Tällaista jälkeä saattaa tulla kun alkaa pakkomielteisesti ja vainoharhaisesti kuvitella että kaikki kyttää ja juoruaa;
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e5a3d2bb-0b85-47e2-8e0c-d483a32435d1
Kannattaa hakeutua ajoissa hoitoon jos noita tuntemuksia tulee.
Kyttäämisestä ja juoruamisesta
54
288
Vastaukset
- Anonyymi
- Kyllä Näin On ;
- SDP:n - " PERSEILIJÄT " -Voisi Hakeutua -ns. PIKA-Hoitoon (lataukseen)
- - - sen Jälkeen niistä SDP:n -PUNA-Raukoista vois tulla - RAKKI-Koiria - ! - Anonyymi
Juoruilu ja kyttäys on kaikkien niiden tuntema asia jotka karjalassa ovat asuneet. kaikki tietävät että meno on uskomatonta juoruilua ja kyttäilyä. Ihan lapsellista sellaista yrittää kieltää. Kokonaan eri asia on sitten vainoharhaisuus jossa joku ihminen luulee että häntä seurataan. Karjalassa ihan tunnettuina tapoina tällaiset ikävät piirteet. ei jokaisesa mutta liian monessa.
- Anonyymi
"Ihmiset ovat kaikki vihollisia. Ihmiset saavat, mitä tilaavat, mies sanoi poliisille heti teon tehtyään. Hän kertoi kokeneensa, että ”kaikki kyttäävät häntä”.
Näin tuumi Ratinan puukottaja... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ihmiset ovat kaikki vihollisia. Ihmiset saavat, mitä tilaavat, mies sanoi poliisille heti teon tehtyään. Hän kertoi kokeneensa, että ”kaikki kyttäävät häntä”.
Näin tuumi Ratinan puukottaja...Olen monen muun tavoin puhunut karjalaisesta juoruamisesta ja kyttäämisestä. En muualla ole kokenut sellaista. Ja samaa sanoo muutkin. ihan alueen piirteitä ovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen monen muun tavoin puhunut karjalaisesta juoruamisesta ja kyttäämisestä. En muualla ole kokenut sellaista. Ja samaa sanoo muutkin. ihan alueen piirteitä ovat.
Eihän tuollaisessa "minua kytätään-pakkomielteessä" ole mitään eroa tuohon Ratinan puukottajaan, olitpa ihan missä tahansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän tuollaisessa "minua kytätään-pakkomielteessä" ole mitään eroa tuohon Ratinan puukottajaan, olitpa ihan missä tahansa.
Mikäs pakkomielle se on, että puhuu karjalaisesta juoruamisesta ja vastustaa sitä? sen verran juoruamisella aiheutetaan vahinkoa ihmisille kuten itsekkin saanut kokea, että on hyvä pitää asiaa esillä, Myös sen vuoksi että jos joku suunnittelee muuttoa karjalaan niin tietäisi etukäteen millaista elämä tulee olemaan. Karjalassa ei suoda ihmiselle yksityisyyttä joka on perusoikeus.
Jos et osaa nähdä eroa vainoharhaisuuden ja todellisen juorukulttuurin välillä, niin en voi sinua auttaa. Tuskin itsekkään haluat asiaa ymmärtää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäs pakkomielle se on, että puhuu karjalaisesta juoruamisesta ja vastustaa sitä? sen verran juoruamisella aiheutetaan vahinkoa ihmisille kuten itsekkin saanut kokea, että on hyvä pitää asiaa esillä, Myös sen vuoksi että jos joku suunnittelee muuttoa karjalaan niin tietäisi etukäteen millaista elämä tulee olemaan. Karjalassa ei suoda ihmiselle yksityisyyttä joka on perusoikeus.
Jos et osaa nähdä eroa vainoharhaisuuden ja todellisen juorukulttuurin välillä, niin en voi sinua auttaa. Tuskin itsekkään haluat asiaa ymmärtää.Ratinan puukottajakin kuvitteli sinun laillasi että häntä kytätään ja hänestä juorutaan.
Oletko sinä puukottaja?
Ainakin siltä kuulostaa kun jankkaat noita vainoharhojasi pakkomielteisesti. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Näin tuumi Ratinan puukottaja...Mulko silmä kamerat on joka paikassa
- Anonyymi
ei tarvita erityistä vainoharhaisuutta todetakseen, että karjalassa juorutaan aivan käsittämättömän paljon.
- Anonyymi
Hyvä esimerkki vainoharhaisuudesta: "...karjalassa juorutaan aivan käsittämättömän paljon..."
- Anonyymi
Missäpä aattelit puukotella, hulluhan sinä olet...?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missäpä aattelit puukotella, hulluhan sinä olet...?
Tuo täyttää herjaamisen tunnusmerkit
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo täyttää herjaamisen tunnusmerkit
Entä sitten? Itsepä tilasit, kaheli...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä sitten? Itsepä tilasit, kaheli...
Tyypillistä karjalaista vastuun siirtoa. Minä mitään ole tilannut.
Kun karjalainen sanoo kaheliksi niin tiedät olevasi ihan fiksu. Ja sehän sinua risookin kun pystyn tuottamaan loogista ja järkevää sisältöä joka edustaa samalla totuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyypillistä karjalaista vastuun siirtoa. Minä mitään ole tilannut.
Kun karjalainen sanoo kaheliksi niin tiedät olevasi ihan fiksu. Ja sehän sinua risookin kun pystyn tuottamaan loogista ja järkevää sisältöä joka edustaa samalla totuutta.Loogista ja järkevää...? En epäile yhtään että sinun omassa sairaassa päässäsi se siltä tuntuu, muita sinun looginen ja järkevä sisältösi lähinnä huvittaa, toiseksi säälittää.
Kaltaisesi sairaudentunnoton henkilö kohtaa yleensä kanssaihmisiltään asenteen jonka mukaan hullulle kannattaa vain olla mieliksi ja myönnellä niin pääsee vähemmällä...😂 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Loogista ja järkevää...? En epäile yhtään että sinun omassa sairaassa päässäsi se siltä tuntuu, muita sinun looginen ja järkevä sisältösi lähinnä huvittaa, toiseksi säälittää.
Kaltaisesi sairaudentunnoton henkilö kohtaa yleensä kanssaihmisiltään asenteen jonka mukaan hullulle kannattaa vain olla mieliksi ja myönnellä niin pääsee vähemmällä...😂On jokseenkin halpamaista käyttää jotain väkivallantekoa toista ihmistä vastaan ja esittää sitten että joku kirjoittaja joka vastustaa karjalaista ilkeyttä, olisi paha ihminen.
Turhaa edes keskustella ihmisen kanssa jolla on alemmuudentunnosta kumpuava tarve toisen ihmisen lyömiseen ja nimittelyyn. Tämäkin on samaa narsistista tapakulttuuria karjalassa jota niin usein nähdään.
Kommentisi on yhtä argumentointivirhettä eli henkilöön käymistä. Itse asiosta sinulta on turha edes odottaa mitään järkevää sanottavaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On jokseenkin halpamaista käyttää jotain väkivallantekoa toista ihmistä vastaan ja esittää sitten että joku kirjoittaja joka vastustaa karjalaista ilkeyttä, olisi paha ihminen.
Turhaa edes keskustella ihmisen kanssa jolla on alemmuudentunnosta kumpuava tarve toisen ihmisen lyömiseen ja nimittelyyn. Tämäkin on samaa narsistista tapakulttuuria karjalassa jota niin usein nähdään.
Kommentisi on yhtä argumentointivirhettä eli henkilöön käymistä. Itse asiosta sinulta on turha edes odottaa mitään järkevää sanottavaa.Koska kommenttisi ovat yhteneväisiä tuon puukottajan motiivikseen kertoman kanssa, niin silloin sinuakin voi pitää potentiaalisena uhkana, koska teksteistäsi päätellen olet samalla tavalla pakkomielteinen että sinua kytätään ja sinusta juorutaan.
Minun alemmuudentunnostani on sinun turha huolehtia, sillä sitä et löydä.
Huolehtisit mieluummin oman mentaalisi kunnosta, sillä juuri oma alemmuudentuntosi saa sinut haukkumaan ja halventamaan täkäläistä väestöä koska et osaa sopeutua heidän joukkoonsa. (Yksilö sopeutuu joukkoon tai pysyy joukon ulkopuolella, joukon ei tarvitse sopeutua yksilöön)
Minä taas olen odottanut sinulta jotakin järkevää sanottavaa, mutta eihän sieltä tule kuin samaa tasapaksua pakkomielteistä höpinää siitä että karjalaiset kyttää ja juoruaa, joka kertoo omasta sosiaalisesta kyvyttömyydestäsi sopeutua joukkoon, tuskinpa mihinkään muuhunkaan joukkoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska kommenttisi ovat yhteneväisiä tuon puukottajan motiivikseen kertoman kanssa, niin silloin sinuakin voi pitää potentiaalisena uhkana, koska teksteistäsi päätellen olet samalla tavalla pakkomielteinen että sinua kytätään ja sinusta juorutaan.
Minun alemmuudentunnostani on sinun turha huolehtia, sillä sitä et löydä.
Huolehtisit mieluummin oman mentaalisi kunnosta, sillä juuri oma alemmuudentuntosi saa sinut haukkumaan ja halventamaan täkäläistä väestöä koska et osaa sopeutua heidän joukkoonsa. (Yksilö sopeutuu joukkoon tai pysyy joukon ulkopuolella, joukon ei tarvitse sopeutua yksilöön)
Minä taas olen odottanut sinulta jotakin järkevää sanottavaa, mutta eihän sieltä tule kuin samaa tasapaksua pakkomielteistä höpinää siitä että karjalaiset kyttää ja juoruaa, joka kertoo omasta sosiaalisesta kyvyttömyydestäsi sopeutua joukkoon, tuskinpa mihinkään muuhunkaan joukkoon.Minä en ole puhunut että minusta juorutaan. Olen puhunut siitä, että karjalassa juorutaan kaikkialla. Toki sitä on tehty minullekin mutta enhän minä tällä palstalla kirjoittaisi siksi aiheesta koska nämä juorajat tuskin lukevat. He on saaneet suoran palautteen.
Minä en hauku ja nimittele täkäläistä väestöä vaan sinä nimittelet minua. Puhun yleisestä trendistä joka ei ole sama kuin sanoisin että joku yksilö juoruaa.
Luonnolisestikin toistan samoja teemoja koska ne on karjalassa todellisia epäkohtia. Mahdollisimman moni kun lukee niitä, niin se kasvattaa mahdollisuutta sille että joku kehityskelpoinen yksilö voisi jopa lähteä muutosprosessiin itsensä kanssa.
Karjalaaan ei sopeutu yleensä monikaan muualta tullut koska täällä on antisosiaaliset tavat niin valloillaan. Eikä kieroiluun ja selkäänpuukottamiseen kuulukkaan sopeutua sen paremmin kuin kateuteenkaan. Eikä paikallisetkaan fiksummat sopeudu vaan hakeutuvat muualle.
Taannoin luin kommentteja missä esim outokummussa ennen asuneet on kertoneet miten kamalaa oli elää kun juoruiltiin. Kuulemma keksittiin täysin perättömiä väitteitä myös.
Minä puhun kateutta ja ilkeyttä vastaan ja se on itse asiassa karjalaiselle väestölle parasta mahdollista kuultavaa kun saavat kritiikkiä oikeista syistä. Se vielä puuttuisikin että heidän päätään joku taputtelisi että hyvä hyvä kun olet ilkeä ja kateellinen.
Jotkut karjalaiset on todenneet että asia on täsmälleen kuten olen esittänytkin näistä alueen piirteistä. Minulle turhaa kiukutella siitä että puhun totta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ole puhunut että minusta juorutaan. Olen puhunut siitä, että karjalassa juorutaan kaikkialla. Toki sitä on tehty minullekin mutta enhän minä tällä palstalla kirjoittaisi siksi aiheesta koska nämä juorajat tuskin lukevat. He on saaneet suoran palautteen.
Minä en hauku ja nimittele täkäläistä väestöä vaan sinä nimittelet minua. Puhun yleisestä trendistä joka ei ole sama kuin sanoisin että joku yksilö juoruaa.
Luonnolisestikin toistan samoja teemoja koska ne on karjalassa todellisia epäkohtia. Mahdollisimman moni kun lukee niitä, niin se kasvattaa mahdollisuutta sille että joku kehityskelpoinen yksilö voisi jopa lähteä muutosprosessiin itsensä kanssa.
Karjalaaan ei sopeutu yleensä monikaan muualta tullut koska täällä on antisosiaaliset tavat niin valloillaan. Eikä kieroiluun ja selkäänpuukottamiseen kuulukkaan sopeutua sen paremmin kuin kateuteenkaan. Eikä paikallisetkaan fiksummat sopeudu vaan hakeutuvat muualle.
Taannoin luin kommentteja missä esim outokummussa ennen asuneet on kertoneet miten kamalaa oli elää kun juoruiltiin. Kuulemma keksittiin täysin perättömiä väitteitä myös.
Minä puhun kateutta ja ilkeyttä vastaan ja se on itse asiassa karjalaiselle väestölle parasta mahdollista kuultavaa kun saavat kritiikkiä oikeista syistä. Se vielä puuttuisikin että heidän päätään joku taputtelisi että hyvä hyvä kun olet ilkeä ja kateellinen.
Jotkut karjalaiset on todenneet että asia on täsmälleen kuten olen esittänytkin näistä alueen piirteistä. Minulle turhaa kiukutella siitä että puhun totta.LIsäyksenä se, että karjalassa tyypillinen asioden kontesti on minä itse eli ajatellaan asiota todella suppeasti eikä laajemmasta kontekstista.
Siksi teille voi olla vaikeaa ymmärtää että on olemassa ihmisiä jotka toimii ja puhuu asiosta laajemmasssa kontekstissa. Minä teen tätä siksi että itselleni tuntemattomat ihmiset voisi saada ajateltavaa ja uusia ajatuksia viesteistäni.
Sitä voi kutusua vaikka aktivismiksi jos haluaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
LIsäyksenä se, että karjalassa tyypillinen asioden kontesti on minä itse eli ajatellaan asiota todella suppeasti eikä laajemmasta kontekstista.
Siksi teille voi olla vaikeaa ymmärtää että on olemassa ihmisiä jotka toimii ja puhuu asiosta laajemmasssa kontekstissa. Minä teen tätä siksi että itselleni tuntemattomat ihmiset voisi saada ajateltavaa ja uusia ajatuksia viesteistäni.
Sitä voi kutusua vaikka aktivismiksi jos haluaa.Seli seli... 🤣😂🤣 Paljon tekstiä, vähän villoja. Sekopäälle tyypillisesti. Tyhjentää aivojensa sairasta sisältöä toisten inhottavaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ole puhunut että minusta juorutaan. Olen puhunut siitä, että karjalassa juorutaan kaikkialla. Toki sitä on tehty minullekin mutta enhän minä tällä palstalla kirjoittaisi siksi aiheesta koska nämä juorajat tuskin lukevat. He on saaneet suoran palautteen.
Jotkut karjalaiset on todenneet että asia on täsmälleen kuten olen esittänytkin näistä alueen piirteistä. Minulle turhaa kiukutella siitä että puhun totta.Vttuakos täällä itkette?! Painukaa sinne missä hyvä on! Vaikka teikäläisille tuskin missään on hyvä, aina on ihmiset taikka nurkat vääränlaisia...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vttuakos täällä itkette?! Painukaa sinne missä hyvä on! Vaikka teikäläisille tuskin missään on hyvä, aina on ihmiset taikka nurkat vääränlaisia...
Mé meikäläiset olemme useat sanoneet, että missään muualla maassa ei olla kohdattu tällaista väkeä kuin karjalassa.. En minä tietä ainakaan muuta aluetta missä lähes systemaattisesti heti kun selän kääntää niin saa puukon selkäänsä. Tai että aikuiset ihmiset kadehtisi hulluina toisiaan. Kuten eräs karjalainen itse sanoi, niin karjalassa kaikki kadehtii kaikkia.
Muualle muuton jälkeenkin on järkevää kirjoitella menosta karjalasta jotta muut jotka alueelle tietämättöminä muuttaa, saisi niistä tietoa paikallisista tavoista kuten kateudesta, ilkeydestä ja juoruilusta sekä epärehellisyydestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mé meikäläiset olemme useat sanoneet, että missään muualla maassa ei olla kohdattu tällaista väkeä kuin karjalassa.. En minä tietä ainakaan muuta aluetta missä lähes systemaattisesti heti kun selän kääntää niin saa puukon selkäänsä. Tai että aikuiset ihmiset kadehtisi hulluina toisiaan. Kuten eräs karjalainen itse sanoi, niin karjalassa kaikki kadehtii kaikkia.
Muualle muuton jälkeenkin on järkevää kirjoitella menosta karjalasta jotta muut jotka alueelle tietämättöminä muuttaa, saisi niistä tietoa paikallisista tavoista kuten kateudesta, ilkeydestä ja juoruilusta sekä epärehellisyydestä.Ja silti vaan tunnut täällä viihtyvän?
Teehän nyt olosi mukavaksi, kyllä me huolehdimme kyttäyksestä, juoruilusta ja selkäänpuukotuksesta, kun tunnut niistä niin tykkäävän ja pidät koko ajan tapetilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja silti vaan tunnut täällä viihtyvän?
Teehän nyt olosi mukavaksi, kyllä me huolehdimme kyttäyksestä, juoruilusta ja selkäänpuukotuksesta, kun tunnut niistä niin tykkäävän ja pidät koko ajan tapetilla.Senhän te rassukat teette joka tapauksessa, minulle, toisille ja jopa omalle väelle. Kun ei omaa elämää ole ja on sisäsiittoisuus vaikuttanut kognitiivisiin kykyisin sen verran. Normaalit ihmiset eivät käytä aikaansa juoruiluun tai muiden kyttäämiseen koska he on riittävän fiksuja ymmärtääkseen että sellainen on jonninjoutavaa paskaa eikä kehitä itseä mitenkään.
Ongelma on siinä että jos kognitiiviset kyvyt on riittävän alhaiset, niin ei enää ymmärretä mikä on järkevää ja mikä ei. Toimintaan silloin alkukantaisela tasolla primitiivisesti.
Tämä primitiivisyys näkyy karjalassa esimerkiksi siinä miten suhtaudutaan erittäin kielteisesti muualta tulleisiin suomalaisiin. Katsekin voi olla sellainen kulmien takaa luotu vihainen katse. Vain alkukantainen ihminen elää jossain reviiri-ajattelussa. Sivistynyt ihminen ei edes mieti sellaisia missä joku ihminen on syntynyt.
Lähtöni jälkeenkin puhun näistä alueen piirteistä ja siitä ihmisoisrikkomuksesta mitä P-karjala edustaa. Tämä heimo on tuhonnut monen monta ihmiselämää sairailla asenteillaan.
Ja ei, en viihdy tässä maakunnassa. On monenlaista asiaa järjesteltävä ennen lähtöä. Mutta saman on tehneet niin monet paikallisetkin puhumattakaan muualta saapuneista.
Karjalassa ei ole ihmisillä pienintäkään haluta itsetutkiskeluun vaikka käyttäyät kuin elukat. Joten ei pidä odottaakkaan että mikään muuttuisi. Muutokseen on ollut aikaa vuosisatoja. Kyllä täällä aikuiset ihmiset valehtelee lapsiensa kuullen ja antavat näin täysin sairaan mallin nuorille jotka kasvaa sellaiseen uskoon että kieroilu on hyväksyttävä tapa elää.
Surullista väkeä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teehän nyt olosi mukavaksi, kyllä me huolehdimme kyttäyksestä, juoruilusta ja selkäänpuukotuksesta, kun tunnut niistä niin tykkäävän ja pidät koko ajan tapetilla.Eikös tuollaisia kelvottomia piirteitä jotka rumentaa ihmisen kuin ihmisen ole vain erittäin hyvä pitää tapetilla? Sehän on positiivinen asia mitä laajemmin ihmiset tietäisi ennakkoon millaisia ihmisiä karjalassa elää, etteivät menisi luottamaan heihin missään asiassa.
On velvollisuus varoittaa ihmisiä heistä. Jos kyse olisi yksittäistapauksista, ei voisi puhua karjalaisista piirteistä. Mutta koska tämä on suurimman osan harrastama tapa elää eli kieroilla, puukottaa selkään ja valehdella ja juoruilla, niin pitää ne asiat tuoda päivänvaloon. Näin on moni tehnyt ennen minua niin teen myös minä.
Eihän karjalaiset itse näitä asiota tuo esille näitä elleivät ole sitä fiksumpaa ainesta joita tässä porukassa on muutama prosentti. Se parempi porukka on minunkin kirjoittelua kehuneet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teehän nyt olosi mukavaksi, kyllä me huolehdimme kyttäyksestä, juoruilusta ja selkäänpuukotuksesta, kun tunnut niistä niin tykkäävän ja pidät koko ajan tapetilla.", kun tunnut niistä niin tykkäävän ja pidät koko ajan tapetilla"
Tämähän se juuri on! Te ette halua edes kuulla totuutta itsestänne. Syyt ja viat on aina muissa, ei koskaan teissä itsessänne vaikka toimisitte miten paskasti tahansa.
Ei saisi pitää tapetilla niitä todellisia piirteitä jotka juuri itsekkin mainitsit tavoiksenne,eli juoruilun ja selkäänpuukotuksen ja kyttäilyn.
Kuten joku totesi: oksettavia ihmisiä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teehän nyt olosi mukavaksi, kyllä me huolehdimme kyttäyksestä, juoruilusta ja selkäänpuukotuksesta, kun tunnut niistä niin tykkäävän ja pidät koko ajan tapetilla.Jos sinä teit tämän avauksen niin on aika erikoista itse myöntää nämä alueen piirteet kuten juuri teit, kun kerroit että huolehditte kyttäyksestä, juoruilusta ja selkäänpuukotuksesta, kun kuitenkin avauksessa annettiin ymmärtää että se on vainoharhaisuutta jopa karjalan tapauksessa. Ristiriitaista. Mutta milloinka karjalassa olisi loogisesti ajateltukaan asiota. Pää täytetään mielummin muiden asioilla kuin järkevyydellä.
Ja sitten kun jotkut nostaa esille näitä järjettömyyksiä ja pahuuden harjoittamisia, niin alkaa poraaminen. Ei saisi pitää tapetilla edes asiota. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
", kun tunnut niistä niin tykkäävän ja pidät koko ajan tapetilla"
Tämähän se juuri on! Te ette halua edes kuulla totuutta itsestänne. Syyt ja viat on aina muissa, ei koskaan teissä itsessänne vaikka toimisitte miten paskasti tahansa.
Ei saisi pitää tapetilla niitä todellisia piirteitä jotka juuri itsekkin mainitsit tavoiksenne,eli juoruilun ja selkäänpuukotuksen ja kyttäilyn.
Kuten joku totesi: oksettavia ihmisiäOksenna pois. Onhan se paha olo jos on maha oksennusta täynnä... 😂
Hauska tyyppi, ennen sanottiin kylähulluksi, mutta ollaan nyt pitävinämme sinua viisaana ettei tule sulle paha mieli. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinä teit tämän avauksen niin on aika erikoista itse myöntää nämä alueen piirteet kuten juuri teit, kun kerroit että huolehditte kyttäyksestä, juoruilusta ja selkäänpuukotuksesta, kun kuitenkin avauksessa annettiin ymmärtää että se on vainoharhaisuutta jopa karjalan tapauksessa. Ristiriitaista. Mutta milloinka karjalassa olisi loogisesti ajateltukaan asiota. Pää täytetään mielummin muiden asioilla kuin järkevyydellä.
Ja sitten kun jotkut nostaa esille näitä järjettömyyksiä ja pahuuden harjoittamisia, niin alkaa poraaminen. Ei saisi pitää tapetilla edes asiota.Et sitten sarkasmiakaan ymmärrä?
No sitä vähän epäilinkin, mutta yritinpähän silti... - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Senhän te rassukat teette joka tapauksessa, minulle, toisille ja jopa omalle väelle. Kun ei omaa elämää ole ja on sisäsiittoisuus vaikuttanut kognitiivisiin kykyisin sen verran. Normaalit ihmiset eivät käytä aikaansa juoruiluun tai muiden kyttäämiseen koska he on riittävän fiksuja ymmärtääkseen että sellainen on jonninjoutavaa paskaa eikä kehitä itseä mitenkään.
Ongelma on siinä että jos kognitiiviset kyvyt on riittävän alhaiset, niin ei enää ymmärretä mikä on järkevää ja mikä ei. Toimintaan silloin alkukantaisela tasolla primitiivisesti.
Tämä primitiivisyys näkyy karjalassa esimerkiksi siinä miten suhtaudutaan erittäin kielteisesti muualta tulleisiin suomalaisiin. Katsekin voi olla sellainen kulmien takaa luotu vihainen katse. Vain alkukantainen ihminen elää jossain reviiri-ajattelussa. Sivistynyt ihminen ei edes mieti sellaisia missä joku ihminen on syntynyt.
Lähtöni jälkeenkin puhun näistä alueen piirteistä ja siitä ihmisoisrikkomuksesta mitä P-karjala edustaa. Tämä heimo on tuhonnut monen monta ihmiselämää sairailla asenteillaan.
Ja ei, en viihdy tässä maakunnassa. On monenlaista asiaa järjesteltävä ennen lähtöä. Mutta saman on tehneet niin monet paikallisetkin puhumattakaan muualta saapuneista.
Karjalassa ei ole ihmisillä pienintäkään haluta itsetutkiskeluun vaikka käyttäyät kuin elukat. Joten ei pidä odottaakkaan että mikään muuttuisi. Muutokseen on ollut aikaa vuosisatoja. Kyllä täällä aikuiset ihmiset valehtelee lapsiensa kuullen ja antavat näin täysin sairaan mallin nuorille jotka kasvaa sellaiseen uskoon että kieroilu on hyväksyttävä tapa elää.
Surullista väkeä😂🤣😂 Ei ole muumeja laaksossa eikä lepakoita tapulissa...🤣😂🤣
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Et sitten sarkasmiakaan ymmärrä?
No sitä vähän epäilinkin, mutta yritinpähän silti...Voithan sen sarkasmiksi kääntää mutta kovasti sinä puolustelet kieroilua kateutta ja juoruilua. Mistä moinen halu puolustella tällaisia tapoja jotka on alueella tapakulttuuria? Etkai vain itse ole ilkeä ihminen? Empaattinen ihminen olisi samaa mieltä ja vastustaisi tällaisia piirteitä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Voithan sen sarkasmiksi kääntää mutta kovasti sinä puolustelet kieroilua kateutta ja juoruilua. Mistä moinen halu puolustella tällaisia tapoja jotka on alueella tapakulttuuria? Etkai vain itse ole ilkeä ihminen? Empaattinen ihminen olisi samaa mieltä ja vastustaisi tällaisia piirteitä.
Vajaamielisyyden lisäksi tämä hlö on huumorintajuton, yksiniitinen ja itseensä käpertynyt ihminen, ehkä hiven autismia?
- AnonyymiUUSI
Joensuussa varsinkin yli 70-vuotiaat mummot ja vanhat papparaiset juoruavat asioita eniten. Onneksi ei ole enää pitkää hengissä nämä vanhat kääkät. Tervetuloa 2030-luvulle vanhat kääpåkkeet.
- AnonyymiUUSI
En ymmärrä mitä se juoruaminen haittaa ketään? Ei turhista tyypeistä juoruta, aina on jotakin mainetta päällä jos ihmiset vaivautuu juoruamaan. Antaa palaa vaan!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En ymmärrä mitä se juoruaminen haittaa ketään? Ei turhista tyypeistä juoruta, aina on jotakin mainetta päällä jos ihmiset vaivautuu juoruamaan. Antaa palaa vaan!
Kyllä se haittaa jos ihmisen mainetta tahrataan keksimällä valheita. Outokumpu palstallakin kertoilevat miten milloin oli vaimon tai lapsen hakkaaja vaikka ei olisi mitään kelleen tehnyt. Ihan päästä keksittyjä valheita ja panetteluita. Rikollista toimintaa.
Ja yksityisyyden rikkominen on rikoslaissa kiellettyä myös. Sitä nämä tekee urakalla. - AnonyymiUUSI
Miehet melkein enemmän juoruaa kuin naiset alueella. Sovituskopin kautta mekkoa päälle useimmille.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se haittaa jos ihmisen mainetta tahrataan keksimällä valheita. Outokumpu palstallakin kertoilevat miten milloin oli vaimon tai lapsen hakkaaja vaikka ei olisi mitään kelleen tehnyt. Ihan päästä keksittyjä valheita ja panetteluita. Rikollista toimintaa.
Ja yksityisyyden rikkominen on rikoslaissa kiellettyä myös. Sitä nämä tekee urakalla.Jos rikos on tehty, miksi täällä itket, ilmoita poliisille!
Vai joko kahjo on heitetty ulos poliisiasemalta...? 😂🤣 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja yksityisyyden rikkominen on rikoslaissa kiellettyä myös. Sitä nämä tekee urakalla.Haa! Antaapa juoruta vaan, äijä-maine kasvaa! Mitä enemmän ja hurjempia puhutaan, sen parempi. 👍
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos rikos on tehty, miksi täällä itket, ilmoita poliisille!
Vai joko kahjo on heitetty ulos poliisiasemalta...? 😂🤣Turhaa selittää. Mutta yritän vielä. Minä olen antanut suoran kritiikin juoruajille ja niin useille täällä, että tietävät mielipiteeni heidän toiminnastaan. Tänne kirjoitteluni motiivi ei liity mitenkään näihin asioihin. Tänne kirjoitan jotta fiksumpi aines tästä väestöstä jotka voivat lukea palstaa, saisivat ajattelemisen aihetta . Ja myös muualta saapuvia varten jotta tietäisivät millaista meno on karjalassa.
Olen aina harjoittanut erilaista aktivismia enemmän tai vähemmän. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Turhaa selittää. Mutta yritän vielä. Minä olen antanut suoran kritiikin juoruajille ja niin useille täällä, että tietävät mielipiteeni heidän toiminnastaan. Tänne kirjoitteluni motiivi ei liity mitenkään näihin asioihin. Tänne kirjoitan jotta fiksumpi aines tästä väestöstä jotka voivat lukea palstaa, saisivat ajattelemisen aihetta . Ja myös muualta saapuvia varten jotta tietäisivät millaista meno on karjalassa.
Olen aina harjoittanut erilaista aktivismia enemmän tai vähemmän.Luuletko että mielipiteesi kiinnostaa ketään?
Olet siis ollut aina kahjo... - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Luuletko että mielipiteesi kiinnostaa ketään?
Olet siis ollut aina kahjo...Varmasti ne kiinnostaa tällä palstalla yhtä vähän kuin minua sinun kommentit. Järkevät ymmärtää järkipuhetta. Järkevät ei edes tarvi järkipuhetta vaan he ymmärtää kertomattakin asiat itse. Mutta yritän silti opettaa koska aina voi joukossa olla muutama jotka voisivat omaksuakin uutta ajatusta.
Järkeviähän avaukseni on olleet niin ei sikäli kiinnosta se, mitä mieltä sinä olet niistä tai sanotko kahjoksi.
Luuletko että karjalassa useimmat on aina olleet ilkeitä? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti ne kiinnostaa tällä palstalla yhtä vähän kuin minua sinun kommentit. Järkevät ymmärtää järkipuhetta. Järkevät ei edes tarvi järkipuhetta vaan he ymmärtää kertomattakin asiat itse. Mutta yritän silti opettaa koska aina voi joukossa olla muutama jotka voisivat omaksuakin uutta ajatusta.
Järkeviähän avaukseni on olleet niin ei sikäli kiinnosta se, mitä mieltä sinä olet niistä tai sanotko kahjoksi.
Luuletko että karjalassa useimmat on aina olleet ilkeitä?Tuu torille saarnaamaan, pääset uimaan torilähteessä...😆
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuu torille saarnaamaan, pääset uimaan torilähteessä...😆
Eipä se hamemies uskalla
- AnonyymiUUSI
Vastahan lehdessä oli kirjoitus,että miehet juoruavat ja haukkuvat toisia saunailloissa...Juoruja riittää..
- AnonyymiUUSI
Täällä kirjoitetut "totuudet" eivät ole totuuksia.
- AnonyymiUUSI
Joillekin koulukiusaaminen on vain muuttunut somekiusailuksi. Miten olis kiusaajat hoitoon meno ja/tai paikkakunnalta muutto?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joillekin koulukiusaaminen on vain muuttunut somekiusailuksi. Miten olis kiusaajat hoitoon meno ja/tai paikkakunnalta muutto?
Se voi muuttaa joka ei viihdy täällä, useimmat viihtyvät.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se voi muuttaa joka ei viihdy täällä, useimmat viihtyvät.
Niihän ne apinatkin laumassa viihtyy vaikka vankeudessa eläisivät.Eipä mulla muuta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niihän ne apinatkin laumassa viihtyy vaikka vankeudessa eläisivät.Eipä mulla muuta.
En tiedä viihtyykö Pohjois-koreassa ihmiset mutta luultavasti ihminen sopeutuu mitä huonoimpiin olosuhteisiin varsinkin jos ei ole muuta koskaan kokenut.
Jotkut Karjalassa syntyneet ja kasveneet on kertoneet silmien avautuneen muualle muuton jälkeen. Olen itekseni pohtinut että luuleekohan moni karjalassa ikänsä elänyt että esim yksityisasioiden juoruilu tai kieroilu olisi samassa määrin arkipäivää muualla maassa.
Nämä kai oikeasti luulee että kaiken mitä saa tietää tai kuulla, on oikeus levittää eteenpäin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä viihtyykö Pohjois-koreassa ihmiset mutta luultavasti ihminen sopeutuu mitä huonoimpiin olosuhteisiin varsinkin jos ei ole muuta koskaan kokenut.
Jotkut Karjalassa syntyneet ja kasveneet on kertoneet silmien avautuneen muualle muuton jälkeen. Olen itekseni pohtinut että luuleekohan moni karjalassa ikänsä elänyt että esim yksityisasioiden juoruilu tai kieroilu olisi samassa määrin arkipäivää muualla maassa.
Nämä kai oikeasti luulee että kaiken mitä saa tietää tai kuulla, on oikeus levittää eteenpäin.Onko hedelmällistä keskustelua vastailla itselleen?
Toki siten saa mieleisensä vastaukset...
- AnonyymiUUSI
Synnyin ja asun Pohjois-Karjalassa enkä juoruile. Minut voi jättää tilastoistasi pois. Työni puolesta liikun paikoissa missä majoittuu ja ruokailee paljon turisteja (eli muualta tulleita!!!). Voi hyvänen aika heidän sitä juoruilun ja paikallisista ihmisistä tarinoinnin määrää!
- AnonyymiUUSI
Jos asia on noin niin sitten olet positiivinen poikkeus joita on muutamia. Mutta samalla alueella eläneenä tiedät että alueen väestö on pahansuopaa ja ilkeää liian suurelta osin, ja epäluotettavaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos asia on noin niin sitten olet positiivinen poikkeus joita on muutamia. Mutta samalla alueella eläneenä tiedät että alueen väestö on pahansuopaa ja ilkeää liian suurelta osin, ja epäluotettavaa.
Koetetko tietää minun puolestani? Kerronpa oman tietämyksenikin: alueen väestö ei ole sen pahansuovempaa, ilkeää tai epärehellisempää kuin muuallakaan.
Ulvila, Eura ja Helsinki edustavat minulle paikkakuntia joissa minulta on varastettu omaisuutta ja lounais-Suomi eniten juoruilevaa seutua. Pohjois-Karjala ja ihmiset täällä on taivas noihin verrattuna. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Koetetko tietää minun puolestani? Kerronpa oman tietämyksenikin: alueen väestö ei ole sen pahansuovempaa, ilkeää tai epärehellisempää kuin muuallakaan.
Ulvila, Eura ja Helsinki edustavat minulle paikkakuntia joissa minulta on varastettu omaisuutta ja lounais-Suomi eniten juoruilevaa seutua. Pohjois-Karjala ja ihmiset täällä on taivas noihin verrattuna.Ei, kyllä sinun on ihan pakko nyt vaan olla pahansuova ja ilkeä kyttääjä ja juoruaja, koska tuolla psykopaatilla on tuo pakkomielle täkäläisistä, eikä tuo pakkomielle lähde sairaasta päästä kulumallakaan.
Hulluille on parasta vain myönnellä, silloin ne ovat tyytyväisiä ja kenties rauhoittuvat pian.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938088
- 403882
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021906- 241360
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321193Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,311099Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia11925Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53847Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31822Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29787