"Kaksi moottorivenettä törmäsi toisiinsa Varsinais-Suomessa Kemiönsaaressa torstaina iltapäivällä.
Onnettomuus tapahtui Kasnäsin eteläpuolella kulkevalla väylällä kello 14 jälkeen.
Meripelastusjohtaja ei tässä vaiheessa ota kantaa onnettomuuden syihin, mutta toteaa, että tähystys ei ole ollut riittävää.
– Se on aivan selvä, että jos kaksi venettä törmää tällä kelillä, niin tähystystä on silloin laiminlyöty."
Valitettavan usein on alkanut näkymään "suoraan meneviä" veneitä, ainakin täällä Saimaalla.
No, viisaampi ja vähemmän tiktokkia katseleva kippari väistää.
Moottoriveneet törmäsivät toisiinsa Kemiönsaaressa
13
259
Vastaukset
- Anonyymi
Ainakaan ei tilasta ollut puutetta.
Liikennettä se sijaan tuolla on paljon. - Anonyymi
Tuntia aiemmin ajelin tuosta, kohti pohjoista, ja niin monta vastaantulijaa ajoi viivaa säännöistä piittaamatta, etten yhtään ihmettele, että sillä liikennemäärällä kolahti. Hyvä kuitenkin, ettei mitään pahempaa sattunut.
- Anonyymi
Miten ajetaan " viivaa " ? 35 vuotta veneillyt, enkä tuota tiedä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Plotterissa on väylän keskilinjaa osoittava viiva. Moni seuraa orjallisesti sitä, eikä väistämisvelvollisena poikkea siitä, vaan olettaa muiden väistävän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veneilykursseilla pätevät opettajat neuvovat tekemään waypointit tuon (väylä)viivan oikealle puolelle, jotta kohtaamiset tapahtuisivat sujuvasti.
Nyt tuo oppi on entistäkin tärkeämpi kun nämä autopilotilla ajavat painavat viivaa pitkin naama kiinni jossakin someruudussa.
On aivan mahdollista, että tänä päivänä kaksi tuollaista toopea kohtaa jossakin kohtaa siinä viivalla kun molemmilla on ”muuta tekemistä”. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veneilykursseilla pätevät opettajat neuvovat tekemään waypointit tuon (väylä)viivan oikealle puolelle, jotta kohtaamiset tapahtuisivat sujuvasti.
Nyt tuo oppi on entistäkin tärkeämpi kun nämä autopilotilla ajavat painavat viivaa pitkin naama kiinni jossakin someruudussa.
On aivan mahdollista, että tänä päivänä kaksi tuollaista toopea kohtaa jossakin kohtaa siinä viivalla kun molemmilla on ”muuta tekemistä”.Ei uusavuttomat osaa tehdä waypointteja kun navit tekee autorouten väylien mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei uusavuttomat osaa tehdä waypointteja kun navit tekee autorouten väylien mukaan.
Autoroute on välillä hillittömän hauska.
Jos sitä noudattaa, niin on parempi olla renkaatkin alla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Plotterissa on väylän keskilinjaa osoittava viiva. Moni seuraa orjallisesti sitä, eikä väistämisvelvollisena poikkea siitä, vaan olettaa muiden väistävän.
Oletko huomannut, ettei se keskiviiva ole sama kaikissa plottereissa eikä useinkaan vastaa kartan keskilinjaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko huomannut, ettei se keskiviiva ole sama kaikissa plottereissa eikä useinkaan vastaa kartan keskilinjaa?
Niissä tuotteissa joita minä käytän on keskiviiva samassa paikassa pienin poikkeuksin jyrkissä kaarteissa ja risteyksissä, mutta kyllä, olen tietoinen siitä, että eroja on. Erot eivät kuitenkaan vaikuta viivaa ajavien käyttäytymiseen, paitsi tietysti että viivasta sivussa ajava saattaa olla toisen viivalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niissä tuotteissa joita minä käytän on keskiviiva samassa paikassa pienin poikkeuksin jyrkissä kaarteissa ja risteyksissä, mutta kyllä, olen tietoinen siitä, että eroja on. Erot eivät kuitenkaan vaikuta viivaa ajavien käyttäytymiseen, paitsi tietysti että viivasta sivussa ajava saattaa olla toisen viivalla.
Aivan. Sitä tarkoitinkin.
On vaikea ajaa viivan sivussa, kun viivoja on paljon eikä kukaan tiedä, mikä niistä on se oikea. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan. Sitä tarkoitinkin.
On vaikea ajaa viivan sivussa, kun viivoja on paljon eikä kukaan tiedä, mikä niistä on se oikea.Parasta onkin katsoa ulos ja etsiä viittoja. Kun niitä tähyilee ahkerasti, niin samalla voi nähdä muun liikenteen ja tehdä tarvittavat ohjausliikkeet.
Tuolla tavalla on merenkulkua harrastettu jo satoja - ellei tuhansia vuosia hyvin menestykkäästi.
Tietysti tuollakin tavalla navigoidessa voi tapahtua onnettomuuksia ja niitä onkin tapahtunut, mutta siinä on kuitenkin ihminen lähellä tekemään korjausliikkeitä, joten usein selvitään pelkällä säikäyksellä.
Toistaiseksi nuo autopilotit ovat melko avuttomia tekemään väistöjä, jos tilanne sellaisia vaatii.
- Anonyymi
Kaksi 🤡 kohdanneet toisensa.
- Anonyymi
Keula erektio ja humala estää näkyvyyden, karikkoisessa saaristossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 342373
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle472106- 442068
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3231863- 1191514
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161435Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71308Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101167- 411065
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661036