🤔🍓🥼 suojavaatetus ja hyttyskarkotteet. Säätiedotuksissa alkaa kohta olla hyttystiedotuskin. Satokausi appi kännykässä näyttää marjapaikat parilla kympillä vuodessa. Ilmaisena näkyy vain mustikkapaikat. 112 appi kännykkään. Nimittäin jos eksyy niin se appi kertoo paikkakoordinaatit 112:een. Eväät, vesipullon, ämpärin ja poimurin sekä kertakäyttösadetakin kai jokainen osaa ottaa mukaan ilman muistutusta.
Marjastajan apuvälineitä
25
137
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Juu mulla on se 112 äppi ollut jo kauan. Hienoa kun pidät huolta. Monta vuotta koska merellä joskus.
- AnonyymiUUSI
Siks toisekseen mua ei saa metsään paitsi taajaman vieressä. Ajelin Salosta Tenholan kohdalla ha mun edessä oli pari autoa ja rekan nuppi. Pysähtyivät mun eteen odottamaan kun siinä tien reunassa oli h..tin iso susi odottamassa vuoroaan päästä tien yli. Oli niin iso ja niin ruma, päätin etten ikinä halua törmätä silmästä silmään moista! Luikki metsään takas lopulta. Siinä mun mustikkareissut ja sienestyksen. Ja niitä on todella paljon susia nimittäin.
Anonyymi kirjoitti:
Siks toisekseen mua ei saa metsään paitsi taajaman vieressä. Ajelin Salosta Tenholan kohdalla ha mun edessä oli pari autoa ja rekan nuppi. Pysähtyivät mun eteen odottamaan kun siinä tien reunassa oli h..tin iso susi odottamassa vuoroaan päästä tien yli. Oli niin iso ja niin ruma, päätin etten ikinä halua törmätä silmästä silmään moista! Luikki metsään takas lopulta. Siinä mun mustikkareissut ja sienestyksen. Ja niitä on todella paljon susia nimittäin.
Sudethan on söpöjä. Näyttävät ihan koirilta. Viime syksynä näin pari sutta n. kymmenen metrin päästä. Olivat menossa poispäin ja vain vilkaisivat mua. Mulla jäi kylläkin sienet keräämättä.
Mä laitoin sen 112 äpin kun täällä paikkakuntalainen eksyi tuttuun metsään. Ei vara venettä kaada -niinkuin sanotaan.
- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Sudethan on söpöjä. Näyttävät ihan koirilta. Viime syksynä näin pari sutta n. kymmenen metrin päästä. Olivat menossa poispäin ja vain vilkaisivat mua. Mulla jäi kylläkin sienet keräämättä.
Susiahan ne koiratkin, samaa perimää. Susi se pieninkin susi. Metsässä ei ole mitään pelättävää eikä siellä hampparit liiku, kun heille ei siellä mitään. Ihan hyvin ne susesi voineet laikoja olleet, mutta se ja sama. Ei susi syö ihmistä edes nälkäänsä. On useita kohtaamisia petoihin ja eteenkin karhuihin täällä korvessa. Kuitenkin se nalle aina laukalla tömistellen pakoon pötki, vaikka jo etsin puuta mihin nousisi. Aina sitä metsässä turvassa olen kokenut olevani ja sieltä voimaa elämääni ammennan.
- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Ei näyttänyt koiralta mulla on ollut Saksanpaimenkoira joka oli tosi söpö se susi ei ollut.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Susiahan ne koiratkin, samaa perimää. Susi se pieninkin susi. Metsässä ei ole mitään pelättävää eikä siellä hampparit liiku, kun heille ei siellä mitään. Ihan hyvin ne susesi voineet laikoja olleet, mutta se ja sama. Ei susi syö ihmistä edes nälkäänsä. On useita kohtaamisia petoihin ja eteenkin karhuihin täällä korvessa. Kuitenkin se nalle aina laukalla tömistellen pakoon pötki, vaikka jo etsin puuta mihin nousisi. Aina sitä metsässä turvassa olen kokenut olevani ja sieltä voimaa elämääni ammennan.
Meinaatko etten Laikaa erota sudesta. Oli siinä moni muukin seuraamassa, mutta täällä eletään lintukodossa kuvitellaan, ettei niitä ole. Niitä on todella paljon jopa taajamiin eksyy. Ne suojelijat voi mun puolesta köyttää itsensä kiinni niihin!
Anonyymi kirjoitti:
Meinaatko etten Laikaa erota sudesta. Oli siinä moni muukin seuraamassa, mutta täällä eletään lintukodossa kuvitellaan, ettei niitä ole. Niitä on todella paljon jopa taajamiin eksyy. Ne suojelijat voi mun puolesta köyttää itsensä kiinni niihin!
Täytyyhän niitä petoeläimiä olla pitämässä luonnon tasapainoa yllä. En ole kuullut, että sudet kävisivät ihmisten kimppuun. Silti jos yksin metsässä niitä näen en menisi silittelemään vaikka ovatkin söpöjä. Jos on esim pennut tai loukkaantunut eläin niin ei tiedä miten käy jos se kokee itsensä uhatuksi.
- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Täytyyhän niitä petoeläimiä olla pitämässä luonnon tasapainoa yllä. En ole kuullut, että sudet kävisivät ihmisten kimppuun. Silti jos yksin metsässä niitä näen en menisi silittelemään vaikka ovatkin söpöjä. Jos on esim pennut tai loukkaantunut eläin niin ei tiedä miten käy jos se kokee itsensä uhatuksi.
Eiköhän kaikki elukat kuulu luontoon, eikä susi koskaan ole ihmistä hätyytellyt, päin vastoin. Karhu minua paennut ihan laukaten, mutta kaveriani ei niinkään. Hän joutui karhuemon ja kahden pennun väliin, mutta seisoi vain rauhallisesti paikallaan. Tilanne rauhoittui kun emäntä karjaisi pennut luokseen. Emo ei kokenut tilannetta mitenkään pentuja uhkaavaksi ja metsän siimekseen häipyivät. Eli kannattaa tuolla luonnossa rauhallisin mielin elellä.
- AnonyymiUUSI
aurinkolasit on hyvä olla uv400
jollei ole tryhmä kuin joku TimoMä en mää mustikoita aurinkolasit päässä. Sitäpaitsi metsässä isot puut varjostavat joten harvoin on sellainen paikka missä laseja tarvii.
- AnonyymiUUSI
Minun vuosikymmenten hilla- ja mustikkapaikat ei siellä. Isot korpihillat käyn vuoisittain, mutta ne vasta kolmenviikon kuluttua.
- AnonyymiUUSI
Et varmaankaan appeja tai kännyköitä tarvitse noin yksinkertaiseen hommaan.
Anonyymi kirjoitti:
Et varmaankaan appeja tai kännyköitä tarvitse noin yksinkertaiseen hommaan.
Ei niitä tarvikkaan jos on polkuja ja tutut metsät. Vieraassa metsässä on helppo eksyä.
- AnonyymiUUSI
linsseistä niin linkki
https://optikko-kello.fi/usein-kysyttya-aurinkolaseista/Nythän niitä aurinkolaseja saa kaupan päälle ilmaiseksi. Hinta otetaan takaisin jos haluaa polarisoivan linssin.
- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Nythän niitä aurinkolaseja saa kaupan päälle ilmaiseksi. Hinta otetaan takaisin jos haluaa polarisoivan linssin.
Minun aurinkolaseistani irtosivat ja katosivat nenätyynyt. En voi ymmärtää miksi, milloin ja minne. Todella hankalaa mutta onneksi taas on pilvinen päivä.
Anonyymi kirjoitti:
Minun aurinkolaseistani irtosivat ja katosivat nenätyynyt. En voi ymmärtää miksi, milloin ja minne. Todella hankalaa mutta onneksi taas on pilvinen päivä.
Mulle laitettiin nenätyynyt optikkoliikkeessä ilmaiseksi, vaikka oli vihollisliikkeestä ostetut kakkulat. Taitaa kuulua peruspalveluihin.
- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Mulle laitettiin nenätyynyt optikkoliikkeessä ilmaiseksi, vaikka oli vihollisliikkeestä ostetut kakkulat. Taitaa kuulua peruspalveluihin.
Kiitos tiedosta, tulevan talven aikana voisin hoitaa ongelman pois päiväjärjestyksestä.
- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Noin ne teille naisille ja siskollekin. Prkeleen huijari möi minulle 800 eurolla peruslukulasit missä ei taitto eikä muutakaan hiontaa. Tyynynvaihto kympin.
Anonyymi kirjoitti:
Noin ne teille naisille ja siskollekin. Prkeleen huijari möi minulle 800 eurolla peruslukulasit missä ei taitto eikä muutakaan hiontaa. Tyynynvaihto kympin.
Mä sain tuolla hinnalla moniteholasit titaanisangoilla. Nenätyynyn laitto tapahtui mökkimaisemissa ja optikko oli nainen, joten en usko että sukupuolellani oli mitään vaikutusta asiaan.
- AnonyymiUUSI
No onpas ikävää.
Miksi oikeasti kirjoitat täällä? Ehkä sinulla on jokin hyvä syy. Kannattaisi se tuoda esiin joskus.Miten niin "joskus" ? Olen kirjoittanut syyn profiiliini kaikenlaisia luulijoita varten. Niinpä minun ei tarvitse hokea sitä täällä moneen kertaan. Tämä lukee profiilissani:
"Olen NAINEN ja kaipaan täällä miestä, jonka kanssa tutustuttiin ylitöissä. Olen hänen kanssaan syönyt lounaaksi cajun broileria Sellossa."- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Miten niin "joskus" ? Olen kirjoittanut syyn profiiliini kaikenlaisia luulijoita varten. Niinpä minun ei tarvitse hokea sitä täällä moneen kertaan. Tämä lukee profiilissani:
"Olen NAINEN ja kaipaan täällä miestä, jonka kanssa tutustuttiin ylitöissä. Olen hänen kanssaan syönyt lounaaksi cajun broileria Sellossa."Ok, no oli sinulla sitten ihan hyvä syy. En katsonut profiiliasi, eikä kukaan muukaan ole katsonut. Kannattaisi ehkä tuota asiaasi tuoda enempi esille ja vähemmän niitä mustikkametsä/sääjuttuja.
Anonyymi kirjoitti:
Ok, no oli sinulla sitten ihan hyvä syy. En katsonut profiiliasi, eikä kukaan muukaan ole katsonut. Kannattaisi ehkä tuota asiaasi tuoda enempi esille ja vähemmän niitä mustikkametsä/sääjuttuja.
Olen joskus sanonut, että mun kirjoitukset ovat vähän niinkuin I'm alive juttuja. Näillä vaan ilmoitan olevani olemassa. Ihan sama mitä näissä lukee. En ole sellainen ihminen joka pui näyteikkunassa omia tunteitaan yleisölle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 203774
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit243169En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m322375- 922149
- 221990
- 261642
Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui411621- 321512
Päivi Räsänen eroaa todennäköisesti kirkosta
Päivi Räsänen kertoo järkyttyneensä evankelis-luterilaisen kirkon homolinjauksesta. Räsänen sanoo todennäköisesti eroava5021463Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91424