Heh tos raharemontti

Anonyymi-ap

Ohjelmas lapseton nuori pari
Erilaisia velkoja yhteensä 80 tonnia ja autovelat vielä 40 tonnia.
Korkoihin vuodessa 20 tonnia.

Kyllä on eletty kun pellossa

8

211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kaikki pitää saada..
      Vaikkei olis rahaakaan...

• Anonyymi

Kun raharemontti tuli ekan kerran joskus ”vuosi”-sitten, niin katsoin ne ruudusta putkeen. Katsoin tuon osan nyt uudelleen ja tuli mieleen vain se, että miten joku saa tuollaisen määrän velkaa ennen kuin selkäranka katkeaa. Kyllähän kaikki toimii niin pitkään kun maksut tulee hoidettua erästä erään ilman huomautuksia. Jos tämä pariskunta olisi yhtään harrastanut matematiikkaa ja exceliä, niin tuo heidän tilanteensa olisi ollut ihan eri. Esim. tuo Tesla on ollut kyllä järjetön osto ilman sitä arvon alennustakin. Toivottavasti heidän tilanne korjaantuu. Tuo on todella booring että joutuu julkisesti realisoimaan omaisuutta.

• Anonyymi

kuule, tuollaisella rahankäytöllä excelkin ostetaan velaksi ja päivitetään se aina uusimpaan maksulliseen versioon. käyttöä ei toki opetella.

• Anonyymi

Jatko aiempaan kommenttiini. Nämä korviaan myöten kusessa olevat omakotitalo naapurit voivat aiheuttaa asioittensa kanssa pärjääville naapureille paskatukoksen suoleen näillä omilla systeemeillään. Tuossa ohjelmassa puhuttiin vain asuntolainan ylitse olevista olevista kulutusluotoista. Kaikki tuossa 50k potissa on ihan tarpeellistakin perusteltuakin omaisuutta, mutta velkaa oli ainakin 60% liikaa. Jos velkaa olisi ollut edes se 60% tuosta, niin sekin olisi ollut hyvä (parempi). Eikä niillä kunnossa olevilla luottotiedoillakaan ole tässä tapauksessa merkitystä jos pakka on näin pahasti levällään. Onneksi nämä ihmiset on pariskunta. Olisi paska jos retkahtaisi ihmiseen jolla on laatikossa monien kymppien tyhjään perustuva velkasalkku. Tällä parilla naisella oli pikkasen yli toinen puoli näistä veloista. Eihän 20k sinäänsä ole terveelle ”nuorelle” mikään mahdoton. Tilannetta pahensi asuntolaina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kuule, tuollaisella rahankäytöllä excelkin ostetaan velaksi ja päivitetään se aina uusimpaan maksulliseen versioon. käyttöä ei toki opetella.

Anonyymi
        2025-07-14 16:29:04
        Kommentoi

Minä olen maksanut 12kk lisenssin ykkösellä. Rahat on olleet omia. Ja luulen, että nä,
        mä joilla on 20k liikaa kulutusluottoa, (kaikki ei ole turhaa) eivä enää liki 50000€ kohdalla mieti mitään exceliä tai ulospääsyä. Tärkeintä ettei kasvoihin jää isompaa mustelmaa ja julkinen maine mene. Tuossa ohjelmassa on aika monenlaista tarinaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anonyymi
        2025-07-14 16:29:04
        Kommentoi

Minä olen maksanut 12kk lisenssin ykkösellä. Rahat on olleet omia. Ja luulen, että nä,
        mä joilla on 20k liikaa kulutusluottoa, (kaikki ei ole turhaa) eivä enää liki 50000€ kohdalla mieti mitään exceliä tai ulospääsyä. Tärkeintä ettei kasvoihin jää isompaa mustelmaa ja julkinen maine mene. Tuossa ohjelmassa on aika monenlaista tarinaa.

Edullisempaa on hankkia Office home 2024, kuin 12 kk lisenssi 365. Käytännössä Office 2024 pysyy kertamaksulla käyttökelpoisena noin 10 vuotta.
        99€ / vuosi (365) vs 149€ / vuosikaudet (2024)

• Anonyymi

Mä en koskaan ole ottanut lainaa muuhun kun asuntoon ja autoon.

Nois autolainoissakin on tullut semmoinen koukku kun nykyään saat 40 tonnin auton alle pienellä käsirahalla ja missä maksat 5 vuotta vähän kk ja sit tulee se isompi viimeinen erä 20 tonnia ja olet ajanut liikaa ja pitänyt huonosti huolta autostasi .
      Niin sen arvo voi olla enää15 tonnia ja velkaa 20 tonnia.
      Sähköautoista puhumattakaan .
      Semmoisra en suosittele kellekkään ostamaan uutena tuolla tavalla.

• Anonyymi

Raharemontissa on omat tarinat. Netin keskustelussa kuka tahansa saa värittää itsestään millaisen tarinan haluaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      308
      3158
    2. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      18
      2041
    3. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1840
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1585
    5. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      399
      1451
    6. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      35
      1351
    7. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      219
      1240
    8. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1134
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      63
      1046
    10. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      20
      980
    Aihe