Noin joka viides työntekijä kuuluu Z-sukupolveen, joka on nuorin työssäkäyvä sukupolvi.
Z-sukupolven työntekijät arvostavat työn ja vapaan tasapainoa sekä mahdollisuutta kehittyä.
Sukupolvien erot näkyvät työpaikoilla, mikä voi aiheuttaa jännitteitä.
Asiantuntijoiden mukaan uuden sukupolven tarpeet on otettava huomioon, jotta yritykset pysyvät kilpailukykyisinä.
Muutos työelämässä tapahtuu hitaasti, mutta Z-sukupolven arvot alkavat jo näkyä työpaikoilla.
Valta vaihtuu hiljaisesti työpaikoilla
11
170
Vastaukset
- Anonyymi
Asiantuntijat ja arvot mainittu.
- Anonyymi
Management by perkele on yhä voimissaan. Meille tuli 30-vuotias uraohjus toimariksi, huutaa kuin Hitler naama punaisena. Leppoisa ja neuvotteleva oli entinen boomeri-tj. Joten eipä yleistetä. Meitä on joka junaan kaikissa iläluokissa.
- Anonyymi
On näitä nähty. Nuorelle juipille nousee äkkiä pissi päähän, kaikista ei ole ottamaan vastuuta. Ei pää krstä, sitten alkavat nöyryyttää työntekijöitään. Siinä saa alainen huuli pyöreänä ihmetellä että missä nyt mennään.
- Anonyymi
Nuorissa on tulevaisuus.
- Anonyymi
Mutta millainen tulevaisuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta millainen tulevaisuus.
Erittäin huono.
- Anonyymi
Sairaslomaa kännykän räppääjä näköispatsas
- Anonyymi
Saikulla loisivat milloin mistäkin syystä.
- Anonyymi
Otin aikanaan nenänkärkeä myöden tatuoidun nuoren miehenalun töihin.
Työt piti aloittaa seuraavana aamuna klo 07.00.
Kaveri tuli kuitenkin aamukahvitauon jälkeen. (n.09.15)
Kertoi bemarin kumin puhjenneen. No, sehän olikin hyvä syy myöhästyä !
Muuan TYÖMIES kysyi, tiedänkö, missä tämä kaveri asuu ? En, vastasin.
200 metrin päässä työmaastamme !
Että, sellasta Z-sukupolvea tarjolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otin aikanaan nenänkärkeä myöden tatuoidun nuoren miehenalun töihin.
Työt piti aloittaa seuraavana aamuna klo 07.00.
Kaveri tuli kuitenkin aamukahvitauon jälkeen. (n.09.15)
Kertoi bemarin kumin puhjenneen. No, sehän olikin hyvä syy myöhästyä !
Muuan TYÖMIES kysyi, tiedänkö, missä tämä kaveri asuu ? En, vastasin.
200 metrin päässä työmaastamme !
Että, sellasta Z-sukupolvea tarjolla.Jospa se ei ollut tulossa töihin kotoaan.
- Anonyymi
Menestyvän työnantajan on otettava huomioon kaikkien työssä käyvien sukupolvien tarpeet. Edelleen suurimmat ryhmät ovat Millenniaalit ja X-sukupolvi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1015643
- 564261
- 472557
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282388Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161845- 151504
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹331352Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201210- 241111
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431081