Lapset eivät pysty puolustamaan itseään. Se on aikuisten tehtävä. Lapset ja nuoret voivat Suomessa yhä huonommin, mutta saako mikään poliitikkoja muuttamaan päätöksiään, joissa myös lapsilta leikataan? Ei siltä näytä. Päätös poistaa työttömyysturvan lapsikorotukset oli hallituksen päätöksistä kaikkein julmimpia, kirjoittaa Iltalehden kolumnisti Anne Moilanen.
Järkyttävä kehitys, mutta yhtään lapsiin kohdistuvaa leikkausta ei hallitus ole perunut. Lasten ja nuorten hyvinvointiin ei ole hallituksen mielestä ilmeisesti Suomessa varaa.
MUTTA saman hallituksen mielestä Suomella näyttää kuitenkin olevan varaa jättimäisiin veronalennuksiin, yli miljardin euron yritystukiin ja massiivisiin puolustusmenojen lisäyksiin ilman täsmällistä tietoa siitä, mitä rahoilla edes hankittaisiin.
Jos eivät edes lasten ja nuorten itsemurhat saa poliitikkoja havahtumaan, niin mikä sitten?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/becc67b3-db38-4d81-bbf7-5d79583dba74
Lapsikorotusten poisto työttömyysturvasta oli julmuuden huippu hallitukselta
9
95
Vastaukset
- Anonyymi
Lasten hyvinvointia koskevassa vertailussa on tapahtunut valtava romahdus
Suomessa. Rikkaiden OECD- ja EU-maiden lasten ja nuorten hyvinvointia koskevassa vertailussa Suomi oli romahtanut sijalta 5 sijalle 17. Tulosta huononsivat etenkin lasten ja nuorten lisääntyneet itsemurhat ja ylipaino sekä heikentyneet oppimistulokset.
Ensin oli korona, se oli vaikea vaihe monille lapsillekin. Miksiköhän sitä luuli
ja uskoi, että koronaepidemian kauheus, läheisten ja ystävien menetykset olisi lähentänyt kansaa ?
Että kun siitä pahin on ohi alettaisiin puhaltaa "yhteen hiileen" ?
Hallitus on kuitenkin aiheuttanut koko kansakunnan räikeimmän kahtiajaon,
luokkajaon ja tuloerojen kasvun. - Anonyymi
Laitaoikeisto ei tunne sanaa empatia. Se tuntee vain sanan raha.
- Anonyymi
Persuhallitus tuntee vain sanat "minun rahani".
ei mulle, sulle, mulle. sulle
vaan mulle, mulle, mulle, mulle, koska kaikki mikä on sinun on minun.
- Anonyymi
Nyt puuhataan ensimmäisen lapsilisän korotusta. Se ei kompensoi työttömän menetystä, mutta tuo lisää tuloluokkaan, joka ei tarvitsisi lapsilisää ollenkaan.
- AnonyymiUUSI
Ei lapsilisän korotus koske työttömän lasta.
- AnonyymiUUSI
Jos lapsilisät jaetaan kummallekin vanhemmista miten ehkäistään se että toinen vanhemmista käyttää sen alkoholiin ja uhkapeleihin. Tämäkö on tasa-arvoa.
- AnonyymiUUSI
Lapsilisä on tarkoitettu LAPSELLE.
- AnonyymiUUSI
Näillä runkuilla ei ole mistään muuta huolta kuin siitä ,kuinka ulkomailla ihmiset tulevat toimeen ja kuinka muilla valtioilla menee, vaikka he ovat asetettu ajamaan Suon kansan etua ja vaalimaan ensisijaisesti kansalaistemme toimeentuloa .Maanpetoksesta ja vieraan vallan eduksi toimimisesta nämä päättäjät pitäisi asettaa syytteeseen , he leikkaavat kansalaistemme toimeentulomahdollisuudet muiden eduksi.
- AnonyymiUUSI
Lesta-KD sai korotettua monilapsisten perheitten lapsilisiä...
Nyt kun niitä aiotaan laskea Räsänen ärähti heti.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs481281- 1581097
- 61977
- 8772
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli180771Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää27756Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä51751- 11739
- 346718
Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti78675