En ole mikään

Anonyymi-ap

vegaani. Painotan vain kasviksiin, haluan oppia maustamaan. Liha on niin helppo, pippuri ja suola done.

Enkä pelaa tietokonepeljä. Joskus on ehkä jossain ps-storessa joku retropack, missä on useampi kasibittisen peli jollain parilla eurolla, niin sen ehkä ostelen ja pelailen läpi. Viimeks ostin jonkun Castlevania packin, vaikka en oo koskaan tykänny Castlevaniasta. Se ykkönenkin oli aivan saatanan vaikea.

20

201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Lääkkeet.

• Anonyymi
      UUSI

Autisti ? Asperger ?

• Anonyymi
        UUSI

Viittaan täällä tehtyyn aiheeseen. Autisti tottakai, jos pitää vanha dildeldo-peli mennä läpi.

• Anonyymi
      UUSI

Mun mielestäni taas liha on järkyttävän vaikeaa maustaa syötävän makuiseksi. Tarvitsee ihan jumalattomasti mausteita, että sen saa alas.

• Anonyymi
        UUSI

Niin ehkä joku hauki, joka ei siis kirjaimellisesti maistu miltään, mutta onhan sekin hyvän makuista, kuitenkin.

Sitten varmasti kaivatun pillu, se on varmasti ihanan lemmekkään makuista.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ehkä joku hauki, joka ei siis kirjaimellisesti maistu miltään, mutta onhan sekin hyvän makuista, kuitenkin.

Sitten varmasti kaivatun pillu, se on varmasti ihanan lemmekkään makuista.

En puhunut kalasta, vaikka onhan sekin tietysti lihaa. Yleensä vain sanalla "liha" ei tarkoiteta kalaa. Kala on minusta hyvin helposti maustettavaa.

• Anonyymi
      UUSI

Sellaista se on, kasvisten kanssa joutuu kikkailemaan mausteilla että niistä saa maistuvia ja aina ei saa mitenkään.

• Anonyymi
        UUSI

Kyllä se aivainjuttu on selvästi ollut se, että antaa muhia pitkään ja hartaasti. Varmaan vähän sama rakkaudessa ja lihansyönnissä.

• Anonyymi
      UUSI

Mäkään en oo vegaani. Kaurapuuro, kanasalaattia, avokadoa, vettä ja näkkäriä 🤭🤩

• Anonyymi
        UUSI

perunaa lihaa voitavoita pizzaa pastaa lonuu limyy sipsii karkkii jätskii 👩‍🦳

• Anonyymi
        UUSI

Ai vitsi näppärit ja leipä on hyvää, hapankorput nam. Heti menis vaikka pari pussilista leipää, niin kurjaa että se pilkkoutuu sokeriks, eli periaattessa sama, kuin valkoista sokeria söis, tulee vettä ja läskiä pälle niin että morjens.

• UUSI

Mä taas oon siirtynyt jauhelihasta soijarouheeseen, niin ihan samalla pippurilla mennään. Ehkä vähän enemmän pippuria soija vaatii. Nyt oon takaspäin jauhelihaan siirtynyt. On varmaan puolet ja puolet. Kun tossa soijassa on kuulemma estrogeenia ja on se muutenkin vähän epäeettistä.

• Anonyymi
        UUSI

No juu, toi estrogeeni on kyllä vähän kökkö juttu tietysti, ristikukkaiset pilkkoo sitä. Soijassahan on paljon kaikkia vitamiinejä.
        En tiedä onko lehmänmaidossa sitten kaikkia stressi -ja muita hormoneita. Itse meinaan kuolla paniikkiin, jos vetasen litran maitopurkin, tosin se voi olla suolakin.

• Anonyymi
      UUSI

Ei se aloitus minulle ollut mutta tässä yksi vegan-ish. Pelaan konsolipelejä enkä ajatellut luopua niistä vielä 5-10 vuoteen. Jos nainen, jolle olen sanonut suoraan että olet ihana..nainen tulee elämääni, niin voi olla että pelaaminen jää pois. Tällä hetkellä ei ole mitään syytä lopettaa pelaamista.

• Anonyymi
      UUSI

Jännä, että lihalle on nyt keksitty oma makunsa nimittäin umami. Se on suolaisen, makean, karvaan, happaman lisäksi oma makunsa. Minä osaan maustaa lihaa, mutta jätän pihvien paiston muille. Minä en osaa paistaa kuin kengänpohjia. Onneksi jauhelihasta ja keittolihasta saa ihan hyviä pöperöitä lounaaksi.

• Anonyymi
        UUSI

Ai niin jöi mainitsematta, että miksi kasvisruokien pitää maistua lihalle. Kasvisruoissa on ihan mukavia kasvisten makuisia juttuja. Hernekeitto, borssikeitto, valkosipuliperunat, paneroidut punajuuripihvit, kasvissosekeitto, linssikeitto ym. ym.

• Anonyymi
        UUSI

En ole ikinä ymmärtänyt miksi umamia kutsutaan suomeksi joksikin lihaisuudeksi. En ole ikinä maistanut lihaa, joka olisi itsessään maistunut umamiselta ja umami mausteetkin tehdään 100%:sti kasviksista.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtänyt miksi umamia kutsutaan suomeksi joksikin lihaisuudeksi. En ole ikinä maistanut lihaa, joka olisi itsessään maistunut umamiselta ja umami mausteetkin tehdään 100%:sti kasviksista.

En edes tiedä mille umami maistuu, joten en kaipaa sellaista maustettakaan. Olen vain lukenut, että se maistuu lihalle.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En edes tiedä mille umami maistuu, joten en kaipaa sellaista maustettakaan. Olen vain lukenut, että se maistuu lihalle.

Ja sitähän juuri ihmettelin, että miten lihan voi väittää maistuvan umamille,kun mikään liha ei itsessään maistu sille.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ai niin jöi mainitsematta, että miksi kasvisruokien pitää maistua lihalle. Kasvisruoissa on ihan mukavia kasvisten makuisia juttuja. Hernekeitto, borssikeitto, valkosipuliperunat, paneroidut punajuuripihvit, kasvissosekeitto, linssikeitto ym. ym.

Näinhän se, sipuli ihan must, chilin käyttöhän on vähän semmoista fuskaamista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      177
      11198
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      54
      5328
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2565
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      37
      2256
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1781
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      43
      1675
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1320
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      36
      1265
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1086
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      112
      1014
    Aihe