Olipas kauheata

🥶🚿🧼 kun pesuvesi olikin ehtinyt jäähtyä iltaan mennessä vaikka yöpaitaa pestessä se tuntui lämpöiseltä. En kehdannut kiljaista hiuksia kastellessani vaikka mieli teki.

14

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      olit siis kai jossain mokissa, motissa mökillä.

      Ei tietysti voi olettaa että sauna olisi jo lämmin tai vesi

      • Anonyymi

        Maalla, maalla! Vesi yleensä yhdellä lämmityksellä kestää kaksi päivää kuumana. Olin vielä padan alta kolunnut edellispäivänä tuhkatkin pois, niin että sinne mahtui puita enemmän. Mutta kun eivät olleet koivuklapeja, niin niiden lämmitysvaikutus on milloin mitäkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maalla, maalla! Vesi yleensä yhdellä lämmityksellä kestää kaksi päivää kuumana. Olin vielä padan alta kolunnut edellispäivänä tuhkatkin pois, niin että sinne mahtui puita enemmän. Mutta kun eivät olleet koivuklapeja, niin niiden lämmitysvaikutus on milloin mitäkin.

        Tää oli siis multa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maalla, maalla! Vesi yleensä yhdellä lämmityksellä kestää kaksi päivää kuumana. Olin vielä padan alta kolunnut edellispäivänä tuhkatkin pois, niin että sinne mahtui puita enemmän. Mutta kun eivät olleet koivuklapeja, niin niiden lämmitysvaikutus on milloin mitäkin.

        Et kait sinä tuhkapesään puita survo. Ei niissä puiden lämpöarvoissa niin suuria eroja, tärkein että kuivia. Koivuissa on paras hiillos, mutta kitukasvuisessa kuusessa kuumin tuli. Haapaa monet morkkaa mutta puhtaana pitää hormit. Keveitä haapaklapeja heitin vähän useamman uuniin ja kiukaan väliputkin punaiseni loisti, samoin kuin nokkani mikä hieman paloi. Tämmöistä se meillä korvessa aina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et kait sinä tuhkapesään puita survo. Ei niissä puiden lämpöarvoissa niin suuria eroja, tärkein että kuivia. Koivuissa on paras hiillos, mutta kitukasvuisessa kuusessa kuumin tuli. Haapaa monet morkkaa mutta puhtaana pitää hormit. Keveitä haapaklapeja heitin vähän useamman uuniin ja kiukaan väliputkin punaiseni loisti, samoin kuin nokkani mikä hieman paloi. Tämmöistä se meillä korvessa aina.

        Mikäs se semmoinen tuhkapesä on? Ei mulla ole kuin yksi luukku padan alla mihin puukalikat laitan. Nyt siivoan puuliiteriä polttamalla laudanpalasia ja pikkupuiden runkoja mitä sieltä löytyy. Niitten lämpöarvot on mitä sattuu. Mutta ainahan voi heittää toisen pesällisen puuta perään jos ei vesi kiehu.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Mikäs se semmoinen tuhkapesä on? Ei mulla ole kuin yksi luukku padan alla mihin puukalikat laitan. Nyt siivoan puuliiteriä polttamalla laudanpalasia ja pikkupuiden runkoja mitä sieltä löytyy. Niitten lämpöarvot on mitä sattuu. Mutta ainahan voi heittää toisen pesällisen puuta perään jos ei vesi kiehu.

        Minä taas kuulin ihan ensikerran uunista mihin ei tuhkat kerry. Aina sitä elämässä uutta tulee eteen ja hyvä niin.


    • Anonyymi

      Kyllä mökillä kiljua saa.

      • Anonyymi

        Saa ja monella siellä myös pontikkapannu pörisee.


      • Noi naapurit on niin lähellä, että soittaisivat 112:een jos alan kiljumaan. Muutenkin vahtivat mitä kaupunkilaisneiti hommailee. Mistähän se yksikin tiesi kysyä, että miten poistan hiiret loukuistaan. Onko siihen muka muuta tapaa, kuin heittää ne roskiin loukkuineen päivineen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saa ja monella siellä myös pontikkapannu pörisee.

        Pontikkapannuista en tiedä, mutta naapuritalossa oli aikamoista trafiikkia, kun poliisit keksi, että niillä oli vintissä viljelmä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saa ja monella siellä myös pontikkapannu pörisee.

        Myöhäissytytys siis kilju juomista. Ei mulla kyllä sitä ole eikä kotiviiniäkään vaikka naapuri sitä tekee raparperista.


    • Anonyymi

      itse eilen tein hirmuisen pyräilylenkin, oli eväs mukana, 0,33 pepsimax-pullo täytettynä kraanavedellä... nin tota

      en ollenkaan polttanut tupakkaa enkä mitään siis koko tuon urheilureissuni aikana, piti käydä katsomassa paikkoja että miten tuonne pääsisi kun koko ydinkeskusta on ulosteella kaikki kadut auki..

      • Hyvä, että varauduit vesipullolla. Näin kesällä se on pitkillä lenkeillä tarpeen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1576
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      186
      425
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe