Vaatiiko periminen oikeudenkäynnin?

Anonyymi-ap

Miten perimisen laki menee? Olen kuullut, että kevytyrittäjän laskutuspalvelu voi siirtää maksamattoman laskun perintätoimistolle. Toisaalta olen myös kuullut, että periminen voidaan aloittaa ainakin joissain tapauksissa vasta oikeudenkäynnin jälkeen? Osaako joku selventää?

5

159

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Perintää voi laittaa ilman oikeuttakin.
      Sinäkin voit periä, otat puhelimen ja soitat velalliselle ja pyydät maksamaan.
      Jos ei maksa niin sen jälkeen velkomustuomio vireille ja sen saatua oikeudesta viet saatavat ulosottoon.
      Tuolla velkomuskanteella saat saatavasi viralliseksi, ulosottoon ei voi laittaa muita kuin virallisia ulosottokelpoisia saatavia.

Itse uhkasin erästä asiakasta konkurssiuhkaisella perinnällä, ei maksanut joten hain asiakkaan konkurssiin käräjäoikeudessa.
      Maksoi lopulta mutta hänen firmansa meni selvitystilaan ja pesää tuli hoitamaan asianajaja.
      Muutaman tonnin saatava paisui monikertaiseksi kun pesänselvittäjä otti muhkean palkkion 1 laskun maksamisesta.

• Anonyymi

Minulla on yhdessä kiinteistössäni vuokralaisena moottoripyöräjengi. Vuokra on tullut aina ajallaan ja kiinteistökin on pidetty kunnossa. Olen antanut heille erivapauksia liittyen kiinteistön käyttöön, joita en yleensä vuokralaisilleni anna. Vastineeksi he ovat tarjonneet varsin asiallista korvausta vastaan apuaan joidenkin hankalien vuokralaisteni tai velallisteni perittävien kanssa. Täydellinen win-win tilanne.

• Anonyymi

Milläs ne jengiläiset on uhkaillut?

”Laitan 6% 2-tahtiöljyä bensaan, kun ajan sun ohi”

• Anonyymi

Prätkäjengit ovat vajonneet 50...65 -vuotiaiden prätkäilevien papparaisten kerhoiksi. Nuo enää korkeintaan muistelee menneitä vuosikymmeniä. Mutta eivät ne mitään organisoitua rikollistoimintaa enää osaa tai jaksa tehdä.

Huumeetkin tulee maahan prätkäjengin partaäijien sijasta Muhammedien ja Mahmudien matkassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Prätkäjengit ovat vajonneet 50...65 -vuotiaiden prätkäilevien papparaisten kerhoiksi. Nuo enää korkeintaan muistelee menneitä vuosikymmeniä. Mutta eivät ne mitään organisoitua rikollistoimintaa enää osaa tai jaksa tehdä.

Huumeetkin tulee maahan prätkäjengin partaäijien sijasta Muhammedien ja Mahmudien matkassa.

Usea heistä on hankkinut Pappa-Tunturin. Niitä on runsaasti myytävänä. Hintahaitari on aika iso eli 700 - 4500€.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      252
      15220
    2. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      125
      10146
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      108
      9371
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      23
      7109
    5. 182
      6537
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      176
      6228
    7. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      33
      5612
    8. Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella

Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole
      Maailman menoa
      47
      4806
    9. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      25
      1726
    10. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      145
      1690
    Aihe