Miten perimisen laki menee? Olen kuullut, että kevytyrittäjän laskutuspalvelu voi siirtää maksamattoman laskun perintätoimistolle. Toisaalta olen myös kuullut, että periminen voidaan aloittaa ainakin joissain tapauksissa vasta oikeudenkäynnin jälkeen? Osaako joku selventää?
Vaatiiko periminen oikeudenkäynnin?
5
159
Vastaukset
- Anonyymi
Perintää voi laittaa ilman oikeuttakin.
Sinäkin voit periä, otat puhelimen ja soitat velalliselle ja pyydät maksamaan.
Jos ei maksa niin sen jälkeen velkomustuomio vireille ja sen saatua oikeudesta viet saatavat ulosottoon.
Tuolla velkomuskanteella saat saatavasi viralliseksi, ulosottoon ei voi laittaa muita kuin virallisia ulosottokelpoisia saatavia.
Itse uhkasin erästä asiakasta konkurssiuhkaisella perinnällä, ei maksanut joten hain asiakkaan konkurssiin käräjäoikeudessa.
Maksoi lopulta mutta hänen firmansa meni selvitystilaan ja pesää tuli hoitamaan asianajaja.
Muutaman tonnin saatava paisui monikertaiseksi kun pesänselvittäjä otti muhkean palkkion 1 laskun maksamisesta. - Anonyymi
Minulla on yhdessä kiinteistössäni vuokralaisena moottoripyöräjengi. Vuokra on tullut aina ajallaan ja kiinteistökin on pidetty kunnossa. Olen antanut heille erivapauksia liittyen kiinteistön käyttöön, joita en yleensä vuokralaisilleni anna. Vastineeksi he ovat tarjonneet varsin asiallista korvausta vastaan apuaan joidenkin hankalien vuokralaisteni tai velallisteni perittävien kanssa. Täydellinen win-win tilanne.
- Anonyymi
Milläs ne jengiläiset on uhkaillut?
”Laitan 6% 2-tahtiöljyä bensaan, kun ajan sun ohi” - Anonyymi
Prätkäjengit ovat vajonneet 50...65 -vuotiaiden prätkäilevien papparaisten kerhoiksi. Nuo enää korkeintaan muistelee menneitä vuosikymmeniä. Mutta eivät ne mitään organisoitua rikollistoimintaa enää osaa tai jaksa tehdä.
Huumeetkin tulee maahan prätkäjengin partaäijien sijasta Muhammedien ja Mahmudien matkassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Prätkäjengit ovat vajonneet 50...65 -vuotiaiden prätkäilevien papparaisten kerhoiksi. Nuo enää korkeintaan muistelee menneitä vuosikymmeniä. Mutta eivät ne mitään organisoitua rikollistoimintaa enää osaa tai jaksa tehdä.
Huumeetkin tulee maahan prätkäjengin partaäijien sijasta Muhammedien ja Mahmudien matkassa.Usea heistä on hankkinut Pappa-Tunturin. Niitä on runsaasti myytävänä. Hintahaitari on aika iso eli 700 - 4500€.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude25215220Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy12510146Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1089371Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump237109Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1826537Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua1766228Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri335612Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole474806Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys251726IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti1451690