Tyypin 1 diabeteksen tasapaino hukassa

Anonyymi-ap

Hei, noin kuukauden en ole saanut sokeriarvoja kuntoon. Öisin nousee 16-20 ja en osaa alentaa kun pistämällä Fiaspia 4- 6 yks. Tuloksena laskee jopa 2,5 een ja kun syön hiilareita, nousee taas n. 16 asti. Taustalla Tresiba, oli 16, nostin 20 ja jopa 24 yks. Lääkärin mukaan insuliinia liikaa elimistössä. Neuvoi Tresibaa 16 yks, mutta öisin nousee 16 asti. Aamulla pistin Fiaspia 12, kävelin 12 km , nyt 4 t myöhemmin laskenut 5,9 ja laskee. Taustalla on paniikkihäiriöitä. Olen käyttänyt Opamoxia avuksi, yritän ottaa tosi harvoin. Mistä lähtisi hakemaan tasapainoa? Vaikuttaako paniikkihäiriöt? Onko jollain neuvoja? Sairastunut v. 1990. Tasapaino ollut hyvä

29

414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tresibaltahan toi kuulostais. Lääkäri sitä mulle määräsi riemuite, että vähentäisi hypoja merkittävästi ja pitäisi sokerin tasasena jne. Levemiristä kun siirryin tuohon, niin olen kärsinyt lähes päivittäisistä hyposta ja aamusta iltapäivään todella herkkä insuliinille. Jos syystä tai toisesta illalla menee korkealle, niin kannattaa korjata hyvin maltillisilla annoksilla, koska tuo insuliini (tresiba) tekee n. 10 h kohdalla piikin ja jo itsessään saattaa viedä sokerit kohti hypoja aamuun mennessä. Taas oli hienot mainospuheet ja valmistajan omia lentolehtisiä esiteltiin vakuuttaakseen minua tämän insuliinin ylivoimaisuudesta kilpailijoihin verrattuna, mutta vähemmän yllättäen asia ei ollutkaan tällä tavalla. Se on todella harmi, että lääkäreihin ja heidän asiantuntemukseen ei voi enää luottaa pätkääkään.

Miten kauan sinulla on ollut tuo Tresiba käytössäsi?

• Anonyymi

Niin ja siis piti vielä lisätä, että iltaa kohden mulla alkaa tulemaan myös insuliiniresistenssiä, eli päinvastoin mitä päivällä. Meinaa kans yöllä lähteä kohti hypereitä ja siksi olen joutunut jättämään liian tuhdit illtapalat vähemmälle. Mutta joskus aamu neljän jälkeen alkaa tippumaan alaspäin ja jos sokeri on silloin vaikka 12-13, niin yksi yksikkö fiaspia on ihan riittävä; muuten herään hypoihin.

• Anonyymi

Tresiba käytössä ainakin 6 vuotta ja hyvin toiminut. Nyt en löydä oikeita annoksia. 3 päivää pistin lääkärin suosituksella 16 ja tänään 17. Viime viikolla lähdin yhtenä iltana nukkumaan , sokeri oli n
        9. Yöllä oli hypännyt 21 asti ja tunnin päästä tullut alas 2,5 tasolle. Käytän Libre 2 ja jostain syystä ei hälyttänyt 4,1 kohdalla. Ihme kun heräsin. N. 2 viikkoa sitten nostin Tresibaa 25 yks. Onko se oikeasti vaikuttanut että sokeriarvot alkoi sahaamaan? Mistä pitäisi lähtee eteenpäin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tresiba käytössä ainakin 6 vuotta ja hyvin toiminut. Nyt en löydä oikeita annoksia. 3 päivää pistin lääkärin suosituksella 16 ja tänään 17. Viime viikolla lähdin yhtenä iltana nukkumaan , sokeri oli n
        9. Yöllä oli hypännyt 21 asti ja tunnin päästä tullut alas 2,5 tasolle. Käytän Libre 2 ja jostain syystä ei hälyttänyt 4,1 kohdalla. Ihme kun heräsin. N. 2 viikkoa sitten nostin Tresibaa 25 yks. Onko se oikeasti vaikuttanut että sokeriarvot alkoi sahaamaan? Mistä pitäisi lähtee eteenpäin?

Voipi olla myöskin se, että sun haima tuottaa taas pieniä määriä insuliinia ja sitten kun sulla on liikaa insuliinia elimistössäs, niin se voi alkaa aiheuttamaan ns. vuoristoratailmiötä. Eli liian matalalle mennessään elimistö alkaa myös itse puolustautumaan ja korjaamaan matalia ja sitten tulee hyperit, ja kun taas korjaat hypereitä, niin tullaankin sitten romahtamalla alas jne. Diabetes, tai tämä ykköstyyppi, on siitä pirullinen, että vaikka laittaisit täysin samat annokset insuliinia tai söisit täysin samat ateriat joka päivä, niin homma ei välttämättä toimi sitten alkuunkaan. Tämä on hieman turhauttavaa ja välillä tuntuu, että edes lääkärit tunnu ymmärtävän tätä, ellei heille itsellään sitten satu olemaan diabetes.

Jos englanti taipuu jonkin verran, niin kannattaa käydä kattelemassa redditin t1-yhteisöjä ja siellä käytyjä keskusteluja ja hakutoiminnolla löydät taatusti samassa jamassa olevia. Jaksamista ja voimia tämän ikävän pirulaisen kanssa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voipi olla myöskin se, että sun haima tuottaa taas pieniä määriä insuliinia ja sitten kun sulla on liikaa insuliinia elimistössäs, niin se voi alkaa aiheuttamaan ns. vuoristoratailmiötä. Eli liian matalalle mennessään elimistö alkaa myös itse puolustautumaan ja korjaamaan matalia ja sitten tulee hyperit, ja kun taas korjaat hypereitä, niin tullaankin sitten romahtamalla alas jne. Diabetes, tai tämä ykköstyyppi, on siitä pirullinen, että vaikka laittaisit täysin samat annokset insuliinia tai söisit täysin samat ateriat joka päivä, niin homma ei välttämättä toimi sitten alkuunkaan. Tämä on hieman turhauttavaa ja välillä tuntuu, että edes lääkärit tunnu ymmärtävän tätä, ellei heille itsellään sitten satu olemaan diabetes.

Jos englanti taipuu jonkin verran, niin kannattaa käydä kattelemassa redditin t1-yhteisöjä ja siellä käytyjä keskusteluja ja hakutoiminnolla löydät taatusti samassa jamassa olevia. Jaksamista ja voimia tämän ikävän pirulaisen kanssa!

Ja Librestä vielä sen verran, että kannattaa ottaa sormenpäämittaus ainakin kerran pari päivässä, koska noi sensorit ovat kans välillä vähän mätiä. Pahimmillaan nimittäin voi olla niin, että ilmoittaa yöllä hyposta, mutta kyseessä on yksinkertaisesti siitä, että olet esim. nukkunut sensorin päällä ja tämä monesti näyttää huomattavasti alempaa lukemaa. Siinä sitten tietty tietää miten käy, jos menet korjailemaan normaaleilla arvoilla sokereitasi. Itse en käytä enää laisinkaan tuota ilmoitusta, koska joskus oli viedä minulta yöunet kun piippasi kokoajan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kai haima voi enää mitenkään tuottaa itse insuliinia, jos on sairastunut ykköseen vuonna 1990? Onko tämä mahdollista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omakohtaisella kokemuksella insuliinimääriä kannattaa muuttaa aina maltillisesti ja kokeilla pienellä muutoksella rauhassa jonkin aikaa. Samoin kannattaa korjailla tosi varovasti korkeita pikainsuliinilla silloin kun on nostanut perusinsuliiniannosta. Varsinkin yöllä. Mielummin yksikkö kerrallaan ja parin kolmen tunnin kuluttua toinen kuin koko korjausannos samantien.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kai haima voi enää mitenkään tuottaa itse insuliinia, jos on sairastunut ykköseen vuonna 1990? Onko tämä mahdollista?

Kyllä se kuulemma on mahdollista. Ei kuitenaan tarkoita, että kukaan voisi ikinä parantua sairaudesta tai voisit tuona aikana jättää pistämättä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omakohtaisella kokemuksella insuliinimääriä kannattaa muuttaa aina maltillisesti ja kokeilla pienellä muutoksella rauhassa jonkin aikaa. Samoin kannattaa korjailla tosi varovasti korkeita pikainsuliinilla silloin kun on nostanut perusinsuliiniannosta. Varsinkin yöllä. Mielummin yksikkö kerrallaan ja parin kolmen tunnin kuluttua toinen kuin koko korjausannos samantien.

Mulla tällä hetkellä ongelmana että vaikka illalla ennen nukkumaanmenoa saan sokerit konstilla tai toisella 6-8 yks mutta yöllä1 aikaan alkaa nousta ensin 12 ja herätessä 6 aikaan se on 15-16. Eikö se kielii Tresiban määräm olevan liian pieni. Nostin tänään 16'-17 yksikköön Tresiban. Katotaan aamulla. Ja olen jättänyt iltapalan väliin, koska siinä on ollut vaikea pistää oikeata määrää Fiaspia. Päivän energiakulutus vaikuttaa myös yöllä. Mutta miksi ylös alla sahaaminen alkoi vasta n. Kk sitten. Vaihtelevasti ollut paniikkihäiriöitä, vaikuttaako ne siihen? Missä kohtaa se lääkärin mainitsema liiallinen insuliinimäärä elimistössä vetää sokeriarvoja tosi alas? Yllättyin kuin paljon ihmiset kirjoittavat omista kokemuksista. En haluaa liittyä Facebook ryhmään, siellä olet kaikkien arvostettavana

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se kuulemma on mahdollista. Ei kuitenaan tarkoita, että kukaan voisi ikinä parantua sairaudesta tai voisit tuona aikana jättää pistämättä.

Haima ei kyllä herää kun v. 1990 sairastunut. Sen takia se ylimääräinen insuliini yhtäkkiä on mulle mysteeri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla tällä hetkellä ongelmana että vaikka illalla ennen nukkumaanmenoa saan sokerit konstilla tai toisella 6-8 yks mutta yöllä1 aikaan alkaa nousta ensin 12 ja herätessä 6 aikaan se on 15-16. Eikö se kielii Tresiban määräm olevan liian pieni. Nostin tänään 16'-17 yksikköön Tresiban. Katotaan aamulla. Ja olen jättänyt iltapalan väliin, koska siinä on ollut vaikea pistää oikeata määrää Fiaspia. Päivän energiakulutus vaikuttaa myös yöllä. Mutta miksi ylös alla sahaaminen alkoi vasta n. Kk sitten. Vaihtelevasti ollut paniikkihäiriöitä, vaikuttaako ne siihen? Missä kohtaa se lääkärin mainitsema liiallinen insuliinimäärä elimistössä vetää sokeriarvoja tosi alas? Yllättyin kuin paljon ihmiset kirjoittavat omista kokemuksista. En haluaa liittyä Facebook ryhmään, siellä olet kaikkien arvostettavana

Paniikkihäiriö on stressitila elimistölle ja voisin hyvin ajatella sen vaikuttavan verenskereihin, esim. kortisolin tuotantoon, joka on insuliinin vastavaikuttajahormoni. Mutta tyypillisesti stressi nostaa/laskee sokereita sen hetken kun on tilanne päällä, ellei kyse ole pitkittyneestä stressistä, esim. yleistynyt ahdistuneisuushäiriö tai pitkittynyt stressaava elämäntilanne.

Mites muuten pistospaikat onko kunnossa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haima ei kyllä herää kun v. 1990 sairastunut. Sen takia se ylimääräinen insuliini yhtäkkiä on mulle mysteeri.

Tiedä sitten minkä ajan jälkeen todennäköisyydet tuolle laskee, mutta kyllä niitä on tapahtunut sellaisille, jotka ovat sairastaneet päälle 20 ja itsekin olen välillä epäillyt tuota, koska kärsinyt välillä todella uppiniskaisista hypoista, joita tuli ilman bolustamistakin. Kerran kokeilin mennä pelkän basaalin voimalla niin pitkälle kuin pääsin ja ainoataan korjaisin hypoja pienellä hh-annoksella ja sain pidettyä sokeria ihan taisaisena lähes iltaan asti. Tiedä sitten mistä noissa jutuissa aina on kyse, mutta kyllä tää kuulemma on mahdollista ja jopa jotkut lääkärit ovat varovaisesti tästä puhuneet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihin aikaan pistät Tresiban? Kokeile vaikka aikaistaa sitä tunnillta tms.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihin aikaan pistät Tresiban? Kokeile vaikka aikaistaa sitä tunnillta tms.

Aamu kuudelta. Nyt 2 päivää 17 yks. Nyt illalla taas sokerit nousi 16 kello 8 illalla. Lounastauko klo 13 ja pistin Fiaspia 5 yks. Piti tasolla 6-9 iltaan asti. Korjasin Fiaspilla 2+2 yks, putosi 3,8. Taas lasi mehua, jogurtti ja nousi 7,8. Katotaan mihin aamuksi nousee. Hulluks siitä voi tulla. Yön keskisokerit jo 13,2, vuorokauden keskitaso 9,7

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paniikkihäiriö on stressitila elimistölle ja voisin hyvin ajatella sen vaikuttavan verenskereihin, esim. kortisolin tuotantoon, joka on insuliinin vastavaikuttajahormoni. Mutta tyypillisesti stressi nostaa/laskee sokereita sen hetken kun on tilanne päällä, ellei kyse ole pitkittyneestä stressistä, esim. yleistynyt ahdistuneisuushäiriö tai pitkittynyt stressaava elämäntilanne.

Mites muuten pistospaikat onko kunnossa?

Pistospaikat ok. Aloin Tresibaa pistää reiteen. Paniikkihäiriöt ollut todennäköisesti jo n. 20 vuotta., ollut hengitysvaikeuksia. Vuosi sitten sain oikean paniikkikohtauksen, silloin vasta sain diagnoosin. Mutta tähän asti sokerit ollut tasapainossa. En tiedä mitä n. Kk sitten tapahtui kun sokeriarvot alkoi heittää ja en saa niistä otetta. On ollut taustalla kyllä jonkinlaisia stressitilanteita, hoitunut tähän asti Opamoxilla. En tiedä miten saada öiset sokeritason nousut hallintaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aamu kuudelta. Nyt 2 päivää 17 yks. Nyt illalla taas sokerit nousi 16 kello 8 illalla. Lounastauko klo 13 ja pistin Fiaspia 5 yks. Piti tasolla 6-9 iltaan asti. Korjasin Fiaspilla 2 2 yks, putosi 3,8. Taas lasi mehua, jogurtti ja nousi 7,8. Katotaan mihin aamuksi nousee. Hulluks siitä voi tulla. Yön keskisokerit jo 13,2, vuorokauden keskitaso 9,7

Vaikka lääkevalmistajat lupailee ummet ja lammet noihin insuliineihin liittyen, niin niiden teho ei yleensä kestä niin kaunan kuin mainospuheissa sanotaan. Eli mitä luultavammin sinun aamulla annosteltu insuliini ei enää riitä illalle ja yölle, jolloin sinun insuliiniherkkyys on paljon heikompaa. Kokeile vaihtaa pistoajankohta iltaan, eli alatkin pistämään insuliinisi vaikka iltaisin 18-21?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka lääkevalmistajat lupailee ummet ja lammet noihin insuliineihin liittyen, niin niiden teho ei yleensä kestä niin kaunan kuin mainospuheissa sanotaan. Eli mitä luultavammin sinun aamulla annosteltu insuliini ei enää riitä illalle ja yölle, jolloin sinun insuliiniherkkyys on paljon heikompaa. Kokeile vaihtaa pistoajankohta iltaan, eli alatkin pistämään insuliinisi vaikka iltaisin 18-21?

Kiitos neuvoista. Täytyy yrittää Tresibaa pistää illalla. Miten ne määrät, kun aamulla pistin 17, paljonko pitää tänä iltana pistää jotta vaihtuisi iltapistoksiin? Viime yö oli sokerit tasaisesti 12 enkä lähtenyt korjaamaan pikainsuliinilla. Mutta ihmetyttää aamuisin jo jonkin aikaa että Fiaspia täytt pistää jopa 10-12 yks vaikka vielä yli kk sitten tarve oli 2-4 yks ja silloin sokeritasapaino oli erinomainen. Tänä aamunakin pistin 12 jaTresibaa illalla silloin 16 ja ruokainsuliinin määrät oli pienet. Vaikuttaako tällä hetkellä tilanteeseen tosiaan paniikkihäiriöt taustalla? Olen kyllä ne saanut hengitysharjoituksilla rauhoittumaan tähän asti.
        Eli sokerit nousee sekä yöllä että aamulla n 2 tunnin kuluttua aamiaisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos neuvoista. Täytyy yrittää Tresibaa pistää illalla. Miten ne määrät, kun aamulla pistin 17, paljonko pitää tänä iltana pistää jotta vaihtuisi iltapistoksiin? Viime yö oli sokerit tasaisesti 12 enkä lähtenyt korjaamaan pikainsuliinilla. Mutta ihmetyttää aamuisin jo jonkin aikaa että Fiaspia täytt pistää jopa 10-12 yks vaikka vielä yli kk sitten tarve oli 2-4 yks ja silloin sokeritasapaino oli erinomainen. Tänä aamunakin pistin 12 jaTresibaa illalla silloin 16 ja ruokainsuliinin määrät oli pienet. Vaikuttaako tällä hetkellä tilanteeseen tosiaan paniikkihäiriöt taustalla? Olen kyllä ne saanut hengitysharjoituksilla rauhoittumaan tähän asti.
        Eli sokerit nousee sekä yöllä että aamulla n 2 tunnin kuluttua aamiaisesta.

Kokeile vaikka siirtyä sillä tavalla, että pistät illalla puolet tuosta annoksesta. Sitten seuraavana iltana pistät koko annoksen. Toivottavasti tästä muutoksesta on sulle apua ja jos noi hyperit edelleen jatkuu, niin sitten sulla on yksinkertaisesti liian vähän pitkävaikutteista. Maltilla lisäilet sitä sitten kunnes noi korkeat alkaa hieman taittumaan...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokeile vaikka siirtyä sillä tavalla, että pistät illalla puolet tuosta annoksesta. Sitten seuraavana iltana pistät koko annoksen. Toivottavasti tästä muutoksesta on sulle apua ja jos noi hyperit edelleen jatkuu, niin sitten sulla on yksinkertaisesti liian vähän pitkävaikutteista. Maltilla lisäilet sitä sitten kunnes noi korkeat alkaa hieman taittumaan...

Kiitos, pistän illalla puolet eli 8 yks

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos, pistän illalla puolet eli 8 yks

Eipä mitään. Kerro sitten miten kävi. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä mitään. Kerro sitten miten kävi. :)

Nyt toista iltaa pistin 17 yks Tresibaa. Yösokerit pysynyt 6-9 ja päiväsokerit pysynyt hyvin, tänään klo 12 lounas kiinalaisessa, pistin Fiaspia 6 yks ja sokerit pysyivät 9-11 ja nousi tasolle 12 7 tuntia lounaan jälkeen. Ilman välipalaa mentiin. Ehkä pitää Tresibaa lisätä vielä tasolle 18. Näköjään mulle iltapistosajat sopii paremmin. Kiitos vihjeista, kannatti kokeilla. Uskon että mulla aiheutui sekoilu jonkinlaisesta stressitilasta elimistössä parin kuukauden ajan. Taistelin sen kanssa ja paniikkihäiriöt ovat pysyneet poissa. Paljon parempi olo elää taas normaalin sokeritason kanssa. Hienosäätö jatkuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt toista iltaa pistin 17 yks Tresibaa. Yösokerit pysynyt 6-9 ja päiväsokerit pysynyt hyvin, tänään klo 12 lounas kiinalaisessa, pistin Fiaspia 6 yks ja sokerit pysyivät 9-11 ja nousi tasolle 12 7 tuntia lounaan jälkeen. Ilman välipalaa mentiin. Ehkä pitää Tresibaa lisätä vielä tasolle 18. Näköjään mulle iltapistosajat sopii paremmin. Kiitos vihjeista, kannatti kokeilla. Uskon että mulla aiheutui sekoilu jonkinlaisesta stressitilasta elimistössä parin kuukauden ajan. Taistelin sen kanssa ja paniikkihäiriöt ovat pysyneet poissa. Paljon parempi olo elää taas normaalin sokeritason kanssa. Hienosäätö jatkuu.

Mukava kuulla ja kiva, jos neuvoistani on ollut sinulle apua! Mitä luultavammin vielä kun hienosäädät tuohon 18 yksikköön, niin sokerit tulevat tuosta vielä hieman alas ja tasoittuvat entisestään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mukava kuulla ja kiva, jos neuvoistani on ollut sinulle apua! Mitä luultavammin vielä kun hienosäädät tuohon 18 yksikköön, niin sokerit tulevat tuosta vielä hieman alas ja tasoittuvat entisestään.

Yösokerit olen saanut Tresiban iltapistoksilla pysymään tasolla 7-9. Kun pistin 17 illalla, kävi yöllä 1-2 aikaan alhaalla. Nyt 2 iltaa olen pistänyt 16 ja yöllä sokeriarvot pysynyt. Iltaisin 6 jälkeen sokerit noussut, tänään jopa tasolle 18. Onko Tresibaa liian vähän? Kokeilen tänään kello 8 illalla pistää taas 17. Päivällä Fiasp on pitänyt tasolla 9-11. En keksi muuta kun nostaa Tresibaa taas tasolle 17. Ja mikäli llalla taas korkealla, nutan 18. Kokeilemalla yritän jatkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yösokerit olen saanut Tresiban iltapistoksilla pysymään tasolla 7-9. Kun pistin 17 illalla, kävi yöllä 1-2 aikaan alhaalla. Nyt 2 iltaa olen pistänyt 16 ja yöllä sokeriarvot pysynyt. Iltaisin 6 jälkeen sokerit noussut, tänään jopa tasolle 18. Onko Tresibaa liian vähän? Kokeilen tänään kello 8 illalla pistää taas 17. Päivällä Fiasp on pitänyt tasolla 9-11. En keksi muuta kun nostaa Tresibaa taas tasolle 17. Ja mikäli llalla taas korkealla, nutan 18. Kokeilemalla yritän jatkaa.

Voisiko tuon illan nousu johtua jostain muusta kuin tresibasta? Miten hiilarit ja ateriainsut iltapäivällä? Tai syötkö paljon proteiinia/rasvaa päivällisellä joka nostaa sitten myöhemmin? Onko liikunta pysynyt määrällisesti ja ajallisesti ennallaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisiko tuon illan nousu johtua jostain muusta kuin tresibasta? Miten hiilarit ja ateriainsut iltapäivällä? Tai syötkö paljon proteiinia/rasvaa päivällisellä joka nostaa sitten myöhemmin? Onko liikunta pysynyt määrällisesti ja ajallisesti ennallaan?

Eilen illalla taas nousi tunnissa klo 6 jälkeen 13-18. Yritin korjata Fiaspilla yksikkö kerrallaan yht 4 yksiköllä. Laskee aika huonosti. Klo 8 pistin Tresibaa jo 18 edellisillan 17 sijaan. Klo 1 laski 3,3 tasolle, lasi mehua ja patukka, taas nousi ja klo 3 laite hälytti 4,1 tasolla. Taas mehu ja patukka. Yöllä hikoillut kunnolla. Tuntuu että en saa hengitystä enää perinteisillä harjoituksilla kuntoon. Ahdistaa jatkuvasti. Mahdollisesti paniikkihäiriötilanne pahentunut ja edessä jatkuva lääkitys? Sokerikäyrät rumaa katsottavaa, pelkkää ylös-alas sahaamista, vaikka viikon yön keskiarvo nyt 8,1, klo 6-12 9,1 klo 12-18 10,1 ja 18-24 10,6. En tiedä kauanko elimistö kestää 2,6 - 20 sokeriarvojen vaihteluja. Tähän asti olen pystynyt paniikkihäiriöitä hengityharjoitusilla hallitsemaan ja paniikkikohtaus ollut vain kerran. En ymmärrä, mistä öiset hikoilut kertoo. Olisiko ollut paniikkikohtauksia yöllä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eilen illalla taas nousi tunnissa klo 6 jälkeen 13-18. Yritin korjata Fiaspilla yksikkö kerrallaan yht 4 yksiköllä. Laskee aika huonosti. Klo 8 pistin Tresibaa jo 18 edellisillan 17 sijaan. Klo 1 laski 3,3 tasolle, lasi mehua ja patukka, taas nousi ja klo 3 laite hälytti 4,1 tasolla. Taas mehu ja patukka. Yöllä hikoillut kunnolla. Tuntuu että en saa hengitystä enää perinteisillä harjoituksilla kuntoon. Ahdistaa jatkuvasti. Mahdollisesti paniikkihäiriötilanne pahentunut ja edessä jatkuva lääkitys? Sokerikäyrät rumaa katsottavaa, pelkkää ylös-alas sahaamista, vaikka viikon yön keskiarvo nyt 8,1, klo 6-12 9,1 klo 12-18 10,1 ja 18-24 10,6. En tiedä kauanko elimistö kestää 2,6 - 20 sokeriarvojen vaihteluja. Tähän asti olen pystynyt paniikkihäiriöitä hengityharjoitusilla hallitsemaan ja paniikkikohtaus ollut vain kerran. En ymmärrä, mistä öiset hikoilut kertoo. Olisiko ollut paniikkikohtauksia yöllä?

Ehkä tärkeintä olisi nyt saada ahdistus hoitoon. Verensokeria korjaisin illalla maltillisemmin vaikkei tarpeeksi laskisikaan, ja pitäisin tresiban jonkin aikaa samana. Tilapäinen tasaisempi ja vähän korkea lienee parempi kuin vuoristorata, ihan oman olonkin kannalta.

• Anonyymi

Karma!

• Anonyymi

Liittyikö tämä jotenkin olennaisesti keskusteluun?

• Anonyymi
      UUSI

Täällä on myös helteet vaikuttanut sokeriarvoihin nostaa jopa 20 . Joutuu korjaamaan moneen kertaan ennenkuin alkaa laskea.
      Nyt on tainneet myös terveydenhuollon kirjaukset olla päin brinkalaa tällä hyvinvointialueella ....
      Olen sairastanut 1tyyppiä 14 vuotta ja nyt se oli muutettu 2 tyypiksi. Onko toisille käynyt samoin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      59
      3521
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2846
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      148
      2683
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2341
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      357
      2083
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      160
      1800
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      76
      1505
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1348
    9. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      38
      1313
    10. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      24
      1234
    Aihe