Miten perimisen laki menee? Olen kuullut, että kevytyrittäjän laskutuspalvelu voi siirtää maksamattoman laskun perintätoimistolle. Toisaalta olen myös kuullut, että periminen voidaan aloittaa ainakin joissain tapauksissa vasta oikeudenkäynnin jälkeen? Osaako joku selventää?
Vaatiiko periminen oikeudenkäynnin?
5
80
Vastaukset
- Anonyymi
Perintää voi laittaa ilman oikeuttakin.
Sinäkin voit periä, otat puhelimen ja soitat velalliselle ja pyydät maksamaan.
Jos ei maksa niin sen jälkeen velkomustuomio vireille ja sen saatua oikeudesta viet saatavat ulosottoon.
Tuolla velkomuskanteella saat saatavasi viralliseksi, ulosottoon ei voi laittaa muita kuin virallisia ulosottokelpoisia saatavia.
Itse uhkasin erästä asiakasta konkurssiuhkaisella perinnällä, ei maksanut joten hain asiakkaan konkurssiin käräjäoikeudessa.
Maksoi lopulta mutta hänen firmansa meni selvitystilaan ja pesää tuli hoitamaan asianajaja.
Muutaman tonnin saatava paisui monikertaiseksi kun pesänselvittäjä otti muhkean palkkion 1 laskun maksamisesta. - Anonyymi
Minulla on yhdessä kiinteistössäni vuokralaisena moottoripyöräjengi. Vuokra on tullut aina ajallaan ja kiinteistökin on pidetty kunnossa. Olen antanut heille erivapauksia liittyen kiinteistön käyttöön, joita en yleensä vuokralaisilleni anna. Vastineeksi he ovat tarjonneet varsin asiallista korvausta vastaan apuaan joidenkin hankalien vuokralaisteni tai velallisteni perittävien kanssa. Täydellinen win-win tilanne.
- Anonyymi
Milläs ne jengiläiset on uhkaillut?
”Laitan 6% 2-tahtiöljyä bensaan, kun ajan sun ohi” - Anonyymi
Prätkäjengit ovat vajonneet 50...65 -vuotiaiden prätkäilevien papparaisten kerhoiksi. Nuo enää korkeintaan muistelee menneitä vuosikymmeniä. Mutta eivät ne mitään organisoitua rikollistoimintaa enää osaa tai jaksa tehdä.
Huumeetkin tulee maahan prätkäjengin partaäijien sijasta Muhammedien ja Mahmudien matkassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Prätkäjengit ovat vajonneet 50...65 -vuotiaiden prätkäilevien papparaisten kerhoiksi. Nuo enää korkeintaan muistelee menneitä vuosikymmeniä. Mutta eivät ne mitään organisoitua rikollistoimintaa enää osaa tai jaksa tehdä.
Huumeetkin tulee maahan prätkäjengin partaäijien sijasta Muhammedien ja Mahmudien matkassa.Usea heistä on hankkinut Pappa-Tunturin. Niitä on runsaasti myytävänä. Hintahaitari on aika iso eli 700 - 4500€.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311031
- 545278
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452483- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131741Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421604Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351216Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6956Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952