Olen menettänyt elämässäni kaiken! Lapset, perheen, mieheni,ystäväni, mielenterveyteni, raha-asiat päin persettä aivan kaikki. Yhden virheen takia uhkapelaamisen mikä on saatanasta! Kukaan ei enään soita tai kysy kuulumisia tai kerro rakastavansa minua. En kyllä halua tavata ihmisiä sillä ketkä pelaamisesta tietää sättivät asiasta vaikka siitä on jo kolme vuotta ja olen korjannut asioita. Mitään muuta ei ole enään kun työ jota olen tehnyt miltei tauotta loppuun palamiseen asti. En jaksa enää.Olen aivan valmis painumaan helvettiin täältä maapallolta. Apua olen hakenut ja sitä saanutkin mutta nykyisin nauretaan ulos kun sitä tarvitsisi. Ei minulla ole enää mitää annettavaa. Huomenna on se päivä kun kävelen viimeisen kerran yhdelle sillalle ja en kävele sitä päästä päähän vaan heitän itseni sillan yli ja toivon ja tiedän että se on sellainen paikka mistä minua ei ihan heti löydetä. Se on mitä haluan ja se on kaikille parempi niin.
Paska olo!
20
374
Vastaukset
Hei,
Hyvä, että kirjoitit tänne. Tilanteesi vaikuttaa raskaalta.
Itsetuhoiset ajatukset kannattaa ottaa uudestaan puheeksi ammattilaisen kanssa. On olemassa myös monia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Ao. palveluista voi halutessaan saada tukea ja vinkkejä myös muuhun avun hakemiseen.
- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/
Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy mm. MIELI Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/
Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.
Joka viikko ma ja to klo 15-21 sekä ti ja ke klo 15-19 on MIELI Kriisichat päivystys, jossa voi jutella kahden kesken päivystäjän kanssa. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.
- MIELI Kriisipuhelin
Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin Kriisipuhelin päivystää 24/7 numerossa 09 2525 0111.
- Kriisikeskukset
Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Osassa yksiköistä myös etävastaanotto on mahdollinen. Yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/
Akuutissa tilanteessa soita 112.
Voimia tilanteeseesi!
Lämpimin terveisin
MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata- Anonyymi
Auringonvalokin auttaa ihmismieltä pysymään jotenkin ruodussa. Ilman rahaa on vaikeampi tulla toimeen. Pienellä palkalla tai eläkkeellä sinnittelevät ovat niin monen tahon riistaa.
Erinäiset terveyteen liittyvät vaikeudet kyyläävät iglun nurkan takana. Näin itelläkin.
Onhan se vaan yritettävä omin voimin niin kauan kuin mahdollista.
. Reporanganmäki, - Anonyymi
Mieti että senkin sillan on joku rakentanut ja maa joka on sillan alla on jonkun omaa. Pilaat näin toisten hyvän tahtoisen työn joka on tehty helpottamaan arjen ahertajaa. Olet niin sairas ja sinut pelastaa vain kuolema. Kidutusta. Kaikki on turhaa. Missään ei ole järkeä. Vain sinun aivosi sanovat tee jotain kuole edes kun et osaa kuin pilata toisten elämän, no pilaa omasi silloin toisten on mukavampaa kuten sinunkin on kun he ovat kuolleet, nuo toiset ihmispaskat.
- Anonyymi
Varmaan nyt jo aloittaja on mennyttä, mutta ehkä joku toinen lukee joka on samanlaisessa tilanteessa ja pohtii asioita.
Aina voi korjata asioita. Uusi alku ja uusi elämä, uudet ihmiset.
Jos on velkaa ne voi hoitaa velkaneuvottelulla, ja työtäkin voi vaihtaa.
Kyse on siitä mitä sinä haluat.
Jos haluat elää niin kaikki asiat voidaan järjestää, niin on toisillekin tehty. Samanlailla sinunkin asiat voidaan järjestellä paremmaksi.- Anonyymi
Asioilla on tapana järjestyä.
Lausahdus tuntuu typerältä, mutta kummasti se vain usein pitää paikkansa. - Anonyymi
Kamalinta ovat ihmisten syytökset sillä ne eivät silloin enää ole ajankohtaista kun vahinko on tapahtunut .sairaus peliriippuvaisuus on . Dopamiilla suuri osa asiassa. . Mutta tänään ihmiset kääntävät selkänsä pienemmistäkin asioista. Koska nykyään ei ole sitä aitoa välittämistä , eikä ymmärrystä. Toista ihmistä kohti. Ennen kylissä oli aina tukea jos ihmisille sattui jotakin , omaiset yrittivät nostaa ja ymmärtää. Nyt et saa tehdä pienintäkään virhettä. Kun saat seurauksia välittömästi .
Toivon mukaan tämä aloittaja sai apua . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kamalinta ovat ihmisten syytökset sillä ne eivät silloin enää ole ajankohtaista kun vahinko on tapahtunut .sairaus peliriippuvaisuus on . Dopamiilla suuri osa asiassa. . Mutta tänään ihmiset kääntävät selkänsä pienemmistäkin asioista. Koska nykyään ei ole sitä aitoa välittämistä , eikä ymmärrystä. Toista ihmistä kohti. Ennen kylissä oli aina tukea jos ihmisille sattui jotakin , omaiset yrittivät nostaa ja ymmärtää. Nyt et saa tehdä pienintäkään virhettä. Kun saat seurauksia välittömästi .
Toivon mukaan tämä aloittaja sai apua .Niinpä. Just nuo syytökset, haukkumiset, välinpitämättömyys ja kylmyys. Se kuinka muut lyttää jos sinussa on jotain vikaa, jos et ole ihan täydellinen niinkuin ne muut on.
Ja jos olet kerran elämässäsi tehnyt yhden pahan virheen, niin ne muut kyllä muistaa sen vaikka itse olisit jo unohtanut. Ja ne muut muistuttaa mikä sinä olet, minkä arvoinen olet. Et ansaitse sitä mitä muut koska olet vähempi kuin ne on.
Ja nämä ketkä tuolla tavoin ajattelevat on tavallisia hyvin pärjääviä ihmisiä, normaaleita ihmisiä joilla ei ole ongelmia. Tai eivät ainakaan tunnusta että olisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Just nuo syytökset, haukkumiset, välinpitämättömyys ja kylmyys. Se kuinka muut lyttää jos sinussa on jotain vikaa, jos et ole ihan täydellinen niinkuin ne muut on.
Ja jos olet kerran elämässäsi tehnyt yhden pahan virheen, niin ne muut kyllä muistaa sen vaikka itse olisit jo unohtanut. Ja ne muut muistuttaa mikä sinä olet, minkä arvoinen olet. Et ansaitse sitä mitä muut koska olet vähempi kuin ne on.
Ja nämä ketkä tuolla tavoin ajattelevat on tavallisia hyvin pärjääviä ihmisiä, normaaleita ihmisiä joilla ei ole ongelmia. Tai eivät ainakaan tunnusta että olisi.Kertoo huonosta itsetunnosta, jos luulee, että muut syyttelevät, eivät välitä, jne.
Lähtee omasta itsestä, jos kuvittelee, ettei ole täydellinen ( mikä on täydellinen ? ), ja sitten luulee, että muutkin ajattelevat samalla tavalla.
Ja ihminen on itse se, joka muistaa, mokansa ja kaiken muun, toiset unohtavat toisen mokat ja muut, eivät he jää miettimään, mitä juuri sinä/minä on tehnyt. Eniten se saattaa jäädä omaan mieleen vaivaamaan.
Ja mikä on normaali ? Millä sen voi määrittää ? Kuka pärjäisi elämässään ilman ongelmia, niitä on ihan jokaisella aina joskus.
Kun hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, huomaa, että kyllä ne muutkin hyväksyvät.
Se on yleensä vain omassa mielessä, että olisi muka jotenkin huono ihminen, ja sellaisen ajatuksen pystyy muuttamaan. Usko ja luotto omaan itseen, omaan tekemiseen, siitä se lähtee. Ei tarvitse miettiä, mitä muut ajattelevat, sellaisesta ajattelutavasta ei ole kuin harmia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertoo huonosta itsetunnosta, jos luulee, että muut syyttelevät, eivät välitä, jne.
Lähtee omasta itsestä, jos kuvittelee, ettei ole täydellinen ( mikä on täydellinen ? ), ja sitten luulee, että muutkin ajattelevat samalla tavalla.
Ja ihminen on itse se, joka muistaa, mokansa ja kaiken muun, toiset unohtavat toisen mokat ja muut, eivät he jää miettimään, mitä juuri sinä/minä on tehnyt. Eniten se saattaa jäädä omaan mieleen vaivaamaan.
Ja mikä on normaali ? Millä sen voi määrittää ? Kuka pärjäisi elämässään ilman ongelmia, niitä on ihan jokaisella aina joskus.
Kun hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, huomaa, että kyllä ne muutkin hyväksyvät.
Se on yleensä vain omassa mielessä, että olisi muka jotenkin huono ihminen, ja sellaisen ajatuksen pystyy muuttamaan. Usko ja luotto omaan itseen, omaan tekemiseen, siitä se lähtee. Ei tarvitse miettiä, mitä muut ajattelevat, sellaisesta ajattelutavasta ei ole kuin harmia.Haista sinä jo vvttu k-pää! Tuo on nyt jo kuultu että vain itsessä on se vika ja omassa ajattelussa. Se on nyt jo tajuttu, ok. Lopeta jo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haista sinä jo vvttu k-pää! Tuo on nyt jo kuultu että vain itsessä on se vika ja omassa ajattelussa. Se on nyt jo tajuttu, ok. Lopeta jo.
Oma käytös on ainakin ihan omasta itsestä kiinni.
Toivottavasti sinua edes vähän helpotti, kun pääsit haistattelemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oma käytös on ainakin ihan omasta itsestä kiinni.
Toivottavasti sinua edes vähän helpotti, kun pääsit haistattelemaan.No ehkä vähän joo, mutta se vasta helpottaisi kun pääsisin sinua käsittelemään ihan fyysisesti.
Just tuollaisten k-päiden takia tämä elämä on niin täyttä pskaa päivästä toiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ehkä vähän joo, mutta se vasta helpottaisi kun pääsisin sinua käsittelemään ihan fyysisesti.
Just tuollaisten k-päiden takia tämä elämä on niin täyttä pskaa päivästä toiseen.Tuskin minä olen syyllinen pahaan oloosi.
Harmittaahan se minuakin, jos sinulla, tai jollain muulla on paha olla, olen empaattinen ihminen. Tapoihini ei kuulu haluta kenellekään pahaa.
- Anonyymi
Käänny Jeesuksen puoleen. Hän voi ja tahtoo auttaa.
- Anonyymi
Jeesus oletko se sinä? \o/
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus oletko se sinä? \o/
Jeesus elää meissä. Usko pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus elää meissä. Usko pois.
joo mutta lääkkeillä sen saa pois päästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
joo mutta lääkkeillä sen saa pois päästä.
Miten se mahtuu päähän ja jos sen ottaa pois niin vapauttaako jotain josta tulee katumusta?
- Anonyymi
Kaverini joka hirttäytyi n.vajaa 6vuotta sitten,soitti ja kertoi että nyt se hirteenmeno onnistuu.Tuntui olevan hyvin pettynyt itseensä ja yhteiskuntaan.Sanoin että jos sen teet,niin annat samalla saatanan voittaa,siihen tokaisi äreänä"mitä väliä silläkään enää on".Nuo olivat viimeiset sanat jotka häneltä kuulin,aamulla löytyi hirttäytyneenä.
- Anonyymi
Hän ei pitänyt sinusta :)
- Anonyymi
Kurjat fiilikset mielestä kyllä häippäsevät ajanoloon, jos haluaa hakee apua omakohtaisiin ongelmiinsa.
Meän duunissa ihan sankia priha näki, etten enää ollut joka pyhä kännissä. Hen kysys; aiotko sinä pintakarjuksi, säästätkö pahan päivän varalle?
Hänellä oli vakavampia mt-ongelmia. Ei uskonut terapioihin. Kutsui niitä humpuukiksi.
Niinpä kerran hän ei tullutkaan enää duunipaikalle.
Kerrottiin että vahva mies oli tehnyt henkilökohtaisen, peruuttamattoman ratkaisunsa.
Itsellänikin vaikeuksia on. Varsinkin syksyisin. Yhen elämäntapagurun oppia alkasin noudattaa. Hengittämällä liikaa voi saada päänsä kipeeksi, mutta myös uusia näköaloja jo seuraavat unenpätkät voivat heittää framille.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115237Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493392Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle913224Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku402926- 811847
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411580450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1271555Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt311436Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1301234- 161149