"Kaksi moottorivenettä törmäsi toisiinsa Varsinais-Suomessa Kemiönsaaressa torstaina iltapäivällä.
Onnettomuus tapahtui Kasnäsin eteläpuolella kulkevalla väylällä kello 14 jälkeen.
Meripelastusjohtaja ei tässä vaiheessa ota kantaa onnettomuuden syihin, mutta toteaa, että tähystys ei ole ollut riittävää.
– Se on aivan selvä, että jos kaksi venettä törmää tällä kelillä, niin tähystystä on silloin laiminlyöty."
Valitettavan usein on alkanut näkymään "suoraan meneviä" veneitä, ainakin täällä Saimaalla.
No, viisaampi ja vähemmän tiktokkia katseleva kippari väistää.
Moottoriveneet törmäsivät toisiinsa Kemiönsaaressa
13
289
Vastaukset
- Anonyymi
Ainakaan ei tilasta ollut puutetta.
Liikennettä se sijaan tuolla on paljon. - Anonyymi
Tuntia aiemmin ajelin tuosta, kohti pohjoista, ja niin monta vastaantulijaa ajoi viivaa säännöistä piittaamatta, etten yhtään ihmettele, että sillä liikennemäärällä kolahti. Hyvä kuitenkin, ettei mitään pahempaa sattunut.
- Anonyymi
Miten ajetaan " viivaa " ? 35 vuotta veneillyt, enkä tuota tiedä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten ajetaan " viivaa " ? 35 vuotta veneillyt, enkä tuota tiedä .
Plotterissa on väylän keskilinjaa osoittava viiva. Moni seuraa orjallisesti sitä, eikä väistämisvelvollisena poikkea siitä, vaan olettaa muiden väistävän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten ajetaan " viivaa " ? 35 vuotta veneillyt, enkä tuota tiedä .
Veneilykursseilla pätevät opettajat neuvovat tekemään waypointit tuon (väylä)viivan oikealle puolelle, jotta kohtaamiset tapahtuisivat sujuvasti.
Nyt tuo oppi on entistäkin tärkeämpi kun nämä autopilotilla ajavat painavat viivaa pitkin naama kiinni jossakin someruudussa.
On aivan mahdollista, että tänä päivänä kaksi tuollaista toopea kohtaa jossakin kohtaa siinä viivalla kun molemmilla on ”muuta tekemistä”. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veneilykursseilla pätevät opettajat neuvovat tekemään waypointit tuon (väylä)viivan oikealle puolelle, jotta kohtaamiset tapahtuisivat sujuvasti.
Nyt tuo oppi on entistäkin tärkeämpi kun nämä autopilotilla ajavat painavat viivaa pitkin naama kiinni jossakin someruudussa.
On aivan mahdollista, että tänä päivänä kaksi tuollaista toopea kohtaa jossakin kohtaa siinä viivalla kun molemmilla on ”muuta tekemistä”.Ei uusavuttomat osaa tehdä waypointteja kun navit tekee autorouten väylien mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei uusavuttomat osaa tehdä waypointteja kun navit tekee autorouten väylien mukaan.
Autoroute on välillä hillittömän hauska.
Jos sitä noudattaa, niin on parempi olla renkaatkin alla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Plotterissa on väylän keskilinjaa osoittava viiva. Moni seuraa orjallisesti sitä, eikä väistämisvelvollisena poikkea siitä, vaan olettaa muiden väistävän.
Oletko huomannut, ettei se keskiviiva ole sama kaikissa plottereissa eikä useinkaan vastaa kartan keskilinjaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko huomannut, ettei se keskiviiva ole sama kaikissa plottereissa eikä useinkaan vastaa kartan keskilinjaa?
Niissä tuotteissa joita minä käytän on keskiviiva samassa paikassa pienin poikkeuksin jyrkissä kaarteissa ja risteyksissä, mutta kyllä, olen tietoinen siitä, että eroja on. Erot eivät kuitenkaan vaikuta viivaa ajavien käyttäytymiseen, paitsi tietysti että viivasta sivussa ajava saattaa olla toisen viivalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niissä tuotteissa joita minä käytän on keskiviiva samassa paikassa pienin poikkeuksin jyrkissä kaarteissa ja risteyksissä, mutta kyllä, olen tietoinen siitä, että eroja on. Erot eivät kuitenkaan vaikuta viivaa ajavien käyttäytymiseen, paitsi tietysti että viivasta sivussa ajava saattaa olla toisen viivalla.
Aivan. Sitä tarkoitinkin.
On vaikea ajaa viivan sivussa, kun viivoja on paljon eikä kukaan tiedä, mikä niistä on se oikea. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan. Sitä tarkoitinkin.
On vaikea ajaa viivan sivussa, kun viivoja on paljon eikä kukaan tiedä, mikä niistä on se oikea.Parasta onkin katsoa ulos ja etsiä viittoja. Kun niitä tähyilee ahkerasti, niin samalla voi nähdä muun liikenteen ja tehdä tarvittavat ohjausliikkeet.
Tuolla tavalla on merenkulkua harrastettu jo satoja - ellei tuhansia vuosia hyvin menestykkäästi.
Tietysti tuollakin tavalla navigoidessa voi tapahtua onnettomuuksia ja niitä onkin tapahtunut, mutta siinä on kuitenkin ihminen lähellä tekemään korjausliikkeitä, joten usein selvitään pelkällä säikäyksellä.
Toistaiseksi nuo autopilotit ovat melko avuttomia tekemään väistöjä, jos tilanne sellaisia vaatii.
- Anonyymi
Kaksi 🤡 kohdanneet toisensa.
- Anonyymi
Keula erektio ja humala estää näkyvyyden, karikkoisessa saaristossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1055731Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
- 1241097
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
- 66857
- 75798
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17741