Lomareissulla tuli käytyä automatkalla monessa paikassa yöpymässä ja paikkoja katselemassa.
Mikkeli, Lahti, Helsinki, Tampere, Jyväskylä, yhteensä 10 päivää, osa sukulaisissa.
Onhan se mukava nähdä miten muualla ollaan ja eletään, mutta jokaisessa paikassa kaipasin Joensuuta joka tuntuu omimmalta sielunmaisemaltani.
Täällä on ihmiset leppoisia ja leikkisiä, ilman turhaa hötkyilyä.
Liikenne rauhallisempaa ja tilaa hengittää enemmän, ihan toista kuin vaikka Helsingissä (Todella karmea ja kaoottinen paikka!) tai Tampereella jossa ihmiset vaikuttivat siltä että ymmärsivät aamulla sanotun asian vasta illalla, eikä puhettakaan huumorista tai vieraanvaraisuudesta.
Tulin vakuuttuneeksi siitä että Joensuu on minun paikkani ja joensuulaiset minun ihmisiäni, joiden kanssa tulee aina toimeen ja pystyy kommunikoimaan "lupsakkaasti" ilman turhaa pönötystä ja tärkeilyä.
Joensuu on ihan vertailukelpoinen paikka minkä tahansa suomalaisen kaupungin kanssa, turha täältä on pois lähteä jotakin parempaa etsimään, ei sitä löydy.
Paras paikka maailmassa
38
478
Vastaukset
- Anonyymi
Onhan se Joensuu hyvä ja sopivan kokoinen kaupunki. Kun on syntynyt Joensuussa, tai oikeastaan kirkonkirjoissa mulla Pielisensuu, kun se osa kaupunkia oli silloin tuolla nimellä, siis -50- luvulla. Silloin oli moni paikka erilainen kaupunki alueella ja sivussa. Oli se aika kotoinen ympäristö, jotenkin niin turvallinen, niin kuin kotikin.
Nyt asun vähän syrjemmässä, siis lähi kunnassa, mutta juuret pysyy Joensuussa.
Kaupunki on nyt survottu liian täyteen korkeita kerrostaloja, varsinkin joenvarsi talot ovat rumia. Jotain "kehitystä" se lienee, mutta aina ennen asuu itä Suomessa kuin etelä Suomessa, kun sekin kolkka tuli tutuksi joskus ja nyt tuntuisi liian ahdistavalta asua etelässä, ei sovi joensuulaisen pirtaan etelän elämä, vielä vähempi nyt, kuin - 80- luvulla. Tuntuu, että ihmisille on määrätty ajat ja asumisen rajat, sinne missä on syntynyt. - Anonyymi
Joensuun on hyvä kaupunki. Keskustan alueen liikkeet on tosin menneet huonompaan suuntaan.
- Anonyymi
Joensuuhun ei kannata muuttaa täynä jourukelloja, kyttääjiä selän takana puhujia.
Kateellisten kaupunki Joensuu on, joilla ei ole omassa elämässä minkäänlaista sisältöä. Vaan elämänilonmenettäneitä rottia, jotka ovat ehtoopuolella kuolemaa odottamassa kädet ristissä.- Anonyymi
Totta. Sinun ei todellakaan kannata muuttaa Joensuuhun.
Jos satut täällä jo olemaan, kannattaa muuttaa pikaisesti pois sillä sinä et täällä tule viihtymään, eikä täällä jää kenellekään sinua ikävä.
Hyvää muuttomatkaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Sinun ei todellakaan kannata muuttaa Joensuuhun.
Jos satut täällä jo olemaan, kannattaa muuttaa pikaisesti pois sillä sinä et täällä tule viihtymään, eikä täällä jää kenellekään sinua ikävä.
Hyvää muuttomatkaa!Kiitos, muutan heti kun saan asunnon myytyä. Tulijoita ei liiaksi ole ja ei taida tämäkään rotisko käydä koskaan kaupaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos, muutan heti kun saan asunnon myytyä. Tulijoita ei liiaksi ole ja ei taida tämäkään rotisko käydä koskaan kaupaksi.
Hiäsiä myy miulle nii myö paikallisten brihojen kanssa muutetaan sinne ja ruvetaan vollottamaan biisei. Mis siulla on maja ja käyhä siulle itävaluutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos, muutan heti kun saan asunnon myytyä. Tulijoita ei liiaksi ole ja ei taida tämäkään rotisko käydä koskaan kaupaksi.
Mitäs ostit homekämpän, tahvo...
Ala paasata noita sairaita julistuksiasi omalla nimelläsi ja naamallasi niin porukka kerää kolehdin että saa ostettua kämppäsi pois ja sinut huithelvettiin täältä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs ostit homekämpän, tahvo...
Ala paasata noita sairaita julistuksiasi omalla nimelläsi ja naamallasi niin porukka kerää kolehdin että saa ostettua kämppäsi pois ja sinut huithelvettiin täältä.En minä sitä ostanut, millä olisin kun tuloja ei ole ollut. Perinnöksi sain mokoman rötiskön.
- Anonyymi
Sie taisit kertoo Outokummusta, sopii ainakin 100 % sinne kuvaamasi asiat..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä sitä ostanut, millä olisin kun tuloja ei ole ollut. Perinnöksi sain mokoman rötiskön.
Ei tuloja...? Olet siis aina ollut saamaton nahjus josta ei ole muuhun kuin muita arvostelemaan ja haukkumaan..
- Anonyymi
Se on ihmisestä ja paikasta kiinni missä kukin viihtyy. Ei ole olemassa yhtä kaikille parasta paikkaa. Eikä pidä yleistää kehumalla tai haukkumalla jotakin paikkaa muka kaikkien mielipiteenä. Oman mielipiteen ilmaiseminen on eri asia kuin kaikkien nimissä julistaminen. Vaihtoehtoja paikkakunnissa on Suomessa vaikka kuinka ja se on hyvä.
- Anonyymi
Joensuu ja Pohjois-Karjala ovat Suomen paskempia paikkoja.
- Anonyymi
Mutta eivät sentään paskimpia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta eivät sentään paskimpia.
Paskin on ja tämä on fakta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paskin on ja tämä on fakta.
Se ainoa fakta joka sinun sairaassa päässäsi pyörii kuin itikka tervassa, eikä irti pääse että paranisit...
- Anonyymi
Totta, kävin siellä keväällä, ei tuo niin kovin kumma paikka ollut, ihmiset aika laajasti yksinkertaisia tai sitten varsin kouluttamattomia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, kävin siellä keväällä, ei tuo niin kovin kumma paikka ollut, ihmiset aika laajasti yksinkertaisia tai sitten varsin kouluttamattomia.
Onko kiva samahomoilla.
- AnonyymiUUSI
Se jos mikä on totta, pitää olla tosi vähään tyytyväinen jos täällä viihtyy.
- Anonyymi
Muutin Joensuuhun reilu 10 vuotta sitten Outokummusta jonka ilmapiiri on puistattava. Juorutaan kytätään, puukotetaan selkään heti kun mahdollista. En suosittele Outokumpua kenellekään kuka arvostaa itseään ihmisenä..
Joensuu on ihmisläheinen kaupunki, juuri sopivan kokoinen, palvelut kohdallaan. Tänne voit hukkua massaan milloin vaan, kukaan ei kyttää ei kyräile. Päivääkään en kadu muuttoani, asunut muuallakin mutta Joensuu on paras paikkakunta mihin törmännyt tai käynyt.- Anonyymi
Mie luulen että okun jälkeen kaikki paikat on parempia.
- Anonyymi
Pohjois-Karjala on Suomen kateellisimmista, paskimmista asuinpaikoista. Älkää muuttako tai lomailko täällä. Joensuu täynä ihmisroskia.
- Anonyymi
Ei täällä ole muita ihmisroskia kuin pari kaltaistasi mielipuoli-valittajaa...
- Anonyymi
Huuhaa juttuja.
- Anonyymi
Onhan tuolla Joensuussa tullut liikuttua aika moneen kertaan. Ainoa mikä itseäni häiritsee, on liikenteen rytmi. Itse pääkaupunkiseudulla asuvana tottunut siihen, että valoista lähdetään vikkelästi liikkeelle. Monesti tuolla saanut huomata, että rinnalla seisovalla ei näyttäisi olevan mihinkään kiire.
- Anonyymi
Mitäs haittaa rinnalla olevasta sinulle on?
- Anonyymi
Tunnistan tuosta itseni: minulla ei ole liikenteessä kiire.
- Anonyymi
Hesalainen ihmettelee kun ihmisillä ei ole kiire. Kiireessä syntyy vain kusipäisiä lapsia.
- AnonyymiUUSI
Juu ja täytyyhän autojen väli pysäköidessä olla riittävän pitkä...Hesa oppiin pitäisi laittaa. Ja entäs kun ajetaan rampista (60 km/h )ja Heti pitää päästä kaistalle muiden eteen. Luoja näitä urpoja.
- Anonyymi
Joo ei pohjois-Karjala mikään herkku paikkanole lomailla. Täynä kateellisia kuspäitä. Karjalaiset puhuvat toisten seläntakana pahaa ja naapurikyylää kun silmä välttää. Joensuussa sitä on melkein joka talossa. Tiiratas ikkunan sädekaihtimien läpi, mitä yks jos toinenkin tekee. Ihmisillä ei ole omaa elämää ollenkaan. Kupsahtaavat elämän ilonsa menettäneet ihmiset ennen aikaisesti.
- Anonyymi
Onpa herkkä hipiä jos ei katsetta kestä... 🤣
Eipä tänne sinunlaisiasi vinkujia kaivatakaan, me kyllä viihdymme täällä ihan hyvin. - Anonyymi
"Joensuussa sitä on melkein joka talossa."
Elikkä olet siis kytännyt lähes joka talon asukkaita? - Anonyymi
Helppo huomata mikä paikka sinulla on täynnä ja mitä.
- AnonyymiUUSI
Hyvä on.
- AnonyymiUUSI
Paras/paskin paikka??? Sehän tarkoittaisi että olisitte asuneet kaikissa paikoissa tietääksenne joten puppendaalia koko horinanne.
- AnonyymiUUSI
Olisi kiva tavata tuo karjalaisten mollaaja vinkuja ihan silmästä silmään ja kahden kesken.
Voisi ihan yksityiskohtaisesti kysellä asioita...
- AnonyymiUUSI
Malmilla on kans nasta pyörähtää.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706604
- 594492
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283168- 612997
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905- 151574
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271566Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341359
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471283