Suomen kansalaisuuden edellytykseksi tulevan kansalaisuuskokeen valmistelu etenee.
Lakiesitysluonnoksen mukaan kansalaisuuskoe olisi digitaalinen ja sen voisi suorittaa joko suomen tai ruotsin kielellä. Kokeessa olisi monivalintakysymyksiä sekä oikein-väärin-väittämiä.
Kansalaisuuskoe olisi hakijalle maksullinen.
Suomen kansalaisuus edellyttäisi jatkossa kansalaisuuskoetta
8
142
Vastaukset
- Anonyymi
Toivottavasti ei minulta viedä passia pois.
- Anonyymi
"Aiheena lainsäädäntö, historia, kulttuuri" https://yle.fi/a/74-20171453
Erityisesti lainsäädännön tunteminen edes siedettävissä määrin olisi enemmän kuin paikallaan! Tämä maa ei ole villi itä missä jokainen voisi tehdä ja toimia oman mielensä mukaan välittämättä mitä laki sanoo!- Anonyymi
Yle näyttää poistaneen koko uutisen. Varman säikähti kun joku valitti sitä vihapuheeksi ja rasismiksi!😆
- Anonyymi
Rahallisen yms. tukeen saavat helposti apua. Myös vuokralla asumiseen pitäisi ohjeistaa. Opastusta ja tukea itse asumiseen olisi hyvä olla, sillä vuokrataloissa on järjestyssäännöt kaikille samat.
- Anonyymi
Missä tuo digitaalinen koe tehdään? Jos se tehdään kotona, niin aina löytyy vihervassariakkoja avustajiksi ja vastaukset löytyy netistä. Jos halutaan oikeat tulokset, niin koe pitäisi tehdä valvottuna julkisessa tilassa samaan tapaan kuin yo-kirjoitukset.
- Anonyymi
Hölmölässä tehdään tietenkin niin että kaikilla on mahdollisuus läpäistä koe?
- Anonyymi
Tekisi hyvää kantasuomalaisillekin. Vasta kokeen hyväksytysti läpäisseet saisivat äänioikeuden.
- Anonyymi
Byrokratiasta ja lakipuolesta enemmän tietoa, esim. mitä lupia tai asiakirjoja jokainen tarvitsee erilaisissa tilanteissa. Ei yksittäisellä kielikurssilla vielä pitkälle pötkitä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706604
- 594492
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283168- 612997
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905- 151574
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271566Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341359
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471283