Alkoholisti vai ei

Anonyymi-ap

Jos joku juo päivittäin tai lähes päivittäin esim. keppanaa sixpäkin, niin onko hän alkoholisti?
Ottaisitko hänet ajamaan rekkaa tai l-autoa? Entä trukkia tai muuta työkonetta?
No päästäisikö hänet leikkaussaliin, esimerkiksi kirurgiksi tai anestesialääkäriksi. Hyväksyisitkö hänet hammaslääkäriksesi?
Varmaakin hän olisi sopiva päiväkotiin kaitsemaan SINUNkin lapsia, vai olisiko...?
No edes puusepänverstaalle. Ei kai siellä voi tapahtua mitään, kun koneissa on ne turvavarusteet?
Kyllä, aivan oikein!
Hän on alkoholisti ja sellaisen paikka on katkaisuhoidossa, jos ei osaa muuten lopettaa. Ei mitään asiaa työpaikalle niin kauan, kuin ongelma jatkuu.

https://yle.fi/a/74-20168481

41

321

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

6 kaljaa illalla. Miten vaikuttaa seuraavana päivänä ajokykyyn????

• Anonyymi

Näethän, että tuossa on jatkumosta kysymys.

• Anonyymi

Ei jaksa tehdä töitä kun on niin läski.

• Anonyymi

Joop. Läski tai ei, mutta ensin katkolle.

• Anonyymi

6 keskarista ei tule edes humalaan :D

• Anonyymi

Eihän siitä tule humalaan, jos iso osa aivoista on jo valmiiksi juomalla pilattua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän siitä tule humalaan, jos iso osa aivoista on jo valmiiksi juomalla pilattua.

Höpö höpö.

• Anonyymi

Noin 38 vuoden aktiivisella juomakokemuksella voin sanoa, että kyllä 6 keskaria riittää humaltumiseen. Riipaiset sen hiukan reiluun tuntiin, niin kummasti suhisee. Siihen viikonloppuisin Kossu tai kapakkakierros.
        Tappelin, työt jäi lopulta tekemättä ja työpaikat vaihtuivat. Kaikenaikaa olin ihan s..nan kova jätkä ja kaikki hyysääjät ja raittiuteen opastelevat olivat lälläreitä.
        Parikymmentä vuotta sitten olin lopulta vähällä tappaa ihmisen.
        Se juominen loppui siihen. Ei tippaakaan enää ikinä. Oli pakko nöyrtyä, mutta en ole uskossa, enkä pyytänyt apua. Minä vain päätin, että nyt se sikailu loppuu. Juomattomuus on parasta mitä olla voi.
        Minun puolestani voitte ryypätä itsenne vaikka hengiltä. Tai minä jopa suosittelen sitä. Jos olette niin (kovia) tyhmiä, niin antakaa mennä vaan, mutta älkää vahingoittako muita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joillain sitä ei ole edes aivoja joita juoda pois, silti kulkevat muiden mukana ja jotenkin pärjäävätkin. Onhan siinä se onni ettei tajua omaa tilaansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin 38 vuoden aktiivisella juomakokemuksella voin sanoa, että kyllä 6 keskaria riittää humaltumiseen. Riipaiset sen hiukan reiluun tuntiin, niin kummasti suhisee. Siihen viikonloppuisin Kossu tai kapakkakierros.
        Tappelin, työt jäi lopulta tekemättä ja työpaikat vaihtuivat. Kaikenaikaa olin ihan s..nan kova jätkä ja kaikki hyysääjät ja raittiuteen opastelevat olivat lälläreitä.
        Parikymmentä vuotta sitten olin lopulta vähällä tappaa ihmisen.
        Se juominen loppui siihen. Ei tippaakaan enää ikinä. Oli pakko nöyrtyä, mutta en ole uskossa, enkä pyytänyt apua. Minä vain päätin, että nyt se sikailu loppuu. Juomattomuus on parasta mitä olla voi.
        Minun puolestani voitte ryypätä itsenne vaikka hengiltä. Tai minä jopa suosittelen sitä. Jos olette niin (kovia) tyhmiä, niin antakaa mennä vaan, mutta älkää vahingoittako muita.

Höpö höpö

• Anonyymi

Työnantajat nyt ei muutenkaan välit juoko vai ei kunhan hoitaa hommansa.Ja se on jokaisen yksityisasia niin pitkään kun ei aiheuta ongelmia muille.

• Anonyymi

Olen nyt eläkkeellä, mutta meillä työnantaja puuttui myös vapaa-ajan juomiseen. Tiedän, että on paljon ammatteja, joissa ei tarvita aivoja, eikä itsensä hallintaa. Ne ovat niille alemman keskitason eli vähän rajallisemman kyvyn omaaville tekijöille.
        Teknologian kehittyminen vie heiltä työn ja antaa ryyppäämiselle lisää aikaa.

• Anonyymi

Demareiden PUOLUETOIMISTOLLA
      on alkupaloina mäyräkoira eli
      12 kpl
      olutta ..... naisille.
      Ukot sammuu jo iltapäivästä
      juotuaan 5 kosanderia.
      Kuka maksaa viulut ?

SINÄ
      verorahoillasi.

Häiskät kuskataan kotijo .... taksilla .... ja taas sinä maksat.

• Anonyymi

Samaa se on persuilla, kalliissa hotellissa vietetään viikonloppu olevinaan kokoustaessa. Löytyy turvamiehet ja kaikki, kertoo sen että pelko perseessä vedetään kännit puolue tuella. Selkärankaa vai ei?

• Anonyymi

osaahan se lopettaa siihen kuuteen jos juo sixpäkin. ei ongelmaa.

• Anonyymi

Jos 80 kg mies ottaa esim. 6x0,33l olutta 3 tunnin aikana, on veren alkoholipitoisuus noin 0,8‰ ja se poistuu kehosta noin 8 tunnin kuluttua.

• Anonyymi

Jos 90 kg mies juo saman määrän 5h aikana, on veren alkoholipitoisuus noin 0,3‰ ja se poistuu kehosta noin 7 tunnin kuluttua.

• Anonyymi

Ja sillä 80 kiloisella on veressään vielä useamman vuorokauden alkoholin palamisesta syntyneitä myrkkyjä, jotka aiheuttavat erilaisia syöpiä.
        Onnea matkaan vaan kaikille juopoille.
        Haima-, maksa-, suun-, kurkunpään-, ruokatorven-, rinta- ja suolistosyöpä yleistyy vauhdilla, eikä esim. levinneeseen haima-, maksa- ja ruokatorvensyöpään ole parantavaa hoitoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sillä 80 kiloisella on veressään vielä useamman vuorokauden alkoholin palamisesta syntyneitä myrkkyjä, jotka aiheuttavat erilaisia syöpiä.
        Onnea matkaan vaan kaikille juopoille.
        Haima-, maksa-, suun-, kurkunpään-, ruokatorven-, rinta- ja suolistosyöpä yleistyy vauhdilla, eikä esim. levinneeseen haima-, maksa- ja ruokatorvensyöpään ole parantavaa hoitoa.

Totta. Raittiithan ei kuole koskaan eikä mihinkään... Täysraittius takaa ikuisen elämän!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta. Raittiithan ei kuole koskaan eikä mihinkään... Täysraittius takaa ikuisen elämän!

Luulisi, että aikuinen ihminen osaa argumentoida edes vähän paremmin. Sinä et sitten kuitenkaan parempaan pystynyt? Tuohon ei paljon älyä tarvita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinhän ne palstan jeesustelijat luulee. Todellisuudessa moni terveesti elänytkin lähtenyt nuorena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinhän ne palstan jeesustelijat luulee. Todellisuudessa moni terveesti elänytkin lähtenyt nuorena.

Niimpä syöpä voi tulla salaattia syövällekkin nähty on. Valitettavasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jankutijankuti. Alkoholi tappaa ja se aiheuttaa monnenlaisia syöpiä, jotka sitten tappavat. Kyllä, joo-o, - ja niinpäniin.
        Nuorikin voi kuolla, mutta alkoholi aiheuttaa suoraan ja välillisesti monta ihan selkeästi ennenaikaista kuolemaa. Se on todistettu tieteellisesti (nyt Luutalahden vähäpoikajantteri miettii, että mitähän se tieteellisesti todistaminen tarkoittaa?).
        Tuossa tietoa alkoholin aiheuttamista syövistä (etenkin tuota Duodecimin tekstiä kannattaa lukea huolella, koska sen sisäistäminen vaatii terveitä aivoja):

https://www.syopajarjestot.fi/uutinen/7-faktaa-alkoholista-ja-syovasta/
        https://www.duodecimlehti.fi/duo13998

Ja tämän jälkeen minä en enää viitsi kinata tästä keskustelua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jankutijankuti. Alkoholi tappaa ja se aiheuttaa monnenlaisia syöpiä, jotka sitten tappavat. Kyllä, joo-o, - ja niinpäniin.
        Nuorikin voi kuolla, mutta alkoholi aiheuttaa suoraan ja välillisesti monta ihan selkeästi ennenaikaista kuolemaa. Se on todistettu tieteellisesti (nyt Luutalahden vähäpoikajantteri miettii, että mitähän se tieteellisesti todistaminen tarkoittaa?).
        Tuossa tietoa alkoholin aiheuttamista syövistä (etenkin tuota Duodecimin tekstiä kannattaa lukea huolella, koska sen sisäistäminen vaatii terveitä aivoja):

https://www.syopajarjestot.fi/uutinen/7-faktaa-alkoholista-ja-syovasta/
        https://www.duodecimlehti.fi/duo13998

Ja tämän jälkeen minä en enää viitsi kinata tästä keskustelua.

No hyvä kun lopultakin tajusit olevasi tyhmä ja kyvytön säätämään toisten elämää.
        Tule autuaaksi hurskaudestasi ja elä kauan ja terveenä jos pystyt.
        Hauta se on sinunkin määränpääsi, oletpa vaikka kuinka hyvä ihminen.

• Anonyymi

Paljo tekköö
      130 kg uuninpangolaiselle?

• Anonyymi

Ei pankko kestä, pankkolainen korkeintaan 100kg.

• Anonyymi

0.3 leijona ja sikspäkki on ollut annos joka ilta jo 10 vuoden ajan, eikä ole töitä haitannut mitenkään.
      Kaikki luulevat minun olevan absolutisti kun en koskaan käy baareissa, enkä näyttäydy humalassa.
      Aloitan ottamisen klo 18 jälkeen ja aamulla olen silmät kirkkaina töissä klo 8.00.

• Anonyymi

Raittiusseuran säännöt:

1. Jäsenet saavat nauttia kolme ruokaryyppyä ynnä lisäksi yhden kalan kanssa, milloin kalaa tarjotaan.
      2. Aamulla voi ottaa yhden ryypyn, sekä, mikäli haluaa, kello 11 ja 18 yhden.
      3. Toteja saa nauttia kaksi illassa, ynnä vielä yhden sokeripalan kanssa.
      4. Oluen ja viinin käyttöä ei rajoiteta

Tällä kannalla on nyt raittiusseurahanke, ja kyllä se saadaan aikaan vaikeuksista huolimatta.

Elias Lönnrot
      v. 1834

• Anonyymi

Miks pitää juoda?Juopot on juoppja ei ratin taa.6 kaljaa tissuttelija on juoppo.

• Anonyymi

Varsinainen karjaukkeli oot.

• Anonyymi

Miten se sinulta on pois jos joku juo? Vai onko taas uskovaiset soutelemassa palstalla hapanneella paatilla?

• Anonyymi

On se verojen maksajilta pois.Yleensä juoppoja hoidetaan yhteiskunnan hoitolaitoksissa.Juoja on juoppa ei sitä muuksi voi todeta.Juoda ei ole pakko.

• Anonyymi

Ovatpa maksaneet viinaveroja alkon kautta melkoisia summia valtion kassaan, eiköhän ne jo jotakin hoitoakin kata...

• Anonyymi

Voi teitä amatöötejä röökii ja alkoholii oon käyttäny 65 vuotta vasta. Ootellaan lähtöö kaipa se joskus tulee

• Anonyymi

Jatka vaan ja oottele..

• Anonyymi

Mie 63 ja juonnu votkaa 50v. Mie jatkan loppuun asti ja syön sultsinoita ja kaalia se pitää terveenä.

• Anonyymi

Jeesus joi viiniä itse ja muutti veden viiniksi, että kaikille häävieraille riistäisi. Mikä tässä on se ongelma uskovaisille?

• Anonyymi

Jeesuksen jutut olikin sen mukaiset.

• Anonyymi

Vesi muutetaan viiniksi = Tehdään kiljua.

• Anonyymi

Tuskinpa ne kirurgeja tai kuljetusalan ammattilaisia palkkaavat välittävät palstan mielipiteistä. Sen lisäksi tuolla paremmissa piireissä ei taida keppana maistua vaan vähän kalliimmat aineet joista et kiinni jää ellet huume seulaan joudu. Alkoholi on raksa ukkojen yms polttoaine. Ei edes puhallutuksia aamulla ellei villoitus päivä.

• Anonyymi

Viina on viisasten juoma. Ei sovi idiooteille!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      129
      6020
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      57
      4346
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      58
      2771
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2628
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1865
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1534
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      34
      1392
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      24
      1351
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      27
      1187
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1131
    Aihe