eläkekertymiä sijoitetaan pian korkeammalla riskillä 65-85% riskillä nyt. Mitä jos sijoitukset sulaa? Ja sun eläke katoaa painavan kanavaa.he hee.
Suomalaisten
4
148
Vastaukset
- Anonyymi
Niin siis riskin toteutumisprosentti ei ole tuo 65-85%. Ja toisaalta sijoituksen onnistumisen mahdollisuus olisi silloin vain 15-35% verran.
Tällä hetkellä Suomen eläkerahastojen varoista voidaan sijoittaa osakkeisiin korkeintaan 65 prosenttia. Uudet säännöt antavat mahdollisuuden lisätä osakeriskiä jopa 85 prosenttiin.
Tuollaisilla saman suuruisilla, eli pörssiosakkeisiin sijoittamisen riskeillä ne Ruotsin, Saksan USA:n jne. eläkerahastotkin pyörivät. - Anonyymi
Mä en oikeen ymmärrä että toiset keinottelee sinun eläkevaroilla. Valtion [ eläkerahasto] Missäs mun tuotot sitten viipyy.
Kannattaa vain itse kerryttää itselleen eläke. Sijoittaa + Sijoitusasunto. Metsä . Yritystoiminta.- Anonyymi
Valtion eläkerahasto sijoittaa valtiohallinnon eläkerahoja. Kuntien eläkerahasto kuntasektorinkin eläkerahoja, yksityisten työeläkevakuutusyhtiöt sijoittavat kukin omien asiakkaittensa eläkerahoja.
Keinottelu noilla rahoilla on käytännössä melkoisen mahdotonta tiukan lainsäädännön takia.
Tietysti lakia rikkomalla ja siitäkin on valitettavia kokemuksia, mm Eläke-Kansa. Eläkeläiset ei silloinkaan menettäneet mitään eikä työelämässä olleet Eläke-Kansan vakuutetutkaan Väärinkäytösten tappiot maksettiin työeläkevakuutusmaksua nostamalla muistaakseni vajaalla prosentilla kaikkien työeläkevakuutettujen kohdalla. Tämä johtuu työeläkeyhtiöiden yhteisvastuusta, joka on kirjattu lakiin.
Missäkö sinun tuottosi viipyvät, kysyt. Saat kyllä kerryttämäsi eläkkeen aikanasi ellet poistu tästä maailmasta ennen sitä. Sitten eläkkeesi menevät leskellesi ja lapsillesi, jos he ovat tuolloin alaikäisiä. Vakuutus toimii siten, eli sinulla ei ole merkittyä henkilökohtaista tiliä, jossa ’tuottosi’ makaa.. vakuutuksessa saat eläkkeesi ihan riippumatta siitä, oletko ehtinyt maksaa vakuutusmaksuja riittävästi.
Sijoitathan sinäkin rahojasi kuten työeläkeyhtiötkin. Vai käytätkö pankin tainnjonkun muun sijoitusammattilaiset?
Uskot selvästi yksityisen kansalaisen tai noiden muiden sijoitusammattilaisten olevan osaavampi sijoittaja kuin työeläkeyhtiöiden sijoitusammattilaiset. Sullä on varmaan hyvät perustelut uskomuksellesi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242381Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3441971Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä241856Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101663Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581478Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121022Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu17990- 63855
- 55850
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2808