Vähän ihmettelen leipomomyymälän aukiolo aikoja klo 06.00-16.00.
Kuka menee leipomoon klo 06 aamulla, meikäläinen ainakin nukkuuu siihe aikaan.
Miksi leipomomyymälä aukeaa noin aikaisin ja menee sitten kiinni noin aikaisin päivällä.
Jos idea on se, että töihin menijät saa haettua pullat töihin, niin eikö miksi myymälä menee kiinni jo klo 16, kun silloinhan työntekijät pääsevät töistä ja hakisivat kotiin pullat kotimatkalla.
Kyllä se leipomomyymälä saisi olla klo 18 asti auki!
Käykös palstalaiset leipomomyymälässä klo 06 aamulla?
Juhannusta ennen kävin, mutta enpä enää, kun 3 leivonnaista ostin, niin maksoi yli 5€, ihan törkeän kallista, eikä ollut edes mitään erikoisempia leivonnaisia, vaan 1 kpl kutakin, omenamunkki, pötkylämunkki ja hillomunkki.
Sitä ennen kävin leipomomyymälässä joskus pari vuotta sitten.
Kuka menee klo 06 leipomoon???
20
186
Vastaukset
- Anonyymi
Ja miksi viinakauppa ei ole auki vuorokauden ympäri?
- Anonyymi
leipureiden on tehtävä tuoretta leipää aamuisin
- Anonyymi
Höh, miksi, minä ostan leipää vasta iltapäivällä ja sitäpaitsi ei tuore vastapaistettu höyryävän kuuma leipä ole edes hyvää, kun ei pysy kasassa.
Kuuma vastapaistettu korvapuusti tai muukaan kakku tai leivonnainen ei ole niin hyvää, kuin on seuraavna päivänä, kun on jäähtynyt.
- Anonyymi
kaikkia leipiä ei saa pakastaakaan, varsinkaan ruispaloja, kaikkia ja sulattaa uudestaan
- Anonyymi
Voivat tehdä leipää myös lähikaupoille myyntiin.
- Anonyymi
ruisleivän pakastaminen on näi8n ollen kuolemansynti ja joukkomurhan yrityss
- Anonyymi
Taitaa olla vanha tapa ja tarpeellinen, jos ihmiset menevät töihin ja haluavat nauttia uunituoreet kroisantit aamukahvinsa kanssa.
Ehkä pulla nousee paremmin aamulla, tai taikina kohotetaan yön yli?
Ennen EU:ta leipomoista sai ostettua uunituoreita. Sitten ne piti jäähdyttää nopeasti ja homma kiellettiin. Nykyisin saa onneksi lämpimiä kauppojen paistopisteistä, mutta ne ovat teollisuustaikinoista tehtyjä tuotteita.
Kyllä itsekin haluaisin ostaa lämmintä lelpää ja pullaa neljän jälkeen iltapäivällä ja suljetun oven takana käynyt pyörähtämässä. - Anonyymi
Minä olin yhtenä kesänä Pullapuodin (leipomokahvila) ovenkahvassa aamulla kello 6 vuosia sitten. Monta henkilöä oli klo 6-7 välillä aamukahvilla. Kello 7 menin yliopistolle kirjoittelemaan. Tämä rytmi oli vain yhtenä kesänä, sillä nykyään haluan nukkua pitempään. Nyt menen leipomon kahvilaan kello 11-12.
- Anonyymi
Voi juma!! Jos sinä nukut tyyliin puoleen päivään, ei se tarkoita, että kaikki makaa. Tyhmä, typerä ja täystollo aloitus.
- Anonyymi
Noh, maailma näyttää erilaiselta aamu-unisen silmin 😀 sitä tapaa ihan erilaisen maailman, jos matkustaa aamuihmisten aikaan. Sellainen jetlaagi voi kyllä iskeä, ettei mikään näytä enää samalta!
- Anonyymi
anonyymi: "Voi juma!! Jos sinä nukut tyyliin puoleen päivään, ei se tarkoita, että kaikki makaa. Tyhmä, typerä ja täystollo aloitus."
Minusta ihan kiva aloitus, sillä itse olin yhtenä kesänä todella ennen kello 7:ää. juomassa aamukahvia leipomon kahvilassa. Toi muistoja mieleen siitä, miten monta kertaa oli oven kahvassa odottamassa, että leipomo avaa ovensa noin kello 6. Nyt mieluummin nukkuu vähän pitempään ja menee myöhemmin nukkumaan. Rehellisesti sanottuna menin yhtenä kesänä nukkumaan kello 20-22 välillä, jotta jaksoin olla pirteä aamulla. Nyt käyn leipomon kahvilassa paljon myöhempään aamulla ja en juo enää kahvia. Minun puolesta ihminen saa nukkua puolille päivin, vaikka on se aikainen herätys varsinkin kesällä ihan mielenkiintoinen. Hyvä ja kiva aloitus.
FHL eli UTR
- Anonyymi
Kouvolassa oli Kellomäen Union. Aukesi arkisin viideltä aamulla!
Toisella puolella katua oli leipomo. Ja Utin puoleisessa päässä keskustaa makkaratehdas.
Nämä asiat yhdessä olivat tarjolla tuon unionin baarin vitriinissä. Tuoreet siis todella tuoreet vehnäsämpylät, voita (oli tietenkin meijerikin kaupungissa) ja kaksi paksua makkaran poikkileikkaussuunnassa leikattua palaa sipuliteetä. Siis ei mitään siivuja. Iso kahvi oluttuopin kokoinen.
Loppu onkin enää legendaa.
Kellomäki on paikallaan, muuten ei ole raportoitavaa.
Jos lähden kolmelta aamulla hommiin niin kyllä viideltä sen vaivan näkee, että poikkeaa tuoreelle sämpylälle jos sellaisia on tarjolla.
Mies 65- AnonyymiUUSI
Kiitos mielenkiintoisesta tarinasta. Varmaan mielenkiintoinen yhdistelmä kouvolalaiselle. Kellomäki ei sano mitään, vaikka joskus olen ollut öitä Kouvolassa. Isän äiti asui Kouvolassa.
Hyvää kesää, jota on vielä paljon jäljellä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos mielenkiintoisesta tarinasta. Varmaan mielenkiintoinen yhdistelmä kouvolalaiselle. Kellomäki ei sano mitään, vaikka joskus olen ollut öitä Kouvolassa. Isän äiti asui Kouvolassa.
Hyvää kesää, jota on vielä paljon jäljellä.Kiitos
Tuo Kouvola -juttu on niin jäänyt mieleen. Olin silloin seitketluvulla isän mukana hanttina=apumiehenä kun Lahesta aamuyöllä rekoilla lähdettiin ketkä minnekin. Vanhemmat koulutti myös nämä hyvät kaffepaikat.
Siihen aikaan oli apumiehiä. Joko lähtiessä mukaan tai sitten matkan varrelta terminaalista.
Nyt on koneet. Ei tarvita kahta kantajaa. Paitsi ehkä kodinkoneiden kotiinkuljetuksessa.
Kellomäen Union oli siinä, missä nyt on mäkkäri, jos tulee Veturin suunnasta kaupungin keskustaan Koriansuoran valoihin. Oikealla puolella.
Mies 65
- AnonyymiUUSI
minun mielestäni aika piristäviäkin monet jutut kuin elokuvat pelitkin, jotta ei sitä avioliitossa kärsivcän munattoman kärsimystä aina
No kait ne kauppiaat hakee sitä leipää kuudelta, kun monet jo seitsemältä avaa.
Niinhän se popedakin lauloi, mennään yhdessä leipomoon. Vai miten se oli?- AnonyymiUUSI
oikeasti kyllä alkaa menemään moottoreita kun joku tapahtumakin harreja siis
- AnonyymiUUSI
Monet menee hakemaan tuoretta mussutettavaa. Päivittäiset kuljetukset myös lähtevät aamuvarhain asiakkaille. Leipomosta ei siis osteta yksittäiset kuluttajat, vaan toiset yritykset.
Leipomon työntekijät aloittavat yleisesti klo 4 aamulla, joten eiköhän ole ihan ok, että pääsevät kotiin kli 16. - AnonyymiUUSI
Nukuthaa sie, mut eikö leipomo aloita leipomaan jo varhain aamulla? Tuo aika kai vastaa siihen tilanteeseen.
Leipomoiden on pakko aloittaa aikaisin, jotta saavat tuoreet tuotteet jakeluun ja myyntiin. Esim. tuore leipä tuoksuu taivaalliselta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs531535- 1701295
- 81132
- 611127
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli2551092- 141020
Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää33893Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä55872Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti94859- 347795