vegaani. Painotan vain kasviksiin, haluan oppia maustamaan. Liha on niin helppo, pippuri ja suola done.
Enkä pelaa tietokonepeljä. Joskus on ehkä jossain ps-storessa joku retropack, missä on useampi kasibittisen peli jollain parilla eurolla, niin sen ehkä ostelen ja pelailen läpi. Viimeks ostin jonkun Castlevania packin, vaikka en oo koskaan tykänny Castlevaniasta. Se ykkönenkin oli aivan saatanan vaikea.
En ole mikään
20
201
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Lääkkeet.
- AnonyymiUUSI
Autisti ? Asperger ?
- AnonyymiUUSI
Viittaan täällä tehtyyn aiheeseen. Autisti tottakai, jos pitää vanha dildeldo-peli mennä läpi.
- AnonyymiUUSI
Mun mielestäni taas liha on järkyttävän vaikeaa maustaa syötävän makuiseksi. Tarvitsee ihan jumalattomasti mausteita, että sen saa alas.
- AnonyymiUUSI
Niin ehkä joku hauki, joka ei siis kirjaimellisesti maistu miltään, mutta onhan sekin hyvän makuista, kuitenkin.
Sitten varmasti kaivatun pillu, se on varmasti ihanan lemmekkään makuista. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin ehkä joku hauki, joka ei siis kirjaimellisesti maistu miltään, mutta onhan sekin hyvän makuista, kuitenkin.
Sitten varmasti kaivatun pillu, se on varmasti ihanan lemmekkään makuista.En puhunut kalasta, vaikka onhan sekin tietysti lihaa. Yleensä vain sanalla "liha" ei tarkoiteta kalaa. Kala on minusta hyvin helposti maustettavaa.
- AnonyymiUUSI
Sellaista se on, kasvisten kanssa joutuu kikkailemaan mausteilla että niistä saa maistuvia ja aina ei saa mitenkään.
- AnonyymiUUSI
Kyllä se aivainjuttu on selvästi ollut se, että antaa muhia pitkään ja hartaasti. Varmaan vähän sama rakkaudessa ja lihansyönnissä.
- AnonyymiUUSI
Mäkään en oo vegaani. Kaurapuuro, kanasalaattia, avokadoa, vettä ja näkkäriä 🤭🤩
- AnonyymiUUSI
perunaa lihaa voitavoita pizzaa pastaa lonuu limyy sipsii karkkii jätskii 👩🦳
- AnonyymiUUSI
Ai vitsi näppärit ja leipä on hyvää, hapankorput nam. Heti menis vaikka pari pussilista leipää, niin kurjaa että se pilkkoutuu sokeriks, eli periaattessa sama, kuin valkoista sokeria söis, tulee vettä ja läskiä pälle niin että morjens.
Mä taas oon siirtynyt jauhelihasta soijarouheeseen, niin ihan samalla pippurilla mennään. Ehkä vähän enemmän pippuria soija vaatii. Nyt oon takaspäin jauhelihaan siirtynyt. On varmaan puolet ja puolet. Kun tossa soijassa on kuulemma estrogeenia ja on se muutenkin vähän epäeettistä.
- AnonyymiUUSI
No juu, toi estrogeeni on kyllä vähän kökkö juttu tietysti, ristikukkaiset pilkkoo sitä. Soijassahan on paljon kaikkia vitamiinejä.
En tiedä onko lehmänmaidossa sitten kaikkia stressi -ja muita hormoneita. Itse meinaan kuolla paniikkiin, jos vetasen litran maitopurkin, tosin se voi olla suolakin.
- AnonyymiUUSI
Ei se aloitus minulle ollut mutta tässä yksi vegan-ish. Pelaan konsolipelejä enkä ajatellut luopua niistä vielä 5-10 vuoteen. Jos nainen, jolle olen sanonut suoraan että olet ihana..nainen tulee elämääni, niin voi olla että pelaaminen jää pois. Tällä hetkellä ei ole mitään syytä lopettaa pelaamista.
- AnonyymiUUSI
Jännä, että lihalle on nyt keksitty oma makunsa nimittäin umami. Se on suolaisen, makean, karvaan, happaman lisäksi oma makunsa. Minä osaan maustaa lihaa, mutta jätän pihvien paiston muille. Minä en osaa paistaa kuin kengänpohjia. Onneksi jauhelihasta ja keittolihasta saa ihan hyviä pöperöitä lounaaksi.
- AnonyymiUUSI
Ai niin jöi mainitsematta, että miksi kasvisruokien pitää maistua lihalle. Kasvisruoissa on ihan mukavia kasvisten makuisia juttuja. Hernekeitto, borssikeitto, valkosipuliperunat, paneroidut punajuuripihvit, kasvissosekeitto, linssikeitto ym. ym.
- AnonyymiUUSI
En ole ikinä ymmärtänyt miksi umamia kutsutaan suomeksi joksikin lihaisuudeksi. En ole ikinä maistanut lihaa, joka olisi itsessään maistunut umamiselta ja umami mausteetkin tehdään 100%:sti kasviksista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt miksi umamia kutsutaan suomeksi joksikin lihaisuudeksi. En ole ikinä maistanut lihaa, joka olisi itsessään maistunut umamiselta ja umami mausteetkin tehdään 100%:sti kasviksista.
En edes tiedä mille umami maistuu, joten en kaipaa sellaista maustettakaan. Olen vain lukenut, että se maistuu lihalle.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En edes tiedä mille umami maistuu, joten en kaipaa sellaista maustettakaan. Olen vain lukenut, että se maistuu lihalle.
Ja sitähän juuri ihmettelin, että miten lihan voi väittää maistuvan umamille,kun mikään liha ei itsessään maistu sille.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ai niin jöi mainitsematta, että miksi kasvisruokien pitää maistua lihalle. Kasvisruoissa on ihan mukavia kasvisten makuisia juttuja. Hernekeitto, borssikeitto, valkosipuliperunat, paneroidut punajuuripihvit, kasvissosekeitto, linssikeitto ym. ym.
Näinhän se, sipuli ihan must, chilin käyttöhän on vähän semmoista fuskaamista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17711198
- 545328
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462565- 372256
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131781Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,431675Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311320Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v361265Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61086Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo1121014