Pahassa ongelmissa

Anonyymi-ap

Velkaa 48 tuhatta. Ei lyhene millään. Talous ja velkaneuvojalle otettu yhteyttä. Teen töitä vakituisesti. Palkkani ei riitä jää juuri ehkä 20 € +. Maksan 3 eri lainaa. Lyhennys noin 730 € kk. Vuokra 709€. En tiedä mitä tehdä. Hajoo pää tähän elämään ei jaksa enää!!!! Luottokortille 7000€ ei lyhene millään.

13

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Sitähän se on. Velan maksaminen ei ole yhtä hauskaa, kuin ottaminen. 48 000€ kovakorkoista kulutusluottoa on paljon. Oletko laskenut korkomenosi ja muut kulut? Varmaan 6-700€/kk? Siltä pohjalta sitten lyhennystä miettimään

• Anonyymi
        UUSI

Korot on suuret ja velka ei lyhene.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Korot on suuret ja velka ei lyhene.

Laske ulosottoon, korko pienenee 9,5% vai mitäs se onkaan nyt...toki tulee jonkun verran lisää kulua mutta eipä merkkaa mitään 48ke velan olelssa kyseessä. Ainut ikävä puoli tuossa että saa maksuhäiriömerkinnän.

• Anonyymi
      UUSI

Jätä maksamatta...paljo on nettopalkka? Jos vaikka 1800e/kk käteen ni ulosotto vie tuosta sit noin 550e. Jää sulle sit vähän enemmän rahulia..

Totuus pitää tunnustaa ja se on sitä ettet pysyt noita maksamaan ikinä tällä menolla..tai vähintään siihen menee se 10-15v ja elät aina kituen. Uo kestää vuotta jonka jälkeen velat vanhenee..

Toinen vaihtoehto on lopettaa työt ja ryhtyä kelarotaksi, saa käteen noin 1000e/kk eikä siitä ulosmitata mitään...

• Anonyymi
        UUSI

" Uo kestää vuotta" -> Uo kestää 15 vuotta

• Anonyymi
        UUSI

En lopeta töitä. Maksan sitten.

• Anonyymi
      UUSI

Tuntuu et olen pilannut kaiken tällä velalla.

• Anonyymi
      UUSI

Eipä tavallinen ihminen noin isoa määrää pienillä tuloilla koskaan saa maksettua. Ulkopuolisen on aika helppo kommentoida rannalta kun toinen on avannossa. Asiahan menee niin pitkään hyvin, kun kukaan velkojista ei huomauta ja itse pystyt maksamaan maksut kuittien mukaan. Älä enää käytä niitä luottotilejä.

• Anonyymi
      UUSI

Siis eikö tuolla rahalla ole hankittu mitään konkreettista, jonka voisi myydä, vaan kaikki mennyt elämiseen?

• Anonyymi
        UUSI

Kuvitteletko että kukaan haluaa ostaa itselleen aivan turhaa krääsää vain sen takia, että myyjällä on pakka pahasti sekaisin. Aloittaja sanoi, että on varannut ajan velkaneuvojalle. Nyt heinäkuun puolessavälin varattu aika on kaiketti loka-marraskuussa. Kyllä se velkaneuvoja varmaan tekee ne ”ekselit” kusessa olevan ihmisen ihmisen tilanteesta. Mutta sitä minä ihmettelen miksi ihmisellä itsellä ei ole ns. selkäranka katksenut velan otossa jo kymmpiä aiemmin. Kaiken takana täytyy olla jokin patouma. Aloittaja ei kertonut edes ikää ja aikaa jossa tuo velkaantuminen on tapahtunut tai pahentunut. Tuo vajaan 50000 velkakassa on aivan hirveä on ihminen sitten 35 tai 60 v ikäinen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kuvitteletko että kukaan haluaa ostaa itselleen aivan turhaa krääsää vain sen takia, että myyjällä on pakka pahasti sekaisin. Aloittaja sanoi, että on varannut ajan velkaneuvojalle. Nyt heinäkuun puolessavälin varattu aika on kaiketti loka-marraskuussa. Kyllä se velkaneuvoja varmaan tekee ne ”ekselit” kusessa olevan ihmisen ihmisen tilanteesta. Mutta sitä minä ihmettelen miksi ihmisellä itsellä ei ole ns. selkäranka katksenut velan otossa jo kymmpiä aiemmin. Kaiken takana täytyy olla jokin patouma. Aloittaja ei kertonut edes ikää ja aikaa jossa tuo velkaantuminen on tapahtunut tai pahentunut. Tuo vajaan 50000 velkakassa on aivan hirveä on ihminen sitten 35 tai 60 v ikäinen.

lisäys kommenttiini. Yksi asia unohtui. Velkaneuvojan kanssa kannattaisi jutella siitä, että jatkossa asioita hoitaisi edunvaljoja digivirastossa vaikka se nyt tulisikin aivan liian myöhään.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän tässä tiedä onko ostettu turhaa krääsää vai mitä Rembrandteja seinälle. Eikä 50000 ole työssäkäyvälle ihmiselle mikään hirveä velka. Itsekin olin pitkäaikaistyötön, jolla vouti perässä. Nyt töissä vajaa 14 vuotta ja alle mediaanin olevasta palkasta jäänyt n. 125 000 euroa sivuun sinä aikana, sen kummemmin pihistelemättä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän tässä tiedä onko ostettu turhaa krääsää vai mitä Rembrandteja seinälle. Eikä 50000 ole työssäkäyvälle ihmiselle mikään hirveä velka. Itsekin olin pitkäaikaistyötön, jolla vouti perässä. Nyt töissä vajaa 14 vuotta ja alle mediaanin olevasta palkasta jäänyt n. 125 000 euroa sivuun sinä aikana, sen kummemmin pihistelemättä.

Anonyymi
        2025-07-09 16:43:45

Kuule. Kyllä 50000€ nettona olevat kulutusluotot on hirveät. Sitä mietin jo kahdessa aiemmassa vastauksessa että ihmisen ”selkäranka” ei ole aiemmin katkennut tuossa. Velka on varmaan syntynyt pienissä erissä moneen paikkaan. Kyllähän aloituksessa mainittu 700€ kuukausittainen hoitoerä riittää hyvin, mutta sielä taitaa olla sisällä vielä tilinhoitomaksuja monella kympillä, niin se lyhennys jää pieneksi. Asiahan ei kuulu ulkopuoliselle, mutta kuka tahansa luotettu voisi tehdä saman laskelman minkä myöhemmin velkaneuvoja tekee ja esittää. Tein ihan laskimella kokeen. 50000€.8,50% korolla, niin 700€ hoitomaksusta pitäisi jäädä 350€ pääomaan. 350€ on yhteenlasketussa pääomassa tosiaan vähän. Mutta kahden vuoden päästä 7000€ pienemmällä pääomalla , pääomaan pitäisi mennä jo vajaa 400€ ja neljän vuoden päästä n. 450€. Kuukausittaisen hoitomaksun suuruus ja maksujen säännöllisisyys on tärkeä. Jos tuo edellä oleva on yhtään totta, niin neljän vuoden päästä ketjun aloittaja voisi hakea takuusäätiön takausta reilun 30000€ pääomalle pienemmällä korolla ja kuukausi erällä. Laina olisi pois tästä päivästä kymmenessä vuodessa. Yksi ehto on sem että nyt asiat hoidetaan säännöllisen hyvin eikä uutta velkaa oteta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5106
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3636
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      35
      3026
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2995
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      10
      2916
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2353
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1780
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      139
      1698
    Aihe