🙄☔🌧 ilouutinen. Pitkän ajan sääennuste kertoo, että lämpötila nousee muutamalla asteella ja loppukesä on HIEMAN vähäsateisempi. Nurtsi alkaakin olla jo liian pitkää koneella leikattavaksi.🚜 Näillä säillä ei pötkötellä heinikossa poutapilviä ihailemassa kaipauksen kanssa.
Suomen kesän ystäville
28
234
Vastaukset
- Anonyymi
Kesällä saisi olla korkeapainetta. Yleensä sitä riittääkin. Tämä kesä on poikkeus. Eilen oli kumminkin ihan sopiva sää ulkoilla vaikka hieman sateli ja oli silti noin 16 astetta. On joko kuumaa ja kuivaa tai viileää ja märkää.
Kenties maapallo yrittää pistää kampoihin lämpenemistä vastaan siten että täällä pohjoisemmassa on selvästi viileämpää. Itämeri vaikuttaa toimivan viilentäjänä nyt kesällä vaikka sen luulisi toimivan yhteistyössä Golfvirran kanssa. Suomessako kylmä? Joku oli keväällä juoksemassa t-paidassa ja shortseissa kun oli jotain 6-7 astetta :O.Normaalia suomalaista kesää tämä on ollut. Virkistävä poikkeus muutamista liian kuumista ja kuivista kesistä. Vettä on kyllä tullut jo ihan riittävästi.
Nyt kannattaisi mainostaa Suomen viileyttä käristyskupolissa oleville eteläeurooppalaisille. Siellähän valitetaan liiallisesta turismistakin. Heitä helpottaisi kun osa matkailijoista tulisi tänne.
- Anonyymi
Pitäiskö sinun pysyä vaan siellä sinkut- palstalla, sinne sopii nuo säätiedotukset sun muu soopa. Ei tarvi ihan joka palstaa pilata.
- Anonyymi
ja sinulla on sitten tarjota jotain parempaa vai? Tee ihan oma mieleinen aloitus
sivusta Miten niin sinkut palstalla? En käytä muuta palstaa kuin tätä. Sitäpaitsi suhteellisuudentajusi on hukassa jos väität mun yhden aloituksen pilaavan palstan, johon tulee satoja muita aloituksia päivän mittaan. Lisäksi nämä mun aloitukset tunnistaa siitä että kirjoitan rekisteröidyllä nimimerkilläni. Nää voi jättää lukematta.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Miten niin sinkut palstalla? En käytä muuta palstaa kuin tätä. Sitäpaitsi suhteellisuudentajusi on hukassa jos väität mun yhden aloituksen pilaavan palstan, johon tulee satoja muita aloituksia päivän mittaan. Lisäksi nämä mun aloitukset tunnistaa siitä että kirjoitan rekisteröidyllä nimimerkilläni. Nää voi jättää lukematta.
No voitko selittää että miten vtussa suomen kesä kuuluu ikävä palstalle? millä tavalla?
Anonyymi kirjoitti:
No voitko selittää että miten vtussa suomen kesä kuuluu ikävä palstalle? millä tavalla?
Oletko jotenkin yksinkertainen? Ensinnäkin sää on ollut ikävää ja toisekseen yksinkertaisempia varten aloituksessa on maininta: "Näillä säillä ei pötkötellä heinikossa poutapilviä ihailemassa kaipauksen kanssa."
- Anonyymi
Viime kesänä Suomessa oli 72 hellepäivää (yli +25c).
Aina ei voi olla kivaa. Mut nyt on luvannut lämpenevän.- AnonyymiUUSI
Ennustehan tuo ei sitä säätä voi luvata, saattaa muuttua jo huomenna. Mukava työilma eikä pottu -ja mansikkamaatakaan tarvitse kastella. Lisäksi hyvä viileässä nukkua kun sisälämpötila alempi kuin talvella.
Viime kesä olikin poikkeuksellisen lämmin. Minulla ei silloin ollut kivaa, kun en tykkää helteestä 🥵 Viikonlopuksi on tosiaan luvattu lämpöisempää, mutta ei mitään käristyskupolia sentään.
Anonyymi kirjoitti:
Ennustehan tuo ei sitä säätä voi luvata, saattaa muuttua jo huomenna. Mukava työilma eikä pottu -ja mansikkamaatakaan tarvitse kastella. Lisäksi hyvä viileässä nukkua kun sisälämpötila alempi kuin talvella.
Ilmatieteenlaitoksen supertietokoneella tehdään sääennusteita erilaisten mittaustulosten perusteella. Vaikka Cray supertietokoneella on suuri laskentateho, niin silti tarkkaa sääennustetta ei voida tehdä kuin seuraavalle päivälle (näin muistelen kuulleeni
https://www.ilmatieteenlaitos.fi/mallinnus
- AnonyymiUUSI
erittäinkin hyvä karkoitusjuttu Thermacell
https://www.thermacell.fi/
tuoollainen joohSyksyllä kun tulee toinen hyttysaalto, niin tuollainen voi olla tarpeen. Nyt on niin vähän hyttysiä, ettei tarvitse muutakuin sitruunantuoksuisen ilmanraikastimen tai kynttilän.
- AnonyymiUUSI
Espanjansiruetanat pötköttelee oikein mielellään pitkässä heinikossa.
Ai kauheata. Nyt tuli stressi, kun tajusin että se lihava iso etana rappusillani oli espanjansiruetana. Tänä kesänä on ollut pieniä etananpoikasia paljon joka paikassa. Värillisten vesiastioiden reunoilta ne erottuvat hyvin. Mitä jos ne onkin espanjansiruetananpoikasia?
- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Ai kauheata. Nyt tuli stressi, kun tajusin että se lihava iso etana rappusillani oli espanjansiruetana. Tänä kesänä on ollut pieniä etananpoikasia paljon joka paikassa. Värillisten vesiastioiden reunoilta ne erottuvat hyvin. Mitä jos ne onkin espanjansiruetananpoikasia?
Kannattaa lukea päivitetyt ohjeet haitallisen vieraslajin hävittämiseen. Ensimmäiset hyvät ideat ovat osoittautuneet joko hyödyttömiksi, tai jopa suosineet etanoiden lisääntymistä. Jösses mikä limanuljake se on. Huomenna taas kuljen puolikumarassa kuin Velociraptor tai suuri rastas aivan sama. Tulee mieleen se Jurassic Parkin keittiökohtaus.
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa lukea päivitetyt ohjeet haitallisen vieraslajin hävittämiseen. Ensimmäiset hyvät ideat ovat osoittautuneet joko hyödyttömiksi, tai jopa suosineet etanoiden lisääntymistä. Jösses mikä limanuljake se on. Huomenna taas kuljen puolikumarassa kuin Velociraptor tai suuri rastas aivan sama. Tulee mieleen se Jurassic Parkin keittiökohtaus.
Mulla oli kerran kukkapenkin reunuskivessä älytön määrä etanoita. Ne hävitin kaatamalla kiehuvaa vettä kahvipannusta päälle. Sama tepsi voikukkiinkin. En tiedä mitä naapurit ajattelivat kun kahvipannun kanssa kastelin niitä voikukkia. Eiväthän he tienneet että vesi oli kiehuvaa. Sama kiehuva vesi hävittää kuulemma lupiinitkin. Vesi polttaa kaikki sillä kohtaa mihin sen kaataa, joten älyttömästä ei kannata lutrata kun nurtsiin tulee paljaita länttejä.
- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Mulla oli kerran kukkapenkin reunuskivessä älytön määrä etanoita. Ne hävitin kaatamalla kiehuvaa vettä kahvipannusta päälle. Sama tepsi voikukkiinkin. En tiedä mitä naapurit ajattelivat kun kahvipannun kanssa kastelin niitä voikukkia. Eiväthän he tienneet että vesi oli kiehuvaa. Sama kiehuva vesi hävittää kuulemma lupiinitkin. Vesi polttaa kaikki sillä kohtaa mihin sen kaataa, joten älyttömästä ei kannata lutrata kun nurtsiin tulee paljaita länttejä.
Kiehuva vesi on hyvinkin toimiva.kivaa heinäkuuta ja yötäkin.👋
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hyvää yötä myös.
Anonyymi kirjoitti:
Todellakin. Kiehuva vesi polttaa kasvin juuriaan myöten. Se on parempi kuin roundup. Plussana se on myrkytön kotieläimille. Kivaa heinäkuuta sinnekin.
- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Todellakin. Kiehuva vesi polttaa kasvin juuriaan myöten. Se on parempi kuin roundup. Plussana se on myrkytön kotieläimille. Kivaa heinäkuuta sinnekin.
Minulla on sitä rounduppiakin, mutta hirveää myrkkyä enkä sitä uskalla mihinkään käyttää. Tuo kiehuva vesi ei varmaan ole mitenkään vaaraksi ja sitä minäkin osaan valmistaa. On sinulla aika laaja-alainen tuo tietämys asiasta kuin asiasta.
- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Mukavaa kesäpäivää.
Aivan mahtava sää, ja juuri sopiva hetki leikata ruoho. Letunpaistoa suunnitteilla, ehkä viikonloppuna viimeistään. Mietin kumpi päivä sopisi , sunnuntaille on luvattu parisen milliä vettä.
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on sitä rounduppiakin, mutta hirveää myrkkyä enkä sitä uskalla mihinkään käyttää. Tuo kiehuva vesi ei varmaan ole mitenkään vaaraksi ja sitä minäkin osaan valmistaa. On sinulla aika laaja-alainen tuo tietämys asiasta kuin asiasta.
Rounupissa pitää olla varovainen ettei sitä roisku päälle tai muualle mihin ei tarvi. Sen pitäisi olla maassa vaaratonta ihmisille kun se on kehitetty vietnamin pusikoiden hävittämiseen. Kalliimpaa kumminkin kuin kiehuva vesi ja tulosta saa odottaa, Kiehuvan veden vaikutuksen näkee heti. Just vein pari ämpäriä ojanpentareen lupiineille.
Anonyymi kirjoitti:
Aivan mahtava sää, ja juuri sopiva hetki leikata ruoho. Letunpaistoa suunnitteilla, ehkä viikonloppuna viimeistään. Mietin kumpi päivä sopisi , sunnuntaille on luvattu parisen milliä vettä.
Tänään oli tosiaan upea sää. Lisäksi on kiva, että iltaisin on valoisaa myöhään näin heinäkuussa. Nyt ennen saunaa katson Tom&Lola etsiväohjelman Areenasta välipalasalaatin kanssa.
- AnonyymiUUSI
Että sellainen aivopieru ap palstapölhöltä tällä kertaa 🥱🥱
- AnonyymiUUSI
Taidat olla noita itsestäsi puhujia. Hyvin lukeneelta ja eri asioista havainnut perillä olevan hän. Nyt huomenissa korvessa kaikki kattilat kiehuvaa vettä täynnä, kun noiden rikkakasvien kanssa pärjäämisessä olen toiseksi jäänyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823616
- 302993
- 612985
- 92896
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562343- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351659