.....vastaavan kokoisella pelkällä polttomoottorilla varustettuun vanhanaikaiseen Volkswagen-konsernin autoon verrattuna:
Autoni on viisaampi kuin sitä ajava ihminen. Koko ajan ajoakkuja ladataan tai niitä puretaan kuljettajan voimatta puuttua siihen mitenkään. Vakionopeussäätimen kanssa ajaessakin heti kun auton äly huomaa ettei polttomoottoria tarvita, se sammuu ja matka jatkuu sähkön voimalla varsinkin pienissä nopeuksissa. Mikäli tie laskee, vaikka loivasti, auto alkaa ladata akkuja ja sähkön suunta muuttuu. Tuollainen lataus ei ole mikään voimakas mutta jos jarrua hipaiseekaan niin lataus kasvaa huomattavasti ja auto jarruttaa kohtuullisella voimalla. Ylämäkeen noustessa ja kiihdytettäessä sähkömoottori on auton moottorin huomattavana apuna jolloin polttoaineenkulutus pienenee, usein oleellisestikin. Koko prosessissa Toyotan loistava CVT-e vaihteisto näyttelee suurta osaa koska vaihteisto pyrkii koko ajan pitämään sekä bensa- että sähkömoottorin käytön optimaalisena parhaalla hyötysuhdealueellaan. Lisänä koko voimalinja on kehitetty tehokkaaksi, erittäin miellyttäväksi (kaikki kehuvat) ja lisäksi taloudelliseksi.
Esson baarin "asiantuntija" vain hokee täällä, että Toyotan hybridien sähkö tuotetaan bensalla, kun pitäisi puhua siitä miten se hybridi järjestelmä pienentää sen bensiinin kulutuksen hurjalla määrällä. Ja miten se pienentää sen kulutuksen niin pieneksi, että Toyotan hybrideillä on kaikkein pienimmät polttomoottoriautojen WLTP-päästömittaustavan mukaiset päästöt eli toisin sanoen pienin bensiinin kulutus.
Näin Toyotan hybridi säästää jopa 3 l/100 km polttoainetta...
14
95
Vastaukset
- Anonyymi
Siinä jää jo hybridien osalta paljon polttoainetta myymättä saatikka sitten sähköautojen osalta.
- AnonyymiUUSI
Minun 2.0 Corolla Hybrid kuluttaa n. 5,5 l/100km. Ei taida olla 3 litran eroa.
- AnonyymiUUSI
Tuossakin on 1-2 litraa vetoa "kotiinpäin".
- AnonyymiUUSI
Kahden litran moottori ilman hybridijärjestelmää kuluttaa 9l/100 km.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kahden litran moottori ilman hybridijärjestelmää kuluttaa 9l/100 km.
Höpöhöpö. Vanha Ave, ei nykyautot.
- AnonyymiUUSI
Noita on testailtu ja vertailtu tie missä ja maantiellä VW on pihimpi ja kaupungissa Toyota. Tietysti asiaan vaikuttaa ajotyyli, mutta onko muutamien desien ero merkityksellinen jos toinen (Toyota) on epämukava ja surkea tuhnu?
- AnonyymiUUSI
Koetahan kehittyä asiantuntijaksi ja lopeta kuvitteleminen:
Toyotan hybridi säästää eniten maantieajossa.
Kaikki viimeisempien vuosien aikana suoritetut koeajot eri lehdissä ovat osoittaneet, että Toyotan hybridien kulutus maantiellä on pienempi kuin taajama-ajossa.
Yleinen käsitys on, että taajaman ulkopuolella hybridijärjestelmästä ei sitten juuri etua olekaan. Maantiellä ei jarrutusenergiaa pääse akkuun varastoimaan ja käytännössä auto kulkee melkein pelkästään bensan voimalla.
Tämän käsityksen TM:n testi kuitenkin kumosi. Lexus oli myös maantiellä 79 kilometrin keskinopeudella ja tasaisen nopeuden kulutuksillaan selvästi paras, kaikilla nopeuksilla.
Leike Tekniikan Maailmasta:
"Mikä sitten hybridistä tekee taloudellisen myös maantieajossa?
Vastaus on bensamoottorin niin sanottu Atkinson työkierto, jossa imuventtiili sulkeutuu tavanomaista myöhemmin. Lyhyemmällä puristustahdilla saavutetaan pienemmät kaasunvaihdon energiahäviöt ja pakokaasujen lämpötila madaltuu. Koska hybridiautossa huipputeho saavutetaan sähkö- ja polttomoottorin yhteistyöllä, voi polttomoottorin optimoida mahdollisimman vähän tasaisella kuormituksella kuluttavaksi.
Vaikka siis pienet bensaturbot ovat taloudellisia tien päällä verrattuna vanhanaikaisiin isoihin bensamoottoreihin, on hybridi vieläkin taloudellisempi."
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16200076/toyotan-hybridien-kulutus-on-kasittamattoman-pieni
- AnonyymiUUSI
Pitkä sepustus, en jaksanut lukea . Tosielämän kulutukset Tojotilla ei merkittävästi eroa muista bensa autoista . Ladattaville ei Tojota pärjää lainkaan .
- AnonyymiUUSI
Noita Tojotan " täyshybridejä " ei saa kohta eu; ssa kohta myydä, kun Co2 päästöt on liian suuret .
- AnonyymiUUSI
Opiskelehan lisää:
Tällä hetkellä niiden yhteispäästöraja on kaikkein alhaisin.
- AnonyymiUUSI
jarruttaessakin jotkut hybridit lataavat akkuaan, ottaa energiaa talteen.
mikä tosi hassu kun, Toyotan jutussa.. vaihdekepin vieressä nappulati joita paina etä paljonko tehoa tarvitset.. ECO-NORMAL-POWER -tyyppiset - AnonyymiUUSI
Toyotan latauskelvottoman kehuminen on sama kuin elvistelisi golf-klubin yli 70 vuotiaiden sarjan voittamista.
Nykyaikainen auto osaa käyttää halpaa verkkosähköä.- AnonyymiUUSI
Toyotalla on paljon niitä sähköverkkoakin käyttäviä.
- AnonyymiUUSI
TRÖÖÖÖÖLLL ! ! TOJO HÖNÖN MASSAPOSTAUSTA ! ! YLI 90 % PALSTAN ANNISTA TOJO HÖNÖN TROLLITEHTAALTA ! ! LISÄKSI TOJO HÖNÖ ON PIETARIN TROLLI ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! !
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä841666Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2691571Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2761317Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1691282- 57895
- 66864
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em65853Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40841- 42838
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44801