.....vastaavan kokoisella pelkällä polttomoottorilla varustettuun vanhanaikaiseen Volkswagen-konsernin autoon verrattuna:
Autoni on viisaampi kuin sitä ajava ihminen. Koko ajan ajoakkuja ladataan tai niitä puretaan kuljettajan voimatta puuttua siihen mitenkään. Vakionopeussäätimen kanssa ajaessakin heti kun auton äly huomaa ettei polttomoottoria tarvita, se sammuu ja matka jatkuu sähkön voimalla varsinkin pienissä nopeuksissa. Mikäli tie laskee, vaikka loivasti, auto alkaa ladata akkuja ja sähkön suunta muuttuu. Tuollainen lataus ei ole mikään voimakas mutta jos jarrua hipaiseekaan niin lataus kasvaa huomattavasti ja auto jarruttaa kohtuullisella voimalla. Ylämäkeen noustessa ja kiihdytettäessä sähkömoottori on auton moottorin huomattavana apuna jolloin polttoaineenkulutus pienenee, usein oleellisestikin. Koko prosessissa Toyotan loistava CVT-e vaihteisto näyttelee suurta osaa koska vaihteisto pyrkii koko ajan pitämään sekä bensa- että sähkömoottorin käytön optimaalisena parhaalla hyötysuhdealueellaan. Lisänä koko voimalinja on kehitetty tehokkaaksi, erittäin miellyttäväksi (kaikki kehuvat) ja lisäksi taloudelliseksi.
Esson baarin "asiantuntija" vain hokee täällä, että Toyotan hybridien sähkö tuotetaan bensalla, kun pitäisi puhua siitä miten se hybridi järjestelmä pienentää sen bensiinin kulutuksen hurjalla määrällä. Ja miten se pienentää sen kulutuksen niin pieneksi, että Toyotan hybrideillä on kaikkein pienimmät polttomoottoriautojen WLTP-päästömittaustavan mukaiset päästöt eli toisin sanoen pienin bensiinin kulutus.
Näin Toyotan hybridi säästää jopa 3 l/100 km polttoainetta...
20
194
Vastaukset
- Anonyymi
Siinä jää jo hybridien osalta paljon polttoainetta myymättä saatikka sitten sähköautojen osalta.
- Anonyymi
Minun 2.0 Corolla Hybrid kuluttaa n. 5,5 l/100km. Ei taida olla 3 litran eroa.
- Anonyymi
Tuossakin on 1-2 litraa vetoa "kotiinpäin".
- Anonyymi
Kahden litran moottori ilman hybridijärjestelmää kuluttaa 9l/100 km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kahden litran moottori ilman hybridijärjestelmää kuluttaa 9l/100 km.
Höpöhöpö. Vanha Ave, ei nykyautot.
- Anonyymi
Minulla on nykyaikainen VW id.4, eikä se vie tippaakaan polttoainetta. Polttoainesäiliökin on jätetty turhana pois..
- Anonyymi
Noita on testailtu ja vertailtu tie missä ja maantiellä VW on pihimpi ja kaupungissa Toyota. Tietysti asiaan vaikuttaa ajotyyli, mutta onko muutamien desien ero merkityksellinen jos toinen (Toyota) on epämukava ja surkea tuhnu?
- Anonyymi
Koetahan kehittyä asiantuntijaksi ja lopeta kuvitteleminen:
Toyotan hybridi säästää eniten maantieajossa.
Kaikki viimeisempien vuosien aikana suoritetut koeajot eri lehdissä ovat osoittaneet, että Toyotan hybridien kulutus maantiellä on pienempi kuin taajama-ajossa.
Yleinen käsitys on, että taajaman ulkopuolella hybridijärjestelmästä ei sitten juuri etua olekaan. Maantiellä ei jarrutusenergiaa pääse akkuun varastoimaan ja käytännössä auto kulkee melkein pelkästään bensan voimalla.
Tämän käsityksen TM:n testi kuitenkin kumosi. Lexus oli myös maantiellä 79 kilometrin keskinopeudella ja tasaisen nopeuden kulutuksillaan selvästi paras, kaikilla nopeuksilla.
Leike Tekniikan Maailmasta:
"Mikä sitten hybridistä tekee taloudellisen myös maantieajossa?
Vastaus on bensamoottorin niin sanottu Atkinson työkierto, jossa imuventtiili sulkeutuu tavanomaista myöhemmin. Lyhyemmällä puristustahdilla saavutetaan pienemmät kaasunvaihdon energiahäviöt ja pakokaasujen lämpötila madaltuu. Koska hybridiautossa huipputeho saavutetaan sähkö- ja polttomoottorin yhteistyöllä, voi polttomoottorin optimoida mahdollisimman vähän tasaisella kuormituksella kuluttavaksi.
Vaikka siis pienet bensaturbot ovat taloudellisia tien päällä verrattuna vanhanaikaisiin isoihin bensamoottoreihin, on hybridi vieläkin taloudellisempi."
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16200076/toyotan-hybridien-kulutus-on-kasittamattoman-pieni
- Anonyymi
Pitkä sepustus, en jaksanut lukea . Tosielämän kulutukset Tojotilla ei merkittävästi eroa muista bensa autoista . Ladattaville ei Tojota pärjää lainkaan .
- Anonyymi
Noita Tojotan " täyshybridejä " ei saa kohta eu; ssa kohta myydä, kun Co2 päästöt on liian suuret .
- Anonyymi
Opiskelehan lisää:
Tällä hetkellä niiden yhteispäästöraja on kaikkein alhaisin.
- Anonyymi
jarruttaessakin jotkut hybridit lataavat akkuaan, ottaa energiaa talteen.
mikä tosi hassu kun, Toyotan jutussa.. vaihdekepin vieressä nappulati joita paina etä paljonko tehoa tarvitset.. ECO-NORMAL-POWER -tyyppiset - Anonyymi
Toyotan latauskelvottoman kehuminen on sama kuin elvistelisi golf-klubin yli 70 vuotiaiden sarjan voittamista.
Nykyaikainen auto osaa käyttää halpaa verkkosähköä.- Anonyymi
Toyotalla on paljon niitä sähköverkkoakin käyttäviä.
- Anonyymi
Lataushybridit osaavat myös hajota niin kalliisti, että "latauskelvoton" tulee loppujenlopuksi kuitenkin paljon paljon edullisemmaksi.
https://www.google.com/search?q=lataushybridit+täyttä+roskaa&oq=lataushybridit&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUqBggCEAAYHjIGCAAQRRg5MgcIARAAGIAEMgYIAhAAGB4yBggDEAAYHjIICAQQABgFGB4yCAgFEAAYBRgeMggIBhAAGAUYHjIICAcQABgFGB4yCAgIEAAYBRgeMggICRAAGAUYHjIICAoQABgFGB4yCAgLEAAYBRgeMggIDBAAGAUYHjIICA0QABgFGB4yCAgOEAAYBRge0gEIODU3OWowajeoAhSwAgHxBTrRud9QhnrS&client=ms-android-oneplus-rvo3&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotalla on paljon niitä sähköverkkoakin käyttäviä.
Yksi oli niin suosittu, että myynti piti lopettaa.
- Anonyymi
TRÖÖÖÖÖLLL ! ! TOJO HÖNÖN MASSAPOSTAUSTA ! ! YLI 90 % PALSTAN ANNISTA TOJO HÖNÖN TROLLITEHTAALTA ! ! LISÄKSI TOJO HÖNÖ ON PIETARIN TROLLI ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! !
- Anonyymi
Ihan perinteisillä bensa-autoilla pääsee käytännön ajoissa samoihin kulutuksiin mitä Toyotan itsehinkkaavat. Toisaalta dieseleillä pääsee pienemmällä.
Onko tuolla oikeasti mitään merkitystä? Toyotan itsehinkkaavilla ei kauheasti ajella ja vuosittaiset kilometrit jäävät keskimäärin tosi pieniksi ja siis "säästö" lähinnä henkiselle tasolle jota ei lompsasta huomaa.- Anonyymi
Minä satun ajamaan sekä dieselillä että Toyotan valmistamalla itselataavalla hybridillä. Vaikka diesel on 23 hp tehottomampi niin se vie järestään joka tankillisella selvästi enemmän polttoainetta kuin hybridi vaikka sekin vie keskimäärin lähemmäs 5,5 l/100km. Hybridi on takavetosedan ja diesel on farkku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä satun ajamaan sekä dieselillä että Toyotan valmistamalla itselataavalla hybridillä. Vaikka diesel on 23 hp tehottomampi niin se vie järestään joka tankillisella selvästi enemmän polttoainetta kuin hybridi vaikka sekin vie keskimäärin lähemmäs 5,5 l/100km. Hybridi on takavetosedan ja diesel on farkku.
Tuo on kahden dinosauruksen vertaamista keskenään. Molempien lopullinen sukupuutto on jo selviö.
Nyt vain ajellaan ne liikenteessä olevat paaliin ja asia on taputeltu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614188KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1122731Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo452232Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?291883- 241843
- 281556
- 171400
- 651310
- 1321270
- 311178