Euroopan ulkopuolelta tulevien opiskelijoiden perheenjäsenten jättämiä oleskelulupahakemuksia on nyt kahdeksan kertaa enemmän kuin vielä vuonna 2021.
Jyrkkä nousu alkoi vuonna 2022, kun Sanna Marinin (sd.) hallitus helpotti näiden henkilöiden maahantuloa.
Uudet opiskelijat ovat hieman vanhempia ja monella saattaa olla jo oma perhe. Käytännössä opiskelija saa tuoda mukanaan puolison ja alaikäiset lapsensa.
Hurjaa kasvua ulkomaisten opiskelijoiden perheenjäsenten määrässä
9
122
Vastaukset
- Anonyymi
Onneksi Suomi on niin suuri ja rikas maa, että pystyy elättämään vaikka koko muun maailman. Uskokaa pois.
- Anonyymi
Hyvä hyvä.
- Anonyymi
Kansaneläkelaitos on Suomen suurin, veronmaksajille kallein ja maailmalla tunnetuin yritys.
- Anonyymi
Viime vuonna ensihakemuksia tuli vajaat 8 000 ja jatkohakemuksia 4 000, selviää Maahanmuuttovirasto Migrin tilastoista. Tänä vuonna Migri arvioi hakemusmäärien nousevan 15 000:een, mikä olisi ennätysmäärä.
- Anonyymi
Kiittäkää muromarin hallitusta.Minä en olen rasisti.
- Anonyymi
Kaikki nämä on syyllisiä.Ei.pelkästään Marin.Itsepä ootte nuo patsastelijat valinneet päättämään asioista..
- Anonyymi
Kalliiksi tulee kulttuurin rikastuminen
- Anonyymi
Luulisi että hallitus tekisi jotain asialle.
- Anonyymi
Riisimikkonen voi majoittaa näitä tulijoita hänen palkanmaksaja on aina ollut suomen veronmaksajat.Lisäksi suomen veronmaksajat maksaa hänen veronsa.Riisi on kelan elätteihin verrattava luuseri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 945372
- 564161
- 292292
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282138Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161825- 151484
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹331312Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201128- 211020
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431011