Kilpirauhasen vajaatoimintaako?

Anonyymi-ap

Eli olen ollut pitkään jo kokoajan väsynyt, paino nousee vaikka liikun, mahaa turvottaa ja hengästyn helposti. Minulta otettiin labrat ja tulokset eivät ollu viitearvojen yli/alle
St4v 13
Stsh 1.3
Luin toisten vanhoja tekstejä joilla oli suhkot samat arvot kuin minulla ja heille oli alotettu lääkitys silti. Mutta heidän tekstit oli sen 10v vanhoja ainakin. Eli onko tietoo miten nykyään onko noi sellaset arvot millä ei lähetä kokeilee lääkitystä?

14

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

oireet viittaa myös sydämen vajaatoimintaan: painon nousu,väsymys ja hengenahdistus.

• Anonyymi
      UUSI

Ensinnäkin sun kilpirauhasarvot on ihan hyvät. Lääkitys aloitetaan jos tsh on 10 tai yli. Kannattais varmaan toi sydän tutkituttaa kun se ei näy verikokeessa

• Anonyymi
        UUSI

Usein liikunnan puutetta ja väärä ruokavalio jota lihottaa ja mitä lihavammaksi tulee niin tottakai se ottaa sydämmen päälle kun liikkuu .lääkäriin ottamaan kaikkikokeet

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Usein liikunnan puutetta ja väärä ruokavalio jota lihottaa ja mitä lihavammaksi tulee niin tottakai se ottaa sydämmen päälle kun liikkuu .lääkäriin ottamaan kaikkikokeet

En ole mikään ylipainoinen vaikka paino on noussut. Käyn salilla 3-4krt viikossa, joka päivä kävelen tunnin ja käyn 2krt viikkoon juoksemassa portaat. Olen tehnyt tätä vuosia. Eli osaan katsoa kulutuksen ja kalorit ja tällä kulutusmäärällä ei todellakaan pitäisi paino nousta. Syön terveellisesti välillä herkkuja mutta ihan samanlailla kuin ennenkin jolloin paino ei noussu vaikka oisin vetäny pizzaa seuraavat 3pv putkeen. Sentakia olen ihmetellyt tätä hengästymistä joka ei ole koskaan ollut minulle normaalia. En tiiä mistä johtuu, mutta sydänfilmiin täytyneen siis varata aika.
        T. Aloittaja

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En ole mikään ylipainoinen vaikka paino on noussut. Käyn salilla 3-4krt viikossa, joka päivä kävelen tunnin ja käyn 2krt viikkoon juoksemassa portaat. Olen tehnyt tätä vuosia. Eli osaan katsoa kulutuksen ja kalorit ja tällä kulutusmäärällä ei todellakaan pitäisi paino nousta. Syön terveellisesti välillä herkkuja mutta ihan samanlailla kuin ennenkin jolloin paino ei noussu vaikka oisin vetäny pizzaa seuraavat 3pv putkeen. Sentakia olen ihmetellyt tätä hengästymistä joka ei ole koskaan ollut minulle normaalia. En tiiä mistä johtuu, mutta sydänfilmiin täytyneen siis varata aika.
        T. Aloittaja

onko sun hemoglobiini ja rauta-arvot normaalit?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

T. Aloittaja

ja käyt verikokeessa koska sydänfilmissä ei näy hemoglobiini ja rauta-arvot

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

ja käyt verikokeessa koska sydänfilmissä ei näy hemoglobiini ja rauta-arvot

Kaikki labrat näyttäs olevan ihan hyvät. Osa arvoista on matalat esim juuri rauta-arvot jne mutta ne on silti viitearvojen sisällä. On kumma jos ei mitään syytä tälle löydy.

-aloittaja

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki labrat näyttäs olevan ihan hyvät. Osa arvoista on matalat esim juuri rauta-arvot jne mutta ne on silti viitearvojen sisällä. On kumma jos ei mitään syytä tälle löydy.

-aloittaja

no käy tutkituttaa sydän mutta raudanpuuteanemia voi olla vaikka arvot olis viitearvojen sisällä ja jos sulla on vielä matala.Liikut todella paljon mikä voi aiheuttaa kyllä anemiaa. En tiedä kuinka paljon syöt ruokaa josta saa rautaa.

• Anonyymi
      UUSI

anemia aiheuttaa myös noita kaikkia oireita. Joten mene verikokeisiin jotta nähdään onko sun mm. hemoglobiini ja rauta-arvot normaalit.

• Anonyymi
      UUSI

Paljon liikuntaa harrastavat tarvitsevat enemmän rautaa kuin vähemmän liikuntaa harrastavat. Voisitko koittaa syödä enemmän ravintoa jossa on rautaa ja en nyt tarkoita mitään maksaa, maksalaatikkoa tai verilettuja niin usein. Sanoit syöväsi terveellisesti mutta syötkö ravintoa josta saat tarpeeksi rautaa?

• Anonyymi
        UUSI

Pidän kyllä rautakuureja 2-3vk pari kertaan vuoteen multa on otettu noin kerran vuoteen yleensä labrat ja aikasemmin ei oo lääkärit mitään sanonu raudasta.

• Anonyymi
      UUSI

Rautavarastoa kuvaava ferritiini voi laskea hyvin alhaiseksi, vaikka hemoglobiini olisikin normaali. Ihminen voikin kokea jo monenlaisia oireita niukan varastoraudan vuoksi, vaikka hemoglobiini olisikin normaali.

• Anonyymi
      UUSI

Aloittaja harrastaa runsaasti liikuntaa. Ei juuri onnistuisi tuollainen meno, jos olisi kilpirauhasen vajaatoiminta. Hengästyminen ei myöskään kuulu kilpirauhasen vajaatoimintaan vaan liikatoimintaan.

Jos ikää on yli 50 vuotta, epäilisin sydäntä.

• Anonyymi
        UUSI

Oon 24v suvus ei mitään sydänvikoja ainakaan ole, joka ei tietysti pois sulje etteikö itselläni voisi olla, mutta meen maanantai aamulla sydänfilmiin ehkä jotain selviää tai sit ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      224
      4312
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      70
      2777
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      394
      2443
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2363
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      43
      1657
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      555
      1406
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      57
      1340
    8. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      96
      1334
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1329
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1206
    Aihe