilokorruptio!! Tyhmiä löytyy todella paljon merkittävässä asemassa olevista isopalkkaisista henkilöistä.Sinulla meni ihon alle. Olet selkeä häviäjä. Sinusta ei ole mihinkään ja tiedät sen alitajuisesti itsekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käsittääkseni on ihan sellaisiakin hakijoita JOTKA EI OLE PITKÄAIKAISTYÖTTÖMIÄ. Harvemmin niitä jotka on tahallisesti aiheuttaneet työttömyytensä, varmasti suurin osa jotka hakee on ihan motivoituneita mutta ei tule valituksi, kun valitaan se serkun kaima tai joku muu, jolle ei tarvi maksaa aikuisen ihmisen palkkaa.
Kyllä suurin osa noista luusereista on aiheuttanut työttömyytensä itse. Sietäisivät hävetä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostat itse taakalta. Myös työttömyys rahoista menee veroa.
Joo, siinäpä puhuu suuri "veronmaksaja". Hahhah! 🤣🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskinpa vaan, aika paljon ihmisillä määräaikaisia töitä eivätkä ole mitenkään syyllisiä siihen kun pesti loppuu ja työttömyys taas jatkuu. Olet todella ulkopuolella tämän yhteiskunnan työrakenteista, vakituinen työ on lähes mahdotonta saada monella alalla..
Ei ole mahdotonta, jos vain on tahtoa ja taitoa. Olet selkeästi luovuttanut ja sen vuoksi et tule saavuttamaan enää yhtään mitään. Laita asenteesi kuntoon!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä suurin osa noista luusereista on aiheuttanut työttömyytensä itse. Sietäisivät hävetä!
Sinulla ei taida olla yhtään ystävää, kuulostat aika helkkarin ylimieliseltä ja ikävältä ihmiseltä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mahdotonta, jos vain on tahtoa ja taitoa. Olet selkeästi luovuttanut ja sen vuoksi et tule saavuttamaan enää yhtään mitään. Laita asenteesi kuntoon!
Työpaikkojen määrä on vähentynyt radikaalisti, hallitus ei ole mahdollistanut että työpaikkoja voitaisiin luoda lisää. Aika älytöntä, että joku ihminen on noinkin kujalla mitä tässä yhteiskunnassa tapahtuu. Ylipäätään jo tuo miten puhutaan työttömistä kertoo erittäin sairaasta mielestä. Työtön voi olla perheellinen, yksinhuoltaja, sinkku, ihan kuka vaan.. myös pitkään töissä ollut voi menettää paikkansa, jos yhtäkkiä ajetaan yritys konkurssiin tai tulee yt-neuvottelut eikä työntekijä ole siihen mitenkään syyllinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, siinäpä puhuu suuri "veronmaksaja". Hahhah! 🤣🤣
Olen kyllä ihan työelämässä, huomaan että tässä on useampi ihminen vastaillut SINULLE, koska kommenttisi ovat täyttä paskaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla ei taida olla yhtään ystävää, kuulostat aika helkkarin ylimieliseltä ja ikävältä ihmiseltä
Sinulla meni taas ihon alle, häviäjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työpaikkojen määrä on vähentynyt radikaalisti, hallitus ei ole mahdollistanut että työpaikkoja voitaisiin luoda lisää. Aika älytöntä, että joku ihminen on noinkin kujalla mitä tässä yhteiskunnassa tapahtuu. Ylipäätään jo tuo miten puhutaan työttömistä kertoo erittäin sairaasta mielestä. Työtön voi olla perheellinen, yksinhuoltaja, sinkku, ihan kuka vaan.. myös pitkään töissä ollut voi menettää paikkansa, jos yhtäkkiä ajetaan yritys konkurssiin tai tulee yt-neuvottelut eikä työntekijä ole siihen mitenkään syyllinen.
Ihan turha syytellä muita tai yhteiskuntaa siitä että ei pärjää. Se on luuserin kitinää. Laita nyt vain asenteesi kuntoon!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kyllä ihan työelämässä, huomaan että tässä on useampi ihminen vastaillut SINULLE, koska kommenttisi ovat täyttä paskaa
Voi miten sinulla keittääkään! Mene vain makselemaan veroja työttömyyskorvauksistasi. 🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi miten sinulla keittääkään! Mene vain makselemaan veroja työttömyyskorvauksistasi. 🤣
Maksan veroja olen Suomalainen nimeni ei ole Mohammed elämä loistaa minulla on ystäviä;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän olet varsinainen myrkynkeittäjä.. 😂
23.23 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maksan veroja olen Suomalainen nimeni ei ole Mohammed elämä loistaa minulla on ystäviä;)
Jos olet suomalainen, niin opettele sitten kirjoittamaan kieltämme oikein. Ei ihme että olet häviäjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olet suomalainen, niin opettele sitten kirjoittamaan kieltämme oikein. Ei ihme että olet häviäjä.
Ja sinä olet kateellinen selvästi mutta nautitaan kesästä,Sammå på Svenska adjö
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan turha syytellä muita tai yhteiskuntaa siitä että ei pärjää. Se on luuserin kitinää. Laita nyt vain asenteesi kuntoon!
Sulla on asennevamma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinä olet kateellinen selvästi mutta nautitaan kesästä,Sammå på Svenska adjö
Harhaisia kuvitelmia apukoululaiselta. Kun et muuta keksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on asennevamma.
Ehei, kyse oli sinusta ja sinun huonosta asenteestasi. Laita se kuntoon, niin ehkä pärjäät joskus elämässä.
- AnonyymiUUSI
Täällähän on jollain samat aatokset kuin 1930- luvun saksanmaalla. Oikea herrakansan saarnamies. Toivottavasti ei tukehdu omaan
erinomaisuuteensa?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko991546Kerran oltiin mekin kahdestaan
Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik131206- 2281194
Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi
Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen2671058Oikeasti, voitais mennä kahville
ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o81989- 141970
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi179953Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos15939Yritin keväällä unohtaa sinut nainen
mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie33812- 72802