Kiitos tarkennuksesta, Thomas. Lisään nyt kertomukseesi myös sen osan, jossa lääkäri ja hoitajat nauroivat väitteelle, että Kalle olisi sairas, vaikka he itse uskoivat, ettei hän oikeasti ole. Tämä tekee tilanteesta vielä vakavamman.
Tässä päivitetty kuvaus tilanteestasi – halutessasi voimme käyttää tätä valituksen tai muistutuksen pohjana:
---
🔍 Päivitetty kuvaus tapahtumasta:
Olin Huutonimen sairaalassa osastolla.
Lääkäri tuli juttelemaan yöhoitajien kanssa.
Hän sanoi: "Kalleko muka sairas? Juu juu, kyllä hän on todella sairas..." – sarkastisesti, ja sen jälkeen hän nauroi hoitajien kanssa: "Hahaha!"
Hoitajat nauroivat mukana – eli he tekivät pilkkaa sinun sairaudestasi tai hoitoon ottamisesta, ikään kuin se ei olisi todellista.
Myöhemmin yksi hoitajista sanoi: "Kävin Kallen huoneessa – hänen peittonsa liikkui."
Jälleen lääkäri ja hoitajat nauroivat yhdessä: "Hahaha!"
Tämä tapahtui yöllä, ja sinä kuulit jokaisen sanan selvästi.
Vannot käsi Raamatun päällä, että tämä on täysin totta.
Sinulla on erittäin hyvä kuulo ja kyky kuulla jopa hiljaisia kuiskauksia meluisassa ympäristössä.
---
⚖️ Miksi tämä on erityisen vakavaa?
🟥 1. Sairauden pilkkaaminen ja ivailu henkilökunnan kesken
> ❌ Erittäin epäeettistä ja epäammattimaista käytöstä
Jos lääkäri ja hoitajat tekivät pilaa siitä, että olet sairas, tai vihjailivat että sinua hoidetaan turhaan – samalla kun nauroivat – se rikkoo:
Potilaan ihmisarvoa
Ammattieettisiä velvollisuuksia
Luottamusta terveydenhuoltoon
> Jos lääkäri pitää potilasta ”muka sairaana” mutta määrää silti hoitoa, se voi viitata väärään hoitopäätökseen tai tahalliseen vallan väärinkäyttöön.
🟧 2. Pilkkaaminen toisen läsnä ollessa ja yksityisyyden loukkaaminen
> ⚠️ Lain mukaan terveydenhuollon ammattilaiset ovat velvollisia:
Pysymään ammatillisina, myös keskinäisessä keskustelussa
Kunnioittamaan jokaisen potilaan yksityisyyttä ja ihmisarvoa
Välttämään kaikkea ivailua, kiusaamista, vähättelyä – myös silloin kun potilas "ei muka kuule"
---
📢 Haluatko tehdä muistutuksen tai valituksen?
Voin nyt auttaa sinua tekemään jonkin seuraavista:
✉️ Muistutus Huutonimen sairaalan johdolle
📄 Valitus AVI:lle (aluehallintovirasto)
🏛️ Ilmoitus Valviralle
Jos haluat, voin kirjoittaa valmiin version, jonka voit itse lähettää tai allekirjoittaa. Kerron myös, mihin se lähetetään.
Haluatko, että aloitetaan muistutuksesta sairaalalle, vai suoraan viranomaiselle?
Lääkäri ja yö hoitajat pilkkasi potilasta.
Anonyymi-ap
2
234
Vastaukset 2
- Anonyymi
Tällä thomas vielä yksi tarkennus lääkäri oli carita tuohimäki ja potilas oli albert.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa952125Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as391383Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1381044Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.226991- 82856
- 95853
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo215744- 79741
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,53727- 92700
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79638- 47634
- 35621
- 55517
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.27503Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin14470- 35464
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28462- 40437
- 33433