https://www.is.fi/politiikka/art-2000011344498.html
"Itse asiassa perussuomalaiset hyväksyi alisuoriutumisen irtisanomisen perusteena jo helmikuussa, kun aiheesta valmisteltiin lakiluonnosta.
Taannoinen työministeri Arto Satonen (kok) sai lakiluonnoksen valmiiksi ja lähetti sen tavan mukaan hallituskumppaneille kuitattavaksi. Perussuomalaisilla ei ollut mitään huomautettavaa, joten lakiluonnos julkistettiin ja lähetettiin lausuntokierrokselle.
Perussuomalaiset on kuitannut lakiluonnoksen ennen kuin se lähti lausuntokierrokselle?
– Kyllä. Minulla on sellainen muistikuva, että asia on näin. En muista, että siinä olisi ollut mitään, Satonen vastasi.
Lakiluonnoksen perusteluissa alisuoriutuminen mainitaan 14 kertaa.
Alisuoriutuminen on mainittu myös yhtenä kolmesta irtisanomisen syynä työ- ja elinkeinoministeriön tiedotteessa helmikuun 24. päivä, kun lakiluonnos lähti lausuntokierrokselle.
Lakipykälissä alisuoriutuminen on muotoiltu kahteen eri lauseeseen. Lakiluonnoksessa asiallisena irtisanomisen syynä voidaan pitää ”työntekijästä johtuvaa jatkuvaluonteista puutteellisuutta työsuorituksessa” tai ”työntekijän henkilöön liittyvien työntekoedellytysten muuttumista, joiden vuoksi työntekijä ei enää kykene selviytymään työtehtävistään”.
Persut hyväksyivät alisuoriutumisen irtisanomisperusteena kuukausia sitten
24
196
Vastaukset
- Anonyymi
Takki kääntyi, kun persut havaitsivat itse alisuoriutuvansa sekä kannatusgallupeissa että vaaleissa. 😎
- Anonyymi
Persujen toimistolla ei edes vaivauduta lukemaan lakialoitteita?
Ilmankos niiden kaikkien CV= BLÄNK- Anonyymi
Ja sinäkö luulet, että KAIKKI on lukenut pumaskat? Kato nyt edes yksi kyselytunti, niin näet, mitä pumaskoita noilla kaikilla on nokkansa edessä. Voihan ne toki olla rekvisiittaa, mitä itse epäilen, koska, kun ne on paksuudeltaan n 20 cm vähintään, niin oikeassa lukemisessa (eli jotain jäisi pollaankin) menisi ihan helvetisti aikaa. Joko pikkuhiljaa alat ymmärtämään, mitä eduskunta-show on??
Ps. Irtisanominen on ollut aina helppoa, todella helppoa. Nähnyt oman pitkän työuran aikana sekä kokenut sen myös itse.
Pss. Haeppa töitä, niitä kyllä on, eikä niitä kukaan sinulle nenän eteen tuo vaan vaatii oma-aloitteellisuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinäkö luulet, että KAIKKI on lukenut pumaskat? Kato nyt edes yksi kyselytunti, niin näet, mitä pumaskoita noilla kaikilla on nokkansa edessä. Voihan ne toki olla rekvisiittaa, mitä itse epäilen, koska, kun ne on paksuudeltaan n 20 cm vähintään, niin oikeassa lukemisessa (eli jotain jäisi pollaankin) menisi ihan helvetisti aikaa. Joko pikkuhiljaa alat ymmärtämään, mitä eduskunta-show on??
Ps. Irtisanominen on ollut aina helppoa, todella helppoa. Nähnyt oman pitkän työuran aikana sekä kokenut sen myös itse.
Pss. Haeppa töitä, niitä kyllä on, eikä niitä kukaan sinulle nenän eteen tuo vaan vaatii oma-aloitteellisuutta.Suomessa on irtisanominen helppoa jo nyt.
Äärioikeisto vain haluaa siihen lisätä pärstäkertoimen ja heikentää liittoja.
- Anonyymi
Persut ovat hyväksyneet historialliset heikennykset duunarin oikeuksiin.
Kas kummaa, persujen kannatus on romahtanut puoleen entisestä, joten nyt hätäpäissä olevinaan lässytetään jostain potkulain pikku yksityiskohdasta.
Kansan kusetus siis jatkuu. Toinen asia on, kuinka monelle tuo vielä menee läpi.- Anonyymi
Maailma muuttuu eskoseni. Pientä tuo on.
- Anonyymi
me presusumalaset ymäretään etä pinavuhreedemurit ei tiärä mitään ja me olaan piretty kakki lupaksemitä olaan annetu ja kakki tiötäö se ja ihab varmala ne etustajat osaa lukee kakki ne papert jotkaniide eten tudaan
- Anonyymi
Tulee mieleen tuuliviiri. Se kun kääntylee tuulien mukaan.
- Anonyymi
Ei nyt ole kyse juopponisti-marinin hallituksesta.
- Anonyymi
Aloitus pelkkä provo, PS kannatus nousee nyt.
- Anonyymi
Seurataan mitä Keskisarja tekee asialle.
- Anonyymi
Teemu hyväksyy, siitä ei ole pienintäkään epäilystä.
- Anonyymi
Yllätyittekö? Helvetin huonoa teatteria kansalle, hölmöimmät yksilöt antavat huijata itseään loputtomiin.
- Anonyymi
Eikö ne osaa edes lukea lakialoitteita siellä persutoimistolla
- Anonyymi
Persujen kieroilua.Hyvinpä on maittanut Kokoomuksen apupuolueena häärääminen.Vaaleja ajattelevat jo ja niin alkavat vastustaa sitä minkä ovat hyväksyneet .Toopet uskoo yhä persuihin.Fiksut käsittää että kusetus on kyseessä.Persut haluavat pysyä epätoivoisesti hillotolpalla ja sörssiä velkaisen Suomen asiat lopullisesti.Pellet on kivoja sirkuksessa mutta ei eduskunnassa!
- Anonyymi
Suuri osa "toopeista" on oppinut läksynsä, ikävä kyllä kivuliaasti. Toopeimmat toki uskovat yhä, mutta mahtaneeko persueliitti löytää jostain vielä riittävästi uusia uunotettavia? Kansanedustajan sopeutumisraha ei taida miellyttää pröystäilyn makuun päässeitä persuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suuri osa "toopeista" on oppinut läksynsä, ikävä kyllä kivuliaasti. Toopeimmat toki uskovat yhä, mutta mahtaneeko persueliitti löytää jostain vielä riittävästi uusia uunotettavia? Kansanedustajan sopeutumisraha ei taida miellyttää pröystäilyn makuun päässeitä persuja.
Äänestä demareita. Siitä se "onnela" alkaa.
- Anonyymi
Lue iltapäivälehdestä " Purra teilaa Marttisen"
- Anonyymi
Purran uskottavuus tasan 0.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama taso puolueella ja koko hallituksella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskottavuuden lisäksi myös ÄO ja työkokemus.
- Anonyymi
Ei juurikaan ihmetytä, että persujen mielestä kannattaa rypistellä, vaikka housunpersus on jo ruskeana.
- Anonyymi
Perseilijöiden laiva uppoaa,sitä ei pidä pinnalla enää edes orpopojan pieni tappi.
- Anonyymi
Totta. Persuja ei auta enää edes Orpopojan valssi eikä persujen natsihumppa. Nykypersujen huijarilahkon loppu on taas päivää lähempänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043695
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä413183- 2272784
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?382349- 351666
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?241486Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411466- 141351
- 151311
- 221271