Lapset eivät pysty puolustamaan itseään. Se on aikuisten tehtävä. Lapset ja nuoret voivat Suomessa yhä huonommin, mutta saako mikään poliitikkoja muuttamaan päätöksiään, joissa myös lapsilta leikataan? Ei siltä näytä. Päätös poistaa työttömyysturvan lapsikorotukset oli hallituksen päätöksistä kaikkein julmimpia, kirjoittaa Iltalehden kolumnisti Anne Moilanen.
Järkyttävä kehitys, mutta yhtään lapsiin kohdistuvaa leikkausta ei hallitus ole perunut. Lasten ja nuorten hyvinvointiin ei ole hallituksen mielestä ilmeisesti Suomessa varaa.
MUTTA saman hallituksen mielestä Suomella näyttää kuitenkin olevan varaa jättimäisiin veronalennuksiin, yli miljardin euron yritystukiin ja massiivisiin puolustusmenojen lisäyksiin ilman täsmällistä tietoa siitä, mitä rahoilla edes hankittaisiin.
Jos eivät edes lasten ja nuorten itsemurhat saa poliitikkoja havahtumaan, niin mikä sitten?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/becc67b3-db38-4d81-bbf7-5d79583dba74
Lapsikorotusten poisto työttömyysturvasta oli julmuuden huippu hallitukselta
12
152
Vastaukset
- Anonyymi
Lasten hyvinvointia koskevassa vertailussa on tapahtunut valtava romahdus
Suomessa. Rikkaiden OECD- ja EU-maiden lasten ja nuorten hyvinvointia koskevassa vertailussa Suomi oli romahtanut sijalta 5 sijalle 17. Tulosta huononsivat etenkin lasten ja nuorten lisääntyneet itsemurhat ja ylipaino sekä heikentyneet oppimistulokset.
Ensin oli korona, se oli vaikea vaihe monille lapsillekin. Miksiköhän sitä luuli
ja uskoi, että koronaepidemian kauheus, läheisten ja ystävien menetykset olisi lähentänyt kansaa ?
Että kun siitä pahin on ohi alettaisiin puhaltaa "yhteen hiileen" ?
Hallitus on kuitenkin aiheuttanut koko kansakunnan räikeimmän kahtiajaon,
luokkajaon ja tuloerojen kasvun. - Anonyymi
Laitaoikeisto ei tunne sanaa empatia. Se tuntee vain sanan raha.
- Anonyymi
Persuhallitus tuntee vain sanat "minun rahani".
ei mulle, sulle, mulle. sulle
vaan mulle, mulle, mulle, mulle, koska kaikki mikä on sinun on minun.
- Anonyymi
Nyt puuhataan ensimmäisen lapsilisän korotusta. Se ei kompensoi työttömän menetystä, mutta tuo lisää tuloluokkaan, joka ei tarvitsisi lapsilisää ollenkaan.
- Anonyymi
Ei lapsilisän korotus koske työttömän lasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei lapsilisän korotus koske työttömän lasta.
Hallitus korotti lapsilisiä 2024.
Hallitus poisti samalla työttömyyspäivärahan lapsikorotukset.
Korotettu lapsilisä oli pienempi kuin poistetty lapsikorotus eli työttömän lapset hävisivät ja näin saatiin sosiaaliturvaa lisättyä hyvätuloisille.
- Anonyymi
Jos lapsilisät jaetaan kummallekin vanhemmista miten ehkäistään se että toinen vanhemmista käyttää sen alkoholiin ja uhkapeleihin. Tämäkö on tasa-arvoa.
- Anonyymi
Lapsilisä on tarkoitettu LAPSELLE.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapsilisä on tarkoitettu LAPSELLE.
Kyllä ! Mutta se otetaan pois jos äiti saa toimeentulotukea jolloin se lasketaan mukaan perheen kokonaistuloksi.
Lapsilisät maksetaan kyllä kaikille hyvätuloisille ja menevät suoraan sijoitukseen !
Lapsilisäjärjestelmä olisi täysremontin tarpeessa hyvätuloisia suosivana.
- Anonyymi
Näillä runkuilla ei ole mistään muuta huolta kuin siitä ,kuinka ulkomailla ihmiset tulevat toimeen ja kuinka muilla valtioilla menee, vaikka he ovat asetettu ajamaan Suon kansan etua ja vaalimaan ensisijaisesti kansalaistemme toimeentuloa .Maanpetoksesta ja vieraan vallan eduksi toimimisesta nämä päättäjät pitäisi asettaa syytteeseen , he leikkaavat kansalaistemme toimeentulomahdollisuudet muiden eduksi.
- Anonyymi
Lesta-KD sai korotettua monilapsisten perheitten lapsilisiä...
Nyt kun niitä aiotaan laskea Räsänen ärähti heti.- Anonyymi
Tässä menee hauskasti edut ristiin. Kokoomuslaisilla taitaa olla harvemmin suurperhettä, joten jo ensimmäisestä lapsesta olisi hyvä saada hillot pois.
Tietyt ryhmät eivät käytå ehkäisyä, joten lapsia tulee.
Siinäpä KD:lle ja Kokoomukselle mukavaa keskusteltavaa.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215614- 531705
- 211183
- 691027
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,53997Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom162968- 48918
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle57910Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.129906Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58858