Itselläni on keittiossä sammutuspeite ihan varuilta.
https://riemurasia.fi/video/Rasvapalo-sammutetaan-tukahduttamalla-Tassa-syy-miksi/157755
Toki aikoinaan olen käynyt tulityökurssit ja työturvallisuus kurssit. Silti kerran dieseltrukki Nissan 25 syttyi palamaan rällätessäni sillä.
Tai oikeastaan vain kannentiiviste paloi, mutta savusi hirmuna ja löi lieskaa.
>simiti<
Muistattehan, että rasvapaloja EI sammuteta vedellä
16
138
Vastaukset
- Anonyymi
Peite on hyvä jos tulee kilju päissään vaikka sammuttua kun kokkailee känni nälkäänsä.
- Anonyymi
Höpsis sentään. Ruoka tehdään aina etukäteen, niin ei tarvi kuin mikrottaa. Potentiaalinen riski laskee huomattavasti.
>simiti< - Anonyymi
Tai ihan vaan jää patongit uuniin
- Anonyymi
Kokki sammuu ja karjalanpaisti syttyy. Liekitettyä kokkia.
- Anonyymi
haloni sammutin
https://fi.wikipedia.org/wiki/Halonit
kannattaa käydä jos mahdollista niin tulityö-kurssilla, oppii sammuttelemaan
mutta voi tulla liian hyvä sammuttelija, jotta eisaa tultakaan ollenkaan syttymään- Anonyymi
Oppiiko siellä sytyttelemään kans, palstasetä
- Anonyymi
No no, no no no no there’s no limit
- Anonyymi
sammuttelemaan oppii tulityökurssilla ja säännöt, paloturvallisuussäännöt.
Mutta mikä hyvä sytyke: marinoi kananmunakennon sen pahvin kynttilän steariinillla, palaa kauan ja tehokkaastuo sytyke, kun testasin tuollaisiaa aika hyviä, ajattelin että voisi olla vielä tehokkaampiakin
jos marinoisi ne pahvinpalat auton vanhalla moottoriöljyllä- Anonyymi
Nyt vähän himmaat. Ei sitä kuitenkaan tarvi tahallaan sytyttää maailmaa palamaan.
>simiti<
- Anonyymi
minä kun olin tulityökurssilla, olimme palomestarin kanssa harjoittelemassa erilaisten sammutusvälineiden käyttöä palomiesten harjoituspaikalla
- Anonyymi
tulipallo-musiikki joku Deep Purple - Fireball
tällä koneella en pysty laittamaan linkkiä vaikka youtubeenkaan toisella pystyn
kun niin olin mökillä.. piti suunitella jo juttuja että jos sataa vettä paljonkin niin että netflikin tilaus on voimissan ja joku peli pelikoneen Athena MAtch missä yhdistellään niitä asioita Juu, tottakai kai muistetaan. On sammutuspeite ja kaks jauhesammutinta. Siis siksi kaks kun laki vaatii, että hitsatessa pitää olla. Lisäksi on vielä tulityö peitteet, joilla suojataan ympäristöön kipunoilta.
Työmaalla oli kerran nissani. Ja meidän ois pitäny siirtää raudotusverkkoja. Eikä kumpikaan uskaltanu sitä käyttää. Koitin kyllä sanoo pohjanmaan miehelle, että räjäytäs nissani käyntiin. Mutta ei sitten räjäyttäny, vaan kannettiin ne kaikki verkot.- Anonyymi
Mikä siinä nissanissa pelotti? Olipas melko vammanaama pohjalainen. Oikeat pohjanmaalaiset toimii vaikka itse trukkina. Voimaa löytyy!
>simiti<
- Anonyymi
Muistan muistan, tietysti (kuinkapas muuten..)
- Sheena - Anonyymi
Onko suurissa keittiöissä sprinklerit?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897229- 353821
- 453420
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402562- 2082366
- 412352
- 1232246
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292149Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241878- 401809