Tuntuu että autoilijoilla on hukassa autonsa todellinen nopeus tai sitten he ovat rehellisesti sanoen silmänpalvojia.
Kehä ykkösellä on tiuhaan kameratolppia (tosin nehän oli tuossa vajaan vuoden ilman kameroita, jokohan niissä on jo kameroita?).
Kun tolppa lähestyy, ainakin jollakin kolmesta kaistasta alkaa jarruvalot vilkkuu (ja niitä saa vilkuttaa usein kehällä).
Olen tarkistanut nopeuteni muutamalla nopeudella ja talvi- sekä kesärenkailla. Esimerkiksi kun ajan 84 km/h kesällä, todellinen nopeus on 80. Niinpä ajan 86-89 mittarilla eikä olla edes huomautusrajoilla. Miksi niin moni vieressä tai edessä jarruttaa?
Tiedättekö autonne todellisen nopeuden?
27
426
Vastaukset
- Anonyymi
Joo kyllä tiedän.
- Anonyymi
Samoin. Ja ajan rajoitusten mukaan. Eipä siinä kovin moni asiallisesti ajava ole pyrkimässä ohi.
Moottoritiellä tapaan ajaa sataa, ihan vain polttoaineen säästämiseksi. Perille ehtii ihan yhtä hyvin sillä tavallakin. Pienemmillä teillä en lähde ohittamaan, jos eteeni tulevassa jonossa on enemmän kuin 10 autoa. Joko jono purkautuu, tai menen sen mukana perille. Ehkä muutaman minuutin myöhemmin, mutta turvallisesti.
Kiire on ilmiö, jonka ihminen aiheuttaa lähtemällä liian myöhään liikkeelle. Sen ei pidä antaa häiritä liikenteessä.
- Anonyymi
Ehkä se on jokin protesti?
Välillä mennään 70 alueella 40kmh tukkien kaikki kaistat ja sitten se vihreille valoille jarruttelu, että kaikki muutkin joutuvat pysähtymään punaisiin.
Joillekin se kpäisyys on elämäntapa?- Anonyymi
Upea kommentti täysin selvinpäin yöllä klo 22.53
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Upea kommentti täysin selvinpäin yöllä klo 22.53
No herätti ainakin sinun kiinnostuksesi.
- Anonyymi
Ainoostaan väylän kapeuden ja koneen leveyden. Ne riittää.
- Anonyymi
Onhan se välillä rasittavaa, että liikutaan sen valehtelevan mittarin mukaan ja varmuuden vuoksi sitten vielä vähän hitaammin. Todellisuudessa voisivat monesti ajaa 10 km/h nopeampaa nopeutta.
- Anonyymi
190 menee
edellinen meni 225
kiäh kiäh - Anonyymi
Miksi se pitäisi tietää
- Anonyymi
Oikeasti harvoin olisi tarvetta polkea jarrua kameroiden kohdalla.
Raskaat ihmiset on raskaita. - Anonyymi
Että tietää se oikean nopeuden, jota etenee, eikä vaan luule ajavansa jotakin tiettyä nopeutta.
- Anonyymi
Poliisi on tiukentanut ohjeitaan, joten pieniäkään ylinopeuksia ei tulisi enää katsoa läpi sormien. Mittarivirhe ei ole hyväksyttävä syy sallitun nopeuden ylittämiseen.
- Anonyymi
Kaikissa ajoneuvoissa on "nopeusmittarivirhettä".
Laki (tai valmistajille laitetut tiukat määräykset, en muista kummin on vai molemmin) ei salli nopeusmittarin näyttävän vähemmän kuin todellinen nopeus on, joten kaikki mittarit näyttävät enemmän.
Holkumaa on ajoneuvoista ja joskus vaikkapa käytetyistä renkaistakin riippuen erisuuruisesti, riippuen enimmäkseen siitä mistä ja miten nopeuden mittaus tehdään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikissa ajoneuvoissa on "nopeusmittarivirhettä".
Laki (tai valmistajille laitetut tiukat määräykset, en muista kummin on vai molemmin) ei salli nopeusmittarin näyttävän vähemmän kuin todellinen nopeus on, joten kaikki mittarit näyttävät enemmän.
Holkumaa on ajoneuvoista ja joskus vaikkapa käytetyistä renkaistakin riippuen erisuuruisesti, riippuen enimmäkseen siitä mistä ja miten nopeuden mittaus tehdään.Se mittarivirhe on - merkkinen eli ei aiheuta nopusrajoituksen ylitystä ja varsinkaan jos on sallitut renkaat alla!
- Anonyymi
Todellinen nopeus löytyy kierroslukumittarista kun on opiskellut vaihteiston välityssuhteet, perän välityssuhteen, renkaan halkaisijan.
Helppoa kuin heinänteko. - Anonyymi
Miksi pitäisi tietää?
Ajan 80km/h nopeusrajoitusalueella 80km/h mittarinopeutta. Sama muiden nopeusrajoitusten vaikutusalueella.
Ei tarvii jarrutella tolpalla, kun ei aja ylinopeutta.- Anonyymi
Ajoneuvojen mittarit "valehtelevat", eli näyttävät liikaa. Kun ajat 80 km/h nopeusrajoitusalueella 80 km/h mittarinopeutta, niin todellisuudessa nopeutesi on hitaampi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajoneuvojen mittarit "valehtelevat", eli näyttävät liikaa. Kun ajat 80 km/h nopeusrajoitusalueella 80 km/h mittarinopeutta, niin todellisuudessa nopeutesi on hitaampi.
Tojota C-HR kun mittari näyttää 100 km, nopeus on 92. 80 km nopeus ,on 73 km
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajoneuvojen mittarit "valehtelevat", eli näyttävät liikaa. Kun ajat 80 km/h nopeusrajoitusalueella 80 km/h mittarinopeutta, niin todellisuudessa nopeutesi on hitaampi.
Entä sitten, minulla ei ole mitään velvollisuutta selvittää, mikä on autoni vauhti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä sitten, minulla ei ole mitään velvollisuutta selvittää, mikä on autoni vauhti.
Kiva asennevamma.
Muita saa huomioida ja on jopa suotavaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiva asennevamma.
Muita saa huomioida ja on jopa suotavaa.Muita saa huomioida, mutta ei millään viitsisi ottaa sakkoja sen huomioimisen takia.
PS. 1 varmaankin noin 99 % autoilijoista tietävät autonsa mittarivirheen, on sitten eri asia mitä sillä tiedolla tekee.
PS. 2 Autojen mittarivirheistä väittely/keskustelu oli ehkä aiheellista vielä 1990-luvun alkupuolella, sen jälkeen GPS ja Navit yleistyivät rajusti, ja tieto todellisista nopeuksista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muita saa huomioida, mutta ei millään viitsisi ottaa sakkoja sen huomioimisen takia.
PS. 1 varmaankin noin 99 % autoilijoista tietävät autonsa mittarivirheen, on sitten eri asia mitä sillä tiedolla tekee.
PS. 2 Autojen mittarivirheistä väittely/keskustelu oli ehkä aiheellista vielä 1990-luvun alkupuolella, sen jälkeen GPS ja Navit yleistyivät rajusti, ja tieto todellisista nopeuksista.Koska jokaisen auton mittari valehtelee jonkun verran, niin on syytä tietää, että paljonko se valehtelee. GPS ja navigaattorin/puhelinsovelluksen avulla virheen suuruuden saa helposti selville. On kohteliasta ajaa nopeusrajoituksen mukaista vauhtia, aina kun se on mahdollista. Aina ei toki ole mahdollista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska jokaisen auton mittari valehtelee jonkun verran, niin on syytä tietää, että paljonko se valehtelee. GPS ja navigaattorin/puhelinsovelluksen avulla virheen suuruuden saa helposti selville. On kohteliasta ajaa nopeusrajoituksen mukaista vauhtia, aina kun se on mahdollista. Aina ei toki ole mahdollista.
Niinpä, se "on kohteliasta ajaa nopeusrajoituksen mukaista vauhtia.."
käsitetään liikenteessä niin, että pitää ajaa 100-alueella mittari noin115 tai enemmän, muuten olet tientukkona tällöin tosinopeus on noin 108 ja siitä ei sakkoa kuulemma saa, itsellä kaksi ylinopeus sakkoa 107 ja 109 km/h 100-alueelta, niinpä nykyään ajan 105-110 mittarinopeutta ja kohteliaisuudelle annan piutpaut niiltä osin.
Jotenkin kumma kun raskasliikenne ei ole tientukko 89 km/h vauhdeillaan, vaan antaas olla jos henkilöauto tai paku menee tuota samaa kasiysiä, niin se on epäkohteliasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, se "on kohteliasta ajaa nopeusrajoituksen mukaista vauhtia.."
käsitetään liikenteessä niin, että pitää ajaa 100-alueella mittari noin115 tai enemmän, muuten olet tientukkona tällöin tosinopeus on noin 108 ja siitä ei sakkoa kuulemma saa, itsellä kaksi ylinopeus sakkoa 107 ja 109 km/h 100-alueelta, niinpä nykyään ajan 105-110 mittarinopeutta ja kohteliaisuudelle annan piutpaut niiltä osin.
Jotenkin kumma kun raskasliikenne ei ole tientukko 89 km/h vauhdeillaan, vaan antaas olla jos henkilöauto tai paku menee tuota samaa kasiysiä, niin se on epäkohteliasta.Itse ajan satasen alueella 105 mittarissa. Jos joku haluaa ajaa kovempaa, niin menköön ohi. En estä sitä mitenkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse ajan satasen alueella 105 mittarissa. Jos joku haluaa ajaa kovempaa, niin menköön ohi. En estä sitä mitenkään.
Tuohan on just hyvä ja tasainen tyyli.
Taloudellista ja turvallista. Liikenne sujuu.
Itse tarkistan mittarivirheen aina ajettavan auton tai rengastuksen vaihtuessa, eri nopeuksilla.
Sitten tietää suunnilleen oikean nopeuden mittaria katsomalla.
Ei siitä tule mitään, jos kaikki ajelevat miten sattuu.
Tasainen nopeus vaan ilman turhia jarrutteluja, turvaväliä ja väljyyttä, katsotaan pitkälle, mitä edellä tapahtuu.
Ajetaan kun ajetaan ja ryhtiä kaipaisi monen ajamiseen, ettei kokoajan tarvitse panikoida milloin mistäkin syystä.
Kamera on vain kamera.
Ylämäki on vain ylämäki.
Meluaita on vain meluaita.
Rekan ohitus on vain rekan ohitus, eikä sen vuoksi pidä jarrutella moottoritiellä.
- Anonyymi
Mene Saksaan toteamaan koslasi huippunopeus.
Mutta varo
takaa tulee autoja yli 300 nopeudella.
Kuolet jos et huomaa.- Anonyymi
Huippunopeudesta ei ole ollut puhetta. Se kuuluisa luetun ymmärtäminen...
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse5328990Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1616190Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos3765253Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli664759Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s1004381Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1664063SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1853952- 921916
- 1051435
- 47979