Valtaosalle nuorista uskonto ei näy päivittäisessä elämässä mitenkään, sanoo Nuorisotutkimusseuran vastaava tutkija Tomi Kiilakoski.
– Uskonnollisuudesta on tullut vähemmistöasema tai alakulttuuri, kun pitkään ajateltiin, että on valtavirtaa olla jollain lailla uskonnollinen tai ainakin kiinnittyä uskontoon tapakulttuurin puolella. Tämäntyyppinen asetelma on murenemassa, nuorten elämä on aika uskonnotonta.
Valtaosalle nuorista uskonto ei näy päivittäisessä elämässä mitenkään
19
219
Vastaukset
- Anonyymi
Noinhan se tutkitusti on.
- Anonyymi
Aloittajalla on lapsia.
- Anonyymi
Fakta Lutherin kirjasta:
Juutalaisista ja heidän valheistaan (saks. Von den Jüden und ihren Lügen) on Martti Lutherin pääteos, joka ilmestyi vuoden 1543 aikana.
Tässä karmaisevassa ja kammottavassa kirjassaan Martti Luther pyrki pakkokäännyttämään juutalaiset kristinuskoon, siinä kuitenkin onnistumatta. Ja normaalien ihmisten mukaan niin pitikin käydä.
Martti Luther julkaisi vuonna 1543 myös toisen juutalaisia herjaavan ja panettelevan kirjan: Shemhamforaksesta ja Kristuksen suvusta, joka sekin on rienaava ja kammottava kirja.
Yleisesti ottaen Martti Luther määräsi polttamaan juutalaisten koulut ja synagogat ja paljon muutakin kamalaa siinä seassa.
Nykynuorisomme kyllä tietääkin kavahtaa Martti Lutheria ja hänen oppejaan, kuten oikein onkin ja pitääkin olla. Nuoriso on viisasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fakta Lutherin kirjasta:
Juutalaisista ja heidän valheistaan (saks. Von den Jüden und ihren Lügen) on Martti Lutherin pääteos, joka ilmestyi vuoden 1543 aikana.
Tässä karmaisevassa ja kammottavassa kirjassaan Martti Luther pyrki pakkokäännyttämään juutalaiset kristinuskoon, siinä kuitenkin onnistumatta. Ja normaalien ihmisten mukaan niin pitikin käydä.
Martti Luther julkaisi vuonna 1543 myös toisen juutalaisia herjaavan ja panettelevan kirjan: Shemhamforaksesta ja Kristuksen suvusta, joka sekin on rienaava ja kammottava kirja.
Yleisesti ottaen Martti Luther määräsi polttamaan juutalaisten koulut ja synagogat ja paljon muutakin kamalaa siinä seassa.
Nykynuorisomme kyllä tietääkin kavahtaa Martti Lutheria ja hänen oppejaan, kuten oikein onkin ja pitääkin olla. Nuoriso on viisasta.Hyvä kun toit esille nuo kirjat.
- Anonyymi
Juuri noin, hyvä aloitus.
- Anonyymi
Kiilakoski on oikeassa.
- Anonyymi
Uskonto onkin ajatuksia ja tunteita, jotka eivät välttämättä näy päällepäin. 🙏 Rukoilla voi myös ääneti. Jumala kuulee kaikki rukoukset.
- Anonyymi
Uskonnoton Lempäälä onkin menestyvä Lempäälä.
- Anonyymi
Lempäälä ei ole uskonnoton, vaan vahvasti kristinuskoon sitoutunut kunta, mikä tekee paikkakunnastamme kehittyvän ja vetovoimaisen.
- Anonyymi
Hienoa , että Lempäälä on jo niin vahvasti uskonnoton. Se tuo turvaa tulevaisuuteen.
- Anonyymi
Jep. Lempäälän nuorista jo yli 60% on uskonnottomia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep. Lempäälän nuorista jo yli 60% on uskonnottomia.
Se on hyvä asia. Maamme voi kehittyä ilman uskontojen kiviriippaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on hyvä asia. Maamme voi kehittyä ilman uskontojen kiviriippaa.
Tomi Kiilakoski on artikkelissa oikeassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tomi Kiilakoski on artikkelissa oikeassa.
Niin on ja muutenkin hyvä kirjoitus.
- Anonyymi
Tiedettä joka päivä.
- Anonyymi
Kyllä. Uskonnottomissa nuorissa on tulevaisuus. Ja hyvä sellainen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Uskonnottomissa nuorissa on tulevaisuus. Ja hyvä sellainen
Kyllä. Nuoret viis veisaavat satutarinoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Nuoret viis veisaavat satutarinoista.
Totta. Olen iloinen, että nuorisomme on uskonnotonta.
- AnonyymiUUSI
On suuri helpotus meille iäkkäille, kun nuoret ovat uskonnottomia.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k395318- 853792
- 503190
- 113075
- 623055
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t592413Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1481922- 421889
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….101845- 181751